Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä ampiaisen pisto tuntuu?

Vierailija
14.05.2018 |

Minua ei ole koskaan pistänyt, olen ollut siinä mielessä onnekas. Onko oikeasti tuskallista?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsakivet on monta kertaa kivuliaammat. Silloin lähdetään heti ensiapuun, ei jäädä odottelemaan parempia aikoja, ei aleta keittämään kahvia tai lipittämään teetä ennen lähtöä.

;D

Vierailija
42/76 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiselle se tuntuu järkyttävältä.

Omassa lapsuudessani ei ollut vielä mitään Epikyniä, joten se oli ikävä kokemus.

Allergialääkettä ja särkylääkettä sain, mutta vietin koko sen illan kuuman suihkun alla huutaen, jalka tuhannen turvonneena (Taisi olla jopa hengitysvaikeuksia, jos oikein muistan). Turvotus laski vasta 3:n tai 4:n päivän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

paarma on pahempi. suomessa normi pörriäiset on nynnyjä herhiläiseen verrattuna. 

Vierailija
44/76 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miua purreet ampiaiset ja mehiläiset, eikä kovin kamalaa ollut. Paarman purema sattui enemmän.

Vierailija
45/76 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirveltä. T. Päänsä työntänyt ampiaispesään

Vierailija
46/76 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaa, kerran bussipysäkillä ollessa pisti selkään ja luulin että takanaoleva oli tumpannut tupakan selkääni. 

Vierailija
47/76 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se mukavalta tunnu.

Vierailija
48/76 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista nyt vittu. Mua on kimalainenkin pistäny. Kirvelee hetken ja sitten ohi. Ei todellakaan tunnu siltä ku löis hakulla käsivarteen. Haista paska. Nipistää ja sit kirvelee jälkeenpäin. Mehiläinen on oikeesti paljon pahempi. Ku se piikki jää ihoon kiinni ja jatkaa myrkyn pumppaamista. Jos se ei taho lähtee se tulehduttaa pistokohdan. Siitäkin on selvinny hengissä. Ampiaisen pistos vaan kutisee kauheesti jälkeenpäin. Ei oo mitenkään vaarallista ellei oo allerginen. Itsr oon tappanu yli 100 ampiaista. Lyöt sitä nyrkillä ni se menee liiskaks.

Vierailija
49/76 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttava kipu. Ja valitettavasti huomasin olevani myös allerginen ampiasen pistokselle. 

Vierailija
50/76 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu paljoo.

Vierailija
51/76 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astuin kimalaisen päälle vahingossa ja sehän pisti. Tuntui kuin olisi työnnetty kuuma naula jalkapohjasta läpi. Todella kova viiltävä kipu joka jatkui sykkivänä vielä pari tuntia piston jälkeen :(

Vierailija
52/76 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen pihahommia rannassa. Läiskin taukoamatta hyttysiä ja paarmoja kun pistivät joka puolelle. Ykskaks käsivarteen iski järkky kipu ja hommat loppuivat siihen ja uikutin ja valitin kun sattui niin paljon. Pienet haavat,naarmut ja puremat ei yleensä pahemmin haittaa mutta ainakin tämän ampiaisen pisto sattui!! Nyt käsivarsi turvonnut olkapäästä kyynärpäähän ja on sekä tulipunainen kuuma ja haba ihan pinkeä.

Vierailija
53/76 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on pistänyt huuleen ja kurkkuun.

Pistelyltä tuntuu ja jomottavalta. Kauhea paise tullut niistä.

Vierailija
54/76 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sain lähes yhtaikaa kaksi pistosta pohkeisiin (joko tosi vikkelä ampiainen tai koordinoitu isku :D), muistaakseni tuntui vähän siltä kuin joku olisi venyttänyt todella jäykän kuminauhan ja räpsäyttänyt sillä ihoa niin lujaa kuin lähtee.

Pääsin varmaan aika vähällä kun pistivät jalkoihin eikä jonnekin missä on herkempi iho.

Vierailija
55/76 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkillä juostessa amppari tai joku muu iso pistikäs törmäsi ylähuuleeni ja nyt huuli on turvonnut. Mietin voisko joku tulla ja imaista myrkyn pois niin helpottaisi.

M47

Vierailija
56/76 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Oletteko huomanneet ampiaisia paljon liikkeellä?. Itseä pisti tänään. Kuinka nopeasti kipu lakkaa?

Vierailija
57/76 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen ihmettelin, miten on edes mahdollista, ettei minuakaan ole koskaan tähän 40 vuoden ikään pistänyt ampiainen. Olen kuitenkin elänyt lapsuuteni maalla ja nykyäänkin lähiössä, ulkoilen päivittäin paljon, temuan metsissä koirien kanssa jne. En käsitä.

Toisaalta pelkäänkin niitä, että jos tulee lähelle, niin juoksen niin maan penteleesti... Mutta yleensä ne kai pääsevätkin pistämään huomaamatta, jos astuu päälle, huitaisee huomaamatta tms.

Itse asiassa ei muakaan ole koskaan varsinainen ampiainen pistänyt, vaikka liikun luonnossa paljon. Mua on pistänyt 2 kertaa kimalainen ja yhden kerran mehiläinen, eikä ne todellakaan ihan helposti pistä. Kuulemma ampparien pistoissa on veemäistä se, että ne saattaa samalla vielä purrakin, koska ovat todella äksyjä päälle käydessään. Eli tulee kaksinkertainen kipu. 

Vierailija
58/76 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä kivuliasta

Vierailija
59/76 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua pisti tänään aamulla sienimetsässä takaraivoon,alkoi viiltäävä kipu ja koko päätä alkoi särkeä, ajoin sitten autolla päivystykseen. kotona nyt niin viiltävä kipu ja kirvely koko takaraivossa ja kaulassa

Vierailija
60/76 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin huumeruiskulla tuikkaisi.