Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaa ruokakulut uusioperheessä???

Vierailija
14.05.2018 |

Miesystäväni on muuttamassa luokseni asumaan, ja olemme alustavasti puhuneet ruoka- ym. kulujen jakamisesta. Tällä hetkellä minulla + 2 kouluikäisellä lapsella menee rahaa ruokaan n. 350 euroa kuussa, eli n. 30 eur viikossa per henki. Miesystäväni ehdotti tämän perusteella että hän maksaisi minulle 30 euroa viikossa (minä hoidan ruokaostokset). Nyt kuitenkin mietityttää, että onko se tarpeeksi.

- Lapset ovat minulla vuoroviikoin, ja viikkoina jolloin lapset ovat isällään, olen syönyt hyvin yksinkertaista ruokaa. Miesystävälle ei taatusti sellainen ruokavalio kelpaa, ja lapsiviikkoinakin todennäköisesti syödään "parempaa" ruokaa -> 30 eur viikossa ei varmaankaan riitä
- Miesystävän palkka on paljon parempi kuin minun: pitäisikö (meidän aikuisten) ruokakulut jakaa jotenkin suhteessa palkkaan?
- Osallistuuko teillä uusioperheissä puolisot lasten ruokakuluihin? Ollaan oltu yli 2 v yhdessä, mutta silti tuntuu että koska lapset ovat minun, minä vastaan heidän kuluistaan.

Tulee pikkuhiljaa sellainen olo että minä jään taloudellisesti tappiolle tässä. Olisi kiva kuulla miten muut jakavat ruokakulut.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa vuorotellen ruuat. Kaikkihan sitä ruokaa syö mitä kaapissa on. Vai jaotteletteko post it- lapuilla että mitkä on sinun ja lasten ja mitkä miehen ja kuka minkäkin maksanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi