Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaa ruokakulut uusioperheessä???

Vierailija
14.05.2018 |

Miesystäväni on muuttamassa luokseni asumaan, ja olemme alustavasti puhuneet ruoka- ym. kulujen jakamisesta. Tällä hetkellä minulla + 2 kouluikäisellä lapsella menee rahaa ruokaan n. 350 euroa kuussa, eli n. 30 eur viikossa per henki. Miesystäväni ehdotti tämän perusteella että hän maksaisi minulle 30 euroa viikossa (minä hoidan ruokaostokset). Nyt kuitenkin mietityttää, että onko se tarpeeksi.

- Lapset ovat minulla vuoroviikoin, ja viikkoina jolloin lapset ovat isällään, olen syönyt hyvin yksinkertaista ruokaa. Miesystävälle ei taatusti sellainen ruokavalio kelpaa, ja lapsiviikkoinakin todennäköisesti syödään "parempaa" ruokaa -> 30 eur viikossa ei varmaankaan riitä
- Miesystävän palkka on paljon parempi kuin minun: pitäisikö (meidän aikuisten) ruokakulut jakaa jotenkin suhteessa palkkaan?
- Osallistuuko teillä uusioperheissä puolisot lasten ruokakuluihin? Ollaan oltu yli 2 v yhdessä, mutta silti tuntuu että koska lapset ovat minun, minä vastaan heidän kuluistaan.

Tulee pikkuhiljaa sellainen olo että minä jään taloudellisesti tappiolle tässä. Olisi kiva kuulla miten muut jakavat ruokakulut.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas tätä elintasojankkausta.

Onko näiden taustalla aina sama provoilija?

Itse kallistun siihen.

Vierailija
22/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytä parin kuukauden ajalta kauppalaskut ja laske paljonko äijään uppoaa, niin sillähän se selviää.

30 euroa viikossa on sinällään ihan realistinen, mutta riippuu täysin mitä syö. Jos elää lähinnä juustovoileivällä, itseleivotulla pizzalla tai puurolla, niin 15 euroakin riittää. Jos vetää einestä ja pihviä, niin vähemmän yllättäen satanen viikossa voi olla paikallaan. Lisäksi 2000 kcal syövä sohvalla 70 kg makoilija voi puolittaa kustannuksensa 4000 kcal 100 kg raksaduunariin nähden.

Muista myös vessapaperit ja shampoot yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peru se muutto.PERU SE MUUTTO. Ihan oikeasti. Jäät tappiolle ja mies käyttää sua hyväksi.

Miten hemmetin vajaata väkeä tälläkin palstalla oikein liikkuu? Miten ihmeessä voisi jäädä tappiolle, vaikka äijä söisikin 40 eurolla viikossa? Aivan naurettavan pienistä rahoistahan tuossa on kyse verrattuna siihen paljonko vaikka vuokrassa ja kodinkoneissa yms. säästää.

Vierailija
24/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää yhdessä kauppaan ja ostakaa viikon ruuat.Katsot mitä miehen koppaan tarttuu...riitääkö 30e mihinkään...sen saa menemään pariin ökyjuustöön ja herkkuihin heittämällä.

Vierailija
25/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tätä elintasojankkausta.

Onko näiden taustalla aina sama provoilija?

Itse kallistun siihen.

Kai näitä jankkaajia on useita. Taustalla on yksinäisyydestä kärsivien miesten ryhmä, joka kehittelee omia teorioitaan naisten keinoista käyttää miehiä elättäjinä uusperhe-elämän arjessa ja sen eri käänteissä.

Olen nähnyt sivusta kuinka lapsensa isästä eronnut siskoni eli muutaman vuoden parisuhteessa miehen kanssa joka laski joka pennin, ja loppujen lopuksi tämä lapsi ymmärsi olevansa vain taakka joka ei enää kokenut kuuluvansa perheeseen (mikä oli melkolailla oikein tehty johtopäätös).

Onneksi siskoni ymmärsi vuosien aikana että tuo mies oli oikeasti suhteeseen epäkelpo yksilö ja suhde päättyi aikanaan. Tuosta suhteesta syntyi myös lapsi.

Aika nopeasti löytyi uusi suhdekin, ja uusi mies onkin sitten ollut täysin eri maata. Hän ei ole koskaan tehnyt mitään eroa omien biologisten lastensa ja siskoni edellisistä suhteista syntyneiden kahden lapsen välillä.

Jos joku mies kokee puolisonsa lapset edellisistä suhteista taakaksi, niin suhde sellaiseen ei ole millään muotoa järkevää. Sama pätee myös "äitipuoliin".

Vierailija
26/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten kompensoidaan talouteen tulevat elatusmaksut ja lapsilisät? Heität miehelle niistä pari euroa työpaikkalounaaseen?

Eihän sille miehelle kuulu niistä senttiäkään. Mitä sä sekoilet? Elatusmaksut ja lapsilisät menevät lasten elatukseen yms.

Mies syö hyvinkin enemmän  kuin ne lapset, on paikalla silloinkin kun ne lapset eivät ole paikalla ja haluaa luultavasti kalliimpaa ruokaa kuin lapset. Se 30e/vko  ei riitä mihinkään ja sitäpaitsi  mies tienaa paremmin kuin ap, joten ostakoon kalliimmat safkansa itse.

Nainen joutuisi maksamaan asunnon kulut  asui hänn siellä lastensa kanssa tai mies ylimääräisenä asukkina joten mieshän tuossa tienaa ja aikoo elää halvemmalla kuin asuessaan yksin. Mieheltä jää veks vuokra, vesi-ja sähkölasku yms. Se että  sä kuvittelet elarien ja lapsilisien millään tavalla kuuluvan miehelle joka ei ole lasten isä ja että  hänen pitäisi saada niistä jotain kompensaatiota  osoittaa että sun arvomaailmassa on jotain todella pahasti  pielessä.

Vierailija
27/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heivaa v*ttuun tuo ääliö joka ei ymmärrä mikä on uusioperhe.

Mies joka ei ole valmis ottamaan lapsiasi omaan ruokakuntaansa ja sen täysivaltaiseksi jäseneksi, tulee todennäköisesti myöhemmässä vaiheessa yrittämään manipuloida sinut surmaamaan lapsesi vasaralla heidän nukkuessaan.

Uusioperhettä ei ole, mutta uusperheitä on paljonkin.

Molempia termejä käytetään, mutta uusperhe lienee suositeltavampi muoto.

Pidän mielipiteeni ennallaan, voit vaihtaa mielessäsi sanan "uusioperhe" itsellesi mieluisampaan muotoon "uusperhe".

Vierailija
28/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peru se muutto.PERU SE MUUTTO. Ihan oikeasti. Jäät tappiolle ja mies käyttää sua hyväksi.

Miten hemmetin vajaata väkeä tälläkin palstalla oikein liikkuu? Miten ihmeessä voisi jäädä tappiolle, vaikka äijä söisikin 40 eurolla viikossa? Aivan naurettavan pienistä rahoistahan tuossa on kyse verrattuna siihen paljonko vaikka vuokrassa ja kodinkoneissa yms. säästää.

Eihän nainen säästä tässä mitään vaan MIES, joka sinne muuttaa .Nainenhan asuu jo  asunnossa johon se mies muuttaa ja jossa on naisen kodinkoneet. Eihän se mies niitä tuo. Ota nyt silmä käteen ja lue.

Ja ap, jos tässä vaiheessa askarruttaa niin oikeasti ei kannata edetä.Intuitiosi varottaa sua, kuuntele sitä.Ei se turhaan huutele ja tee sulle epämukavaa oloa.

Vierailija
29/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa neljänneksen, piste.

Sinähän hyödyt miehestä jo muutenkin taloudellisesti kun asumiskulusi puolittuvat ja silti saat elareita ja lapsilisiä lapsiesi ruokkimiseen.

Ap ei maininnut asumiskuluista mitään. Älä  vedä mitään johtopäätöksiä omasta päästäsi.

Vierailija
30/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nainen säästä tässä mitään vaan MIES, joka sinne muuttaa .Nainenhan asuu jo  asunnossa johon se mies muuttaa ja jossa on naisen kodinkoneet. Eihän se mies niitä tuo. Ota nyt silmä käteen ja lue.

Ja ap, jos tässä vaiheessa askarruttaa niin oikeasti ei kannata edetä.Intuitiosi varottaa sua, kuuntele sitä.Ei se turhaan huutele ja tee sulle epämukavaa oloa.

Mistä sä olet saanut päähäsi, että mies ei osallistuisi vuokran maksamiseen, vaikka nainen siellä asuukin valmiiksi?

Vierailija
31/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa neljänneksen, piste.

Sinähän hyödyt miehestä jo muutenkin taloudellisesti kun asumiskulusi puolittuvat ja silti saat elareita ja lapsilisiä lapsiesi ruokkimiseen.

Ap ei maininnut asumiskuluista mitään. Älä  vedä mitään johtopäätöksiä omasta päästäsi.

Eli meillä on rahoja miettivä nainen, jota kiinnostaa se, syökö mies 30 eurolla kuukaudessa vaiko kenties enemmän, ja sä kuvittelet, että kyseistä naista ei kuitenkaan kiinnosta se, maksaako mies esim. 500 euroa vuokraa kuukaudessa vai kämppiikö ilmaiseksi?

Herää nyt.

Vierailija
32/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on kaksi lasta, jotka asuvat vuoroviikoin meillä. Sovittiin, että mieheni maksaa ruokaostokset lapsiviikoilla, minä lapsettomilla viikoilla. Eli näin aikuisten kulut maksetaan puoliksi ja isä maksaa lastensa kulut. Toki joustetaan välillä molempiin suuntiin eli ei näissä turhan tarkka parane olla, mutta pääsääntöisesti siis näin ja ainakin meillä toimii hyvin.

Vierailija
33/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies todellakin syö huomattavasti

enemmän kuin joka toinen viikko paikalla oleva lapsi!

Itse erehdyin ottamaan miesystävän kotiini tämän pyynnöstä. Se oli virhe monestakin syystä, mutta se ei taida liittyä tähän...

Pointtini on että kauppalaskut kasvoivat roimasti. Isokokoinen mies syö hurjia määriä itseeni tai lapsiin verrattuna. Puhumattakaan siitä kun herkut katosivat alta aikayksikön. Jos joskus olin ostanut vaikka mehua lapsille, niin mies joi koko purkin samana päivänä.

En suosittele ottamaan tuota 30e-systeemiä käyttöön, ei ole realistinen. Todenmukaisempi olis teidän kohdalla ruokakulut 50/50, koska miehen suurempi ruokamäärä kompensoi sen että naisella on laskennallisesti yksi ruokittava lapsi. Riippuu tietysti lasten iästäkin.

Vierailija
34/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on melko samat tulot miehen kanssa, kun mun tuloksi lasketaan lapsilisä, elarit ja palkka = miehen palkka.

Maksetaan kaikki puoliksi, myös lasten menot.

Näin menty jo 10v.

Vierailija
35/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä, tulemme maksamaan puoliksi vuokran, vesimaksut, netin yms. Ja minä saan käyttää miehen autoa, hän maksaa bensat. Tosin en paljon sillä tule ajelemaan. Minä taas hankin vessapaperit, pesuaineet yms. ruokaostosten ohella. Eli kaikki on tarkkaan laskettu, ainoastaan ruokakulujen laskeminen on ollut vaikeaa. Pidän kirjaa kaikista ostoksistani sentilleen, joten muutaman kuukauden päästä kyllä näkee miten paljon ruokaan sitten oikeasti menee.

Tuo on hyvä pointti että mies pääsee valmiiseen asuntoon: minä olen hankkinut jokaikisen kalusteen jota asunnossani on. Miehellä on eronsa jälkeen vain pieni yksiö, missä ei paljoakaan kalusteita. Varmaan myy ne pois.

Mutta vaikeaahan kaikkea on täysin tasan laskea. Mietityttää vielä tuo että pitäisikö kuluja jakaa tulojen suhteessa? Mies on tarkka rahasta, mutta kyllä hänen kanssaan voi järkevästi keskustella asiasta, muuten tästä ei mitään tulisikaan.

AP

Vierailija
36/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja elareita tai lapsilisiä en saa. Elaireita ei makseta, lisät menee lasten omille tileille.

Vierailija
37/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei karmeata miksi ylipäätään muutatte yhteen jos lähtökohdat ovat nuo? Meinaatko vaikkapa laskea miehen käyttämät vessapaperit koska olet ne maksanut?

Jos muutatte yhteen ennustan kkovia riitoja raha-asioista.

Vierailija
38/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa kaikki ruoat ja kerran kuussa käymme kaikki ulkona syömässä (ei pikaruokaa), jolloin hän myös maksaa. Molemmilla on yksi lapsi. Minun palkkani on puolet huonompi. Reilu järjestely minusta. Minä maksan kuitenkin asumisesta osan sekä laskuista myös.

Vierailija
39/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, ja elareita tai lapsilisiä en saa. Elaireita ei makseta, lisät menee lasten omille tileille.

Miten niin et saa elareita?

Vierailija
40/101 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki saa elareita. Voi olla sovittu lasten kuluista muulla tavalla. Minullakin kolmesta lapsesta ei elareita, lasten isä maksaa harrastuskulut ja mm. polkupyörät ym.

Ap:n tilannetta en tosin tiedä, voihan olla että ap on etävanhempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän