Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljen vaimo kitisee taas mökin töidenjaosta, minun pitäisi muka tehdä enemmän

Vierailija
14.05.2018 |

Siitä lähtien kun veljen kanssa ostettiin mökki vanhemmilta (ennen puolisoiden tuloa kuvioihin), jako on ollut että minä maksan suurimman osan kuluista, noin 80%, ja veli puolestaan huolehtii käytännön töistä joko itse tai teettää isompia hommia ulkopuolisella. Jonkun verran teen tietysti itsekin, mutta aika vähän. Nyt veljen vaimo valittaa taas, että minun pitäisi tehdä puolet töistä, vaikka maksujärjestelmä kyllä kelpaa. Tämä on nyt ollut jokavuotista koko veljen avioliiton ajan, eikä vaimolla ole edes osuutta mökistä. Argh.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa olet edes suostunut johonkin kimppamökkiin? Sanomattakin on selvä, ettei niistä ole kuin riesaa.

Vierailija
2/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan hoitaa mökkiasiat veljen kanssa kuten ennenkin ja jättää kälyn rutinat omaan arvoonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännä veljen vaimolle rautalangasta että maksat enemmän ja veli tekee vastaavasti töitä enemmän, ja käske muijan tukkia turpansa.

Vierailija
4/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sitten heidän pitäisi alkaa maksaa puolet kuluistakin.

Vierailija
5/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa olet edes suostunut johonkin kimppamökkiin? Sanomattakin on selvä, ettei niistä ole kuin riesaa.

Siksi, että meillä veljen kanssa on aina yhteistyö toiminut, ollaan molemmat viihdytty mökillä ja hoidettu sitä vanhempien kanssa jo vuosia ennen kauppojen tekoa. Meillä ei edelleenkään ole näkemyseroja asioiden hoidosta, sen sijaan veljen vaimo joka ei omista mökistä yhtään mitään ei ole tyytyväinen tilanteeseen.

ap

Vierailija
6/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että meillä veljen kanssa on aina yhteistyö toiminut, ollaan molemmat viihdytty mökillä ja hoidettu sitä vanhempien kanssa jo vuosia ennen kauppojen tekoa. Meillä ei edelleenkään ole näkemyseroja asioiden hoidosta, sen sijaan veljen vaimo joka ei omista mökistä yhtään mitään ei ole tyytyväinen tilanteeseen.

ap

Sitten sulla pitäisi olla veljesi kanssa puhuttavaa.

Vierailija
7/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan hoitaa mökkiasiat veljen kanssa kuten ennenkin ja jättää kälyn rutinat omaan arvoonsa.

Niinhän me hoidetaankin. Vtuttaa vaan kun yrittää viettää rentoa viikonloppua, niin yksi valittaa kuinka hän on taas haravoinut koko pihan ja paljonkos minä olen haravoinut. Eikä kukaan pakota häntä haravoimaan.

ap

Vierailija
8/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa tilanteessa pitäisi olla pokkaa sanoa asiasta ihan suoraan? Ei tällä vaimolla ole mökin suhteen mitään oikeuksia tai velvollisuuksia joten miksi annat valittaa? En voi ymmärtää.

Vierailija
9/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että olette sopineet tämän järjestelyn veljesi kanssa. Ja että veljesi voi halutessaan ehdottaa muutosta sopimukseen, esim. että hän maksaa puolet kuluista, jos työt tehdään puoliksi, muuten ei. Ja että hoitaisit asian edelleen suoraan veljesi kanssa edelleen. "Puhu miehellesi, älä minulle."

Vierailija
10/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa vietätte aikaa siellä kimpassa? 😳

Vierailija
11/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö 20% töistä? Onhan asetelma epäreilu jos toinen tekee kaikki työ, mutta maksat vain 80%. Selviäisikö tuosta rahalla? Maksat kaiken, kun toinen kerran tekee kaikki työt.

Vierailija
12/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tää sopimus tehtiin jo ajat sitten ennen sua. Kumpikin on ollut tyytyväinen. Jos "Matti" haluaa muutosta, voi sanoa siitä mulle, ok?"

Vierailija
13/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kulut ja työt tasan puoliksi.

Vierailija
14/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa tilanteessa pitäisi olla pokkaa sanoa asiasta ihan suoraan? Ei tällä vaimolla ole mökin suhteen mitään oikeuksia tai velvollisuuksia joten miksi annat valittaa? En voi ymmärtää.

"Annan valittaa"? Kun valitus alkaa, sanon että sovin näistä suoraan X:n kanssa ja sillä selvä. Jos narina jatkuu, poistun paikalta. Ja sitten jonkun ajan päästä, ehkä kuukauden sisään, tulee taas joku valituspurkaus ja sama tilanne uudelleen. Jäisi kotiin, jos on niin vaikeaa. Heidän lapsilleen tämä kaiken lisäksi tulee jäämään.

ap

Vierailija
15/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tilanne on nyt muuttunut, joten sopimus pitänee myös muuttaa tilanteeseen ja olosuhteisiin nähden sopivaksi. Mennyt on mennyttä ja nyt on nyt, joten avaa suusi, ole aikuinen ja puhu. Laadi mieleisesi lista ja anna myös veljelle aikaa laatia omat listansa ennen kuin tapaatte sen merkeissä. Sinun on turha kirota lapsellisesti veljen vaimoa, sillä hän on varmasti aivan yhtä oikeassa asiansa suhteen kuin sinäkin.

Kimppamökit ovat valitettavasti syvältä ja itse en niitä edes harkitse.

Vierailija
16/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat mökin kulut? Minkälaisista summista tässä puhutaan? Entä työt ja mökin käyttö aikana/perhe?

Vierailija
17/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä veljeäsi laittamaan akkansa ruotuun. Akka on ilmeisesti sellainen "töidensäluettelija". Nauttii siitä, että saa marmattaa ja uhrautua. Tarkkana kuin porkkana, mitä kukin on tehnyt ja tekee. Sano sille että ottaa rautakangen pois perseestään ja nauttii kesästä. 

Vierailija
18/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä lähtien kun veljen kanssa ostettiin mökki vanhemmilta (ennen puolisoiden tuloa kuvioihin), jako on ollut että minä maksan suurimman osan kuluista, noin 80%, ja veli puolestaan huolehtii käytännön töistä joko itse tai teettää isompia hommia ulkopuolisella. Jonkun verran teen tietysti itsekin, mutta aika vähän. Nyt veljen vaimo valittaa taas, että minun pitäisi tehdä puolet töistä, vaikka maksujärjestelmä kyllä kelpaa. Tämä on nyt ollut jokavuotista koko veljen avioliiton ajan, eikä vaimolla ole edes osuutta mökistä. Argh.

No miten olisi, jos tosiaan sopisitte asiat nyt nykyisessä tilanteessa uudestaan. Sinä ottaisit enemmän vastuuta niistä käytännön töistä, joita osaat tehdä, ja veljesi vaimoineen osallistuisi sitten rahallisesti kustannuksiin suuremmalla osuudella. Eihän nämä nyt mitään ydifysiikan asioita ole, vaan aikuiset ihmiset osaavat yleensä ilman vauva-palstankin apua jutella käytännön järjestelyistä, kun tilanteet muuttuvat.

Vierailija
19/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kälyltäsi, miten hän ajattelee asiasta, miten hänen mielestään kulut ja työt tulisi jakaa? Puhu koko ajan myös kuluista, älä vain töistä. Ei kai hän kehtaa ehdottaa, että kulut 80% sulla, mutta työt puoliksi. Jos hän ehdottaa töiden jakamista, kysy "entä kulut? Otatteko niistä nyt sitten puolet?" Eli laita hänet ajattelemaan, että hänen kitinällään voi olla taloudellisia seurauksia.

Vierailija
20/70 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö 20% töistä? Onhan asetelma epäreilu jos toinen tekee kaikki työ, mutta maksat vain 80%. Selviäisikö tuosta rahalla? Maksat kaiken, kun toinen kerran tekee kaikki työt.

En ihan 20% vaan vähemmän. Toisaalta ei velikään tee kaikkea, vaan osa teetetään ulkopuolisilla. Esim. pari vuotta sitten oli metsuri kaatamassa puita, naapuri hakettamassa risut ja paloittelemassa puut klapikoneella. Veli avusti näissä hommissa ja teki välisiivouksia, valmiit klapit pinottiin yhdessä. Mielestäni aika oikeudenmukainen järjestely, ja suunnilleen tässä suhteessa menee moni muukin juttu.

ap