Veljen vaimo kitisee taas mökin töidenjaosta, minun pitäisi muka tehdä enemmän
Siitä lähtien kun veljen kanssa ostettiin mökki vanhemmilta (ennen puolisoiden tuloa kuvioihin), jako on ollut että minä maksan suurimman osan kuluista, noin 80%, ja veli puolestaan huolehtii käytännön töistä joko itse tai teettää isompia hommia ulkopuolisella. Jonkun verran teen tietysti itsekin, mutta aika vähän. Nyt veljen vaimo valittaa taas, että minun pitäisi tehdä puolet töistä, vaikka maksujärjestelmä kyllä kelpaa. Tämä on nyt ollut jokavuotista koko veljen avioliiton ajan, eikä vaimolla ole edes osuutta mökistä. Argh.
Kommentit (70)
Ap voisi tehdä mökillä enemmän sillä perusteella että on lapseton. Perheellinen tarvitsee aikaa perheen kanssa olemiseen ja lasten hoitoon. Ap se tässä laiskuri on!
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi tehdä mökillä enemmän sillä perusteella että on lapseton. Perheellinen tarvitsee aikaa perheen kanssa olemiseen ja lasten hoitoon. Ap se tässä laiskuri on!
Kateellinen toisen perheestä. Sabotoi toisen onnea sen kun kerkiää.
Ap on vanha kitkerä haahka. Toivottavasti veli puolustaa vaimoaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos käly olisi noin hullu, niin äkkiä eroon mökistä!
No sanoisin veljelle, että kakaisee ulos, jos on jollakin tavalla tyytymätön nykyiseen järjestelyyn ja sovitaan se uudelleen. Jos veli on edelleen nykyisen järjestelyn kannalla, käskisin pistää muijansa ruotuun ja kertoisin, että todellakin välität ja kitinä pilaa sinun mökkifiiliksen. Jos homma ei ala toimimaan siirrytte 50%-50% järjestelyyn ja testamenttaat oman puoliskosi kissatalolle.
Jos yhteismökki on avioliiton ulkopuolista omaisuutta, eikä kukaan vaadi kälyä tekemään mitään sen eteen ja koko roska on kaiken lisäksi jäämässä hänen lapsilleen, niin mitä pirua se valittaa. Toki rouvaa voi ketuttaa, jos veljesi viettää paljon aikaa mökillä puuhastellen, mutta sekin on heidän kahdenkeskinen asia neuvotella, miten perheessä käytetään aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on ap:n veljen ja tämän vaimon oma valinta.
Ap:n omistaa mökistä puolet, maksaa kuluista 80% ja on testamentannut osuutensa veljensä lapsille. Mökin käyttäjiäkin on ap:n veljen perheenjäsenissä enemmän kuin yksi. Koko perhe siis käyttää mökkiä, ap maksaa suurimman osan kuluista... ja jonkun älykääpiön mielestä ap:n vielä pitäisi tehdä enemmän töitä helpottaakseen lapsiperheen elämää??? Eikö joidenkin perheellisten itsekkyydellä ole mitään rajaa?
Ap:n veljen kannalta järjestely on niin edullinen, että miksi sitä pitäisi muuttaa hänelle vielä edullisemmaksi?
Minä ap:n sijasta antaisin mökin kokonaan veljelle ja sen perheelle käyttöön, tietysti myös sitten maksaisivat kaikki kulutkin plus tekisivät työt. Minä en mökkiä käyttäisi koskaan. Mitä hittoa siitä pitäisi vielä maksaa, kun ei ole edes omia perillisiä, joille sen voisi jättää. Toinen vaihtoehto tietysti se, että myy osuutensa veljelle, jos sen kokee oikeudenmukaisemmaksi.
Ap:han maksaa tässä tilanteessa vain siitä ilosta, että voi käyttää mökkiä joskus, mutta mitä iloa siitä on, jos siellä on joku veljen vaimo töitään luettelemassa ja häiritsemässä?
Kimppamökit on ihan kauheita just tuon takia. Omassa kotonaan voi työt jättää tekemättäkin, jos joku päivä ei huvita, mutta mökki on yhtä työleiriä eikä siitä saa laistaa. Mökki-ihmisillä on aina jotain ihme risu- ja rankatöitä ym. Onko mökistä oikeasti jotain iloa ja onko se paikka, jonne voi vetäytyä rauhoittumaan ja olemaan syrjässä maailman menosta? Sehän on yhtä huhkimista.
Meillä miehen kotitila on jäänyt "yhteiseksi" kesänviettopaikaksi. Pari vanhempaa sisarusta miehineen huhkii siellä yötä päivää kaiket kesät. Siitä vaan, ihan vapaasti. En jalallani astu sinne. Kokemus on osittanut, että mikään minun ehdotukseni ei mene läpi, mikään tekemiseni ei ole kelvannut, ikinä siellä ei saa olla rauhassa eikä se paikka tunnu ollenkaan omalta eikä kotoiselta. Mies käy joskus kyllä, mutta eipä häntäkään ole enää pitkään aikaan oikeasti kiinnostanut, kun nämä päällepäsmärit määräävät kaikesta. Ja just se töittensä luettelu, voiko mikään olla sen ärsyttävämpää kuultavaa.
Joskus olisi kiva mennä sinne koiran kanssa, että sekin saisi kunnolla juosta vapaana ulkona, mutta kun senkin jokaista askelta vahditaan ja tutkitaan, onko se mennyt tuosta ja tuosta ja katsokaa nyt, ettei se vaan tee mitään eikä tallaa mihinkään niin antaapa olla. Joo voihan se tosiaan vaikka kusaista jonkun raparperipuskan juurelle, mikä hirveä vahinko! Raparperia puskee valtavat määrät koko kesän ajan, mutta niitä ei voi sitten käyttää, kun noitten koira on kussut jokaiseen varteen.
Siellä saa torppa olla töineen ja puskineen, ihan vapaasti.
Sano, että alat tekemään enemmän sillä ehdolla, että veljesi vaimoineen maksaa suuremman osan kustannuksista ja sun osuus luonnollisesti pienenee. Tee vielä laskelma siitä, miten maksuosuus tuolloin muuttuu. Eiköhän se tuki kälyn suun vähäksi aikaa ;)
No, puhu käyttökustannuksista veljen vaimon(kin) kanssa, ei tarvitsekaan puhua omistajuudesta tai kiinteistöverosta...