Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuijottavat lapset

Vierailija
13.05.2018 |

Mikä siinä on, että pitää toljottaa? Yleensä näiden tuijottajalasten vanhemmatkin tuijottavat kaikkia ohikulkijoita monttu auki.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO ei riitä hyviin tapoihin. Surullista.

Vierailija
2/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin aikanaan Tampereella oli noita monttu auki tuijottajia. :D Onkohan yhä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän ikäisistä lapsista puhut? Vaikkapa alle 3-vuotiaalle on aivan normaalia katsella muita ihmisiä. Lapsi ohjautuu automaattisesti seuraamaan katseellaan ihmiskasvoja. Ajattelitko että vanhempi menee peittämään lapsensa silmät tai kääntämään lapsen toiseen suuntaan ettei sinua vaan häiritse lapsen katse? Jos tarkoitat pieniä lapsia niin sitten kyllä on jo naurettavaa.

Vai tarkotatko jotain kouluikäisiä? Sen ikäiseltä voi jo pitää jossain määrin tökerönä kun sen ikäinen lapsi jo ymmärtääkin jotain sosiaalisista normeista.

Vierailija
4/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet mihin tahansa suomalaiseen pikkukaupunkiin niin kaikki toljottavat sinua, hyvä etteivät kävele päin pylvästä tai seinää kun miettivät niin ankarasti kukahan tuo on ja mitä se täällä tekee.

Vierailija
5/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän ikäisistä lapsista puhut? Vaikkapa alle 3-vuotiaalle on aivan normaalia katsella muita ihmisiä. Lapsi ohjautuu automaattisesti seuraamaan katseellaan ihmiskasvoja. Ajattelitko että vanhempi menee peittämään lapsensa silmät tai kääntämään lapsen toiseen suuntaan ettei sinua vaan häiritse lapsen katse? Jos tarkoitat pieniä lapsia niin sitten kyllä on jo naurettavaa.

Vai tarkotatko jotain kouluikäisiä? Sen ikäiseltä voi jo pitää jossain määrin tökerönä kun sen ikäinen lapsi jo ymmärtääkin jotain sosiaalisista normeista.

En osaa arvioida kohtaamieni tuijottajalasten ikiä mutta luullakseni kyse oli kouluikäisistä. Olen kyllä tietoinen siitä, että vauvat ja taaperot katselevat ihmisiä.

- ap

Vierailija
6/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menet mihin tahansa suomalaiseen pikkukaupunkiin niin kaikki toljottavat sinua, hyvä etteivät kävele päin pylvästä tai seinää kun miettivät niin ankarasti kukahan tuo on ja mitä se täällä tekee.

Totta tämäkin. Lisäksi toljotusmagneetiksi joutuu, jos pukeutuu johonkin muuhun kuin paituliin, crocseihin ja verkkareihin. Esimerkiksi hameeseen pukeutuminen tai kohtalaisen huoliteltu olemus herättää ihmettelyä. 

- ap

Vierailija
7/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuijottelin saunassa joskus 8-vuotiaana naisten tissejä niin innokkaasti, että en sen jälkeen enää päässyt naisten vuorolle.

Vierailija
8/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta se ensisilmäyksellä vain...

Vierailija
9/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tuijotettu. Runsailla lävistyksillä, isoilla rastoilla ja suurilla tatuoinneilla saattaa joutua tuijotuksen kohteeksi? Sekö ei sitten ollut tarkoitus, vaan mikä?

Vierailija
10/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tämäkin. Lisäksi toljotusmagneetiksi joutuu, jos pukeutuu johonkin muuhun kuin paituliin, crocseihin ja verkkareihin. Esimerkiksi hameeseen pukeutuminen tai kohtalaisen huoliteltu olemus herättää ihmettelyä. 

- ap

Asun pikkukylässä, mutten suuremmin liiku "kylillä". Aina silloin kun kaupassa tulee käytyä, porukka kyylää. Tosi rasittavaa ja tulee vaan mieleen, että eikö ole mitään käytöstapoja. En minä ainakaan kehtaa toljottaa pitempään vaikka olisi miten oudon ja ihmeellisen näköinen ihminen, koska se ei ole mielestäni kohteliasta.

Vierailija
11/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimeksi havaittu tämä toiminta. Menin kaveria hakemaan autolla taloyhtiön pihasta. Piha on valtavan kokoinen ja siellä on tilaa monenlaisiin toimintoihin lapsille. Eli hyvin mahtuvat kaikki. Parkkeerasin aivan pihan toiseen reunaan, etten häiritse kenenkään touhuja. Matkaa lähimpiin leikkiviin oli useita kymmeniä metrejä.

Välittömästi leikit "siirtyivät" jotenkin oudosti niin, että alkoivat juosta auton edestä ja takaa, samalla vesipyssyillä toisiaan ammuskellen. Ja tietenkin ihan jumalaton tuijotus. Katseltiin auton takapenkillekin, että mitä siellä oikein onkaan. Ystäväni saapui ja sanoi, että voitte mennä jonnekin sivummalla heilumaan siitä (olivat jo päälle kymmenen ikäisiä).

Menivät ja jäimme siihen jutustelemaan keskenämme. Kaveri soitteli yhden pitkähkön puhelun ja avasin auton ovet jottei ihan tukehduta. Samassa viereisestä rapusta tuli joku mamma kakaran ja koiran kanssa ulos. Jälkikasvu säntäsi oitis meidän autolle töllöttämään kieli poskella. Mammalla oli vaikeuksia hallita vetävää koiraa ja juosta töllääjänsä perässä. Siinä ne pyöri edestakaisin.

Rivitaloasuntomme keittiön ikkuna on pihalle päin. Luiska menee ihan edestä. Jos verhot ovat auki, töllääjiä on koko päivän ikkunan takana. Ajelevat muka pyörillä tai skeittaavat  ja just meidän kohdalla "pitää pysähtyä" jostain syystä. Kun peitän ikkunan joko kaihtimin tai verhoin, töllöttäjät lähtevät pois. Matontamppausteline on myös ikkunaamme vastapäätä. Siinä lojuu usein porukkaa tuijottamassa. Ei muuta kuin verhot eteen ja huiskis vaan, teline tyhjenee. Testattu on.

En tiedä mikä mättää, mutta aina tämä vaan näin menee.

Vierailija
12/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaako teitä muiden ihmisten katseet? Nyt en ihan ymmärrä mikä pointti tässä ketjussa on..

Vierailija
13/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira tuijottaa ihmisiä, kun ollaan taajamassa. Asutaan maalla, joten yleensä koira näkee aika vähän ihmisiä. Tämäkin varmaan kiusaa jotakuta, mua lähinnä huvittaa.

Olin suunnilleen koko nuoruuteni sen näköinen, että usein lapset tuijottavat, mutta mitäs sitten. Oon itsekin kiinnostunut ihmisten ulkonäön katselemisesta.

Vierailija
14/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toljottavilla kakaroilla ei yleensä ole kaikki kotona. Usein niillä on vielä suu auki.

Vierailija
15/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaako teitä muiden ihmisten katseet? Nyt en ihan ymmärrä mikä pointti tässä ketjussa on..

Ei katseet, vaan tuijotus.

Vierailija
16/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katse on ihan eri juttu kuin minuuttitolkulla kestävä tuijotus.

Vierailija
17/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koira tuijottaa ihmisiä, kun ollaan taajamassa. Asutaan maalla, joten yleensä koira näkee aika vähän ihmisiä. Tämäkin varmaan kiusaa jotakuta, mua lähinnä huvittaa.

Olin suunnilleen koko nuoruuteni sen näköinen, että usein lapset tuijottavat, mutta mitäs sitten. Oon itsekin kiinnostunut ihmisten ulkonäön katselemisesta.

Tuijottaa monet kaupunkikoiratkin. Näiden omistajat ovt yleensa samaa maatta eli siinä möllöttää kaksi vähä-älyistä toljottamassa remmin molemmissa päissä satunnaista ohikulkijaa.

Vierailija
18/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin ahdistaa. Kaikkia ei ahdista. Me, joita asia ilmeisesti ahdistaa, keskustelemme tässä, että miksi pitää tuijottaa ja töllöttää? Ohikulkevan katse on ihan eri asia, kuin pitkäkestoinen ja äärimmäisen utelias tuijotus. Tämä mun pointti, mites muilla? -ei ap

Vierailija
19/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toljottavilla kakaroilla ei yleensä ole kaikki kotona. Usein niillä on vielä suu auki.

Niistä tulee niitä suu auki toljottavia lätkäjätkiä...

Vierailija
20/101 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä tulee niitä suu auki toljottavia lätkäjätkiä...

...joita aivottomat missit nai.