Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tämä on? Miehen valehtelemisesta.

Vierailija
13.05.2018 |

Mies on aiemminkin jäänyt kiinni valehtelusta ja suuttunut suhteettomasti, kun olen hänen valheensa paljastanut tai "paljastanut". Koska mieshän vääntää asian kuin ei olisi mitään valehdellutkaan. Suuttuu myös silmittömästi ja uhkaa erota. Sitten kun olen ollut eroamassa tuon takia, mies on sanonut, että saan huomauttaa hänelle valheista.

No tänään kysyin yhdestä pahvista onko se likainen ja mies sanoi ei. Myöhemmin katsoin pahvin ja se oli likainen. Kysyin mieheltä miksi hän sanoi, että ei ole likainen vaikka on. Mies suuttui silmittömästi. Hän kyllä väitti ettei ole huomannut. Ok miks ei voinu jättää vaan siihen, mistäs minä tämän tiestin. Mies sanoi, että minun pitäisi mennä hoitoon, ei ole lähdössä perheen kanssa reissuun kesällä, en edes muista mitä muuta. Mutta selväksi tuli, etten saa nostaa noita esille ja minähän se syypää ja paha olen. Meillä on lapsiakin.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihin pahveihin ja kakkuihin nyt vähän sotkeentuu pääasia, joka on se, että ei todellakaan ole ok suhteessa a) valehdella lämpimikseen edes pikkuasioista (joka on oikeasti tuhoisaa, koska toinen ei yhtään tiedä koska puhutaan totta ja koska ei), 2) saada hillittömiä raivonpuuskia mitättömistä asioista. Molemmat piirteet muistuttavat omaa avioliittoani, josta ei ole mitään hyvää sanottavaa. Voitte yrittää pelastaa liiton terapian tms avulla, mutta jos ei se auta, pane ero vireille. Tuollaista käytöstä ei tarvitse eikä pidä sietää. Se tekee sinuun ja lapsiisi pysyvää vahinkoa.

Mies on jo sanonut, ettei mihinkään terapioihin mene tai tule. Hän ei niitä tarvitse, hän pystyy kaiken omalla päällään selvittämään. Ap

No ero wireille. Mitä siellä vielä istut.

No onko tuo sitten turhasta syystä eroamista? Eli syyhän on se että miehen sanaan ei voi luottaa, ei voi luottaa siihen että asiat selvitetään. Oikeasti en edes syyttänyt pahvi asiasta, kysyin neutraalisti miksi sanoi niin vaikka oli noin. Uhkailee erolla tai nyt kun on matkalle lähtö lähiaikoina, ettei ole sinne lähdössä. Lisäksi minä olen sitten aina loppujenlopuksi se paha ja väärintehnyt.

Aiemmin on sanonut todella pahasti suuttuessaan myös lapsille. Lapsi on masentunut, siksi eron vaikutus lapseenkin pelottaa. Tuntuu että epäonnistun kaikessa.

Ap

Vierailija
22/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai eroon tarvi sen suurempaa syytä kuin että ei toisen kanssa halua enää olla. Toki lapsia pitää miettiä, mutta enimmäkseen niin, että ero hoidetaan siististi ja sen jälkeenkin tarjotaan lapselle mahdollisuus molempiin vanhempiin. Kyllä ne lapset huomaa jos vanhemmat ovat onnettomia suhteessaan, vaikka luulevat suojelevansa lapsiaan yhdessä pysymällä.

Ja minä ymmärsin kakkuasian niin, että lapsi oli puhunut miehelle siitä äitienpäivä kakusta ja isä sanoi että ostetaan tuo. Eli periaatteessa lapsen suusta tullut aloite kakkuun ja lapselle kunnia siitä, tietenkin. En edes tajua miksi olet kysellyt jonkun kakun pahvin perään onko siihen tarttunut jotain, katso itse?

Hyrrääkö sulla hormonit tällä hetkellä vai miksi noin herkkänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
24/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai eroon tarvi sen suurempaa syytä kuin että ei toisen kanssa halua enää olla. Toki lapsia pitää miettiä, mutta enimmäkseen niin, että ero hoidetaan siististi ja sen jälkeenkin tarjotaan lapselle mahdollisuus molempiin vanhempiin. Kyllä ne lapset huomaa jos vanhemmat ovat onnettomia suhteessaan, vaikka luulevat suojelevansa lapsiaan yhdessä pysymällä.

Ja minä ymmärsin kakkuasian niin, että lapsi oli puhunut miehelle siitä äitienpäivä kakusta ja isä sanoi että ostetaan tuo. Eli periaatteessa lapsen suusta tullut aloite kakkuun ja lapselle kunnia siitä, tietenkin. En edes tajua miksi olet kysellyt jonkun kakun pahvin perään onko siihen tarttunut jotain, katso itse?

Hyrrääkö sulla hormonit tällä hetkellä vai miksi noin herkkänä?

En haluais ihan kevyesti erota, kun vaikuttaa kuitenkin jollain tavalla. Ei kun lapsi oli katsellut kakkuja, jotka oli ollu siinä kulkuväylällä kaupassa. Mies oli kysynyt ostetaanko kakku ja lapsi oli sanonut, että oli ollut puhetta että leivotaan äidin kanssa. Mies oli sanonut, että voidaan ostaa tästäkin. En edes jaksa miehelle tuosta kakkuasiasta ruveta. Se pahvi oli miehen kädessä ja laittoi sen pahvin keräykseen.

Kyllä mä tiedän, että asioina nuo kuulostaa hullulta, mutta entä suhde jossa ei voi yksinkertaisesti tietää tuleeko suusta totuutta vai jotain muuta.

Ap

Vierailija
25/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole vie esimerkkejä valehtelusta. Onko niitä oikeasti, kerro joku. Kakkujuttu ei ollut valehtelua.

Ps. Voit mennä terapiaan yksinkin. Voisit hyötyä siiyä riippumatta siitä, onko suhteenne huono vai normaali.

Vierailija
26/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole vie esimerkkejä valehtelusta. Onko niitä oikeasti, kerro joku. Kakkujuttu ei ollut valehtelua.

Ps. Voit mennä terapiaan yksinkin. Voisit hyötyä siiyä riippumatta siitä, onko suhteenne huono vai normaali.

No mies valehteli suhteen alussa, että hänellä on lapsi. Ei ollutkaan. Onko valhe? ap

Vierailija
27/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis täysin varma, että mies ei ajatellut tuota kakkuasiaa niin, että helpottaa sun päivää kun et joudu leipomaan itse? Jos sitä kakkua ei olisi tullut ollenkaan, olisiko sun pitänyt käydä uudestaan kaupassa ostamassa ainekset leivontaa varten?

Nuo eivät ole mitään kovin pahoja asioita, tuo pahvin kierrättäminenkin likaisena on hyvin useille tuttua juttua. Se on vain tarkkaavaisuusero, itse tiedät ettei mukana saa mennä muuta ja mies näkee sen pelkkänä pahvina, oli siinä hilloa tai ei. Ei ehkä viitsinyt pestä tai ei oikeasti edes katsonut. Tuollaisia "valheita" päästää jokainen.

Silti, vaikutat tyytymättömältä suhteeseen joten itse harkitsisin lähtöä. Voithan puhua miehelle näistä asioista ja jos se erolla taas uhkailee niin pyydät vielä kerran uhkailemaan sillä ja sitten hän sen eronsa saa. Ei sekään nyt reilua ole, että yrität puhua asioista jotka sua häiritsee ja toinen ei kuuntele ollenkaan. Mies ei varmaan vaan aidosti ymmärrä, että kyse ei ole pahvinpalasesta vaan niiden huolettomien "valheiden" jakelusta.

Vierailija
28/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastamalla haluat riitaa? Mies kuulostaisi ajatuksissaan vastanneen vain turhaan kysymykseen minkä voit itsekin katsoa että "joo". Lopeta se kokoaikainen kysely niin saat vastauksia tärkeimpiin kysymyksiin mm. Jaksaako mies olla sinun kanssa enään vuoden päästä.

Vierailija
29/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies valehteli suhteen alussa, että hänellä on lapsi. Ei ollutkaan. Onko valhe? ap

On. Onko muuta vastaavaa?

Vierailija
30/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Onko muuta vastaavaa?

On, yhtä en sano. Onko vanhempien iän ja työpaikkojen valehtelu valehtelemista? Ap

Vierailija
31/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis täysin varma, että mies ei ajatellut tuota kakkuasiaa niin, että helpottaa sun päivää kun et joudu leipomaan itse? Jos sitä kakkua ei olisi tullut ollenkaan, olisiko sun pitänyt käydä uudestaan kaupassa ostamassa ainekset leivontaa varten?

Nuo eivät ole mitään kovin pahoja asioita, tuo pahvin kierrättäminenkin likaisena on hyvin useille tuttua juttua. Se on vain tarkkaavaisuusero, itse tiedät ettei mukana saa mennä muuta ja mies näkee sen pelkkänä pahvina, oli siinä hilloa tai ei. Ei ehkä viitsinyt pestä tai ei oikeasti edes katsonut. Tuollaisia "valheita" päästää jokainen.

Silti, vaikutat tyytymättömältä suhteeseen joten itse harkitsisin lähtöä. Voithan puhua miehelle näistä asioista ja jos se erolla taas uhkailee niin pyydät vielä kerran uhkailemaan sillä ja sitten hän sen eronsa saa. Ei sekään nyt reilua ole, että yrität puhua asioista jotka sua häiritsee ja toinen ei kuuntele ollenkaan. Mies ei varmaan vaan aidosti ymmärrä, että kyse ei ole pahvinpalasesta vaan niiden huolettomien "valheiden" jakelusta.

No en minä edes noista valheista vaan siitä reagoinnista sanomista tai kysymistä kohtaan, kun siitä oli erikseen sovittu että voin sanoa ja huomauttaa ja asia käsitellään. En näköjään voi, kun mies suuttuu noin. Ihan taatusti uhkais erolla, jos ei olisi tuota matkaa. Ja kuten sanoin, en sano miehelle alkaa tuosta kakkuasiasta. Se oli vaan tänne yhtenä esimerkkinä.

Ap

Vierailija
32/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastamalla haluat riitaa? Mies kuulostaisi ajatuksissaan vastanneen vain turhaan kysymykseen minkä voit itsekin katsoa että "joo". Lopeta se kokoaikainen kysely niin saat vastauksia tärkeimpiin kysymyksiin mm. Jaksaako mies olla sinun kanssa enään vuoden päästä.

kumpi herättää enemmän luottamusta?

Mies pahvin laittaa pahvinkeräykseen meneviin... a) ja menen erikseen sieltä katsomaan onko likainen vai ei. b) kysyn mieheltä asiasta?

Ap

Vierailija
33/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kumpi herättää enemmän luottamusta?

Mies pahvin laittaa pahvinkeräykseen meneviin... a) ja menen erikseen sieltä katsomaan onko likainen vai ei. b) kysyn mieheltä asiasta?

Ap

Ja minusta tuntuu että minulle olisi juuri edullisinta, että mies ei jaksaisi. Kun ei voi edes normaalia kommunikointia olla. Ap

Vierailija
34/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin pahveihin ja kakkuihin nyt vähän sotkeentuu pääasia, joka on se, että ei todellakaan ole ok suhteessa a) valehdella lämpimikseen edes pikkuasioista (joka on oikeasti tuhoisaa, koska toinen ei yhtään tiedä koska puhutaan totta ja koska ei), 2) saada hillittömiä raivonpuuskia mitättömistä asioista. Molemmat piirteet muistuttavat omaa avioliittoani, josta ei ole mitään hyvää sanottavaa. Voitte yrittää pelastaa liiton terapian tms avulla, mutta jos ei se auta, pane ero vireille. Tuollaista käytöstä ei tarvitse eikä pidä sietää. Se tekee sinuun ja lapsiisi pysyvää vahinkoa.

Ainoa järkevä viesti ketjussa.

Vierailija
35/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on pikkuasioihin takertuja ja jankkaaja niin mies voi väsyä vatvomiseen ja vastata vaan et juu, maapallo on litteä kun ei jaksa selittää tai ajatella jotain asiaa.

Ajattele, että joka päivä joku kulkisi perässäsi kysellen kenen idea se ostokakku oikein oli, oliko se kakkupahvi likainen kun laitoit sen kierrätykseen, oliko se juomalasi likainen kun joit.. hei oikeesti. Itse kysyisin että vattuako siinä tivaat, anna mun olla rauhassa.

Ja perässäkyselijä haluaa vahvistusta voiko mieheen luottaa. Mies sanoo mitä vaan, että pääsee tilanteesta eroon.

Ihmiset haluaa vahvistuksia omalle epävarmuudelleen mutta ne asiat pitää käsitellä omassa päässä. Ap terapiaan itsekseen kun on noin vaikeaa. Luulisi, että ihmisessä on jotain aspegren piirteitä jos ei osaa erottaa pieniä asioita ja isoja asioita milloin ei ole niin väliä puhutaanko totta ja milloin taas on kyseessä elämän isot asiat ja pitää puhua totta.

Vierailija
36/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mies sanoi itse omasta aloitteestaan kenen idea ostokakku on, en kysynyt! Sanoin vaan esimerkkinä toisesta samaan aikaan tapahtuneesta valheesta.

- mies on itsekin myöntänyt, että puhuu palturia ja (muka?) haluaisi siitä eroon ja oli sovittu, että voin huomauttaa siitä. En edes kaikista jutuista ole huomauttanut.

- En todellakaan joka päivä kyttää perässä ja kysele.

Ap

Vierailija
37/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin on ihmetelleet isänsä valheita ja suuttuu silmittömästi lapselle, jos huomauttaa valheesta. Toiselle siis suuttuu ja toiselle väittää vastaan, että en ole sanonut niin vaikka olikin. Lapsi siis itse kertoi tuosta. Toiselle lapselle suuttumisen kuulen. Ap

Vierailija
38/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- mies sanoi itse omasta aloitteestaan kenen idea ostokakku on, en kysynyt! Sanoin vaan esimerkkinä toisesta samaan aikaan tapahtuneesta valheesta.

- mies on itsekin myöntänyt, että puhuu palturia ja (muka?) haluaisi siitä eroon ja oli sovittu, että voin huomauttaa siitä. En edes kaikista jutuista ole huomauttanut.

- En todellakaan joka päivä kyttää perässä ja kysele.

Ap

No elä kyttää ja kysele edes joka toinen päivä. Ole kuukausi jankkaamatta ja katso meneekö teillä siinä mielessä paremmin, että yhdessäolo on rennompaa. Toisen ei tarvitse olla jatkuvasti varuillaan ja sinä päätät tietoisesti luottaa ja olla varmistelematra. Rakkaus ja luottamus ovat valintoja.

Minua on aina häirinnyt ajatus, että ne pitää ansaita? Miksi, kuka ylempi sen muka päättää. Ne joko ovat tai eivät ole ja ihmiset tekevät valintoja. Älä selitä niin paljon vaan tee viisaammat valinnat.

Vierailija
39/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

38, oiskohan, jos mies valehtelee toiselle lapselle ja lapsi huomauttaa ja saa huudot. Onkohan rennompaa?

Ap

Vierailija
40/87 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuuluu niihin kroonisiin valehtelijoihin,eikä muuksi muutu.Jotain sen aivoissa on sellaista ,ettei se itse edes tajua sitä ,kun jatkuvasti valehtelee. Sitten,kun ihmeissäs sanot miten asia on ,huomaa itsekkin kummallisuutensa ja sen takia raivostuu (itselleen), mutta purkaa sen raivon sinuun,keneempä muuhunkaan.

Tilanne ei tule muuttumaan parempaan,jos on jo pitkään ollut tuommoinen.

Sinulla tulee olemaan raskasta elää hänen kanssaan.

Ainut mitä voit tehdä on vähäinen kommunikointi hänen kanssaan .