Mitä tämä on? Miehen valehtelemisesta.
Mies on aiemminkin jäänyt kiinni valehtelusta ja suuttunut suhteettomasti, kun olen hänen valheensa paljastanut tai "paljastanut". Koska mieshän vääntää asian kuin ei olisi mitään valehdellutkaan. Suuttuu myös silmittömästi ja uhkaa erota. Sitten kun olen ollut eroamassa tuon takia, mies on sanonut, että saan huomauttaa hänelle valheista.
No tänään kysyin yhdestä pahvista onko se likainen ja mies sanoi ei. Myöhemmin katsoin pahvin ja se oli likainen. Kysyin mieheltä miksi hän sanoi, että ei ole likainen vaikka on. Mies suuttui silmittömästi. Hän kyllä väitti ettei ole huomannut. Ok miks ei voinu jättää vaan siihen, mistäs minä tämän tiestin. Mies sanoi, että minun pitäisi mennä hoitoon, ei ole lähdössä perheen kanssa reissuun kesällä, en edes muista mitä muuta. Mutta selväksi tuli, etten saa nostaa noita esille ja minähän se syypää ja paha olen. Meillä on lapsiakin.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Mies on aiemminkin jäänyt kiinni valehtelusta ja suuttunut suhteettomasti, kun olen hänen valheensa paljastanut tai "paljastanut". Koska mieshän vääntää asian kuin ei olisi mitään valehdellutkaan. Suuttuu myös silmittömästi ja uhkaa erota. Sitten kun olen ollut eroamassa tuon takia, mies on sanonut, että saan huomauttaa hänelle valheista.
No tänään kysyin yhdestä pahvista onko se likainen ja mies sanoi ei. Myöhemmin katsoin pahvin ja se oli likainen. Kysyin mieheltä miksi hän sanoi, että ei ole likainen vaikka on. Mies suuttui silmittömästi. Hän kyllä väitti ettei ole huomannut. Ok miks ei voinu jättää vaan siihen, mistäs minä tämän tiestin. Mies sanoi, että minun pitäisi mennä hoitoon, ei ole lähdössä perheen kanssa reissuun kesällä, en edes muista mitä muuta. Mutta selväksi tuli, etten saa nostaa noita esille ja minähän se syypää ja paha olen. Meillä on lapsiakin.
JSSAP..Jos et luota mieheen tai sen käytös häiritsee sua, jätä se. Miksi tuhlata elämä epäsopiva partnerin kanssa. Jos mun mies uhkais mua erolla ni näyttäisin ovea ja sanoisin että tuolla kiristäminen ei muuten onnistu, herra on hyvä ja poistuu sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noihin pahveihin ja kakkuihin nyt vähän sotkeentuu pääasia, joka on se, että ei todellakaan ole ok suhteessa a) valehdella lämpimikseen edes pikkuasioista (joka on oikeasti tuhoisaa, koska toinen ei yhtään tiedä koska puhutaan totta ja koska ei), 2) saada hillittömiä raivonpuuskia mitättömistä asioista. Molemmat piirteet muistuttavat omaa avioliittoani, josta ei ole mitään hyvää sanottavaa. Voitte yrittää pelastaa liiton terapian tms avulla, mutta jos ei se auta, pane ero vireille. Tuollaista käytöstä ei tarvitse eikä pidä sietää. Se tekee sinuun ja lapsiisi pysyvää vahinkoa.
Mies on jo sanonut, ettei mihinkään terapioihin mene tai tule. Hän ei niitä tarvitse, hän pystyy kaiken omalla päällään selvittämään. Ap
No sitten suosittelen eroa koska mies ei arvosta sua pätkääkään. Valehtelu EI ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noihin pahveihin ja kakkuihin nyt vähän sotkeentuu pääasia, joka on se, että ei todellakaan ole ok suhteessa a) valehdella lämpimikseen edes pikkuasioista (joka on oikeasti tuhoisaa, koska toinen ei yhtään tiedä koska puhutaan totta ja koska ei), 2) saada hillittömiä raivonpuuskia mitättömistä asioista. Molemmat piirteet muistuttavat omaa avioliittoani, josta ei ole mitään hyvää sanottavaa. Voitte yrittää pelastaa liiton terapian tms avulla, mutta jos ei se auta, pane ero vireille. Tuollaista käytöstä ei tarvitse eikä pidä sietää. Se tekee sinuun ja lapsiisi pysyvää vahinkoa.
Mies on jo sanonut, ettei mihinkään terapioihin mene tai tule. Hän ei niitä tarvitse, hän pystyy kaiken omalla päällään selvittämään. Ap
No ero wireille. Mitä siellä vielä istut.
No onko tuo sitten turhasta syystä eroamista? Eli syyhän on se että miehen sanaan ei voi luottaa, ei voi luottaa siihen että asiat selvitetään. Oikeasti en edes syyttänyt pahvi asiasta, kysyin neutraalisti miksi sanoi niin vaikka oli noin. Uhkailee erolla tai nyt kun on matkalle lähtö lähiaikoina, ettei ole sinne lähdössä. Lisäksi minä olen sitten aina loppujenlopuksi se paha ja väärintehnyt.
Aiemmin on sanonut todella pahasti suuttuessaan myös lapsille. Lapsi on masentunut, siksi eron vaikutus lapseenkin pelottaa. Tuntuu että epäonnistun kaikessa.
Ap
HAlOO ap, luottamuksen puute on ihan validi eron syy. Luottamus ei nyt tarkoita vieraisiin menoa vaan sitä että luottamuksen ylipäätään pitää suhteessa toimia perustuksena suhteelle. Pitää voida luottaa siihen että jos kumppani sanoo että aurinko paistaa niin se tosiaan paistaa.
Kyllä mä näkisin että edellytyksen suhteen jatkolle on aika pienet jos mies valehtelee kaikenlaisista asioista ja uhkailee erolla.
Ja muuten, sivuuta kokonaan ne miehen kotiinlähtöuhkaukset ja mieti kuin IHANAA ois viettää loma ilman sitä kiukuttelevaa miespuolista draamaqueenia. Sano sille vaan että sopii sulle kummatkin, niin viet tuulen sen purjeista. Jos sen uhkauksiin suhtautuu niin että sanoo "Selvä sitten, erotaan, jää sinä kotiin - uskon että matkamme itseasiassa onnistuu paremmin kun et tule mukaan" niin mies tajuaa ettei saavuta toivomaansa uhkailemalla. Mitä vähemmän reagoit noihin miehen tunteenpurkauksiin sitä vähemmän miehellä on suhun valtaa. Kun se alkaa käydä kierroksilla, katsele sitä kuin se ois jalkaa polkeva uhmaikäinen. Koska sillloin sen tilalla on se 3-vuotias uhmis miehen kropassa.
Silloin poistu paikalta ja ota aikalisä. Jätä ne raivoamiset täysin vaille reaktiota. Ja ajattele sitä reissua jonka saat tehdä rauhassa kuuntelematta miehen kiukuttelua jos saat sen suuttumaan niin että se jää kotiin. Kun sinä lähdet lasten kanssa sinne reissuun, voit sitten rauhassa sulkea luurin tai estää miehen numeron matkan ajaksi jotta voit rauhassa nauttia lasten kanssa. Kenenkään ei sitten tarvitse ennakoida reissulla miehen mielentiloja tai kävellä munankuorilla vaan te kaikki muut voitte ihan rentoutua ja pitää hauskaa.
Mies aloitti tästä koko hommasta mykkäkoulun. Tai puhuu jos kysyn, ei muuten. Kuulema väärään aikaan aloitin kyselyn.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, nyt käsi sydämelle:
Kuinka usein kyselet (=kyseenalaistat) miehesi tekemisiä? Onko kakkulaatikko yksittäistapaus, vai teetkö tuota joka päivä?
Koska jos kyseenalaistaminen on päivittäistä, se voi selittää miehen äkkiväärää reaktiota.
Huutaminen ja erouhkailut eivät ole kovinkaan ratkaisuhakuista käytöstä, mutta niin ei ole jatkuva epäily kaikissa pikkuasioissakaan.
Vain omaan toimintaan voi lopulta vaikuttaa.
Siis kyselen "onko pahvi likaista" vai "miks sanoit niin, vaikka asia oli noin". Valheista en ole kysynyt pitkään aikaan, jos ei ole faktista todistetta, että valehteli. Koska kiertäis sen kuitenkin. Vaikka vartavasten oli sovittu, että ne asiat voisi ottaa puheeksi. Ei näköjään voikaan.
Useampi kuukausi on aikaa, kun olen kysynyt. Semmoisesta riidasta taas suuttui vähän aikaa sitten, kun vähän korotin ääntäni, että saisin oman juttuni sanoa hänen paasauksen väliin. Uhkasi siinäkin, ettei lähde matkalle. Ja puhuessaan hänen pitää saada puhuttua hirveän pitkät litaniat, ei osaa keskustella normaalisti että vuoronperään puhutaan.
Ap
Eli sen verran ainakin tiedät että tuon ihmisen kanssa tunteiden kuumennuttua ei voi korottaa ääntään.
Jos itse pystyt niin suosittelen ehdottamaan jäähyä kun huomaat että keskustelu menee riitelyksi. Riitaan tarvitaan kaksi, ja riidat eivät teidän ongelmianne selvitä yhtään, pikemminkin vain purkavat konfliktien aiheuttamaa latausta niin että jatkatte samalla mallilla sen sijaan että muuttaisitte toimimattomia juttuja.
No riidat tai edes väittelyt loppuu yleensä tosi lyhyeennsillä, että mies uhkaa erolla melkein heti. Ap
No mikä siinä erossa sitten niin paha olisi verrattuna moiseen munankuorilla kävelyyn ja kaiken epäilyyn? Vastaatko tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies yrittää päästä helpommalla kun narraa. En kutsuisi tuollaista valehteluksi, sillä minulle valehtelu on vähän isommista asioista paskan puhuminen.
Erikoinen näkemys. Vaimoni on ilmeisesti samanlainen kuin AP:n puoliso. Sama mitä kysyy, ei voi tietää onko vastaus totta. Se on todella riuduttavaa.
"Siivositko pöydän ruuan jälkeen" "Joo, toki" (no ei siivonnut, kaikki tarvikkeet pöydällä pilaantumassa)
"Kävitkö kaupassa vai käynkö minä" "Kävin kävin, ei tarvi" (joo, haki itselleen kahvia, ei mitään muuta)
"Haitko postin" "Joo, hain" (Totta, haki)
"Syömmekö vanhemmillanne" "Sanoin että käydään vain pikaisesti kahvilla" Kun teen ruuan alkaa ihmettely, miksi syömme, koska vanhemillaan on ruoka odottamassa.
Jne. Mutta ilmeisesti tämä sitten on AV-mammoille täysin normaalia kommunikointia.
Miten niin normaalia? Itse en tunnista noista kohdista mitään.
Miten olet päätynyt edes tuollaisen kanssa parisuhteeseen, jos on heti alussa valehdellut niin isosta asiasta, että hänellä olisi muka lapsi?
Luulen, että kun luottamus suhteessa on mennyt, niin siitä tulee tuollaista ulkopuolisen näkökulmasta pikkuasioihin takertumista. Ap varmaan miettii mistä kaikesta mies valehtelee hänelle, jos ei voi puhua totta edes pikkuasioissa.
Minun exä alkoi tuollaisen kun halusi eron, mutta ei halunnut olla se pahis. Puoli vuotta keksi temppuja joilla sai minut hermostumaan ja sitten haukkui sekopääksi ja huonoksi. Hän kieltäytyi lomamatkasta perheen kanssa juuri siksi, että minä olen liian seko seuraksi. Sitten vietti sen ajan, kun muut oli matkalla, uuden naisensa kanssa. Olisi vain heti kertonut ja oltaisiin erottu puoli vuotta aikaisemmin. Hän se pahis kuitenkin ole vaikka kuinka väitti että minun sekopäisyyteni pakotti pettämiseen.
kyllä sanoisin että jos usein toistuu tuota aivan turhista asioista valehtelua ja päälle suuttuminen kun jää kiinni, niin voi jopa olla patologisen valehtelijan vikaa. Tai sitten kyse on yksinkertaisesti näkemyseroista, joku jo kirjoittikin että jonkun puhdas on toisen likainen. Elikkä kertaa nyt mielessä onko kaikki "valehtelu" ollut näkemyseroihin perustuvaa, vai oliko taustalla muutakin. Haluatko elää suhteessa jossa uhkaillaan erolla, kun tuot ilmi väärinkäytöstä? Tuskimpa. Tuo kertoo minulle ainakin että hän ei kovin suurta arvoa laita suhteellenne, vaan aivan jollekin muulle asialle.
Ei sitä muilta tarvitse kysyä, onko tämä tai tuo riittävä syy eroamiseen. Itse se on tiedettävä ja päätöksen kanssa elettävä. Ei kukaan täällä kommenttia laittaneista tule sinua auttamaan, jos toteatkin myöhemmin eron tai jäämisen olleen väärä ratkaisu. Mieti millaista elämänne on viiden vuoden kuluttua ja haluatko/kestätkö sitä.
Muista että usein myös narsistisen persoonallisuushäiriön omaavat hämmentävät asioita juuri tuolla tavalla että saavat toisen osapuolen epäilemään omaa mielenterveyttään, vaikka itse ovat niitä jotka valehtelevat. Minä sanoisin että oli mt-vikaa tai ei niin miettisit oikeasti että onko hyvä suhde kun uhkaillaan erolla. Ja ennenkuin joku tulee rääkymään että narsismi on muotisana, niin kannattaa tutustua aiheeseen. Todellakaan ei ole suurimmallakaan osalla sitä diagnoosia, ja diagnosoimaton narsisti ei ole vähemmän validi. Että nyt ap miettisit onko tämä nyt alkua jollekin pahemmalle. Suosittelen tsekkaamaan youtubesta sellaisen käyttäjän videoita kuin NeviSales. On hyvää infoa ja selkeästi selitetty, katsopa näyttääkö yhtään tutulta.
ap haloo jos mies on valehdellut jo suhteen alussa että on lapsi mutta sitten hänellä ei olekaan niin miksi jäit suhteeseen? Tossahan on kaikki mennyt väärin alusta asti. Minä katson sitä siltä kannalta että jos mies tiesi sinun ja lapsen suunnitelleen että leivotte, hän on voinut tavallaan mitätöidä joko sinun taitojasi tai sitä että teet lapsen kanssa yhdessä jotain. Ja ostaa kakkua sitten valmiina, koska tiesi että olit suunnitellut toisin. Kiusa se on pienikin kiusa tuollaiselle. Olen tällaisten kanssa työskennellyt paljon ja nyt kyllä on niin monta punaista lippua ilmassa että kannattaa lähteä. hyötyisit keskusteluavusta.
Ei tässä ap:n tapauksessa ole monta vaihtoehtoa, koska miehellä on joko 1. Mytomania 2. Viestittää käytöksellään ,että eroaisitte,mutta ei itse halua lähteä lätkimään ja tietää ,ettet itse halua tai ymmärrä erota. 3. Miehellä on jolin muu sairaus ,joka vaikuttaa käytökseen.
Sinä joko iloisesti kärsit joka päivä tai ehdottomasti eroat.Mieti ,kumman valitset.Mukavia vaihtoehtoja ei ole just tässä hetkessä ,eikä lähitulevaisuudessa.
Mies siis kääntää aina nuo tilanteet minun syyksi. Olen kuulema hyökännyt hänen kimppuun kuin yleinen syyttäjä, vaikka ihan nätisti kysyin miksi hän sanoi, ettei ole mitään likaa siinä kakkupahvissa, vaikka olikin.
Sitten hän syyttää minua, että olin kysynyt siitä väärään aikaan. Hän oli kaikki tehnyt minun eteen äitienpäiväaamuna. Vaikka hän itse oli aiemmin sanonut, että voisin nuo heti selvittää. Minä en oikein ymmärrä, miksi tuollaisesta kysymyksestä pitää nostaa tuollainen meteli, kun mies on itsekin myöntänyt että hän valehtelee (tai se on ollut ongelma) ja me varta vasten sovittiin, että asiat voi nostaa esille heti. Ja jos mies ei oikeasti huomannut hillotahroja, joita siis muutamia siinä oli, niin miksi hän ei vaan sanonut ettei ole huomannut.
Varmaan hän tuosta kakun ostostakin tarkoitti hyvää, en edes kehtaa ottaa esille että valehteli senkin, turhaa riitaa vaan. Sitten vähän aikaa sitten valehteli yhteen juttuun, mutta en kehannut taaskaan alkaa vääntämään. Sekin oli vähän semmoinen että tuntui että valehteli että pääsee helpommalla.
No joka tapauksessa jos eroan niin alkaa hirveät syyttelyt omaisuudenjaossa. Eikös siinä voi käyttää oikeusapua ilmaiseksi? Eikös se mene niin, että molemmilta varat - velat ja se jolle jää enemmän viivan alle maksaa toiselle tasinkoa. Mitään avioehtoja ei ole. En varmaan vielä kykene eroasioihin, kun elämässä on paljon muuta.. mutta jos tässä parin kuukauden päästä.
ap
ap
Mua on joskus hyvin pedantit ihmiset syyttäneet valhetelusta. Kyse on siitä, että en muista asioita tarkasti ja jos minulta kysytään, vastaan sinne päin eli kuten muistan.
Eli jos mies kysyisi minulta, että kävinkö eilen kaupassa, saattaisin vastata, että kävin, vaikka oikeasti se olisi ollut toissapäivänä. Oikeasti vain en muista tuon tyyppisiä arkisia asioita.
Olen kyllä oppinut sen, että välttelen kovin pedanttien ihmisten seuraa vapaa-ajallani... kaikissa ympäristöissä heitä ei valittevasti voi välttää.
Erikoinen näkemys. Vaimoni on ilmeisesti samanlainen kuin AP:n puoliso. Sama mitä kysyy, ei voi tietää onko vastaus totta. Se on todella riuduttavaa.
"Siivositko pöydän ruuan jälkeen" "Joo, toki" (no ei siivonnut, kaikki tarvikkeet pöydällä pilaantumassa)
"Kävitkö kaupassa vai käynkö minä" "Kävin kävin, ei tarvi" (joo, haki itselleen kahvia, ei mitään muuta)
"Haitko postin" "Joo, hain" (Totta, haki)
"Syömmekö vanhemmillanne" "Sanoin että käydään vain pikaisesti kahvilla" Kun teen ruuan alkaa ihmettely, miksi syömme, koska vanhemillaan on ruoka odottamassa.
Jne. Mutta ilmeisesti tämä sitten on AV-mammoille täysin normaalia kommunikointia.