Muistatko Jyrki Hämäläisen?
Kommentit (44)
Kyllä muistan. Olen monesti miettinyt, miksi päätyi itsemurhaan. Myös perintökuviot oli omituiset.
Juicen Jyrki-boy -laulu antaa hyvin vastenmielisen kuvan lieromiehestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muistan. Olen monesti miettinyt, miksi päätyi itsemurhaan. Myös perintökuviot oli omituiset.
Hämäläinen kuoli vuonna 2008 sairauskohtaukseen kotonaan 65-vuotiaana.
Jyrki Jyräys!! Ja sen entinen neitohan sai lapsen jonkun paljon itseään nuoremman tyypin kanssa, ja tää Anna-Liisa vai mikä lie olikaan, imetti sitä Mithra-poikaansa vissiin 7-vuotiaaksi asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kuollut kuin itsemurhaan. Tästä oli aikanaan paljon juttua. Oli masentunut ja teki itsarin kun ex-vaimonsa (?) kävi kaupassa tms.
Jyrki Jyräys kirjoitti Suosikkiin repäiseviä juttuja. Ja oli tosiaan sen missin kanssa naimisissa mutta missi lähti jonkun joogaajan matkaan ja sai lapsenkin tämän kanssa. Jyräys kai kirjoitti jonkin kirjankin jossa mm. Katariin Souri kertoo jo silloin kuinka eräs Nyygäärd häntä ahdisteli. Neitsyöljy tai palmu tms.
Vierailija kirjoitti:
Muistelisin, että juuri ennen kuolemaan Jyräys ramppasi psykiatrisessa sairaalassa ja kärsi luulotaudista. Milloin pelkäsi syöpää, milloin mitäkin. Myös avioero oli vaikuttanut, samoin se että joutui eläkkeelle eikä enää ollut relevantti. Perintöasioissa oli sellaista outoa, että testamenttasi ison omaisuuden kaverilleen, joka puhui sitten Jyräyksestä jotenkin epäkunnioittavasti. Todella hämärää settiä. Tällainen mielikuva jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Itsemurha se oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kuollut kuin itsemurhaan. Tästä oli aikanaan paljon juttua. Oli masentunut ja teki itsarin kun ex-vaimonsa (?) kävi kaupassa tms.
Onko sulla linkkiä väitteellesi? Huhupuheet ei ole aina tosiasioita. Tiedän kyllä, että käytti paljon erilaisia lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Itsemurha se oli.
Itse murha on sun alapäässsäs.
Muistan hyvin. Tapasinkin joskus 1990-luvulla. Oli hyvin sydämellinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla linkkiä väitteellesi? Huhupuheet ei ole aina tosiasioita. Tiedän kyllä, että käytti paljon erilaisia lääkkeitä.
"Hämäläisen ex-vaimo Arja-Liisa Ingus vietti miehen vierellä tämän viimeiset hetket.
– Olimme suurimman osan päivää yhdessä, surun murtama Ingus kertoi eilen illalla Iltalehdelle.
Ingus ei halunnut eritellä tarkemmin Hämäläisen poismenon syytä."
Jyrki Jyrki älä tyrki
Jyrki tee joskus miehen työ
Jyrki Jyrki älä sanojasi syö
Muistan kyllä Jyrkin.
Aika härskiä:
Suosikin entisenä päätoimittajana tutuksi tullut Jyrki Hämäläinent estamenttasi vuosi sitten Espoon Haukilahdessa sijaitsevan talonsa irtaimistoineen nyrkkeilijäystävälleen Harri Piitulaiselle. Inguksen mukaan Piitulainen tiesi perivänsä jotain. Hämäläisen sairastuttua Piitulainen katosi musiikkimogulin elämästä eikä saapunut edes ystävänsä uurnan laskuun.
- Hädässä ystävä tunnetaan. Piitulaisella ei Jyrkin sairastumisesta kuultuaan ollut enää aikaa tavata huonokuntoista Jyrkiä, Ingus sanoo.
Hassu äijä, mutta näki paljon. Oli jenkeissä 60-luvulla ja näki flower powerin pelipaikoilla.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/911405/ketju/uskon_taman_jutun_perustee…
Tuolta lainaus:
Ex-vaimo: Jyrkin voimat ehtyivät
20.03.2008 06:29
Arja-Liisa Ingus erosi Suosikin ex-päätoimittajasta Jyrki " Jyräys" Hämäläisestä jo kymmenen vuotta sitten, mutta hän ei jättänyt miestä koskaan. Ennen eroa heidän rakkautensa oli kestänyt yli 21 vuotta, eikä sellaista pyyhitä pyyhekumilla pois.
- Ystävyytemme ja rakkautemme ei koskaan kuollut. Olimme jatkuvasti tekemisissä toistemme kanssa, Arja-Liisa Ingus sanoo hiljaisella ja surullisella äänellä.
Arja-Liisa Ingus vietti yhdessä Jyrki Hämäläisen kanssa myös tämän viimeisen päivän. Hän löysi ex-miehensä menehtyneenä tämän Haukilahden-kodista Espoosta toissa päivänä.
Viimeisen vuoden Arja-Liisa Ingus oli aiempaa enemmän Jyrki Hämäläisen kanssa tekemisissä ja vietti aikaa Jyrkin luona. Hän halusi auttaa entistä miestään tämän taistelussa masennusta vastaan. Parin lämpimistä väleistä kertoo sekin, että Jyrki Hämäläinen oli kaikkiin virallisiin papereihin maininnut lähimmäksi omaisekseen Arja-Liisan.
- Jyrkille eläkkeelle jääminen kolme vuotta sitten oli sittenkin kova kolaus. Hänelle työ oli koko elämä, Arja-Liisa Ingus miettii.
Arja-Liisa Ingus sekä Jyrki Hämäläisen muutamat ystävät katsoivat sivusta, kun heille rakas ihminen alkoi eläkkeelle jäämisen jälkeen väsyä. He huomasivat, ettei Jyrkillä ollut enää oikein voimia ja halua osallistua mihinkään. Ystävät yrittivät auttaa ja soittelivat entistä hanakammin Jyrkille sekä kävivät hänen luonaan.
Arja kertoo, että Jyrkille määrättiin lääkkeitä masennukseen, mutta nyt hän miettii, olisiko voitu tehdä jotain muutakin.
- Ehkä lääkkeet eivät olleet hyväksi, kuka sitä tietää. Lääkkeet turruttavat ihmisen ja tekevät heistä poissaolevia. En kuitenkaan halua tässä arvostella ketään, mutta totta kai sitä miettii rakkaan ihmisen poismenon jälkeen kaikenlaista, Arja-Liisa sanoo ja painottaa, ettei hän syytä Jyrkiä tämän poismenosta.
- Ei tässä syyllisiä voi hakea. Nykypäivän meno on vain sellaista, ettei ihmistä ehditä ajatella. Ihmisen henkiseen pahoinvointiin tulisi puuttua ennen kuin se on liian myöhäistä, Arja-Liisa miettii.
Vielä vajaa kaksi viikkoa sitten Jyrki Hämäläinen sanoi IS:lle Tapani Kansan juhlakonsertissa, että kyllä hän tokenee ja on taas pian mukana showbisneksessä. Optimistisena ihmisenä hän uskoi ystäviensä tavoin, että parempi huominen koittaa.
Näin ei kuitenkaan käynyt.
- Jyrki väsyi ja väsyi ja vajosi apatiaan. Jyrkin voimat ehtyivät.
Aika selvältä vaikuttaa, että oman käden kautta lähti.
Rock rock rock!