Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten järkyttävä kesäpukeutuminen

Vierailija
12.05.2018 |

Voi ei, taas se on alkanut ainakin täällä maakunnissa: isot ja rumat junttitatskat, miehet lyllertävät ilman paitaa, naisilla mustapunavalkoiset hiukset, leggarit minihameiden kanssa (vieläpä valkoiset). liian pienet vaattett ym. Mikä siinä on niin vaikeaa? Itsekään en ole ihan hoikka mutta käytän sopivan kokosia vaatteita, eii ole tatskoja, en pue jotain kalsongeja jalkaan ja edes yritän näyttää ihmismäiseltä.

Kommentit (394)

Vierailija
361/394 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiii tää ketju palasi!

Jeeeeee!

Vierailija
362/394 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi teille kysymys. Onko maksimekko nuorella jotenkin "outo"? Tuli vaan tuosta "juhlapuku -ketjusta" mieleen, kun monet näyttivät olevan sitä mieltä, että lyhyempi mekko paljon parempi. Ja tässä on siis tarkoita mitään virallisia juhlapukuja vaan arkeen sopivia maksimekkoja. Itse tykkään niistä todella paljon ja yleensä mekko ainakin polveen asti ja sama hameen kanssa sekä shortsit myös mielellään vähän pidempi lahkeiset. Pukeudun ehkä liiankin vanhan oloisesti ikäisekseni ja "paljasta pintaa" näkyy aika vähän. En vaan tykkää yhtään lyhyistä hameista tai shortseista. Muutenkin tuntuu koko tyyli olevan välillä hukassa ja en aina edes jaksa miettiä mikä milloinkin sopii. Väritkin jonkun mielestä varmaan ihan sekaisin keskenään. Jotain vinkkejä varmasti tarvisin. Tai sitten en vaan jaksa välittää ja minulle riittää se, että vaate on mukava, suhteellisen tilanteeseen sopiva, siisti ja itsellä mieleinen. Monilla ihmisillä on varmaan paljon suurempiakin ongelmia kuin vaatetus ja siinä mielessä olen kiitollinen, että minulla on vaatteita. Tuntuu jotenkin itsekkäältäkin "valittaa vaatteista" jos vertaa elämääni johonkin kehitysmaan ihmiseen jolla ei ole edes ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/394 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi teille kysymys. Onko maksimekko nuorella jotenkin "outo"? Tuli vaan tuosta "juhlapuku -ketjusta" mieleen, kun monet näyttivät olevan sitä mieltä, että lyhyempi mekko paljon parempi. Ja tässä on siis tarkoita mitään virallisia juhlapukuja vaan arkeen sopivia maksimekkoja. Itse tykkään niistä todella paljon ja yleensä mekko ainakin polveen asti ja sama hameen kanssa sekä shortsit myös mielellään vähän pidempi lahkeiset. Pukeudun ehkä liiankin vanhan oloisesti ikäisekseni ja "paljasta pintaa" näkyy aika vähän. En vaan tykkää yhtään lyhyistä hameista tai shortseista. Muutenkin tuntuu koko tyyli olevan välillä hukassa ja en aina edes jaksa miettiä mikä milloinkin sopii. Väritkin jonkun mielestä varmaan ihan sekaisin keskenään. Jotain vinkkejä varmasti tarvisin. Tai sitten en vaan jaksa välittää ja minulle riittää se, että vaate on mukava, suhteellisen tilanteeseen sopiva, siisti ja itsellä mieleinen. Monilla ihmisillä on varmaan paljon suurempiakin ongelmia kuin vaatetus ja siinä mielessä olen kiitollinen, että minulla on vaatteita. Tuntuu jotenkin itsekkäältäkin "valittaa vaatteista" jos vertaa elämääni johonkin kehitysmaan ihmiseen jolla ei ole edes ruokaa. 

Makuasia. Toiset pitää, toiset ei.

Vierailija
364/394 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP.🙄

Vierailija
365/394 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän lyhyitä kireitä sortsia valkoisten selluliittireisieni kanssa  ja kodin lähistöllä liikkuessa minulla on usein Crocsit, kipeän polven kanssa helppo sujauttaa jalkaan ja pidän tuosta kukkakuosista :) Jos lähden keskustaan asioille tai reissuun, laitan balleriinat.  Näin 40-vuotiaana minulla ei ole enää paineita siitä, mitä muut tyylistäni tai tyylittömyydestäni ajattelevat. En enää edes meikkaa arkisin.

Vierailija
366/394 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
367/394 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin pari päivää sitten enkelin/Luciferin(?) siivet pelaajan selässä. Minusta ne olivat kivat. Ne saa piiloon, toisin kuin käsivarren täynnä mustetta.

Vierailija
368/394 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä tätä valitusta. Asun Turussa, ja kaupungilla käydessäni ihmiset ovat pääasiassa ihan nätisti pukeutuneita. Toki löytyy myös mikrosortseja ja narutoppeja (joka ei sinänsä mua haittaa), mutta kyllä iso osa naisista, nuorista ja vanhoista, käyttää myös kauniita kesämekkoja, hameita ja housuja. En ole nähnyt mitään leggareita minihameiden kanssa tai liian pieniin vaatteisiin ahtautuneita ihmisiä, tai en ainakaan mitenkään suurissa määrin. 90% ihmisistä pukeutuu ihan asiallisesti ja kauniisti enkä ainakaan itse jaksa vaivata päätäni sillä lopulla 10%.

Vierailija
369/394 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten kesäpukeutuminen on mielenkiintoista. Hellevaatteita käytetään niin vähän aikaa vuodessa, että ne voivat olla ostettu kauan aikaa sitten. Tunnistan menneiden vuosien kuoseja, kun olen itsekin niitä joskus ainakin hypistellyt kaupassa, vaikka en ehkä kuitenkaan ostanut. Kenelläkään ei näe samanlaisia vaatteita. Ja kaikki ne yhdistelmät urheiluvaatteista. Helle on parasta!

Vierailija
370/394 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

👖 niinhän Suomea sanotaan tuulipuku kansaksi .

" Onks' Viljoo näkyny"🧢

Vierailija
371/394 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ymmärrä tätä valitusta. Asun Turussa, ja kaupungilla käydessäni ihmiset ovat pääasiassa ihan nätisti pukeutuneita. Toki löytyy myös mikrosortseja ja narutoppeja (joka ei sinänsä mua haittaa), mutta kyllä iso osa naisista, nuorista ja vanhoista, käyttää myös kauniita kesämekkoja, hameita ja housuja. En ole nähnyt mitään leggareita minihameiden kanssa tai liian pieniin vaatteisiin ahtautuneita ihmisiä, tai en ainakaan mitenkään suurissa määrin. 90% ihmisistä pukeutuu ihan asiallisesti ja kauniisti enkä ainakaan itse jaksa vaivata päätäni sillä lopulla 10%.

Turussa onkin kaikkein tyylikkäimmin pukeutuvat ihmiset, ainakin keskustassa. Helsingissäkin on toki tyylikästä pukeutumista, mutta sitten todella paljon sitä vähemmän tyylikästä.

Vierailija
372/394 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten kesäpukeutuminen on mielenkiintoista. Hellevaatteita käytetään niin vähän aikaa vuodessa, että ne voivat olla ostettu kauan aikaa sitten. Tunnistan menneiden vuosien kuoseja, kun olen itsekin niitä joskus ainakin hypistellyt kaupassa, vaikka en ehkä kuitenkaan ostanut. Kenelläkään ei näe samanlaisia vaatteita. Ja kaikki ne yhdistelmät urheiluvaatteista. Helle on parasta!

Jep! Mietin tänään, pitäisikö käydä vaateostoksilla, mutta totesin että pian on kuitenkin syksy, ja entisetkin hellevaatteet pitää käyttää loppuun. Ilahdutan ihmisiä esim. 20 v sitten kirppikseltä ostetuilla mekolla ja shortseilla!

Vierailija
373/394 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oikea tapa pukeutua silloin jos mikään ei kuitenkaan näytä hyvältä? Valitettavasti en ihan täysin voi pysytellä pois ihmisten ilmoilta.

Vierailija
374/394 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen tai sen puute julkisella paikalla ei ole jokaisen oma asia.

On tiettyjä normeja, joilla osoitetaan kunnioitusta muita ihmisiä ja yhteisöä kohtaan. Et tuo lastasi aluspöksyissä kauppaan eikä mummo mene bikineissä tavarataloon, et mene verkkareissa häihin etkä pyöräilyshortseissa hautajaisiin. Ihan turha vänkyttää, että yhteiskunta voisi olla kokonaan ilman yhteisiä sääntöjä, jotka tekevät yhteiselämän helpommaksi kaikille. Meidän urbaani kulttuuri on nuorta verrattuna vanhoihin sivistysmaihin ja ollaanhan me vasta puusta pudonneita metsäläisiä. On yleissivistystä ymmärtää reviirit ja rajat, millon ja missä tilanteissa pukeudutaan milläkin lailla. Jos et halua olla huutomerkkinä kaupungilla liikkuessasi, mieti vähän mitä päällesi laitat.

Vierailija
375/394 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta aika herkkä täytyy olla, jos suorastaan järkyttyy toisten vaatteista.

Vierailija
376/394 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri viikonloppumatkalla keskieurooppalaisessa pääkaupungissa. Ei näkynyt yhtään puolialastonta ihmistä kaupungin helteessä, sen sijaan kivoja kesävaatteita, mekkoja, kaupunkishortseja, pellavapaitoja ym. niin nuorilla kuin vanhoillakin. Kas kummaa, kun palasin kotimaahan, missä oli noin +20C, en voinut kuin päätäni pyöritellä, kun kansaa kulkee rantavermeissä metrossa ja kaupungin keskustassa. Narutopeista tursuavia rintoja pullukoilla ja paljaita paksuja reisiä metron muovipenkeillä. Kai näitä on pakko sietää kun monilla ei tunnu olevan mitään tyylitajua eikä itsekritiikkiä. Juu, tietysti on jokaisen oma asia miten pukeutuu (onko?), mutta kuitenkin. jotain rajaa.

Vierailija
377/394 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhanaikaiset kesäpaidat ovat parasta.

Vierailija
378/394 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku antaa ohjeet miten pukeutua Suomen kesään rennon tyylikkäästi

- lämpötilan ollessa yli 25C (oikein kuuma päivä)

-lämpötilan ollessa 15-25C (tavallinen lämmin päivä)

Esimerkiksi kun menet ruokakauppaan, niin kuinka tulisi pukeutua. 

Minuukin kiinnostaisi kuulla

Vierailija
379/394 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset vaatteet on sallittu ja hyväksytty? Haluan ihan ehdottomasti tietää sen. Muutenhan tällaisilla viesteillä ei ole mitään merkitystä. Mitä tällainen kaltaiseni kuusikymppinen pulska naisihminen saa laittaa päälleen? Mitä saa pitää omalla pihalla ja miten täytyy pukeutua kaupungille. Sekä maha että persus ovat isot.

Oisi kiva kuulla pukeutumisvinkkejä

Vierailija
380/394 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei enää juuri näy niitä lyhythihaisia ruutukuosi miesten paitoja ja puolisääreen ulottuvia ruudullisiä lökäpöksyjä näihin vielä yhdistettynä kalju, niin näytti kuin valtakunnassa olis ollu joku spede-epidemia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi