Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi treffi-ilmoituksissa toistuvat nämä typeryydet hä?

Gaagle
12.05.2018 |

Näin suht tuoreena sinkkuna on tullut katseltua deitti-ilmoituksia viime aikoina ja alkanut ottaa daijuun muutama toistuva juttu. Oon kattonu sekä miesten että naisten kun haluun saada kokonaiskuvan vähän missä mennään nykyään.

- "En vastaa kuvattomille", mitä fakkii. Jengi laittaa profiilikuvikseen ties mitä 15 vuotta vanhoja kuvia tai jotain juhlatamineissa sattumalta superonnistuneita kuvia tms. missä liikakilot sun muut eivät näy. Ei profiilikuviin kannata koskaan luottaa, olin viimeks nettideiteissä joskus 10 vuotta sitten ja edelleen samoja naamoja näkyy. Pyydä mieluummin kuvia sähköpostilla joltain hyvin kirjoittavalta tyypiltä. Ja hei oikeesti: jos joku on kuvaton, niin ei se tarkota sitä että se on ruma tai naimisissa, jotain rajaa siihen kyynisyyteen. Koko ajan toitotetaan että netissä kannattaa olla anonyymi.

- "En eti hampaat irvessä", "siirry seuraavaan profiiliin" yms. hokemat, oikeesti yli puolessa ilmoituksista on näitä samoja kliseitä. Tai kaikenmaailman Marilyn Monroe -sitaatit, aaaarggghhh.... hiukan omaperäisyyttä peliin veljet ja siskot rakkaat. Älä edes harkitse kirjoittavasti Carpe Diem minnekään ja jos se lukee sulla yhessäkin tyynyssä niin toivottavasti sitten ulko-ovessakin on varotuslappu "No Taste Zone" :P

- Naisten ilmoituksissa vaikka kuinka moni mainostaa olevansa "välillä tosi v***umainen akka" tai "rasittava" tai suuttuvansa helposti yms. mutta miesten ilmoituksissa kukaan ei ikinä milloinkaan sano mitään tällaista, vaan kaikki äijät korostavat leppoisuuttaan ja mukavuuttaan. Mikä juttu tää on?

- Ja hei, älkää sanoko ilmotuksissanne mitään ilkeää lapsettomista. Se jos jollain nelikymppisellä ei oo lapsia ei tarkota (välttis) sitä että se ei oo halunnu. Joillekin vaan se onni ei kovasta yrittämisestä huolimatta tuu kohalle. Paskoja parisuhteita tai biologisia syitä tai mitä vaan. Joissain ilmoituksissa on tosi tylysti sanottu että lapsettomien ei tartte vastata koska itsekkäät ja lapsivastaiset ihmiset ei kiinnosta. Oikeesti kammottavaa!

- Ja miks negatiivisuuden kautta? Monella pitkä lista ei, ei, ei, ei, ei. Ei saa olla tällanen, ei tollanen. Positiivinen lista toimis paljon paremmin. Jotkut ilmoitukset näyttää siltä että kirjoittaja on vihan täyttämä ja katkeroitunut. Etenki naisilla näitä on, muka kaikki miehet alkoholiin meneviä äijäporukoissa viihtyviä tuppisuita. Toiveita saa esittää paljonkin, mut hyvä kertoo kanssa että ne on tosiaan toiveita, ei vaatimuksia. Et se mikä ratkaisee kuitenkin on se selittämätön hyvä olo joka hiipii kun muutaman kerran jotain deittailee.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustava kuva strategisista paikoista yleensä puree, seuraa tulee ovista ja ikkunoista. Näin se vaan menee..

Vierailija
22/36 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edustava kuva strategisista paikoista yleensä puree, seuraa tulee ovista ja ikkunoista. Näin se vaan menee..

Tuo riippuu sukupuolesta ja iästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin nettideittipalstalla, kirjoittelin muutaman päivän parin naisen kanssa ja molemmat pelästyivät "liian pitkiä" viestejäni. Eli joko liian vähän tai liikaa tekstiä miehiltä. Mikä määrä rivejä on se sweet spot?

Mistä tiedät, että viestien pituus oli syynä? Sanoivatko siis suoraan? Ehkä siellä tekstissä oli jotain sellaista, joka ei iskenyt.

Vierailija
24/36 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis vuotta sitten tuli vastaan naisen profiili, jossa ei ollut kuvaa eikä mitään muutakaan oikeen paitsi sitaatti yhdestä Curen biisistä, joka kuuluu omiinkin suosikkeihin. Nainen oli mua 7 vuotta nuorempi ja asui yli 200 km päässä, mutta laitoin kuitenkin viestin. Siteerasin itekkin Curea ja heitin jonkun väsyneen läpän, enhän minä aatellut että asia mihinkään johtaisi.

Profiilin takaa löytyi universumin kaunein nainen, sielunkumppanini. Naimisissa ollaan oltu viime syyskuusta asti.

Vierailija
25/36 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viis vuotta sitten tuli vastaan naisen profiili, jossa ei ollut kuvaa eikä mitään muutakaan oikeen paitsi sitaatti yhdestä Curen biisistä, joka kuuluu omiinkin suosikkeihin. Nainen oli mua 7 vuotta nuorempi ja asui yli 200 km päässä, mutta laitoin kuitenkin viestin. Siteerasin itekkin Curea ja heitin jonkun väsyneen läpän, enhän minä aatellut että asia mihinkään johtaisi.

Profiilin takaa löytyi universumin kaunein nainen, sielunkumppanini. Naimisissa ollaan oltu viime syyskuusta asti.

Mulla kävi hyvin samantyyppinen juttu, vaikka häät ovatkin vielä eessäpäin. :D Äijän profiilissa oli niin käsittämättön paska puujalka että oli pakko kehua vaikka se oli vanhempi ja asu jossain missälie eikä kuvaakaan ollut. No yhteenhän me päädyttiin, tuolla se nytkin kolistelee keittiössä. :D

Vierailija
26/36 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin nettideittaamista pari vuotta sitten... tapasin neljä tyyppiä netistä, ja valitsin ne aika paljon kuvien perusteella ja perseelleen meni joka kerta. Ei tästä voi yleistää mitään mutta jos nyt joskus meen uudelleen nettideittiin niin etin ihmisistä samanlaisia arvoja ja elämäntapaa ja jos jollain on kuvia profiilissa niin niitä on parempi olla viis ja saletisti otettu viimeisen puolen vuoden sisällä, eikä mitään joutavia aurinkolasikuvia tai pullistelua. Mieluummin ottaisin kyl sähköpostiin tai puhelimeen kuvan, jonka tyyppi ottaa heti itestään, vain mulle. Jos jotain opin niin feikkaamista, teeskentelyä yms. ei enää jaksa. Nettideittaaminen on monelle pelkkää väsynyttä poseeraamista.

Vierailija
27/36 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että viestien pituus oli syynä? Sanoivatko siis suoraan? Ehkä siellä tekstissä oli jotain sellaista, joka ei iskenyt.

Kyllä, sanoivat nimenomaan suoraan. Tai siis toinen lähetti jopa äkäisen viestin, että hänellä on väsyttävä elämä kun on työt sun muut niin "pidä juttus vähän lyhyempinä, jookos" (sanatarkka lainaus). Toinen taas kirjoitti hyvin hämmentyneen viestin, että on nyt aika sekaisin eikä osaa sanoo tollaseen yhtään mitään, ja sitten feidas.

Kirjoitan työkseni suuria määriä joten mulle on paljon helpompaa tuottaa nopeasti paljon tekstiä kuin ilmaista itseäni lyhyesti ja tiiviisti. Pitäis sekin puoli tietty opetella. Eikö noi mun pitkät viestini olleet mitään sekavaa tajunnanvirtaa, vaan ihan yleistä rupattelua jossa kerroin itsestäni, harrastuksistani, lempimusasta, lempileffoista yms. yms., kaikkea sellaista johon vastaanottaja voi tarttua ja verrata itseään.

Vierailija
28/36 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaagle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa kirjoittaa ihan mitä haluaa. Jos et tykkää tekstistä, siirry seuraavaan. Jos et tykkää mistään, niin älä lue niitä ilmoituksia ollenkaan.

"Ei tartte lukea" on ihan liian rahvaanomainen ratkaisu asiaan. Asioiden ja ilmiöiden ymmärtäminen ei tapahdu siten, että kääntää selkänsä ja jättää väliin. Nettideitit paljastavat ihmisistä, sukupuolista, asenteista yms. aivan valtavasti kaikkea kiintoisaa. TIETYSTI luen, ihmettelen, kysyn ja kritisoin!

Lue, ihmettele, kysy ja kritisoi, mutta lopeta tuo alentava neuvominen. Millä mandaatilla susta on tullut asiantuntija? ohis

Vierailija
29/36 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gaagle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa kirjoittaa ihan mitä haluaa. Jos et tykkää tekstistä, siirry seuraavaan. Jos et tykkää mistään, niin älä lue niitä ilmoituksia ollenkaan.

"Ei tartte lukea" on ihan liian rahvaanomainen ratkaisu asiaan. Asioiden ja ilmiöiden ymmärtäminen ei tapahdu siten, että kääntää selkänsä ja jättää väliin. Nettideitit paljastavat ihmisistä, sukupuolista, asenteista yms. aivan valtavasti kaikkea kiintoisaa. TIETYSTI luen, ihmettelen, kysyn ja kritisoin!

Lue, ihmettele, kysy ja kritisoi, mutta lopeta tuo alentava neuvominen. Millä mandaatilla susta on tullut asiantuntija? ohis

No kyllä mä oon tuon Gaaglen kanssa ihan samaa mieltä. Passiivinen reagointi, eli ohittaa ja antaa olla, kohauttaa olkapäitään, on tietysti monelle se helpoin tie, mutta se ei koskaan johda mihinkään ja analyyttiset ihmiset eivät yksinkertaisesti edes pysty siihen. Syy-seurausketjut on ymmärretävä, niistä on tehtävä johtopäätökset ja laajennettava tätä kautta omaa näkökenttää. Tästä on ihan turha mennä puolustuskannalle.

Vierailija
30/36 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sanoivat nimenomaan suoraan. Tai siis toinen lähetti jopa äkäisen viestin, että hänellä on väsyttävä elämä kun on työt sun muut niin "pidä juttus vähän lyhyempinä, jookos" (sanatarkka lainaus). Toinen taas kirjoitti hyvin hämmentyneen viestin, että on nyt aika sekaisin eikä osaa sanoo tollaseen yhtään mitään, ja sitten feidas.

Kirjoitan työkseni suuria määriä joten mulle on paljon helpompaa tuottaa nopeasti paljon tekstiä kuin ilmaista itseäni lyhyesti ja tiiviisti. Pitäis sekin puoli tietty opetella. Eikö noi mun pitkät viestini olleet mitään sekavaa tajunnanvirtaa, vaan ihan yleistä rupattelua jossa kerroin itsestäni, harrastuksistani, lempimusasta, lempileffoista yms. yms., kaikkea sellaista johon vastaanottaja voi tarttua ja verrata itseään.

No ne eivät olleet sitten sulle sopivia ihmisiä, ja se selvis tällä tavalla. Aina se jollain tavalla tulee ilmi, ja siitä on oltava helpottunut. Etenkin toi eka kuulostaa todella kärsimättömältä juntilta, jos ei jaksa edes viestiä lukea. Et menettänyt mitään! Se sulle sopiva lukisi pitkätkin viestisi moneen kertaan nauttien joka sanasta ja ihmettelisi hyvää onneaan, kun on tavannut netin "moi mitä kuuluu" -suossa harvinaisuuden joka kirjoittaa pitkiä kirjeitä. Eli yritä vaan uudelleen!

Vierailija
31/36 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai se, että se ääliö ei vieläkään osaa kirjoittaa sanaa kebab oikein.

Miten se sitten sen kirjoittaa? Meinaan "kebab" on saksalaisten moka, oikea muoto on persiaksi kabab ja turkiksi kebap. Meillähän pitäisi käyttää jälkimmäistä, koska eurooppalaiset pikaruokakebabit ovat noita turkkilaisia döner kebapeja, mutta tuo väärä muoto vaan on jäänyt käyttöön, kiitos sakemannien sohlaamisen.

Entä olisiko antaa tilannepäivitystä? Tuleeko nyt ero?

Vierailija
32/36 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se päinvastoin ole hyvä, että on ilmoituksessa mahd oma itsensä, karsii nopeasti sellaiset vastaajat jotka karsiutuisivat joka tapauksessa. Jos siis etsii oikeasti puolisoa, eikä vaan sataa turhaa tykkäystä. Toki erityisen huomionhakuiselle ihmiselle ne näennäiset matchit voi olla tärkeitä, mutta kuka haluaa sellaisen tyypin?

Joskus kun olin noissa palveluissa, ei kellään koulutetulla ollut siellä kuvaa koko maailman ihmeteltävänä. 

Vierailija
33/36 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sanonut mun miehelle monta kertaa KIITOS kun et laittanut ilmoosi kuvas, en olis vastannut. Kuvasta ei olis mitenkään näkyneet ne tuhat pientä ilmettä joihin rakastuin, eikä se katse jolla hän katsoo mua. Tommonen "en vastaa kuvattomille" on kyllä melkosta riskipeliä, turha sitten kiukutella jos ei hyvää kumppania löydy.

Vierailija
34/36 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono juttu jos kuvat ovat kymmenen vuotta vanhoja ja se paljastuu livenä. Silloin tulee vaikutelma, ettei mies ole muutenkaan rehellinen. Yleensä vanhoja kuvia käyttävät ovat pelimiehiä, joten kannattaa välttää.

Vierailija
35/36 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseltuani niin miesten kuin naisten ilmoituksia, niin vetäisin yhteen muutaman heikkouden:

- ei kuvaa tai kuva huono

- kuvista ei pakosti tajua kuka henkilöistä on ilmoituksen takana

- ei esittelyä tai "kysymällä lisää" jne.

- pidmepi lista kriteereistä kumppanille kuin hakijan esittelyä

- ei mainintaa yleisistä showstoppereista kuten tupakointi tai onko lapsia/haluaako lapsia

- omaperäiset lainaukset, mitkä harvemmin ovat niin omaperäisiä kuin ihminen luulee 

Vierailija
36/36 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan koskaan kokeillut laittaa profiilitekstiin "ruma tyhmä läski xxx etsii kaltaistaan seuraa"? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi