Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CVn aukot ja työllistyminen

Vierailija
31.07.2023 |

Haluaisin työllistyä, mutta iso ongelma kohdallani on se, että minulla on isoja aukkoja CVssä mielenterveysongelmien takia. Työhistoriani on täynnä pätkätöitä, koska olen opiskellut ja tehnyt lähinnä osa-aikaista hommaa. Sitten pää hajosi,enkä käynyt ollenkaan töissä tai opiskellut. Yliopisto-opinnot siis kesken ja vaikea lähteä etenemään tästä mihinkään. En usko että valmistuisin ja nyt haluan vaan työn jolla voi elättää itsensä. Miten selitän aukot CVssä? Pitäisikö olla rehellinen?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volyymipeliä vaan. Kaikkialle hakemukset.

Vierailija
2/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa olisi parasta, että saisit jäätyä lopulliselle työkyvyttömyyseläkkeelle. Työllistymisesi alkaa olemaan jo prkeleen vaikeaa, vaikka olisit vielä nuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö olla rehellinen?

Ei

Vierailija
4/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet vaan niin tusti.

Vierailija
5/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut ikääsi mutta kesken jääneet opinnot ja pätkätyötä silloin tällöin ei kyllä hyvältä kuullosta. Valitettavasti kohdallasi realistisen vaihtoehto lienee palkkatuettu puolenvuoden-vuoden diili kunhan olet oikeutettu palkkatukeen.

Vierailija
6/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa olisi parasta, että saisit jäätyä lopulliselle työkyvyttömyyseläkkeelle. Työllistymisesi alkaa olemaan jo prkeleen vaikeaa, vaikka olisit vielä nuori.

Tämä on ollut vaihtoehtona, mutta en itse haluaisi eläkkeelle. Koen että voisin kyllä tehdä töitä, enkä usko että mielenterveyden kanssa tulee enää ongelmia. Kun nyt saisi mahdollisuuden jostain. Toisaalta jos tulisi kutsu haastatteluun, niin en kyllä tiedä mitä sanoisin. 

Vierailija
7/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut ikääsi mutta kesken jääneet opinnot ja pätkätyötä silloin tällöin ei kyllä hyvältä kuullosta. Valitettavasti kohdallasi realistisen vaihtoehto lienee palkkatuettu puolenvuoden-vuoden diili kunhan olet oikeutettu palkkatukeen.

En ole enää kovinkaan nuori ja sekin varmaan pienentää mahdollisuuksia. Pääsisiköhän tuollaisesta palkkatuetusta työstä ns. oikeisiin töihin. 

Vierailija
8/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukityö on määräaikainen pätkätyö eli ei näytä hyvältä CV:ssä. Se mikä taaa näyttää hyvältä CV:ssä voi olla käytännössä työpaikka from the hell. Vielä vähän aikaa sitten viikon tai kahden aukko työhistoriassa oli mieletöm katastrofi ja turn off.

Määräaikaisuudet saavat työnantajan luulemaan, että et halua sitoutua työpaikkaan, vaikka oikeasti ei koskaan edes tarjota toistaiseksi voimassaolevaa työsopimusta (vaikka itse haluaisi) paitsi aloilta, joissa on huono palkka.

Vierailija
9/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iäkkäämpi ja minulla on pelkkä aukko. Ei siis ceeveetä ollenkaan, ei mitään millä täyttää sitä.

Naurattaa. Ai että kaksi viikkoa katastrofi? :D Entä 30 vuotta?

Vierailija
10/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta olisiko parempi sanoa,että olen ollut lasten takia pois työelämästä? 

Ap

Vierailija
11/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ketään joka olisi onnistunut saamaan ihan oikean työpaikan työhistorian aukoista huolimatta? 

Vierailija
12/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 10v opiskelu täytti aukot. Ei kyselty miksi en ole ollut enempää töissä ja oltiin kiinnostuneempia käydyistä kursseista. Nyt 5v myöhemmin ei olla kysytty lainkaan aiemmista aukoista ja pitkästä opintoajasta.

Vierailija
13/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisuudet saavat työnantajan luulemaan, että et halua sitoutua työpaikkaan...

Tämä on hieno, kun johtajapositioissa ei tunnu olevan mitään merkitystä vaikka vaihtaisi puolen vuoden välein. Sen johtajan rekrytointi on kuitenkin valtavasti kalliimpaa kuin perus työntekijän ja siinä oikeasti tarvitsee vähintään 6-12kk ennen kuin voi mitään hyödyllistä saada aikaiseksi toisin kuin suorittavassa työssä (1pvä-1kk) tai asiantuntijana (1-4kk).

Vierailija
14/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole enää kovinkaan nuori ja sekin varmaan pienentää mahdollisuuksia. Pääsisiköhän tuollaisesta palkkatuetusta työstä ns. oikeisiin töihin. 

Yleensä ei pääse, mutta on toki poikkeuksiakin.

Vierailija
15/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukityö on määräaikainen pätkätyö eli ei näytä hyvältä CV:ssä. Se mikä taaa näyttää hyvältä CV:ssä voi olla käytännössä työpaikka from the hell. Vielä vähän aikaa sitten viikon tai kahden aukko työhistoriassa oli mieletöm katastrofi ja turn off.

Määräaikaisuudet saavat työnantajan luulemaan, että et halua sitoutua työpaikkaan, vaikka oikeasti ei koskaan edes tarjota toistaiseksi voimassaolevaa työsopimusta (vaikka itse haluaisi) paitsi aloilta, joissa on huono palkka.

Ei cv:ssä tarvitse mainita että työ on ollut palkkatukityötä.

Vierailija
16/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ikä? Alle tai noin 30-vuotiaalla pätkätyöt ja opiskelu ei vielä näytä yhtään pahalta cv:ssä.

Vierailija
17/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia, mutta olisiko parempi sanoa,että olen ollut lasten takia pois työelämästä? 

Ap

Älä tee vanhanaikaista cv:tä vaan kerrot kuvittelmasi osaamiset, hyödyt ja kiinostuksesi ko. Tehtävään...

Vierailija
18/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei cv:ssä tarvitse mainita että työ on ollut palkkatukityötä.

Ei tarvitse eikä kannata. Työnantajahan sen tuen on saanut.

Vierailija
19/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:n aukoilla ei oman kokemukseni mukaan ole juuri merkitystä. Niiden vahingollisuutta liioitellaan vahvasti, luultavasti sellaisten toimesta jotka eivät jostain muusta syystä työllisty. Minulla on cv reikäjuustoa, mutta silti olen saanut käytännössä aina töitä kun olen halunnut. Toki olen korkeakoulutettu ja minulla on aukoista huolimatta oikein hyvä työhistoria. Isompi ongelma ap:lla on se varsinainen osaaminen, tai sen puute, kun ei ilmeisesti ole mitään tutkintoakaan. Korjaisin sen asian ihan ensin.

Vierailija
20/89 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CV:n aukoilla ei oman kokemukseni mukaan ole juuri merkitystä. Niiden vahingollisuutta liioitellaan vahvasti, luultavasti sellaisten toimesta jotka eivät jostain muusta syystä työllisty. Minulla on cv reikäjuustoa, mutta silti olen saanut käytännössä aina töitä kun olen halunnut. Toki olen korkeakoulutettu ja minulla on aukoista huolimatta oikein hyvä työhistoria. Isompi ongelma ap:lla on se varsinainen osaaminen, tai sen puute, kun ei ilmeisesti ole mitään tutkintoakaan. Korjaisin sen asian ihan ensin.

Hienoa kuulla että ne aukot eivät sinällään ole olleet ongelma. Olet varmasti ihan oikeassa siinä että  tarvitsisin tutkinnon, mutta minusta ei ole kyhäämään gradua valmiiksi. Pitäisi varmaan opiskella joku lyhyt tutkinto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi