Miksi treffi-ilmoituksissa toistuvat nämä typeryydet hä?
Näin suht tuoreena sinkkuna on tullut katseltua deitti-ilmoituksia viime aikoina ja alkanut ottaa daijuun muutama toistuva juttu. Oon kattonu sekä miesten että naisten kun haluun saada kokonaiskuvan vähän missä mennään nykyään.
- "En vastaa kuvattomille", mitä fakkii. Jengi laittaa profiilikuvikseen ties mitä 15 vuotta vanhoja kuvia tai jotain juhlatamineissa sattumalta superonnistuneita kuvia tms. missä liikakilot sun muut eivät näy. Ei profiilikuviin kannata koskaan luottaa, olin viimeks nettideiteissä joskus 10 vuotta sitten ja edelleen samoja naamoja näkyy. Pyydä mieluummin kuvia sähköpostilla joltain hyvin kirjoittavalta tyypiltä. Ja hei oikeesti: jos joku on kuvaton, niin ei se tarkota sitä että se on ruma tai naimisissa, jotain rajaa siihen kyynisyyteen. Koko ajan toitotetaan että netissä kannattaa olla anonyymi.
- "En eti hampaat irvessä", "siirry seuraavaan profiiliin" yms. hokemat, oikeesti yli puolessa ilmoituksista on näitä samoja kliseitä. Tai kaikenmaailman Marilyn Monroe -sitaatit, aaaarggghhh.... hiukan omaperäisyyttä peliin veljet ja siskot rakkaat. Älä edes harkitse kirjoittavasti Carpe Diem minnekään ja jos se lukee sulla yhessäkin tyynyssä niin toivottavasti sitten ulko-ovessakin on varotuslappu "No Taste Zone" :P
- Naisten ilmoituksissa vaikka kuinka moni mainostaa olevansa "välillä tosi v***umainen akka" tai "rasittava" tai suuttuvansa helposti yms. mutta miesten ilmoituksissa kukaan ei ikinä milloinkaan sano mitään tällaista, vaan kaikki äijät korostavat leppoisuuttaan ja mukavuuttaan. Mikä juttu tää on?
- Ja hei, älkää sanoko ilmotuksissanne mitään ilkeää lapsettomista. Se jos jollain nelikymppisellä ei oo lapsia ei tarkota (välttis) sitä että se ei oo halunnu. Joillekin vaan se onni ei kovasta yrittämisestä huolimatta tuu kohalle. Paskoja parisuhteita tai biologisia syitä tai mitä vaan. Joissain ilmoituksissa on tosi tylysti sanottu että lapsettomien ei tartte vastata koska itsekkäät ja lapsivastaiset ihmiset ei kiinnosta. Oikeesti kammottavaa!
- Ja miks negatiivisuuden kautta? Monella pitkä lista ei, ei, ei, ei, ei. Ei saa olla tällanen, ei tollanen. Positiivinen lista toimis paljon paremmin. Jotkut ilmoitukset näyttää siltä että kirjoittaja on vihan täyttämä ja katkeroitunut. Etenki naisilla näitä on, muka kaikki miehet alkoholiin meneviä äijäporukoissa viihtyviä tuppisuita. Toiveita saa esittää paljonkin, mut hyvä kertoo kanssa että ne on tosiaan toiveita, ei vaatimuksia. Et se mikä ratkaisee kuitenkin on se selittämätön hyvä olo joka hiipii kun muutaman kerran jotain deittailee.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa kirjoittaa ihan mitä haluaa. Jos et tykkää tekstistä, siirry seuraavaan. Jos et tykkää mistään, niin älä lue niitä ilmoituksia ollenkaan.
"Ei tartte lukea" on ihan liian rahvaanomainen ratkaisu asiaan. Asioiden ja ilmiöiden ymmärtäminen ei tapahdu siten, että kääntää selkänsä ja jättää väliin. Nettideitit paljastavat ihmisistä, sukupuolista, asenteista yms. aivan valtavasti kaikkea kiintoisaa. TIETYSTI luen, ihmettelen, kysyn ja kritisoin!
No ainakin miesten ilmoituksissa toistuva juttu on vähäinen tekstin määrä. Ihan kuin kirjoittaminen olisi niin vastenmielistä että pari virkettä saa tiristettyä ja sekin huonoa suomea. "Kysymällä selvii lisää" joo niin varmaan mutta voisitko kertoa profiilisissasi niin voisi ehkä jopa kiinnostua kysymäänkin.
Kirjoitusvirheiden määrä ihmetyttää mua. Voisko oikolukaista profiilikuvauksensa ja korjata virheet? Tosi iso merkitys sille, miten fiksulta vaikuttaa.
Ja nuo ikivanhat kuvat monilla miehillä tosiaan pistää silmään.
Mä en välitä pitkistä lurituksista, lyhyesti ja ytimekkäästi parempi. Runollisuus saa hylkäämään profiilin heti. Samoin jos ollaan "tositarkoituksella" liikkeellä tai sitten sanotaan suoraan, että seksiä tarttis saada. Pelottaisi melkeen tavata noin päämäärätietoisia ihmisiä.
Miksi miehillä on niin lyhyet ilmoitukset? Olen mies, jolla on ilmoituksessa yksi lause, joka ei tarkoita oikein mitään. Se johtuu siitä, että naisille ei kannata kirjoittaa mitään. Ne ylianalyisoivat joka lauseen ja sitten ei synny keskustelua. Sellaiset kaverit pärjää parhaiten, jotka eivät sano mitään. Ei tule tehtyä yhtään virhettä. Siviilissä olen pohdiskeleva ja älykkääksi kehuttu. Jos laittaisin näitä omia kiinnostuksen kohteitani nettideitti-ilmoitukseen, minusta ei olisi kiinnostunut enää kukaan.
Kerran olin nettideittipalstalla, kirjoittelin muutaman päivän parin naisen kanssa ja molemmat pelästyivät "liian pitkiä" viestejäni. Eli joko liian vähän tai liikaa tekstiä miehiltä. Mikä määrä rivejä on se sweet spot?
Suurin osa miehistä on oikeastikin leppoisia ja rentoja.
Ei miehissä ole läheskään niin paljon raivoisia yksilöitä kuin naisissa.
Muihin pointteihin en ota kantaa.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin miesten ilmoituksissa toistuva juttu on vähäinen tekstin määrä. Ihan kuin kirjoittaminen olisi niin vastenmielistä että pari virkettä saa tiristettyä ja sekin huonoa suomea. "Kysymällä selvii lisää" joo niin varmaan mutta voisitko kertoa profiilisissasi niin voisi ehkä jopa kiinnostua kysymäänkin.
Äkkiä eräs junttityyppi sieltä nettideiteistä naisen hommasi, kirjoittaminen ei napannut yhtään joten eteni mahdollisimman nopeasti puheluvaiheeseen. Ilmeisesti sellanen kalju ja karski mies vetoaa ihan kuvansakin puolesta niin ei tartte mitään kirjoitellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se naisten profiililäppä paljoo erotu. Hei olen Tiina 45v ja loput on hymiöitä muita merkkejä 50 merkin verran. Eli niistä sit pitäs sit arpoo mikä naista kiinnostaa. Ja toi lista 90pros naisilla mitä on vastaan tullu.
Gaagle kirjoitti:
Näin suht tuoreena sinkkuna on tullut katseltua deitti-ilmoituksia viime aikoina ja alkanut ottaa daijuun muutama toistuva juttu. Oon kattonu sekä miesten että naisten kun haluun saada kokonaiskuvan vähän missä mennään nykyään.
- "En vastaa kuvattomille", mitä fakkii. Jengi laittaa profiilikuvikseen ties mitä 15 vuotta vanhoja kuvia tai jotain juhlatamineissa sattumalta superonnistuneita kuvia tms. missä liikakilot sun muut eivät näy. Ei profiilikuviin kannata koskaan luottaa, olin viimeks nettideiteissä joskus 10 vuotta sitten ja edelleen samoja naamoja näkyy. Pyydä mieluummin kuvia sähköpostilla joltain hyvin kirjoittavalta tyypiltä. Ja hei oikeesti: jos joku on kuvaton, niin ei se tarkota sitä että se on ruma tai naimisissa, jotain rajaa siihen kyynisyyteen. Koko ajan toitotetaan että netissä kannattaa olla anonyymi.
- "En eti hampaat irvessä", "siirry seuraavaan profiiliin" yms. hokemat, oikeesti yli puolessa ilmoituksista on näitä samoja kliseitä. Tai kaikenmaailman Marilyn Monroe -sitaatit, aaaarggghhh.... hiukan omaperäisyyttä peliin veljet ja siskot rakkaat. Älä edes harkitse kirjoittavasti Carpe Diem minnekään ja jos se lukee sulla yhessäkin tyynyssä niin toivottavasti sitten ulko-ovessakin on varotuslappu "No Taste Zone" :P
- Naisten ilmoituksissa vaikka kuinka moni mainostaa olevansa "välillä tosi v***umainen akka" tai "rasittava" tai suuttuvansa helposti yms. mutta miesten ilmoituksissa kukaan ei ikinä milloinkaan sano mitään tällaista, vaan kaikki äijät korostavat leppoisuuttaan ja mukavuuttaan. Mikä juttu tää on?
- Ja hei, älkää sanoko ilmotuksissanne mitään ilkeää lapsettomista. Se jos jollain nelikymppisellä ei oo lapsia ei tarkota (välttis) sitä että se ei oo halunnu. Joillekin vaan se onni ei kovasta yrittämisestä huolimatta tuu kohalle. Paskoja parisuhteita tai biologisia syitä tai mitä vaan. Joissain ilmoituksissa on tosi tylysti sanottu että lapsettomien ei tartte vastata koska itsekkäät ja lapsivastaiset ihmiset ei kiinnosta. Oikeesti kammottavaa!
- Ja miks negatiivisuuden kautta? Monella pitkä lista ei, ei, ei, ei, ei. Ei saa olla tällanen, ei tollanen. Positiivinen lista toimis paljon paremmin. Jotkut ilmoitukset näyttää siltä että kirjoittaja on vihan täyttämä ja katkeroitunut. Etenki naisilla näitä on, muka kaikki miehet alkoholiin meneviä äijäporukoissa viihtyviä tuppisuita. Toiveita saa esittää paljonkin, mut hyvä kertoo kanssa että ne on tosiaan toiveita, ei vaatimuksia. Et se mikä ratkaisee kuitenkin on se selittämätön hyvä olo joka hiipii kun muutaman kerran jotain deittailee.
En ikinä vastais noin pitkään jaarittelevaan ilmoitukseen.
"en nyt tiedä mitä tähän keksisi kirjoittaa, kysy jos kiinnostaa", yksi pahimmista. "Ei flirttejä ja en vastaa kuvattomille". Hahaa, kuinka vaikeaa on pyytää saada mielenkiintoisen ihmisen kuva sähköpostitse. Ylipäänsä tuo ahdas ajatus, että kun minäkin olen kuvani laittanut profiiliini, niin odotan sitä sinultakin. Ei siihen profiilikuvaan useinkaan ole luottaminen, olen niin monet kerrat järkyttynyt suorastaan nähtyäni miehen livenä, kuva oli oikeasti 15v vanha.
Jos ei ulkonäkö miellytä, ei se auta vaikka kirjoittais ku ruuneberi.
Siksi ”en vastaa kuvattomille”.
Ne ketkä ei kuvaa ole ilmoon laittaneet, jättävät sen pois syystä. Joko rumia, varattuja tms
Ei ne sitä pyytämälläkään lähetä.
Deittimies kirjoitti:
Jos ei ulkonäkö miellytä, ei se auta vaikka kirjoittais ku ruuneberi.
Ne ketkä ei kuvaa ole ilmoon laittaneet, jättävät sen pois syystä. Joko rumia, varattuja tms.
Jos ajastustapa on noin yksinkertaistava, kyyninen ja vinoutunut, niin toivottavasti netistä sitten löytyy joku samantyyppinen mustavalkoinen mäntti kaveriksi. Muut kyllä ymmärtävät sen, että esimerkiksi opettaja ei halua tulla oppilaidensa löytämäksi netin treffipalstalla, firman ainoa nainen suojelee yksityiselämäänsä eikä halua että firman flirttailevat äijät näkevät netissä hänen etsivän seuraa yms. yms. yms. monia monia monia aikuisen elämän syitä olla laittamatta sitä kuvaa nettiin. Edes sitä monen suosimaa 15 vuotta vanhaa 25 kg sitten otettua kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehillä on niin lyhyet ilmoitukset? Olen mies, jolla on ilmoituksessa yksi lause, joka ei tarkoita oikein mitään. Se johtuu siitä, että naisille ei kannata kirjoittaa mitään. Ne ylianalyisoivat joka lauseen ja sitten ei synny keskustelua. Sellaiset kaverit pärjää parhaiten, jotka eivät sano mitään. Ei tule tehtyä yhtään virhettä. Siviilissä olen pohdiskeleva ja älykkääksi kehuttu. Jos laittaisin näitä omia kiinnostuksen kohteitani nettideitti-ilmoitukseen, minusta ei olisi kiinnostunut enää kukaan.
Entä mitä tapahtuu, kun tuollaisella ilmoituksella löydät naisen? Luovut kiinnostuksen kohteistasi tai et ainakaan ikinä paljasta niitä hänelle? Oletat, että tutustuttuaan sinuun nainen hyväksyy kiinnostuksen kohteesi tai jopa kiinnostuu niistä itsekin? Jotain muuta, mitä?
Minusta on kaikkien osapuolten etu, jos ilmoitukset ovat mahdollisimman aitoja ja rehellisiä. Silloin ei tarvitse turhaan lähteä treffeille ihmisen kanssa, joka ei livenä kiinnostakaan tai vaikuttaa jopa oudolta.
No eikö se ole hyvä, että profiilit ovat erilaisia ja ne ärsyttävät henkilöt on sieltä helpompi karsia. Minusta on tosi hyvä, etten tuhlaa aikaani sellaiseen ihmiseen, joka halveksii minua. Miksi profiilien pitäisi miellyttää minua, jos ne ihmiset ovat epämiellyttäviä?
Enkä ymmärrä, miksi kritisoit vanhoja liian edustavia kuvia, mutta toisaalta kuvattomuus on sinulle ihan ok.
Menin tämän luettuani eräälle treffisaitille katsomaan ilmoituksia.
Aika velliksi meni mahan sisältö, kun yksi nimimerkki näytti tutulta.
En oikein tiedä mikä mua suututtaa eniten:
Se, että se on niin idiootti, että käyttää samaa nimimerkkiä, kuin Instagramissa. Vai se, että profiilikuva on se minun ammattilaiskamoillani ottamani kuva. Vai se, että se ääliö ei vieläkään osaa kirjoittaa sanaa kebab oikein.
No, tästä voikin mennä suoraan oikotielle selaamaan vuokra-asuntoja.
Kiitti tästä aloituksesta. Menipä loppuelämän suunnitelmat uusiksi tämän myötä. Ei varmaan monikaan vauva.fi -aloituksen tehnyt saa tuollaista sulkaa hattuunsa.
Ja ennen ilkeilyjä, en ole lasten myötä läskiytynyt mamma. Päinvastoin, jos joku tässä parisuhteessa on läskiytynyt ja lössähtänyt, se on tuo "urheilullinen, aktiivinen" (kohta entinen) aviomieheni, joka on viimeksi käynyt kaupassa kävellen ehkä kolme vuotta sitten ja salilla viisi vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin nettideittipalstalla, kirjoittelin muutaman päivän parin naisen kanssa ja molemmat pelästyivät "liian pitkiä" viestejäni. Eli joko liian vähän tai liikaa tekstiä miehiltä. Mikä määrä rivejä on se sweet spot?
Joskus pitkät viestit tuntuu vaativilta. Jos vastaa sellaiseen lyhyesti, tuntee olevansa jotenkin epäkohtelias tai antavansa keskusteluun vähemmän kuin toinen. Turvallisinta olisi varmaan pysyä suunnilleen samassa pituudessa kuin toinenkin keskustelija. Jos kuitenkin kirjoittaa pitkän viestin, siinä kannattaa olla mukana jokin kysymys, mihin toisen on helppo tarttua vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Se, että se on niin idiootti, että käyttää samaa nimimerkkiä, kuin Instagramissa. Vai se, että profiilikuva on se minun ammattilaiskamoillani ottamani kuva. Vai se, että se ääliö ei vieläkään osaa kirjoittaa sanaa kebab oikein.
Kiitti tästä aloituksesta. Menipä loppuelämän suunnitelmat uusiksi tämän myötä. Ei varmaan monikaan vauva.fi -aloituksen tehnyt saa tuollaista sulkaa hattuunsa.
Ja ennen ilkeilyjä, en ole lasten myötä läskiytynyt mamma. Päinvastoin, jos joku tässä parisuhteessa on läskiytynyt ja lössähtänyt, se on tuo "urheilullinen, aktiivinen" (kohta entinen) aviomieheni, joka on viimeksi käynyt kaupassa kävellen ehkä kolme vuotta sitten ja salilla viisi vuotta sitten.
No selvitä edes, onko oikea vai valeprofiili, kun niitä valeprofiilejakin on paljon. Voithan tekeytyä joksikin muuksi naiseksi ja sopia treffit.
Vierailija kirjoitti:
Enkä ymmärrä, miksi kritisoit vanhoja liian edustavia kuvia, mutta toisaalta kuvattomuus on sinulle ihan ok.
Vanhat liian edustavat kuvat ovat kusetusta. Ne johtavat harhaan. Ne antavat illuusion nuorekkaammasta, hoikemmasta, komeammasta/kauniimmasta yksilöstä. Sellaisen laittava ihminen ei välttämättä edes halua huijata, vaan kyseessä voi olla ihan sekin ettei ole vielä hyväksynyt omaa vanhenemistaan tai pulskempaa, keski-ikäistyvää kuvaa peilissä. Eli tavallaan huijaa itseäänkin. Sitähän nettitreffeillä tapahtuu vaarallisen helposti, mielikuva omasta markkina-arvosta vääristyy täysin kun saa paljon kehuvia flirttejä yms.
Kuvattomuus sen sijaan ei kerro vielä mitään. Se ei ole kusetusta tai harhautusta tai mitään muutakaan, se on vain profiilin julkisuuteen liittyvä pragmaattinen valinta. Kuvat lähetetään sitten sähköpostilla, linkataan joku someprofiili kirjoittelukumppanille, tapoja on monia. Pointtina on että "vaikutat kivalta, fiksulta, kiinnostavalta, valitsen juuri sinut näistä kaikista näkemään nyt kuvani, ole hyvä tässä, tutustutaanko". Happypancake-sivustolla on muuten erinomainen juttu, kuvat voi laittaa salaisiksi ja antaa yksitellen profiileille oikeus nähdä niitä. Eli vaikka yläasteen opettajankaan ei tartte laittaa lärviään esille nettiin ja löytää sitä seuraavalla viikolla koulun ilmoitustaululta printattuna ja kuunnella luokan perältä "ooks vähän seurankipee" -huutoja.
Seuranhaku on hyvin henkilökohtainen asia ja netissä kannattaa identiteettiään varjella. Kuvattomuudesta ei siis voi päätellä vielä mitään. Ehkä tyyppi on ujo, ruma tai naimisissa, mutta paljon paljon todennäköisemmin haluaa julkisen profiilin olevan anonyymi ihan järkisyistä. Nettitreffipalsta voi olla psyykkisesti aika lannistava kokemus joskus, mutta ei missään nimessä kannata antaa sen kyynistää. Jos alkaa kuvitella ihmisistä pahinta, tai uskoa tietävänsä jotain kuvattomien motiiveista, on pahin jo tapahtunut ja maailmassa jälleen lisää täysin tarpeetonta negatiivisuutta.
Kuunnelkaa, kyselkää ja lukekaa netistä kumppaninsa löytäneiden kokemuksia. Usein ne parhaat saaliit ovat kuvattomien profiilien takana. Profiilille ei oikeasti kannata antaa järin suurta painoarvoa, pääasia että jokin juttu siinä, vaikka samantyyppiset harrastukset tai hauska vitsi, herättää kiinnostuksen. Sen jälkeen alkaa vasta se todellinen tarina, kuvineen kaikkineen.
Vierailija kirjoitti:
Osanottoni avioliitolle. Järkyttävä tilanne, mutta ainakin hyvä että totuus tuli julki.
Minä voisin olla sun rebound... tai kosto.
-M40
Jokainen saa kirjoittaa ihan mitä haluaa. Jos et tykkää tekstistä, siirry seuraavaan. Jos et tykkää mistään, niin älä lue niitä ilmoituksia ollenkaan.