Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin työtarjouksesta kieltäytyminen

Vierailija
12.05.2018 |

Olen ammatiltani fysioterapeutti ja nykyinen työsuhteeni päättyi vajaa viikko sitten. Olen aktiivisesti hakenut töitä muualta Suomea kun paikkakunnaltani (tarkoitus muuttaa pois, asuntokin jo irtisanottu) ja käynytkin jo useassa työhaastattelussa kuitenkaan vielä ei ole tärpännyt.

Nyt työkkäriltä tuli kirje, että minun pitäisi hakea yhtä työtä jonne on 100km matkaa ja työpaikka on kirjaimellisesti keskellä-ei mitään. Olen jo irtisanonut nykyisen asuntoni enkä sinne työn perässä muuttaisi ikimain. Karenssi pelottaa mutta miten kannattaisi toimia?

- ilmottaisin työkkäriin että olen juuri muuttamassa (osoitteeseen x, ja että tarjotkaa minulle töitä sieltä päin suomea tämän sijaan) ymmärretäänkö tätä työkkärissä ilman että saisin karenssia kieltäytyessä työtarjouksesta?

- vai hakisin ko. paikkaa ja kirjoittaisin hakemukseen reilusti että olen muuttamassa pois koko kyseisestä maakunnasta ettei töihin kulkeminen ja meno yksinkertaisesti onnistu.

Vinkkejä ja neuvoja kaivataan! Latistaa kyllä näin muutaman päivän työttömyyden ja aktiivisen omatoimisen työnhaun jälkeen että heti pakotettaisiin muuttamaan paikkaan x kun alle viikkoon en ole töitä löytänyt vaikka yritys ollut kova.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä tietysti otat yhteyttä työkkäriin ja kerrot sun tilanteen suoraan. He eivät luonnollisesti ole tienneet tilannettasi jos et ole siitä heitä informoinut. Ja luonnollisestikaan et tietenkään ilmaise, ettet aio hakea paikkaa vaan vain kysyt neuvoa, että mitenkäs nyt tässä tilanteessa pitäis toimia kun paikkaa hakiessa tulee sinulle ongelmia.

Jos alat sooloilemaan kuvitellen, että sillä lailla homma hoituu niin todennäköisesti ongelmia tulee takuuvarmasti.

Vierailija
22/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae paikkaa mutta älä saa. Tee äkkiä uudelle pakkkakunnalle muuttoilmoitus ja ilmoita osoite työkkärille ja työnhkualue myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin että pääsin työkkärin tarjoamaan työhön, samalla hain oman alani töitä, joita muutaman viikon kuluttua sainkin.

Koska olin vielä koeajalla niin vaihdoin työpaikkaa viikon kuluessa siitä kun sain tietää tulleeni valituksi.

Vierailija
24/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi niin että pääsin työkkärin tarjoamaan työhön, samalla hain oman alani töitä, joita muutaman viikon kuluttua sainkin.

Koska olin vielä koeajalla niin vaihdoin työpaikkaa viikon kuluessa siitä kun sain tietää tulleeni valituksi.

Toivottavasti et sanonut tuota ääneen. Toinen työpaikka ei ole laillinen sopimuksenpurkuperuste. Tai sitten pitää hyväksyä se, että koeajan aikana työnantaja voi etsiä uuden ja paremman työntekijän tilalle ja todeta, että koeaikana näin saa tehdä.

Vierailija
25/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssia pukkaa?

Vierailija
26/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et sanonut tuota ääneen. Toinen työpaikka ei ole laillinen sopimuksenpurkuperuste. Tai sitten pitää hyväksyä se, että koeajan aikana työnantaja voi etsiä uuden ja paremman työntekijän tilalle ja todeta, että koeaikana näin saa tehdä.

Mutta koeaikana voi irtisanoutua.

Vierailija
27/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voi, mutta tuossa vaihdettiin työpaikkaa viikon kuluessa, kun lyhin irtisanomisaika on 2 vko, kun työntekijä irtsisanoutuu.

Vierailija
28/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,samaa mieltä tämäkin rekryihminen tuon myymäläpäälikön kanssa,älä lähde friikkeilemään.Laitat hakemukseen/kerrot haastattelun alussa,että olet aktiivisesti etsimässä työtä x-alueelta (kaukaa työpaikan osoitteesta).Säästät aikaa ja kasvosi,toisin kuin esittämällä typerää.Se jättää muistikuvat haastattelijalle joka tuhraa aikaa miettiäkseen valintaasi ja vaikuttaa jatkossa asiointiin kanssasi jos vielä törmäätte.

Vierailija
29/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin paskan hakemuksen, ettei sua oteta sinne töihin, vetämättä kuitenkaan asiaa liian överiksi, jolloin pystyt välttämään karenssin. Vähän vaikka alkoholin hajua vaatteisiin, niin eiköhän se onnistu sillä.

Vierailija
30/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet niin paskan hakemuksen, ettei sua oteta sinne töihin, vetämättä kuitenkaan asiaa liian överiksi, jolloin pystyt välttämään karenssin. Vähän vaikka alkoholin hajua vaatteisiin, niin eiköhän se onnistu sillä.

Niin tuo jälkimmäinen asia siinä tapauksessa, jos joudut työhaastatteluun asti.

Vierailija
31/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voi, mutta tuossa vaihdettiin työpaikkaa viikon kuluessa, kun lyhin irtisanomisaika on 2 vko, kun työntekijä irtsisanoutuu.

Toinen viikko saikkua tietenkin. Työnantaja voi tietysti purkaa työsuhteen, jos ei ole lääkärintodistusta. Mutta sehän ei ole ongelma.

Vierailija
32/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo,samaa mieltä tämäkin rekryihminen tuon myymäläpäälikön kanssa,älä lähde friikkeilemään.Laitat hakemukseen/kerrot haastattelun alussa,että olet aktiivisesti etsimässä työtä x-alueelta (kaukaa työpaikan osoitteesta).Säästät aikaa ja kasvosi,toisin kuin esittämällä typerää.Se jättää muistikuvat haastattelijalle joka tuhraa aikaa miettiäkseen valintaasi ja vaikuttaa jatkossa asiointiin kanssasi jos vielä törmäätte.

En minä ainakaan tuhraa aikaani turhiin hakemuksiin. Niistä ei jää mieleen yhtään mitään. Näkeehän niistä heti, että ovat juuri näitä pakkohakemuksia. Tai jos ovat oikeita, niin eipä silloinkaan kannata miettiä. Onhan niitä hyviäkin hakijoita.

Vierailija
33/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömät tulisi velvoittaa töihin risusavottaan

Vierailija
34/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla varmaan pääsee jos soittaa työkkäriin ja kertoo että on muuttamassa eikä sen vuoksi voi hakea tuota työpaikkaa

Vierailija
35/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen viikko saikkua tietenkin. Työnantaja voi tietysti purkaa työsuhteen, jos ei ole lääkärintodistusta. Mutta sehän ei ole ongelma.

Viikko saikkua mistä syystä? Työterveyslääkäri ei kirjoita koeajalla olevalle kuin 2 päivää esim. selkäkivuista.

Vierailija
36/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki koeajalla saa vaihtaa duunia, siksi se koeaika on olemassa.Ihan riittää kun ilmoittaa ettei duuni ole itselle ok.

Vierailija
37/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikko saikkua mistä syystä? Työterveyslääkäri ei kirjoita koeajalla olevalle kuin 2 päivää esim. selkäkivuista.

Vaikka mistä syystä, lue tarkemmin, mitä sillä lääkärintodistuksella?

Vierailija
38/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoimmalla varmaan pääsee jos soittaa työkkäriin ja kertoo että on muuttamassa eikä sen vuoksi voi hakea tuota työpaikkaa

Karenssi siitä tulee, ihan varmasti.

Vierailija
39/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastatteletteko kaikki hakijat? Turhat ja huonot hakemukset jätetään omaan arvoonsa, niistä parhaista valitaan erinomaiset haastatteluun. Ainakin oikeissa työpaikoissa, täällä palstaleikeissä voi olla eri asia.

Vierailija
40/63 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä kysytään, miksi on laittanut väärän työnhakualueen ja todetaan, että jos vasta on muuttamassa, ei vielä muuttanut, niin työpaikkaa pitää joka tapauksessa hakea. Aika moni soittaa, että ei voi hakea, kun kohta on muutto, mutta ei koskaan muuta.