Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua lapsia vielä, ei ymmärrä huoltani lapsettpmuudesta

Vierailija
10.05.2018 |

Olen 27 v ja mies 28. Minä haluaisin jo alkaa yrittää lapsia mutta mies ei vielä. Mies sanoo että muutaman vuoden päästä. Minua huolettaa jos muutaman vuoden päästä on liian myöhäistä koska minulla on ollut teini-iässä syömishäiriö ja pelkään että se vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Mies sanoo vaan että murehdin turhaan, samaa sanoo anoppi. Mitä minun kannattaisi tehdä? Kun otan asian pugwelsi mies joko sanoo että murehdin turhaan tai suuttuu.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja anoppi ovat oikeassa.

Mitäkö tehdä? Lopettaa asiasta puhuminen, mies on kantansa sanonut eli haluaa muutaman vuoden päästä. Ei nyt.

Vierailija
2/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei todellakaan ole mikään kiire tulla raskaaksi ja hedelmällisiä vuosia on todellakin rutkasti edessä. Onko tämä provo? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotin sen muutaman vuoden ja sitten olikin jo vähän liian myöhästä eikä hoidotkaan ole tuottanut toivottua tulosta...

Sun mies tai anoppihan ei voi mitenkään tietää sun hedelmällisyystilannetta.

Vierailija
4/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia ne naiset ottaa muutaman vuoden vanhempia miehiä.

Vierailija
6/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa, eli jos enemmän kuin 1 lapsi toiveissa, kyllä alkaa olla kiire. Jos yksi riittää, ei vielä hätää. 

Vierailija
7/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro kauanko olette olleet yhdessä, mikä työtilanne jne. Mä varmaan itse kuitenkin tuossa kohtaa pyytäisin miestä antamaan tarkat kriteerit sille, milloin niitä lapsia aletaan yrittää. Esim. haluaisin tietää, onko muutama vuosi hänestä 2 vai 5 vuotta. Tällöin ei käy niin että miehestä tuntuu seuraavat 10 vuotta, että "muutaman vuoden päästä vois", kun on asetettu joku tietty aika jolloin aloitetaan.

Myös perustelut sille, mikä silloin muutaman vuoden päästä on eri tavalla, on tarpeen. Eli haluaako mies vaikka säästää tietyn summan, että olette olleet yhdessä x vuotta, että ongelma x on ratkaistu suhteessanne, että ehditte tehdä maailmanympärimatkan..? Jos syy on epämääräinen "ei tunnu että olisin valmis", niin silloin en paria vuotta kauempaa suostuisi odottamaan. Etenkin kun mies reagoi aiheesta puhumiseen negatiivisesti, niin kokisin suurta tarvetta selvittää onko sittenkin kyse siitä, että hän joko ei halua lapsia sittenkään ollenkaan tai on alkanut epäillä, haluaako perustaa perhettä juuri SINUN kanssasi.

Vierailija
8/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mies tai anoppihan ei voi mitenkään tietää sun hedelmällisyystilannetta.

Tämä. Sitä ei tiedä muutenkaan ennen kuin yritätte.

Vierailija
9/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle riittää 1 lapsi vaikka olen aina haaveillut 2-3 lapsesta. Tiedän itsekin että alkaa olla kiire. Hedelmällisyyttäni ei voi tietää, mies ja anoppi ei tiedä sitä enkä edes minä itse ennen kuin yrittää... haluaisin siksi alkaa yrittää jo hyvissä ajoin. Syömishäiriö on voinut vaikuttaa hedelmällisyyteen tai sitten ei. Mitä tehdä, pitäisikö etsiä toinen mies ja onko sellaisia ikäisiäni miehiä, jotka haluavat jo nyt perheen? Mistä sellaisen miehen löytää ja onko miehiä jotka haluavat alkaa yrittää melkein heti?

Mies ei halua lapsia vielä, haluaa tehdä tiettyjä ulkomaanmatkoja ennen sitä. Itkin jo tänään ruokapöydässä anopilla käydessä että en tiedä onko minun vaikea tulla raskaaksi joten en haluaisi lykätä sitä kauheasti... anoppi sanoi vaan että höpsis ja mies samoin.

Ap

Vierailija
10/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua niin ei halua. Lopeta jankkaaminen. Vaihda miestä jos on pakko yrittää lasta nyt. Tuollainen on ahdistavaa.

Vierailija
11/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo siinä iässä, että pitää saada selville sekin,  ettäoletko ylipäätään helposti raskautuva - osahan törmää ongelmiin ja ikä tulee äkkiä sitten vastaan.

Passeli ikä, sillä vanhempana on myös väsyneempi.

Vierailija
12/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin minua puistattaisi, jos anoppi antaisi minulle neuvoja hedelmällisyyteen liittyen/keskustelisi mieheni kanssa asiasta. Eikö asiaa voi pitää teidän välisenä?

Toisekseen, odottaisin sinuna rauhassa ainakin vuoden. Me alettiin yrittää esikoista 29-vuotiaina ja ehdittiin saada 3 lasta vaikka hedelmällisyysongelmiakin myöhemmin (esikoisen jälkeen) ilmaantui. Useimmat mun kavereista ovat saaneet 2 lasta vaikka ovat alkaneet yrittää yli 3-kymppisinä ja monilla on jotain häikkääkin ollut. Voithan myös halutessasi mennä heti perustutkimuksiin selvittääksesi, onko sinulla kaikki kunnossa.

Mutta jos miehesi ei suostu keskustelemaan minkäänlaisesta aikataulusta, niin sitten sinun on vaan harkittava haluatko jatkaa suhdetta.

Vierailija
13/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin loukkaa että anoppi kommentoi milloin on hyvä aika. On joskus sanonut jopa että pitää olla vakituinen työ ennenkuin saa tehdä lapsia. Anoppi on itse saanut vanhimman pojan 21-vuotiaana.

Olisi kyllä hyvä tietää onko raskaaksi tulo todennäköisesti kuinka vaikeaa, en tiedä miten sen voi saada selville muuten kuin yrittämällä? Minustakin 27 v on hyvä ikä alkaa yrittää, nykyään ajatellaan että hedelmällistä ikää on kauan mutta ei välttämättä.

Ap

Vierailija
14/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vanhempana lapsia tehdessä olisi tosiaan myös väsyneempi. Oma äitini kannustaa tekemään nuorena ja hän on myös sanonut että jos saa vanhana lapsia se on rankempaa.

Ap

Vierailija
15/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos ap on säästänyt rahaa kotona makaamiseensa?

Ja oletko käynyt koulut ja hyvä vakaa työpaikka mihin palaat?

Montako vuotta ajattelit maata kotona lasten varjolla?

Vierailija
16/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle riittää 1 lapsi vaikka olen aina haaveillut 2-3 lapsesta. Tiedän itsekin että alkaa olla kiire. Hedelmällisyyttäni ei voi tietää, mies ja anoppi ei tiedä sitä enkä edes minä itse ennen kuin yrittää... haluaisin siksi alkaa yrittää jo hyvissä ajoin. Syömishäiriö on voinut vaikuttaa hedelmällisyyteen tai sitten ei. Mitä tehdä, pitäisikö etsiä toinen mies ja onko sellaisia ikäisiäni miehiä, jotka haluavat jo nyt perheen? Mistä sellaisen miehen löytää ja onko miehiä jotka haluavat alkaa yrittää melkein heti?

Mies ei halua lapsia vielä, haluaa tehdä tiettyjä ulkomaanmatkoja ennen sitä. Itkin jo tänään ruokapöydässä anopilla käydessä että en tiedä onko minun vaikea tulla raskaaksi joten en haluaisi lykätä sitä kauheasti... anoppi sanoi vaan että höpsis ja mies samoin.

Ap

Se milloin rupeatte hankkimaan lapsia miehesi on teidän yhdessä sovittava.

Sun hedelmällisyyteesi on sinun asiasi, josta anoppisi ja miehesi eivät mitään ymmärrä. Mitäs jos kävisit keskustelemassa gynesi kanssa asiasta ja tutkisitte asian?

Saisit ainakin tietää mikä tilanne on ja gynen arvion kuinka kauan edes kannattaa odottaa. Voisit sitten palata asiallisemman tiedon kanssa keskustelemaan miehesi kanssa.

Lisäksi hänelle voi myös vinkata, että ei se ole aina naisesta kiinni kun vauvaa ei ala kuulua, vaan kyllä voi johtua miehestäkin. Suomalaisten miesten siemenneste on viime vuosina heikentynyt laadullisesti. On se miehellekin kriisin paikka jos ei lasta pysty siittämään. Käyttääkö miehiesi alkoholia, tupakoiko, onko ylipainoa? Kaikki nuo vaikuttavat miehen siittiöiden määrään ja laatuun,

Vierailija
17/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia huolettaa, voittehan te käydä tutkituttamassa hedelmällisyytenne? Myös miehen sperma kannattaa tutkia, koska yhtä lailla hänen hedelmällisyytensä voi olla heikko.

Vierailija
18/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tupakoi eikä käytä alkoholia, ylipainoa ei ole juuri. Syö kyllä välillä minusta liikaa epäterveellisiä ruokia ja limsoja joita taas en itse syö.

Osaakohan gynekologi arvioida hedelmällisyyttäni? Pelkään että syömishäiriö on jättänyt jälkiä ja eikös sekin ole mahdollista että vaikka kuukautiset tulee säännöllisesti, ovulaatiota ei tapahdu?

Ap

Vierailija
19/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tupakoi eikä käytä alkoholia, ylipainoa ei ole juuri. Syö kyllä välillä minusta liikaa epäterveellisiä ruokia ja limsoja joita taas en itse syö.

Osaakohan gynekologi arvioida hedelmällisyyttäni? Pelkään että syömishäiriö on jättänyt jälkiä ja eikös sekin ole mahdollista että vaikka kuukautiset tulee säännöllisesti, ovulaatiota ei tapahdu?

Ap

Tutkimukset (verikokeet lähinnä) antavat hyvää osviittaa hormonitoiminnastasi mutta kukaan lääkäri ei voi sataprosenttisesti tietää tai ennustaa kuinka käy. Osa tahattomasti lapsettomista on sitä selittämättömästi eli mitään varsinaista vikaa ei kummastakaan löydetä.

Vierailija
20/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saattaa lykätä asiaa tulevaisuuteen, koska ei itse asiassa halua lapsia. Joko lainkaan tai tässä suhteessa. Vastaus voi olla aina tuo ei vielä.