Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua lapsia vielä, ei ymmärrä huoltani lapsettpmuudesta

Vierailija
10.05.2018 |

Olen 27 v ja mies 28. Minä haluaisin jo alkaa yrittää lapsia mutta mies ei vielä. Mies sanoo että muutaman vuoden päästä. Minua huolettaa jos muutaman vuoden päästä on liian myöhäistä koska minulla on ollut teini-iässä syömishäiriö ja pelkään että se vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Mies sanoo vaan että murehdin turhaan, samaa sanoo anoppi. Mitä minun kannattaisi tehdä? Kun otan asian pugwelsi mies joko sanoo että murehdin turhaan tai suuttuu.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jotkut miehet on kai valmiita alkamaan yrittää lasta melkein heti? Itse olisin valmis yrittämään ehkä parin kk päästä jos mies on luotettava ja järkevä.

Ja jos klinikalle menee hedelmältäkään, eikös se maksa monta tuhatta euroa?

Ap

Vierailija
42/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo siinä iässä, että pitää saada selville sekin,  ettäoletko ylipäätään helposti raskautuva - osahan törmää ongelmiin ja ikä tulee äkkiä sitten vastaan.

Passeli ikä, sillä vanhempana on myös väsyneempi.

Tämä nyt on ihan vitsi. Ei 28-vuoaitas aloita lapsen hankintaa millään testaamisella raskausherrkyydellä, vaan ehköisyn lopetuksella ja säännöllisellä yhdynnällä. Sitten jos ei vuoteen ole tärpännyt vaikk ierto ym. on kohdillaan, voi alkaa miettiä perus tarkastuksia. 

https://yle.fi/uutiset/3-7847099

"Vanhemmiksi tullaan jatkuvasti myöhempään: Helsingissä asuva ylempi toimihenkilö synnyttää pian ensimmäisen lapsensa keskimäärin 34-vuotiaana, kun keskimäärin ensimmäinen vauva synnytetään 28,5-vuotiaana. Eniten vauvoja syntyy 30–34-vuotiaille äideille. Isäksi tullaan ensimmäistä kertaa 31-vuotiaana."

Ja kun tietaa, että joku sirpa ja make lisääntyy jo alle parikymppisinä keskiarvon muodostuksessa on mukana paljon yli 35v ensisynnyttäjiä. 

AP omien puheidensa mukaan itse ottaa anopin kanssa lapenhankintapuheet esiin - ei silloin voi hämmästellä toisen kommentteja. Todennäköisesti haluaa vaan rauhoitella. 

Itse suosittelen nuorena tenavien tekemistä (itse 40v mies ja lapset 2 ja 4), jaksaa paremmin, MUTTA ikää tärkeämpää on se, että A) molemmat haluavat lapsen. Joku painostusprojekti on ihan vihoviimeinen ajatus. B) Parisuhde on muutenkin hyvällä mallilla ja mielellään jotain haasteitakin käyty (mieluiten tietty onnistuneesti) yhdessä läpi. 

Lapsen saannin ja pikkulapsiajan haastavuus on hyvin tapauskohtaista. Tähän vaikuttaa vanhempien luonteet, elämänasenteet, muut stressitekijät, odotusten realistisuus, lapsen terveys ja erityistrapeet ja luonne. Usein se on kuitenkin todella haastava jakso ihmisten elämässä. Jos parisuhde ei toimi peruspilarina, vaan lisäriippana, voi tuntea elinvuosien kuihtuvan loppupäästä. 

AP on trolli, mutta kirjoitin kuitenkin. 

PS. Tapasin vaimoni, kun hän täytti 31. Itse olin hiukan vanhmepi. Sen voin kertoa, että hiukan uraa keränneenä, asioista kiinnostuvana, suht. sananvalmiina ja tavallisen näköisenä miehenä, tarjontaa riitti (sillon match.com, aikaa ennen tinderiä). En ole mikään player, mutta selvästi 35+ naisia, jotka etsivät perheenaloituskumppania on aika paljon. 

Hyvä puoli aikuisena paria vaihtaessa on se, että ei tarvitse viettää viittä vuotta yhdessä tietääkseen tuleeko tästä mitään. Kun on molemmilla vähän elämänkokemusta alla ja mitä elämältä haluaa hiukan mietitty, asiat etenee paljon reippaammin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry isonakki-kirjoitustyyliä yllä miljooninen lyöntivirheineen

Vierailija
44/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jotkut miehet on kai valmiita alkamaan yrittää lasta melkein heti? Itse olisin valmis yrittämään ehkä parin kk päästä jos mies on luotettava ja järkevä.

Ap

Lapsettomuus ilman, että se on oma valinta on surullista, mutta vielä surullisempaa on trollata täällä. 

Vierailija
45/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vauvakuume ilmeisesti todella paha, jos olet valmis käytännössä puolitutun miehen kanssa lasta yrittämään. Parissa kk ei ketään opi tuntemaan etkä tiedä hänen järkevyydestään sun muusta yhtään mitään. Ei eroa juurikaan tuosta tyrmäämästäsi ehdotuksesta iskeä isäehdokas baarista. Onneksi olet trolli.

Vierailija
46/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/57 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin ainokainen kun olin 30 v. Sitä edelsi lapsettomuusongelmat ja tutkimukset. Niistä mitään tietämätön anoppi märisi raskausuutiseen että meidän olisi miehen kanssa pitänyt tehdä lapsi vasta kun olen 40. Sanoin että ei olisi kyllä onnistunut enää silloin kun hedelmällisyys laskee, tähän sanoi anoppi että ja höpsis, hänelläkin oli kuukautiset vielä 40 v iässä!

Vierailija
48/57 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle riittää 1 lapsi vaikka olen aina haaveillut 2-3 lapsesta. Tiedän itsekin että alkaa olla kiire. Hedelmällisyyttäni ei voi tietää, mies ja anoppi ei tiedä sitä enkä edes minä itse ennen kuin yrittää... haluaisin siksi alkaa yrittää jo hyvissä ajoin. Syömishäiriö on voinut vaikuttaa hedelmällisyyteen tai sitten ei. Mitä tehdä, pitäisikö etsiä toinen mies ja onko sellaisia ikäisiäni miehiä, jotka haluavat jo nyt perheen? Mistä sellaisen miehen löytää ja onko miehiä jotka haluavat alkaa yrittää melkein heti?

Mies ei halua lapsia vielä, haluaa tehdä tiettyjä ulkomaanmatkoja ennen sitä. Itkin jo tänään ruokapöydässä anopilla käydessä että en tiedä onko minun vaikea tulla raskaaksi joten en haluaisi lykätä sitä kauheasti... anoppi sanoi vaan että höpsis ja mies samoin.

Ap

Ei voi olla totta. Anopin pöydässä

Huh

Vierailija
49/57 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi maksaa hedelmöityshoitoihin verrattuna 50 x enemmän.

Vierailija
50/57 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa alkaa tutkia esim tinderiö ja muita seuranhakupalstoja. Taatusti löytyy miehiä jotka olisivat valmiit perheen perustamiseen. Sun täytyy vaan olla valmis hyväksymään että sellainen mies voi olla jotain 35-45-vuotias.

Vierailija
51/57 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasoluja tai alkioita pakkaseen vaan, niin ei haittaa hedelmällisyyden aleneminen. 

Vierailija
52/57 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/57 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu myös että mies on vähän lapsellinen ja kyllähän parisuhteessa pitäisi voida puhua tällaisista asioista. Mutta onko miehiä jotka haluavat lapsia lyhyen tapailun jälkeen?

Ap

Vierailija
54/57 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on joku vanhempi sukulainen sanonut että hyvin ehtii 40-vuotiaana ja että "kyllähän sinulla toimii kuukautiset, varmasti tulet raskaaksi". Ei se noin yksinkertaista ole.

Ap

Vierailija
55/57 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin lapsettomuushoidot 27-vuotiaana, kun oli monta vuotta yritetty lasta. Olin 29v kun lapsi syntyi. Ainoaksi jäi.

Vierailija
56/57 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, en tajua miksi kaikki sanovat vaan että kyllä se onnistuu hyvin jne... mies myös eikä usko huoltani! Sitten jään katkeraksi jos en saa edes yrittää lapsen saamista.

Ap

Vierailija
57/57 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä löytää mies joka myös haluaa lapsia? Nyt eikä vasta yli 30-vuotiaana.

Ap