Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua lapsia vielä, ei ymmärrä huoltani lapsettpmuudesta

Vierailija
10.05.2018 |

Olen 27 v ja mies 28. Minä haluaisin jo alkaa yrittää lapsia mutta mies ei vielä. Mies sanoo että muutaman vuoden päästä. Minua huolettaa jos muutaman vuoden päästä on liian myöhäistä koska minulla on ollut teini-iässä syömishäiriö ja pelkään että se vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Mies sanoo vaan että murehdin turhaan, samaa sanoo anoppi. Mitä minun kannattaisi tehdä? Kun otan asian pugwelsi mies joko sanoo että murehdin turhaan tai suuttuu.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan mennä klinikalle hedelmöitettäväksi luovuttajan siittiöillä. Sitä ei miehesi ja anoppisi pysty estämään.

Vierailija
22/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saattaa lykätä asiaa tulevaisuuteen, koska ei itse asiassa halua lapsia. Joko lainkaan tai tässä suhteessa. Vastaus voi olla aina tuo ei vielä.

Kannattaa lukea tämä.

https://vaestoliitonblogi.com/2013/10/04/ala-varasta-kahdeksaa-vuotta-h…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tupakoi eikä käytä alkoholia, ylipainoa ei ole juuri. Syö kyllä välillä minusta liikaa epäterveellisiä ruokia ja limsoja joita taas en itse syö.

Osaakohan gynekologi arvioida hedelmällisyyttäni? Pelkään että syömishäiriö on jättänyt jälkiä ja eikös sekin ole mahdollista että vaikka kuukautiset tulee säännöllisesti, ovulaatiota ei tapahdu?

Ap

Yksityinen gyne voi tehdä peruslapsettomuustutkimukset, joissa selvitetään mm. onko endometrioosia tai PCOS, ovatko munatorvet auki ja ovatko hormonitasot kohdallaan. Toki tällöin olisi järkeä tutkia myös mies (mun miehellä oli loistavat elintavat, mutta ei yhtään elävää siittiötä hormonihäiriön takia).

Tutkimukset eivät takaa 100% hedelmällisyyttäsi (lapsettomuuden syy jää selittämättömäksi kai 30% tapauksista), mutta antaa jotain tietoa kuitenkin. Kalliiksihan se kyllä tulee.

Vierailija
24/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo siinä iässä, että pitää saada selville sekin,  ettäoletko ylipäätään helposti raskautuva - osahan törmää ongelmiin ja ikä tulee äkkiä sitten vastaan.

Passeli ikä, sillä vanhempana on myös väsyneempi.

Passeli ikä, mutta ei miestä, joka haluaisi lapsen.

Vierailija
25/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle riittää 1 lapsi vaikka olen aina haaveillut 2-3 lapsesta. Tiedän itsekin että alkaa olla kiire. Hedelmällisyyttäni ei voi tietää, mies ja anoppi ei tiedä sitä enkä edes minä itse ennen kuin yrittää... haluaisin siksi alkaa yrittää jo hyvissä ajoin. Syömishäiriö on voinut vaikuttaa hedelmällisyyteen tai sitten ei. Mitä tehdä, pitäisikö etsiä toinen mies ja onko sellaisia ikäisiäni miehiä, jotka haluavat jo nyt perheen? Mistä sellaisen miehen löytää ja onko miehiä jotka haluavat alkaa yrittää melkein heti?

Mies ei halua lapsia vielä, haluaa tehdä tiettyjä ulkomaanmatkoja ennen sitä. Itkin jo tänään ruokapöydässä anopilla käydessä että en tiedä onko minun vaikea tulla raskaaksi joten en haluaisi lykätä sitä kauheasti... anoppi sanoi vaan että höpsis ja mies samoin.

Ap

Ai, tässä taas se pari, jonka mies halusi tehdä kuusi ulkomaanmatkaa ennen perheen perustamista: 2 x Fuengirolaan, 2 x Las Palmakseen ja 2 x Thaimaaseen.

Vierailija
26/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tulossa sukupuutto, kun täytän kohta 27 ja samanikäisistä kavereista yhdellä on lapsi. Minulla ei ole miestä edes.

Vierailija
27/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen se sama jonka mies haluaa tehdä tietyt ulkomaanmatkat ennen lapsia. Ei jousta. Tänään otin taas asian puheeksi ja mies sanoi että kyllä minulla onnistuu raskaaksi tulo yhtä hyvin kuin muillakin ja ertä ei halua lapsia vuoden eikä ehkä kahdenkaan päästä.

Minusta se on aika ahdasta ajattelua ja alan jo miettiä sitä että etsisin toisen miehen. Mutta mistä löytäisin suunnilleen ikäiseni (voi olla myös vähän vanhempi ja ehkä se olisi hyvä) miehen joka haluaa hankkia ainakin 1 lapsen, ehkä jopa useamman? Itse olen siis 27 ja hoitoalan opinnot melkein lopussa, töitä on ja perheellisyys ja lapsen saaminen on itselle tärkeä arvo. En tupakoi, käytän alkoholia todella kohtuullisesti enkä käytä muitakaan päihteitä ja toivon samaa mieheltä. Onko miehiä jotka todella haluavat lapsia mutta vaimo puuttuu?

Ap

Vierailija
28/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko esim. Täällä perhekeskeisiä vapaita miehiä jotka haluaisivat alkaa yrittää lasta lähiaikoina mutta naista ei ole? Olisin kiinnostunut. Itse olen aika tavallinen, vaalea kauniiksikin joskus sanottu 27 v nainen. Tosiaan haluan että mies ei käytä päihteitä, alkoa voi käyttää kohtuudella kyllä vaikka itse en sitä käytäkään kuin vaan ehkä jouluna viiniä. Viihdyn aika paljon kotona ja tykkään esim. Sisustaa.

Ap

Vierailija
29/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä paljonko klinikalla hedelmöitys maksaa? Tietääkseni aika paljon...

Ap

Vierailija
30/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä perheestä haaveilevia miehiä? Suunnilleen ikäisiäni joilla ei ole vielä lapsia ja haluavat lapsia?

Ap

Vierailija
31/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli trolli. Huoh.

Vierailija
32/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole trolli. Alan vain jo turhautua ja miettiä toisen miehen etsimistä kun oma ei halua alkaa yrittää lasta vielä ainakaan 2 vuoteen.

Ap

Vierailija
33/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan mennä klinikalle hedelmöitettäväksi luovuttajan siittiöillä. Sitä ei miehesi ja anoppisi pysty estämään.

Voithan mennä baariin ja antaa yhden yön suhteen hedelmöittää sinut. Sitä ei miehesi ja anoppisi pysty estämään. Avioliitossa aviomies on kuitenkin aina isä.

Vierailija
34/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kyllä, että olet. No nostele ihmeessä aihettasi ja lypsä mitä irti saat.

Vierailija
35/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. luottotiedollinen saa nykyään hoidot laskulle. Soittele lähimmälle klinikallesi ja tiedustele heiltä hoidoista/(ulkomaan) luovuttajista.

Ilmoitat sitten ukollesi ilouutiset ja toteat: ota tai jätä! :D

Vierailija
36/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole trolli. Baariin meno ja se,että antaisi kenen tahansa hedelmöittää ei tunnu hyvältä, en halua sukupuolitauteja. Mutta olen alkanut vakavissaan miettiä löytäisinkö jonkun toisen miehen joka oikeasti haluaa lapsia kanssani.

Ap

Vierailija
37/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei todellakaan ole mikään kiire tulla raskaaksi ja hedelmällisiä vuosia on todellakin rutkasti edessä. Onko tämä provo? 

No kyllä varmasti on, ideaali ikähän luonnon puolesta on parin kympin paikkeilla ja kolmekymppisenä hedelmällisyys alkaa laskea.

Vierailija
39/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri maissa on perheystävällisiä miehiä ja työn nälkäisiä. Sanoisin kuitenkin, että klinikalla käynti on nopeampaa ja helpompaa kuin deittailu. Tee ensin lapsi ja sitten lähdet saiteille hakemaan uutta isäehdokasta. Sitä paitsi voit nykyään valita millaisen luovuttajan haluat itsellesi, joko kotimaisista tai tilata täältä siemenet klinikalle: https://dk.cryosinternational.com

Vierailija
40/57 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole trolli. Alan vain jo turhautua ja miettiä toisen miehen etsimistä kun oma ei halua alkaa yrittää lasta vielä ainakaan 2 vuoteen.

Ap

Jos nyt eroaisit ja alkaisit etsimään uutta miestä, niin ei se lapsen tekeminen olisi (toivottavasti) ajankohtaista edes kahden vuoden päästä.