Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö oikeasti joka ilta lapsillenne punkkitarkastuksen?

Vierailija
10.05.2018 |

Vaikka asuisitte vain ihan rivi tai kerrostalossa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, missä olemme liikkuneet. Jos olemme olleet vain leikkikentällä tai uimarannalla tms paikassa, jossa ei pahemmin ruohoa ole, niin en tee. Mutta jos olemme liikkuneet metsässä tai muualla, josta punkin voi saada, niin teen punkkitarkastuksen heti, kun tulemme kotiin ja uudelleen illalla.

Ja kyllä, asumme rivitalossa. Miten se punkkeihin liittyy? Meillä on mökki Paraisilla, mutta onneksi oma mökkialue on lähinnä kalliota ja hiekkarantaa, sieltä ei saa kuin samettipunkkeja. Metsä sitten eri asia.

Vierailija
2/7 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ja kahdelle koiralle kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuukohan punkit helpommin joihinkin ihmisiin kuin toisiin? Minulla on ollut vaan kaksi punkkia elämäni aikana. Äitini saa joka kesä nyppiä itsestään useampia punkkeja. Samoilla alueilla kuitenkin liikutaan.

Vierailija
4/7 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punikkitarkastus on tehtävä joka ilta. Olisi kauheaa jos lapseni olisi punikki. Hyi!

Vierailija
5/7 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, vaihdetaan kaikki punkkipaska musiikkilistoilta ja tilalle kunnollista rokkia

Vierailija
6/7 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Asumme rivarissa mutta takapihan nurmi pidetään lyhyenä eikä lähellä ole metsää . Mielestäni punkki hysteria on nyt mennyt liiallisuuksiin.

Vierailija
7/7 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Asumme rivarissa mutta takapihan nurmi pidetään lyhyenä eikä lähellä ole metsää . Mielestäni punkki hysteria on nyt mennyt liiallisuuksiin.

No juu, ehkä niin...

Itse olen saanut ikuisen punkkikauhun, kun viime syksynä sairastuin punkin aiheuttamaan aivotulehdukseen. Korkea kuume nousi äkkiä. Oli vähän niinkuin flunssan oireita, kipua raajoissa jne. Päänsärky ja niskajäykkyys. Se pelästytti kunnolla kun aloin olla sekava ja oli jotain hallusinaatioita.

Se oli sairaalareissu missä aloitettiin antibioottitippa. Siellä vietin viisi päivää. Sairaalaan koska vaarana on kouristukset.

Oli kyllä niin opettavainen tauti että ikäni muistan. Olen ylivarovainen (jos sitä voi olla) punkkien kanssa! Vaarattomia ne eivät ole, vaikka aivotulehdus on aika harvinainen. Borrelioosi onkin sitten yleisempi.

Jos minulla olisi lapsia, taatusti tarkistaisin ja huolella! Nyt ei ole kuin koira jolle joka ikinen ilta punkkitarkastus `+ punkkipanta kaulassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä