Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi apteekissa ei nykyisin saa asioida rauhassa?

Vierailija
10.05.2018 |

Mistä se johtuu, että nykyisin apteekissa ollaan heti kyselemässä että "mitä saisi olla" kun sisälle astuu? Ei ennen ollut samanlaista, vaan sen Burana-paketin sai hakea ihan rauhassa ja apua sai, jos kysyi. Nykyisin meininki on kuin turkkilaisilla markkinoilla. Mielestäni on ihan ok, että henkilökunta on palvelualtista, mutta tuo nykyinen tuputtava palvelu on mennyt ihan överiksi.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan antaneet sen palautteen suoraan sinne apteekeihin myös, niin asia voisi muuttuakin joskus :)

Vierailija
82/88 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussakin yksi apteekki keskustassa rempattiin ja kehuskeltiin, että parannettiin reseptiasiakkaan yksityisyydensuojaa. Just joo. Pieni väliseinä asiakkaiden välissä, jotka ostaa lääkkeitä ja takana istuu rivissä numerolapun kourassa seuraavat asiakkaat. Eilenkin istuin odottamassa, kun mun edessä nuori tyttö haki viimeisen e-pilleripakkauksensa, sitä sitten muistettiin moneen kertaan toitottaa, että tämä oli viimeinen pakkaus ja resepti pitää uusia. Kyllä se tyttöki ny varmaan tajusi, että viimeistä viedään ilman sitä turhaa kailotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussakin yksi apteekki keskustassa rempattiin ja kehuskeltiin, että parannettiin reseptiasiakkaan yksityisyydensuojaa. Just joo. Pieni väliseinä asiakkaiden välissä, jotka ostaa lääkkeitä ja takana istuu rivissä numerolapun kourassa seuraavat asiakkaat. Eilenkin istuin odottamassa, kun mun edessä nuori tyttö haki viimeisen e-pilleripakkauksensa, sitä sitten muistettiin moneen kertaan toitottaa, että tämä oli viimeinen pakkaus ja resepti pitää uusia. Kyllä se tyttöki ny varmaan tajusi, että viimeistä viedään ilman sitä turhaa kailotusta.

Kuuluu työnkuvaan muistuttaa ihmisiä reseptien uusimisesta. Täälläkin kirjoittajat luulevat oikeasti, että ihmiset ovat perillä lääkeasioistaan ja muistavat hoitaa ne asiallisesti. Apteekissa farmaseutti näkee, että tilanne on jotain aivan muuta. Ihmiset eivät tiedä lääkkeitään, eivät muista reseptien uusimisia, heillä on paljon vääriä luuloja ja vähän oikeaa tietoa. Koska tilanne on tämä, on parempi muistuttaa muutama kerta liian usein ihmistä, joka ymmärtää asian, kuin yhden kerran liian vähän ihmistä, joka on asioidensa suhteen hukassa. 

Vierailija
84/88 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin muuten ostan nykyisin apteekista paljon vähemmän, koska ärsyttää se seuraaminen ja ylipalveleminen.

Ennen tykkäsin ennen lomaa katsella ja miettiä mitä kaikkea pitäisi ostaa mökin lääkekaappiin tai lomareissuun mukaan, vertailla hintoja ja muistella mitä ehkä tarvitaan. 

Nyt meen laput silmillä ja ostan sen särkylääkkeen ja muut mitä listalla on ja sitten kassalle. Joka pahimmassa tapauksessa vielä kysyy, että tarttisko olla huulirasvaa tai tällaiset punkkipihdit, nää olis nyt tarjouksessa ja on tosi hyvät.

Apteekeissä lisämyynti on todella kääntynyt itseään vastaan. Mutta ei taida olla enää olemassakaan apteekkia jossa tätä ei tapahtuisi. Kävisin sellaisessa.

Vierailija
85/88 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun käytän yhtä reseptilääkettä jota on mielestäni noloa ostaa. Se on ainut resepti joka minulla on. Silti farmaseutin pitää se aina koneelta katsottuaan kuuluttaa kovaan ääneen "AIJAA JOO SULLA ONKIN TÄÄ LÄÄKE NIMELTÄ X", niin että varmasti kuuluu myös takariviin mikä resepti minulla siellä on. Enköhän itse tiedä minkä lääkkeen olen hakemassa kun on vain se yksi. Usein vielä sanon heti alkuun että minulla on vain yksi lääke ja ottaisin sellaisen, mutta silti se pitää aina kuuluttaa.

Vierailija
86/88 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska "ennen"? Missä? Ainakin Helsingissä ollut hirveää asioida apteekissa jo vuosikymmenen ajan vähintään.

Itse olen (Etelä-Suomessa, pienessä kaupungissa) huomannut eron varmaan viimeisen 5 vuoden aikana. Ennen sai ihan rauhassa etsiä haluamansa tuotteet ja satunnaisesti joku saattoi tulla kysymään avun tarvetta, jos oikein kauan arpoi hyllyn ääressä. Nykyään henkilökuntaa on selvästi enemmän ja aina tulee useampi kysymään tarviiko apua ja kieltävän vastauksen saatuaan jäävät siihen metrin päähän sitten kyttäilemään.

Vierailija
87/88 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan asiakaspalveluksi. Ennen sitä oli kaupoissa ja huoltoasemillakin. Sanot: En tarvitse apua, kiitos.

Ei, vaan tuputtamiseksi. Asiakaspalvelu on sellaista, että ollaan tarvittaessa valmiita auttamaan ja neuvomaan, mutta annetaan asiakkaan käyttää omaa harkintakykyään ja tehdään ostotilanteesta rauhallisen miellyttävä. 

Alalle hakeutuu liian paljon teoriatietoa korostavaa porukkaa. Täällä oli vähän aikaa sitten jonkun farmaseutin / proviisorin vastakirjoitus, ja siinäkin korostettiin jotain tyyliin satojen lääkeaineiden tuntemusta reseptoritasolla. Vähäteltiin ihmisten kokemuksia. 

Vaikka kyse on empatiasta ja hienotunteisuudesta asiakasta kohtaan. Apteekki-ihmisille pitäisi todella näitä taitoja opettaa. Toivottavasti nuoret (opiskelijat ja hiljattain valmistuneet) olisivat fiksumpia. 

Vierailija
88/88 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeitä ei saisi myydä ilman neuvontaa.

Tottakai ne neuvovat kun menee hakemaan jotain reseptilääkkeitä. Mutta apteekeissa myydään kaikenlaista muutakin kuin lääkkeitä. Esim. kosmetiikkaa ja hygieniatarvikkeita. Siellä hyllyjen välissä ne myyjät pörrää ja iskevät kiinni heti kun jää sekunniksi katselemaan jotain.

Myös itsehoitopuolella on lääkkeitä. Siksi kysytään.

Apteekin omistajako se siellä äpättää? Joko on tämän vuoden S-mersu alla?

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi