Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllättävimmät kehut jotka olet saanut?

Vierailija
10.05.2018 |

Omani on lasagneni saamat kehut nykyisessä asuinmaassani Italiassa. Teen siis lasagnen äitini reseptillä (lempiruokani lapsena), joka poikkeaa aika lailla perinteisestä italialaisesta.
Lasagne on aina ollut myös italialaisen mieheni lempiruoka, ja nimenomaan äitinsä tekemänä. Pari kertaa kun olin sitä hänelle tehnyt, niin mies oli vaan että "älä vaan kerro äidille, mutta sun lasagne on ihan parasta" (ja ei siis yleensä ole mikään turhan kehuja, lähes suomalaisella en puhu enkä pussaa-mentaliteetilla). Tässä vuosien saatossa on yrittänyt sitten äidilleen ehdotella, että tekisi seuraavan kerran niin ja niin (eli kuten minä). Ei ole vielä onnistanut.

Italialaisille vieraille teen harvemmin italialaista ruokaa, mutta tytär kerran pyysi tekemään lasagnea kun kaverinsa oli meillä viikonlopun yli. Kaveri oli sitten koulussa maanantaina julistanut, miten oli meillä syönyt maailman parasta lasagnea 😂.

Nämä jaksaa kyllä aina huvittaa, varsinkin kun tietää millaisia ruokasnobeja italialaiset tuppaavat olemaan.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies sanoi että olen symppis :) Jotenkin outoa saada tuollainen kehu sillä mulla on tasan yksi kaveri enkä koskaan ole ollut suosittu. Enemmänkin tunnen että ihmiset eivät pidä musta ja mun kanssa on vaikea tulla toimeen.

Vierailija
2/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lasteni (nyt jo teinejä) käytöstä aina ihasteltiin. En ole mikään natsikasvattaja, mutta siitä olen pitänyt kiinni ettei sisätiloissa huudeta, toisten tavaroita rikota, juosta ihmisten päälle/alle tms. Eli siis kunnioittaa kanssaihmisiä, ihan normaaleita käytöstapoja ylläpitäen. Ei ilmeisesti ole selviö kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostamani ihminen sanoi, että inspiroin häntä ihmisenä. Tuolloinen elämäntilanne oli hankala ja koin etten ollut parhaimmillani ihmisenä.

Vierailija
4/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalainen kaverini kehui ihoani sen vaaleudesta (lue=kalkinvalkoisuudesta), joka ei varmaan ole suomalaiselle mitenkään erityisen harvinaista, ja jota olen aina inhonnut sydämeni pohjasta.

Vierailija
5/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniiksi kehuminen, olen sentään jo yli kuudenkymmenen. Tuntuu oudolta kun sekä naiset että miehet kehuu kauniiksi, ihan vaikka töissä. Mielestäni olen ihan normaali nainen.

Vierailija
6/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin lapsena itseäni rumana ja ajattelin kaikkien ajattelevan samoin. Psykologilla ollessani vastasin johonkin monivalinta-kyselyyn sen kummempia miettimättä vaihtoehdon: "olen ruma".

Hämmennyin ihan oikeasti, kun psykologi totesi: "Näköjään oot vastannut tähän näin, mutta nätti tyttöhän sinä olet!"

Olin ihmeissäni, että jonkun mielestä en olisi ruma. Se oli mulle vaan sellainen itsestään selvyys niin kuin että vesi on märkää. En siitä erityisesti kärsinyt, minä nyt vaan olin sellainen.

Mitä nyt oon jälkeen päin oon lapsuuden kuviani katsonut, niin ihan tavallisen näköinen olin ja ihan söpökin.

Vierailija
7/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri sanoi, että olen kaikkein rohkein hänen tuntemansa ihminen.

Vierailija
8/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran (maksava) asiakas kehui työtäni todella asiantuntevaksi ja alkoi kysellä koulutuksestani ("syytti" siis kirjaimellisesti aivan ylipäteväksi).

Itse oli siis minut työtehtävään palkannut, ja olin sen hoitanut ihan normaalisti pätevyyteni puitteissa niinkuin aina. Kiva tietysti saada kiitosta, mutta olin kyllä hieman huuli pyöreänä.

Sittemmin on suositellut minua monelle yhteistyökumppanilleen, mikä on tietysti free lance-tekijälle ihan huikean hyvä juttu.

Vierailija
9/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarissa kun sidoin erään pojan kengän nauhoja hän sanoi " maija, sinä vaan olet niin ihana" ja antoi halin.

Vierailija
10/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yliaikaa kaupassa töissä.tervehdin asiakkaat ja annoin katsella.

13v nirppanilli pentu veti liikkeen läpi ja painui suoraan ovelle.

lapsosen äiti tuli kysymään onko minulla joku hätänä?

Olin monttu auki ja sanoin että yli 50v naisen kasvot roikkuvat...ei ole hätää..

haistakaa asiakkaat hevon vittu

eipä ollut runkkari ostamassa mitään

Vierailija
11/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, kiinnostaisi nyt se APn resepti ja mikä siinä on erilaista kuin italialainen lasagne.

Vierailija
12/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioaikainen fysiikan opettaja totesi minulle kerran tunnilla, että olen fiksu. 

Vierailija
13/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin koko lapsuuteni olevani tyhmä. Peruskoulussa sain joko keskinkertaisia tai huonoja arvosanoja (5-9) enkä koskaan ajatellut voivani tehdä paremmin. Lukiossa aloin saada keskinkertaisesta hyviä arvosanoja, enimmäkseen kaseja ja ysejä. Tällöin äitini kehui että olen oikeasti fiksu ja kannusti hakemaan yliopistoon. Perkele, kyllä se tuntui hyvältä saada kerrankin kehuja tälläisenä itseään vihaavana duunariperjeen ainoana lukion käyneenä. Sain myös tuon ikäisenä kuulla äidiltäni olevani kaunis. Kai nämä on ihan normaaleja kehuja monille, mutta itselleni ei

Vierailija
14/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kehui yksi mies symppikseksi. En muuten ole. 😀

Vierailija
15/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä vaihto-opiskelijoiden parissa. Kerran eräs vaihtari oli lähdössä takaisin kotimaahansa, ja hän kiitteli minua kaikesta, hyvästä työstä ja ystävällisyydestä. Totesin tekeväni vain työtäni, ja hän sanoi: "Ei, kun olet oikeasti todella mukava ja niin epäsuomalainen!" :D Kiitin kehuista, mutta jäin miettimään, että toivottavasti hän ei ollut saanut ihan kamalaa kuvaa suomalaisista...

Vierailija
16/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan olin pihvihommissa ja tilauksessa oli medium miinus - pihvi meni reilusti plussan puolelle ja asiakas palautti pihvin keittiöön raakana, no minä hermostuin ja vedin seuraavan pihvin parilalla ja siitä mikroon, ettei vaan jää vahingossakaan raa'aksi. Salista tuli keittiöön tyhjän lautasen mukana juomaraha sekä erityiskiitos parhaasta kaskaan syödystä pihvistä...

Vierailija
17/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja kerran yksi yrmy anestesialääkäri lopettaessaan työt sairaalassamme kehui minua hoitajantaidoista. Aina niin tympeä ja piikikäs nainen. Kerrankin haukkui todella, kun olin mokannut. Kyseessä potilasturvallisuus ja tietty aiheesta moitti, mutta asiallisempi olisi voinut olla.

Vierailija
18/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yliaikaa kaupassa töissä.tervehdin asiakkaat ja annoin katsella.

13v nirppanilli pentu veti liikkeen läpi ja painui suoraan ovelle.

lapsosen äiti tuli kysymään onko minulla joku hätänä?

Olin monttu auki ja sanoin että yli 50v naisen kasvot roikkuvat...ei ole hätää..

haistakaa asiakkaat hevon vittu

eipä ollut runkkari ostamassa mitään

Minulla on omasta mielestäni todella hyvä luetunymmärtäminen, mutta...

Vierailija
19/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin koko lapsuuteni olevani tyhmä. Peruskoulussa sain joko keskinkertaisia tai huonoja arvosanoja (5-9) enkä koskaan ajatellut voivani tehdä paremmin. Lukiossa aloin saada keskinkertaisesta hyviä arvosanoja, enimmäkseen kaseja ja ysejä. Tällöin äitini kehui että olen oikeasti fiksu ja kannusti hakemaan yliopistoon. Perkele, kyllä se tuntui hyvältä saada kerrankin kehuja tälläisenä itseään vihaavana duunariperjeen ainoana lukion käyneenä. Sain myös tuon ikäisenä kuulla äidiltäni olevani kaunis. Kai nämä on ihan normaaleja kehuja monille, mutta itselleni ei

Saisit paljon pointseja ILMAN perkelettä!

Vierailija
20/42 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä vaihto-opiskelijoiden parissa. Kerran eräs vaihtari oli lähdössä takaisin kotimaahansa, ja hän kiitteli minua kaikesta, hyvästä työstä ja ystävällisyydestä. Totesin tekeväni vain työtäni, ja hän sanoi: "Ei, kun olet oikeasti todella mukava ja niin epäsuomalainen!" :D Kiitin kehuista, mutta jäin miettimään, että toivottavasti hän ei ollut saanut ihan kamalaa kuvaa suomalaisista...

Viimeksi metrossa ollessani viereisellä kahdella penkillä istui kaksi suomalaista naista, ja kaksi vaihto-opiskelijaa Etelä-Amerikasta. Naiset haukkuivat kaikkea suomalaista ja Suomea ihan kauheaksi.

Luultavasti vaihtarisi on vain viettänyt aikansa Suomessa kyseisen kaltaisten naisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä