Miten te muut läskit pukeudutte kesällä?
Olen läski nainen ja en kehtaa mennä ulos ilman takkia. Tänään meinasin tukehtua kuumuuteen. Miten te muut lihavat pukeudutte kesäisin? Häpeän itseäni, sairaus ja kortisoni on lihottanut minut.
Kommentit (89)
Jos pohkeet ovat suht ok, polvipituinen mekko on aina paras valinta. Ei tiukka vaan nätisti laskeutuva.
Ajattelin ommella valkoisesta itikkaverkosta sellainen täysin läpinäkyvän asun, josta oli kuva eilen Iltasanomissa. Leveälahkeisen housut, ehkä alle stringit (jotka tietysti lihavalta uppoavat näkymättömiin) ja rintsikat. Sitten sandaalit. On varmasti vilpoisa asu.
Mä olen kokoa 50 ja käytän usein pitkää väljää mekkoa, hametta tai väljää farkkuhametta ja väljiä puuvillatunikoita, tai capreja, legginsit on minusta lihavalla kamalat. Sopii korkeintaan hameen alle.
Mua ahdistaa mun tosi läskit käsivarret. Siis hyi ne ihan roikkuu kun nostan ilmaan. Mitkään paidat ei mahdu päälle kun jumittaa just käsivarsista.
Vierailija kirjoitti:
Se on sellanen juttu että meitä ylipainoisia on yli puolet kaikista, eli kohta alkaa olla outoa jos jotain ei pursua vyötäröltä. Laitat just ne vaatteet joita on mukava pitää päällä.
Siinäpä se, kun mikään ei tunnu päällä mukavalta. Vaatteet istuu huonosti ja puristaa/kiristää aina jostain, sortseja ei voi pitää kun reidet hinkkautuu yhteen ja samalla sortsit rullautuu yhteen mykkyrään nivusiin. Samasta syystä myös kaikki hameet/mekot on poissa laskuista, hionneet reidet hinkuttamassa toisiaan vasten tuntuu inhottavilta ja sattuu. Mitkään pitkälahkeiset alushousut/pyöräilysortsit ei oikein nappaa hellemekon alle, tulee vaan entistä kuumempi. Muutenkin se ihana idea ilmasti hulmuavasta vaatteesta on aika kaukana jos päällä on monta kerrosta vaatetta. Vai kuinka moni normipainoinen/hoikka haluaa laittaa pitkät kalsarit maksimekon kanssa kesäkuumalla?
Minulla vaatetusta ei säätele niinkään lihavuus vaan todella herkästi palava iho, eli pakko olla peittävää. Jalkani ovat paksut enkä halua sulloa niitä mihinkään makkarankuoriin, joten väljälahkeiset housut esim. jotain puuvillasekoitekangasta ovat suosiossani. Yläosassa jokin niinikään väljä puolipitkähihainen t-paita, tai pienempi t-paita ja sen kanssa puolipitkähihainen kauluspaita takkimaisesti käytettynä. Ranteeni ovat ihan hoikat niin niitä kelpaa esitellä.
Ja ehdottomasti vaaleita värikkäitä vaatteita! Mustissa tai muuten kovin tummissa näytän ankealta ja ihan vain siltä että yritän piilotella läskejäni, ja kuumempikin niissä tulee (imevät lämpöä). Toisin kuin aina suositellaan, käytän myös vaakaraitaa (yläosassa), sillä olen aika alapainoinen niin se tasapainottaa vaikutelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä ajattele niitä muita
Mä ainakin pukeudun vain itseäni varten ja siksi haluan, että asu on sekä mukava päällä että miellyttää omaa silmää.
Nyt mikään ei tunnu kivalta eikä varsinkaan näytä. Vihaan kroppaani ja peilikuvaani.
161/84
Ajattelin pysyä koko kesän sisällä.
Ei löydy roikkovatsalle istuvia vaatteita. Suomessa on todella surkea valikoima kunnollisia housuja. Korkeavyötäröiset vain korostavat ongelma-aluettani ja monet tunikat saavat näyttämään siltä kuin olisi uudelleen raskaana.
Kaiken huipuksi kun on lyhyt, 152cm, ei toivoakaan että mitään muuta ei päälle löydy kun collarit ja huppari.
valitettavasti samoin kuin talvellakin, Kappahlin ja jo edesmenneen Seppälän maahantuottamiin rytkyihin: mustiin paksuihin neuletakkeihin ja mauttomiin pillihousuihin jotka saavat näyttämään keskivartalolihavan vieläkin tikkujalkaisemmalta pallolta. Koko kostyymi on sitten säkkimusta. Jos joskus onnistuukin löytämään stretch-housut joissa on bootcut-lahjetta niin hallelujaa ostan koko rekillisen niitä, vaan kun nekin on mustia. Kaikki koot 48 ylöspäin on mustaa, ei edes raitoja. Pelkkää yksiväristä mustaa. Edes keväisin en ole onnistunut löytämään bootcut-lahkeellisia housuja muissa väreissä. Ai hitto että tappelen nämä läskit vaikka väkisin kokoon 46 että saisi vaihtelua. Vaan kun sinne on liian pitkä matka, ettei siihen kokoon aivan tälle kesälle ehdi. Terveisin se hikoileva musta possu.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin pysyä koko kesän sisällä.
Ei löydy roikkovatsalle istuvia vaatteita. Suomessa on todella surkea valikoima kunnollisia housuja. Korkeavyötäröiset vain korostavat ongelma-aluettani ja monet tunikat saavat näyttämään siltä kuin olisi uudelleen raskaana.Kaiken huipuksi kun on lyhyt, 152cm, ei toivoakaan että mitään muuta ei päälle löydy kun collarit ja huppari.
Atelier Goldner Schnitt -verkkokauppa on ollut pelastukseni, oletko sitä kokeillut? Ei tietenkään kaikki tilaamani istu hyvin, mutta tarpeeksi monta mallia kun sovittaa niin jotakin löytyy. On erikseen lyhyiden kokojen valikoima.
Yleisimmin pukeudun pitkään hameeseen ja t-paitaan. Lenkille mennessä t-paita tai hihaton toppi ja collegehousut. Oikein kuumalla käytän shortseja, mutta silloin koitan välttää menemästä ihmisten ilmoille.
Myös legginsejä tulee käytettyä, vaikka ne kyllä lähinnä korostaa läskejä.
Käytän aika paljon samoja vaatteita kesät talvet, jännää vaikka vaatekaappi on täynnä vaatteita.. ja mahtuvat kyllä mulle mutta ei vaan tuu käytettyä. Täytyis kai tehdä jonkin sortin inventaario.
Lahkeelliset alushousut alle ja päälle vähän pidempi hulmuava, kauniisti laskeutuva mekko toimivat minulla. Jalkaan kivat kengät. Asusteiksi hellehattu, isot aurinkolasit ja pari korua. Asusteiden koko kannattaa sovittaa oman vartalon kokoon. Alushousuissa kannattaa panostaa materiaaliin. Esimerkiksi aiemmin mainittu bambu on viileää ja tuntuu mukvalta päällä. Amerikasta saa body glideä, mutta itse suojaan ihoa mieluummin vaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
Alle T-paita, sen päälle väriin sopiva ohutkankainen lyhyt- tai puolihihainen tunika. Lepattavalahkeisia housuja en käytä, vaan kapeita, koska sääreni ovat suht. pitkät ja hoikat. Yläpäästä pursuilen, alapää on eri kokoa. Ei kireitä paitoja, vaan pitkää ja valuvaa yläosan pitää olla. Eikä missään tapauksessa isoja kuvioita, ne tekevät möhkälemäiseksi. Esimerkiksi iso maalitaulun kuva keskellä mahaa, hehheh!
Miksi pitää olla kaksi paitaa päällekäin? Minä ainakin kuumalla en voi pitää kuin yhtä paitaa/toppia, se on sitten muitten ongelma jos ottaa silimiin kipeetä kattoo, pään voi kääntää eri suuntaan.
Minä ainakin åuen leggingsit ja löysä tunika paita siihen. Peittää sopivasti mutta on kuitenkin istuva yläosa, tissien alla on rypytys ja levenee vähän alaspäin. Muutamassa on kivat pitsi hihatkin....
tai sitten toppi ja farkkuhame ja lyhyt hihainen ihan ohutta neuletta pitempi takki (ei kiinni). Ja sitten on muutamia polven alle yltäviä hyvän mallisia mekkoja. Kyllä minä ainakin nautin kesästä ja näistä ilmoista. Tee sinäkin ap niin. Laitat päälle mikä sinusta tuntuu hyvälle, pukeudun itsellesi et muille. Nautitaan auringosta
Pellava pelastaa pahimmilla helteillä. Valkoinen paita on pitkähihaisenakin kevyt ja vilpoisa. Mekot on ihania myös.
Kotona olen aina alasti, se on mukavinta :)
T.33
Vierailija kirjoitti:
Oikea nainen +120kg kirjoitti:
Ainoa mitä Mä vedän kesäisin päälleni, on hoikkien naisten varatut ihanat miehet..
Toimin kuin hunaja ampiaisille ;)
hyvä että osaat nauraa itsellesi.
Mä nauran niille hoikille naisille, jotka eivät osaa tyydyttää miehiään kun minun perässä juoksevat..
Mustat makkarankuorikuteet päälle ja sonninrengas nenään roikkumaan.
Mitä enemmän on vaatetta päällä, sitä paksummalta tietysti näyttää.
hyvä että osaat nauraa itsellesi.