Minkä ulkomaan matkan aiot tehdä vielä tämän vuoden puolella?
Itse haluaisin lähteä syksyllä rantalomalle mutta matka on vielä varaamatta. Ulkomaan matkaan on varaa korkeintaan kerran vuodessa. Matkustan aina perheen kanssa.
Kommentit (241)
En ollut edes miettinyt lomia.
Ensin tuli mieleen Ruotsin risteily!
Eih! Ei olla oltu laivalla ainakaan kymmeneen vuoteen eikä kiinnostaisi lainkaan. Mikä mun päätäni vaivaa?
Sitten aloin miettiä Skotlantia ja viskitislaamokierrosta. Tuo voisi olla unelmareissu. Valitettavasti varat ja tän hetkinen terveydentila ei anna myöden.
Todennäköisesti lomat vietetään siis kotimaassa.
Tänä vuonna kyllä jää ulkomaanmatkat väliin. Muutin juuri viime vuoden heinäkuussa tähän maahan jossa nyt asun, eräästä toisesta maasta, en Suomesta.
On niin paljon katsottavaa ja tutustuttavaa täällä, että kyllä se aika menee täällä nykyisessa kotimaassa.
Ensi vuonna aion lähteä bussimatkailemaan pitkin Eurooppaa ainakin, koska täältä on todella hyvät yhteydet joka paikkaan. Matkustan aina yksin koksa olen sinkku ja haluan päättää extempore mihin suuntaan kulloinkin lähden. Seuramatkoilla en ole käynyt sitten kuin haman nuoruuteni, parinkympin molemmin puolin.
Vältän ns. suosittuja kohteita. En jaksa turistipaljoutta, juoppoja ihmisiä, meteliä ja krääsää. Haluan nähdä aitoa elämää. Olen vanha teihin useimpaan verrattuna, mutta menojalassa ei mitään vikaa!
Kesälomalla Norjaan matkailuvaunulla. Nyt toukokuun lopulla lyhyt reissu Pietariin.
Kesäkuussa 2 viikkoa Kreikassa rantalomalla.
Elokuussa jenkkeihin pariksi viikoksi, lokakuussa Madagascar syyslomalla ja vielä jouluksi Thaimaahan. Ne perheen kesken.
Ne nyt on varattu mutta joku kaupunkiloma täytyy vielä heinäkuussa viikonlopuksi varata kavereiden kanssa. Paikka ei oo vielä tiedossa.
Tiedossa on viikonloppuristeily Tukholmaan ja kesällä lennot Osloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluttakaapolttakaakokopallo kirjoitti:
Lomalento vero tämmöseen turhaan öljyn polttoon taivaalle.Pelikaani osuu toivottavasti teidän koneen turbiiniin siellä lähdössä .
Suurta energiankulutusta maailmassa on lihantuotanto. Myös yksityisautoilu saastuttaa.
Lähde sinäkin matkalle, niin ei tarvitse katkeroitua.En ole tuo alkuperäinen pelikaanikommentoija, mutta yhden perheen lennot Thaimaahan vastaavat 8 vuoden yksityisautoilua Suomessa (https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ymp%C3%A4rist%C3%B6/artikkeli-1.220…).
Vaikka Suomessa syön lähinnä kasvisruokaa, asun pienehkössä asunnossa, kierrätän, en omista autoa enkä osta mitään turhaa niin yhden mannertenvälisen menopaluuennon takia vuosittainen hiilijalanjälkeni oli taas viime vuonna suurempi kuin keskivertosuomalaisen. Ja Suomessahan vuoden luonnonvarat kulutetaan jo huhtikuussa loppuun, eli vertailukohtakaan ei ole kovin mairea...
Onneks sinä vihervassuri pelastat koko Sukmen.
Parin viikon päästä Ruotsiin, Etelä-Koreaan elokuussa (tosi iso ehkä), Alankomaihin syyskuussa jos saan BTS keikalle liput :D Niin ja ehkä Viroon festareille jos siis jaksan. Viime vuosina olen vain matkaillut Tallinnaan ja Tukholmaan joten toivon todella että pääsen lähtemään Etelä-Koreaan ja Alankomaihin!
Tammikuusta tuli käytyä Cancunissa, Meksikossa. Lähipäivinä lähden Budapestiin. Syksyllä vielä Kroatian Splitiin.
Kaks koko perheen Euroopan lomaa tänä vuonna tehty. Kesäkuussa Kreetalle 2 vkoa, heinä-elokuussa Portugal-Espanja ja jouluna 2vkoa Jenkeissä. Eiköhän tuo riitä...mahdollisesti syyslomalla Ruotsi tai Viro.
vielä niin kovat velat firmassa että tänä vuonna ei mennä edes Kuopioon.
Pyöräillään halki Baltian mieheni kanssa kesällä. Vähän jännittää.
Jos ny Kittilässä kävis. Ne on niin eksoottisia ne eskimot siellä lapissa.
Gotlantiin parin viikon lomalle syyskesällä. Matkat ja asuminen on jo varattu.
Mahdollisesti ehkä talvella kavereiden luokse Saksaan, jos on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin lähteä syksyllä rantalomalle mutta matka on vielä varaamatta. Ulkomaan matkaan on varaa korkeintaan kerran vuodessa. Matkustan aina perheen kanssa.
Kesäkuun alussa Espanjaan, syyslomalla Portugaliin ja vuodenvaihteessa Teneriffalle.
Onko historian rakastajat käyneet Roomassa??,