Minkä ulkomaan matkan aiot tehdä vielä tämän vuoden puolella?
Itse haluaisin lähteä syksyllä rantalomalle mutta matka on vielä varaamatta. Ulkomaan matkaan on varaa korkeintaan kerran vuodessa. Matkustan aina perheen kanssa.
Kommentit (241)
Menen kuukauden kuluttua Espanjaan ja Portugaliin lomalle. Heinäkuussa käyn Riiassa. Syksylle ei ole mitään varattuna, ehkä vain joku Tukholman tai Tallinnan matka. Olen tänä vuonna käynyt vasta Tallinnassa, en ole jaksanut järjestää matkoja kun työ on vienyt kaikki mehut.
Tämän vuoden puolelle ei ole (enää) matkoja varattu, mutta pikkasen mietin josko kävisin tyttäreni kanssa Nizzassa syksyllä.
Heti vuodenvaihteen jälkeen ollaan kyllä lähdössä kuukaudeksi Intiaan.
Syyslomalla Mauritiukselle, vuodenvaihteessa Pohjois-Italiaan laskettelemaan.
Iso osa tässäkin ketjussa paskapuhetta. Kommentoijat on varmaan niitä aitoja aavee-mammoja joiden kk-palkka netto 5-6 dontsaa ja osa-aikatyö sekä 4 kk lomat per vuosi. Meinaan noihin reissaamisiin kyllä perusduunareilla rahat loppuu lyhyeen, lomapäivistä puhumattakaan.
Alkuvuodesta olimme Wienissä viisi päivää ja samalla reissulla yhden päivän Bratistalavassa. Talvella olimme laskettelureissulla Åressa ja nyt lähdetään kesäkuussa viikoksi Rodokselle. Heinäkuun lopussa ajellaan autolla Sveitsiin ja samalla tulee vähän muissakin maissa käytyä. Syyslomalla mennään viikoksi Turkkiin ja joulukuussa Alpeille Itävaltaan.
Viikonloppuna lähden muutamaksi päiväksi Tukholmaan. Elokuussa Kroatiaan ja varmaan alkusyksystä voisi käydä Tallinnassa. Voi olla että vielä myöhemmin syksyllä vielä joku kaupunkiloma.
Las Palmas, sun luoksesi lämpimään! 🛫🏖️😎
Mun mielestä jokainen tännekin vastannut voisi miettiä, että mistä syystä itse matkustaa. Mielestäni jokaisella olisi oman kulutuksen suhteen peiliin katsomista. Kotimaassa voi matkailla myös, tai lähteä hieman lähemmäs. Tarvitseeko joka vuosi päästä sinne New Yorkiin tai Thaimaahan? Matkustetaanko vain sen vuoksi että se on ihanaa, vai onko taustalla jotain mielikuvia siitä, mitä hyvätuloisten pitäisi tehdä. Sama esim vaateostosten kanssa. Mun mielestä on pelottavaa kuinka moni ei ikinä pysähdy miettimään omia kulutustottumuksiaan elämässä vaan ottaa sen markkinoinnin mitä heille tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa tässäkin ketjussa paskapuhetta. Kommentoijat on varmaan niitä aitoja aavee-mammoja joiden kk-palkka netto 5-6 dontsaa ja osa-aikatyö sekä 4 kk lomat per vuosi. Meinaan noihin reissaamisiin kyllä perusduunareilla rahat loppuu lyhyeen, lomapäivistä puhumattakaan.
Ensinnäkin, aloituksessa ei kysytty lomista vaan ulkomaan matkoista, joista monet maksaa työnantaja, ja tehdään työnantajan rahoilla. Meillä lomamatkakin onnistuu työnantajan piikkiin, koska työnantaja maksaa lennot koko perheelle kotimaahan, ja samaan hintaan voi pysähtyä matkan varrella toiseen maahan.
Ihanaan Suomeen! ❤️ Asutaan siis pysyvästi ulkomailla.
Madeiralle alkukesästä puolison kanssa. Sitten syksyllä häämatka, ihanaa. Mennään ehkä Thaimaahan. Voitte antaa vinkkejä häämatkan suhteen.
Viideksi päiväksi Budapestiin kesäkuussa.
Häämatkalle Jenkkeihin elokuussa.
No aika vaikea tietää jo nyt, minne vielä aion matkustaa, kun vuodesta on yli puolet jäljellä!
Tänä vuonna olen käynyt jo useaan otteeseen Suomessa (en siis asu siellä), Espanjassa varmaan viitisen kertaa, Norjassa, Irlannissa... Espanjassa tulen käymään vielä useasti ennen vuodenvaihdetta. Todennäköisesti myös Kiinassa ja USA:ssa.
Mikään näistä ei ole työmatka.
Tämä on surullista luettavaa :(
Uutta tietoa turismin ilmastovaikutuksista – matkailijoiden hiilijalanjälki moninkertainen verrattuna aiempiin arvioihin
https://yle.fi/uutiset/3-10195133
Lentomatkustamisen hintaa pitää nostaa reilusti ja asettaa Suomeenkin lentovero Ruotsin tapaan. Huvimatkustaminen puoli tusinaa kertaa vuodessa on kerskakulutusta ja ympäristöntuhoamista pahimmillaan. Työmatkojakin voi työnantajat järkeistää.
Montakin! Tosin työnantajan määräämiin kohteisiin siperiasta pohjois-amerikkaan. Kesäloman ehdin pitää syksyllä jolloina aion lähteä kuukaudeksi pakoon räntää ja pimeyttä jonnekkin lämpimään.