Jos mies haluaa tapailla pitkään ennen varsinaista parisuhdetta, tarkoittaako se ettei halua suhdetta ollenkaan?
Mikä se raja on? Itse olen tapaillut miestä 3kk, eikä vielä seurustella. Ollaan siis keskusteluissa puhuttu vain tapailuista ja mies on sanonut, että haluaa katsella rauhassa miten tapailu etenee.
Keskusteluissa on kommentteja, että toiset ovat alkaneet seurustella heti parin päivän päästä tapaamisesta ja toisista on normaalia tapailla pitkään ennen seurustelua.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan aikuinen yli 30v. nainen tai mies ei kinua ekatreffeillä perhettä. Usein ei edes vuosien seurustelun jälkeenkään.
Tietenkin ennen ekoja treffejä on jo käyty perhesuunnitelmat läpi. Ei sinne treffeille mennä, jos tulevaisuudensuunnitelmat ei ole riittävästi samansuuntaiset.
Mä en oikein saa kiinni miksi ei saisi / voisi olla seksiä myös ilman parisuhdetta? Jos molemmat on sinkkuja niin miksi ei. Kunhan huolehtii ehkäisystä ym. Onhan seksi ihan kivaa... miksi se olisi uhka orastavalle suhteelle että kokeilee myös sillä saralla miten hommat toimii ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailu tarkoittaa, että saa tapailla muitakin. Seurustelu taas on sitä, että ollaan vain sen yhden kanssa.
Suhde voi olla myös avoin.
Nyt ei puhuttu sairaista vaan normaaleista, terveistä suhteista.
Kellyt kirjoitti:
Mä en oikein saa kiinni miksi ei saisi / voisi olla seksiä myös ilman parisuhdetta? Jos molemmat on sinkkuja niin miksi ei. Kunhan huolehtii ehkäisystä ym. Onhan seksi ihan kivaa... miksi se olisi uhka orastavalle suhteelle että kokeilee myös sillä saralla miten hommat toimii ?
Jos on tavoitteena seurustella ja myöhemmin mennä naimisiin, niin mitä se random miesten paneskelu siinä auttaa? Eikö ole parempi jättää seksikokeilut niihin miehiin, joiden kanssa seurustelee?
Vai onko nykynaiset niin kiimaisia, että pitää päästä paneskelemaan kaikkea mitä liikkuu?
En jotenkin pysty uskomaan, että nuo hämärät tapailukuviot = seksiseikkailut mitenkään edistää sitä oikean puolison löytämistä.
Ja missäs kohtaa mainitsin paneskelevani ympäriinsä kaikkien kanssa? Ihan tämän yhden kanssa vaan jonka kanssa tapailen. Tutustumme myös seksin merkeissä. Musta siinä ei ole mitään väärää ja ei tosiaan tarkoita että samaan aikaan edes tapailisin muita kun ei mua kiinnosta muut jos olen ihastunut. Mä näkisin että on ihan relevantit mahdollisuudet että tämä etenee tästä seurustelun suuntaan mutta ajan kanssa ja ilman mitään kiirettä. Mä en edes haluaisi mitään super vakavaa heti ennenkuin edes tunnen koko ihmistä. Ehkä vuoden tapailun jälkeen pystyy sanomaan millainen tyyppi hän on, myös niistä haastavammista puolista mitä jokaisella on ja mitä ei yleensä ihastuneena edes huomaa.
Varmaan on erilaisia koulukuntia ja elämäntilanteita ihmisillä. Jos on takana pitkä suhde on ihan luonnollista kaivata omaa tilaa ja aikaa mutta silti välttämättä kaikki ei halua olla yksin.
Nämä on monimutkaisia juttuja ja jokainen suhde on uniikki ja omanlaisensa. Avoliitto esim ei mua kiinnosta tässä ainakaan pariin kolmeen vuoteen kun juuri oman asunnon hankin ja viihdyn mainiosti yksin. On itseasiassa ihanaa kun on vaan omat sotkut siivottavana eikä tarvitse toista passata vaan voi tehdä mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kellyt kirjoitti:
Jos on tavoitteena seurustella ja myöhemmin mennä naimisiin, niin mitä se random miesten paneskelu siinä auttaa? Eikö ole parempi jättää seksikokeilut niihin miehiin, joiden kanssa seurustelee?
Vai onko nykynaiset niin kiimaisia, että pitää päästä paneskelemaan kaikkea mitä liikkuu?
En jotenkin pysty uskomaan, että nuo hämärät tapailukuviot = seksiseikkailut mitenkään edistää sitä oikean puolison löytämistä.
Ei mies jota tapaillaan ole mikään "random mies".
Kellyt kirjoitti:
Kuinka monta orastusta sinulla on yhtäaikaa käynnissä?
Vierailija kirjoitti:
Tapailetteko ap sängyssä vai kahvilla?
Huomasithan, että avaus on viisi vuotta vanha?
Vierailija kirjoitti:
Kellyt kirjoitti:
En ole lukenut ketjua, hyppäsin suoraan tänne loppuun, mutta kommenttisi on minusta vaikeasti ymmärrettävä. Miksi puhut yhtäkkiä random-miehistä? Eihän mies ole random, jos häntä jo tapailee siinä mielessä, että on kiinnostunut näkemään, voisiko jutusta kehittyä jotain vakavampaakin. Miksi se tarkoittaisi, että nainen on niin kiimainen, että pitää päästä paneskelemaan kaikkea mikä liikkuu?
Minusta seksi kuuluu tutustumiseen ihan yhtä tärkeänä osana kuin keskusteleminen. En ole koskaan sopinut seurustelusta, kyllä suhteeni ovat aina alkaneet siitä, että on puolin ja toisin kiinnostuttu toisistamme, alettu viettää aikaa yhdessä, harrastettu seksiä, tutustuttu lisää, tunteet ovat syventyneet (tai sitten ei, jolloin suhde on päättynyt), on alettu puhua asioista tulevaisuudessa, tunteista, toiveista ja parisuhteen rajoista jne. Ikinä en ole ollut suhteessa, jossa olisi päätetty, että nyt tämä on vain tapailua ja sitten jossain kohtaa että ollaan parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kellyt kirjoitti:
Se että tapaillessa on periaatteessa mahdollista nähdä myös muita ei tarkoita että niin olisi pakko tehdä tai että monikaan niin tekisi.
Itse en ole koskaan tapaillut montaa ihmistä yhtä aikaa koska en sellaista halua.
Kuten useimmissa asioissa: Ei tähän ole mitään kivitauluja joihin on määritelty 3kk, 11 päivää ja 3 tuntia tapailua jos mies on kiinnostunut. Täysin yksilö, ja tilannekohtaista.
Jos hän yksinkertaisesti kokisi "syventymisen", yhteenmuuton tms. ahdistavaksi tällä hetkellä.
Kellyt kirjoitti:
Ja missäs kohtaa mainitsin paneskelevani ympäriinsä kaikkien kanssa? Ihan tämän yhden kanssa vaan jonka kanssa tapailen. Tutustumme myös seksin merkeissä. Musta siinä ei ole mitään väärää ja ei tosiaan tarkoita että samaan aikaan edes tapailisin muita kun ei mua kiinnosta muut jos olen ihastunut. Mä näkisin että on ihan relevantit mahdollisuudet että tämä etenee tästä seurustelun suuntaan mutta ajan kanssa ja ilman mitään kiirettä. Mä en edes haluaisi mitään super vakavaa heti ennenkuin edes tunnen koko ihmistä. Ehkä vuoden tapailun jälkeen pystyy sanomaan millainen tyyppi hän on, myös niistä haastavammista puolista mitä jokaisella on ja mitä ei yleensä ihastuneena edes huomaa.
Varmaan on erilaisia koulukuntia ja elämäntilanteita ihmisillä. Jos on takana pitkä suhde on ihan luonnollista kaivata omaa tilaa ja aikaa mutta silti välttämättä kaikki ei halua olla yksin.
Nämä on monimutkaisia juttuja ja jokainen suhde on uniikki ja omanlaisensa. Avoliitto esim ei mua kiinnosta tässä ainakaan pariin kolmeen vuoteen kun juuri oman asunnon hankin ja viihdyn mainiosti yksin. On itseasiassa ihanaa kun on vaan omat sotkut siivottavana eikä tarvitse toista passata vaan voi tehdä mitä huvittaa.
Se pointti tuossa varmaan oli, että kunhan kumpikin osapuoli on kartalla siitä missä mennään niin kaikki on ok. Mutta jos näistä asioista ei olla yhdessä sovittu on hyvinkin mahdollista, että toinen tapailee samalla useampaa, testailee kuka olisi sopiva kumppani, samalla kun toinen olettaa että ollaan jo tapailuvaiheessa yksiavioisia.
Sama tuossa tulevaisuuden suunnittelussa, jossa tapailukumppani haluaakin nopeampaa etenemistä parisuhteeseen, niin onko ok roikottaa toista mukana puolta vuotta tai pidempään, jos ei itse ole ihan varma mitä edes haluaa suhteen tulevaisuudelta.
Joo roikottaminen ei ole ok. Mut jos molemmat on ns samalla sivulla ja rauhallinen eteneminen ja rauhassa toiseen tutustuminen on molemmille ok niin mikäpä siinä sitten? Toki jos toinen olisi kauhean kiireinen menemään avoliittoon yms niin tapailu kannattaisi reiluuden nimissä lopettaa jos oma elämäntilanne ja omat toiveet on toisenlaiset kuin nopea sitoutuminen.
Sittenhän on niinkin että seurusteluun siirtyessä kuvioon tulee myös esittely läheisille ym. Itse ainakin haluaisin esitellä esim vanhemmilleni ihmisen vasta kun olen tosiaan jo itse ehtinyt kunnolla tutustua ja olen varma että hänet "voi" esitellä. Olisi jotenkin noloa julistaa 1kk jälkeen kaikille että seurustelee ja sitten 3kk päästä että ei seurustellakkaan kun ei sit sovittukaan yhteen kun alkuhuuma haihtui. Näitäkin on ollut ja se kirpaisee vielä enemmän jos koko lähipiiri jo tietää asioista ja sitten seuraavat vieressä eroprosessin. Ne on yksityisiä asioita ainakin mulle ja mieluummin nielen pettymyksetkin yksin kuin että kaikki niistä kaikista edes tietää mitään.
Ja tosiaan tapailun ja seurustelun raja on vaikeaa määritellä. Ainakin omalla kohdalla on paljon tunteiden näyttämistä puolin ja toisin ja uskoisin että joskus jos tämä ns julistetaan seurusteluksi niin mikään ei muutu käytännössä paitsi ehkä tuo että esittelisi vanhemmilleen ym. Vähän vakavampaa settiä mihin ei ole mikään kiire ainakaan mulla itselläni vielä pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailu tarkoittaa, että saa tapailla muitakin. Seurustelu taas on sitä, että ollaan vain sen yhden kanssa.
Suhde voi olla myös avoin.
Nyt ei puhuttu sairaista vaan normaaleista, terveistä suhteista.
Iso osa avoimista suhteista on toksisia henkiseen väkivaltaan perustuvia virityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen suhde on erilainen ja jokainen määrittelee ne omat suhteensa rajat. Tapailla voi vaikka hauttaan asti ilman parisuhdetta.
Ainoa vaan että miehellä ei sallita minkäänlaista valtaa määritellä ja sen määrittelyn saa tehdä ainoastaan nainen. Ei mies saa määritellä mitään miten naisen kuuluisi tehdä kun joka nainen triggeröityy siittä ja hyökkää sen miehen kimppuun vaikka samaan aikaan itse määrittelee miten miehen kuuluu tehdä. Aitoon tasa-arvoon on vielä pitkä matka, feministinen tasa-arvo eli naisten ylivalta ja etuoikeus joka asiassa alkaa pikkuhiljaa olemaan saavutettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen suhde on erilainen ja jokainen määrittelee ne omat suhteensa rajat. Tapailla voi vaikka hauttaan asti ilman parisuhdetta.
Ainoa vaan että miehellä ei sallita minkäänlaista valtaa määritellä ja sen määrittelyn saa tehdä ainoastaan nainen. Ei mies saa määritellä mitään miten naisen kuuluisi tehdä kun joka nainen triggeröityy siittä ja hyökkää sen miehen kimppuun vaikka samaan aikaan itse määrittelee miten miehen kuuluu tehdä. Aitoon tasa-arvoon on vielä pitkä matka, feministinen tasa-arvo eli naisten ylivalta ja etuoikeus joka asiassa alkaa pikkuhiljaa olemaan saavutettu
Kenellä miehellä? Oma mieheni ei olisi suostunut suhteeseen, jossa hänellä ei olisi tasan yhtä paljon valtaa kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Kellyt kirjoitti:
Miksi sua haittaa miten muut toimii?
Et vaan ole törmännyt sellaiseen naiseen, jonka kanssa haluat sen perheen perustaa. Kun minun mieheni tapasi minut, hän oli 31 ja minä olin 29. Ei meillä mitään kiirettä perheen perustamiseen ollut, mutta ei tuon ikäisenä ollut tarvetta viivytelläkään. 8kk seurustelun jälkeen mentiin naimisiin ja 11,5kk naimisiinmenon jälkeen syntyi lapsi. Ja kyllä se seurustelu alkoi heti ekoilta treffeiltä, ei silloin harrastettu mitään tapailuvaihetta niin kuin nykyisin on tapana.
Ei minulla ollut edes mitään vauvakuumetta, mutta miehestä oli vahva olo, että tämän miehen kanssa haluan perustaa perheen. Ja meistä tulikin lapsiperhe nopeammin kuin arvasimmekaan.
Jos perheen haluaa perustaa, niin ei kolmekymppisenä enää pitäisi olla mitään tarvetta sellaiselle, että vuosikausia jahkaillaan. Kyllä sen tietää, kun oikea ihminen osuu kohdalle.