Lastentarhanopettajalle lyhyt haastattelu!!
Hei! Teen kouluun ammatiesittelyä lastentarhanopettajasta haluaisiko joku lastentarhanopettaja vastata muutamaan kysymykseen?
Kommentit (8)
Miksi halusit lastentarhanopettajaksi?
Mitä kouluja kävit?
Mitkä ovat hyvät puolet. Onko huonoja puolia?
Kerro lyhyesti päiväsi kulku.
Ja jos voisit mainita etunimen, (ikäsi) ja alue jolla työskentelet esim. kaupunki
Joku yrittää todellakin päästä helpolla. Tyypillistä, ettei viitsi edes käyttää välimerkkejä tekstissään. Ylimielistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi halusit lastentarhanopettajaksi?
Kutsumusammatti, olen aina pitänyt lapsista ja tullut heidän kanssaan hyvin toimeen.Mitä kouluja kävit?
Olen sosionomi, joten AMK-koulutus, minulla on myös esiopetuspätevyys (erilliset opinnot yliopistossa)
Mitkä ovat hyvät puolet.
Vaihtelevat päivät, saa heittäytyä itsekin leikkimään. Olen myös varajohtaja, joten työvuorojen tekeminen, johtajan sijaistaminen ja lasten hoitoaikojen tarkistus kuuluu tehtäviiniOnko huonoja puolia?
Palkka ei ole riittävä työn vaativuuteen nähden, isommissa ryhmissä melu, epäergonomiset työasennot, hoitolasten haastavat perhetilanteet vievät paljon aikaa (lastensuojelu, perhetyö ja näihin liittyvät neuvottelut)Kerro lyhyesti päiväsi kulku.[/
Klo 8 töihin, aamupalan tarjoilu, hoitoon tulevien lapsien vastaanotto
klo 8.30-9.30 kotileikkiä lasten kanssa, harjoittelevat yhteisleikin taitoja leikin lomassa
9.30 lasten vessatukset, pukemisessa avustaminen
9.45-10.40 ulkoilu lasten kanssa, hiekkalaatikolla, keinuttaminen, pallon potkiminen..
11.00 päiväpiiri eli laulettiin laulupussista lasten nostamia lauluja (korteissa lauluja)
11.15 ruokailu yhdessä lasten kanssa, samassa pöydässä istuvien lasten ruokailusta huolehtiminen, pöytäkeskusteluna oli tänään ulkona paistava aurinko
11.40 lasten vessatus
11.45-12.15 lasten nukuttaminen päiväunille, silittelyä ja hyssyttelyä
12.15-13.45 lastentarhanopettajan suunnitteluaika: tämän viikon jumpan suunnittelu, keskusteluihin valmistautumista (käydään lapsen varhaiskasvatussuunnitelmaan kirjatut tavoitteet läpi yhdessä vanhempien kanssa)
13.45-14.20 välipalan tarjoilu, jo syöneiden lasten kanssa leikkiminen autoilla
14.30 lasten vessatus, ulos lähdössä avustaminen
15.00-15.30 keskustelu vanhemman kanssa
15.30 työpäivä päättyy
Tarinan kertoi Marja 41v, keskikokoinen kaupunki Itä-Suomessa
No anti tulla