Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko näköjään omistaa suurehkon kaupungin euroopassa kun sinne ei saisi mennä

Vierailija
07.05.2018 |

Ollaan varattu viikon matka Euroopan kaupunkiin missä miehen sisko asuu.

Sai tästä ilmeisesti anopin kautta tietää ennenkuin kerroimme asiasta ja nyt on sitten kunnon show päällä.

Sieltä tulee viestiä miehelle että emme sitten yhtään aikaisemmin voineet ilmoittaa, ja ei hänellä ole aikaa meitä opastaa ja meistä huolehtia. Pitäis kuulemma peruuttaa matka.

Kysyin sitten anopilta mitä ihmettä hön on siskolle sanonut niin ei muuta kun että me olemme menossa samaan kaupunkiin missä hän asuu.

Soitin miehen siskolle ja sanoin että olisi kiva nähdä mutta jos se ei sulle sovi niin ok, hän alkaa toisessa päässä jankuttamaan että ei me osata siellä liikkua tai tiedetä mistään mitään ja hän ei kiireiltänsä ehdi ja hän kuulemma tietää sen että joudumme pyytämään kuitenkin häneltä apua jne.. ja jos jokin menee vikaa niin hän on ainoa joka pystyy siellä auttamaan ja taas painotti että hän ei kyllä millään ehdi.

Nyt vielä anoppi soittaa perään että jos me nut kumminkin vaihdettais kohdetta, sanoin että ei vaihdeta ja tästä on enää turha puhua.

Nyt me olemme jotenkin ymmärtämättömiä ihmisiä. Joo no pitää paikkansa, emme todellakaan ymmärrä tälläistä, kuka tahansa muu olisi varmaan iloinen että näkee pitköstä aikaa (jos siis omaan aikatauluun sopii) mutta tuskin käskee vaihtaamaan kohdetta jos ei sovi.

Oli vaan pakko purkautua.

Kommentit (349)

Vierailija
141/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap sinä soittelet kälylle ja anopille? Eikö miehesi osaa hoitaa yhteydenpidon sukuunsa? Meillä kumpikin hoitaa oman sukunsa ja hyvin toimii.

Lähinnä omituista ettei miehesi keskustellut etukäteen aikatauluista myös siskonsa kanssa, ilmeisesti ei halua nähdä sukuaan ollenkaan.

Jos sitä miestä ei kiinnosta siskonsa marina?

Vierailija
142/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Etelä-Afrikassa, ja jos veljeni tulisi tänne lomalle minua tapaamatta, niin saisin totaalisen kohtauksen.  

Suuttuisin ikuisiksi ajoiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap miehensä kanssa eivät ole mitenkään sosiaalisesti lahjakkaita. Oikea tapa olisi ollut tämä: varaatte lennot ja hotellin. Seuraavaksi soitatte siskolle, että olette tulossa lomalle hänen kotikaupunkiinsa ja olisi todella mukava nähdä edes pikaisesti, toivottavasti hänellä on aikaa. Tällä tavalla sisko kokee, että hänestä välitetään niin paljon, että haluatte vaikka vain pikaisesti nähdä. Pelkkä ajatus riittää.

Koska hän joutui kuulemaan tämän asian kolmannen osapuolen kautta, hänelle on voinut tulla sellainen ajatus, että vihdoinkin veli vaimonsa kanssa pääsee tulemaan kylään. Ja se harmitus, kun tajuaa, että hänellä ei olekaan aikaa teille :( Hänelle ei tietenkään tule ensimmäisenä mieleen, että kun veli on vihdoinkin tulossa kaupunkiin niin hänelle siskon tapaaminen ei ole tärkeää.

Luitko aloitusviestiä ollenkaan? Aloittajalla ja miehellä OLI tarkoitus ottaa siskoon yhteyttä asap, mutta äitimuori ehtikin ensin asialle. Jos joku toimi ”sosiaalisesti lahjattomasti” niin äiti, hän olisi voinut pantata tietoa siihen asti että uutinen on kerrottu itse matkailijoiden toimesta. Nyt meni sitten näinpäin.

Kyllä luin, mutta sillä on loppupeleissä paljon merkitystä missä järjestyksessä nämä tehdään. Luin huonosti, aloittajalla oli siis lapsia. Tottakai silloin järkätään lapsenvahti ensin. Mutta edelleen olisin heti kun asiat on järjestetty, yhteydessä siskoon. Koittakaa katsoa tilannetta myös siskon näkökulmasta.

Kyllä, olen asunut ulkomailla ja ymmärrän siskon pointin. Kyllä, minulla asuu ystäviä ulkomailla ja jos menemme heidän kotikaupunkiinsa yritämme aina nähdä.

Ap kuulosti myös siltä, että häntä ei kiinnosta nähdä miehen siskoa ja on hyvillään, kun sisko ei ehdi. Nyt saa sitten uhriutua netissä inhottavasta kälyn käytöksestä.

Veikkaanpa, että kyllä sinäkin närkästyisit, jos puolisosi sisarus käyttäytyisi yhtä aggressiivisesti kuin ap:n käly on tässä tehnyt. 

Yleisohjeena annan vielä, että väärin luettu, väärin vastattu. Ap:n kommenteista olisi selvinnyt faktat, niin ei olisi tarvinnut keksiä omiaan. 

Vierailija
144/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap sinä soittelet kälylle ja anopille? Eikö miehesi osaa hoitaa yhteydenpidon sukuunsa? Meillä kumpikin hoitaa oman sukunsa ja hyvin toimii.

Lähinnä omituista ettei miehesi keskustellut etukäteen aikatauluista myös siskonsa kanssa, ilmeisesti ei halua nähdä sukuaan ollenkaan.

Ap oli jo päättänyt, että ei tarvi sukuloida. Mitä sitä miestä mitään järjestämään, olisi pian joutunut kälyä tapaamaan.

Vierailija
145/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä miestä ei kiinnosta siskonsa marina?

Miksi se sitten kiinnostaisi ap:ta yhtään enempää? Jostain kumman syystä tämä miniä ap ei kuulosta ihan sujuvalta tyypiltä itsekään.

Vierailija
146/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap miehensä kanssa eivät ole mitenkään sosiaalisesti lahjakkaita. Oikea tapa olisi ollut tämä: varaatte lennot ja hotellin. Seuraavaksi soitatte siskolle, että olette tulossa lomalle hänen kotikaupunkiinsa ja olisi todella mukava nähdä edes pikaisesti, toivottavasti hänellä on aikaa. Tällä tavalla sisko kokee, että hänestä välitetään niin paljon, että haluatte vaikka vain pikaisesti nähdä. Pelkkä ajatus riittää.

Koska hän joutui kuulemaan tämän asian kolmannen osapuolen kautta, hänelle on voinut tulla sellainen ajatus, että vihdoinkin veli vaimonsa kanssa pääsee tulemaan kylään. Ja se harmitus, kun tajuaa, että hänellä ei olekaan aikaa teille :( Hänelle ei tietenkään tule ensimmäisenä mieleen, että kun veli on vihdoinkin tulossa kaupunkiin niin hänelle siskon tapaaminen ei ole tärkeää.

Luitko aloitusviestiä ollenkaan? Aloittajalla ja miehellä OLI tarkoitus ottaa siskoon yhteyttä asap, mutta äitimuori ehtikin ensin asialle. Jos joku toimi ”sosiaalisesti lahjattomasti” niin äiti, hän olisi voinut pantata tietoa siihen asti että uutinen on kerrottu itse matkailijoiden toimesta. Nyt meni sitten näinpäin.

Kyllä luin, mutta sillä on loppupeleissä paljon merkitystä missä järjestyksessä nämä tehdään. Luin huonosti, aloittajalla oli siis lapsia. Tottakai silloin järkätään lapsenvahti ensin. Mutta edelleen olisin heti kun asiat on järjestetty, yhteydessä siskoon. Koittakaa katsoa tilannetta myös siskon näkökulmasta.

Kyllä, olen asunut ulkomailla ja ymmärrän siskon pointin. Kyllä, minulla asuu ystäviä ulkomailla ja jos menemme heidän kotikaupunkiinsa yritämme aina nähdä.

Ap kuulosti myös siltä, että häntä ei kiinnosta nähdä miehen siskoa ja on hyvillään, kun sisko ei ehdi. Nyt saa sitten uhriutua netissä inhottavasta kälyn käytöksestä.

Veikkaanpa, että kyllä sinäkin närkästyisit, jos puolisosi sisarus käyttäytyisi yhtä aggressiivisesti kuin ap:n käly on tässä tehnyt. 

Yleisohjeena annan vielä, että väärin luettu, väärin vastattu. Ap:n kommenteista olisi selvinnyt faktat, niin ei olisi tarvinnut keksiä omiaan. 

Ja sinä uskot ap:n draamakuviot tuosta vaan? Tässä on ollut kolme ihmistä säätämässä ja en usko pätkääkään, että ap:n versio olisi täysin totta. Liioittelua ja väärintulkintaa 80%:ia.

Vierailija
147/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap oli jo päättänyt, että ei tarvi sukuloida. Mitä sitä miestä mitään järjestämään, olisi pian joutunut kälyä tapaamaan.

Kyllä se taisi olla käly joka päätti, ettei saa sukuloida. Ja sen lisäksi käly päätti, ettei veli vaimoineen saa tulla koko kaupunkiin.

Vierailija
148/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap uhriutunut. Miehen sisko oli se joka uhriutui. Järkevä ihminen olisi toki ollut pahoillaan, ettei ehdi nähdä, mutta ei todellakaan olisi kieltämässä kohteeseen matkustamista. Katsos kun se kyseinen kohdemaa ja kaupunki saa kiinnostaa ihan ilman sitä sukulaistakin. Aina ei vaan aikataulut mene yhteen. Kaikki ei pyöri yhden ihmisen ympärillä.

Vierailija
149/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä surullista päsmäröintiä.

Vierailija
150/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap:han teki kaiken ihan oikeassa järjestyksessä, ei vaan arvannut että anoppi ehtii juoruta tyttärelleen ensin.

Ap oli vielä tämän ja raivokkaiden tekstiviestien jälkeen SOITTANUT siskolle ja yrittänyt selvittää tilannetta.. sisko oli vaan jatkanut paasausta.

Mitä tässä nyt enää voi tehdä?

Vierailija
151/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun Italiassa pitää elää maan tavalla.

Voi pyhä sylvi jos juotte capucinoa puolen päivän jälkeen. Syötte pekonia aamupalaksi. Tulee nälkä klo 11.00.

Siellähän elämä pyörii ruuan ympärillä jota ne suunnittelee päiviä. Saattavat luonaasta puhua monta päivää ja käydä läpi kaikki vaihtoehdot. Ja he puhuvat ja puhuvat ja puhuvat. Muu onkin melkeinpä kuin missä tahansa Etelä Euroopassa. He eivät ymmärrä meitä ja me ei ymmäretä heitä.

Suomalaisille jotka ovat oppineet maan tavoille. Käyttämään +25 kelillä toppatakkia, koska kalenterin mukaan ei vielä ole kesä. Ovat häpeissään kun maamiehet eivät noudata näitä paikallisia maneereita.

Hehän naureskelevat briteille kun britit menee heidän talvikuukausina minishortseissa ja topeissa ymmärtämättä sitä, että britit käyttävät flipfloppeja ja shortseja kotimaassaan ympärivuoden.

Itse kun olen matkustellut olen todennut että turistin osa on helppo, jos ei nolostele. Aina voi menne minne vaan ja kun joku heiluttaa so so sormea, nostaa kädet pystyyn ja sanoa sorry tai ihan vaan sori.

Vierailija
152/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä uskot ap:n draamakuviot tuosta vaan? Tässä on ollut kolme ihmistä säätämässä ja en usko pätkääkään, että ap:n versio olisi täysin totta. Liioittelua ja väärintulkintaa 80%:ia.

Yleensä kommentoidaan sen perusteella mitä tietoja on annettu eikä lähdetä itse olettamaan tai keksimään mitään. Näillä tiedoilla mun vastaus on tuo. Jos tiedot ovat väärät voi mun vastaus muuttua, mutta itse en lähde jossittelemaan niin kuin sinä teet.

Vierailija
153/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää tuo kehoitus mennä muualle. Siis jos perusteluna on se, ettei kyseiseen kaupunkiin kannata mennä, kun eivät pärjää ilman siskon neuvoja ja apua, eikä sisko ehdi, niin eihän siellä toisessa kohteessakaan kukaan ole auttamassa.

Vierailija
154/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella en yhtään ihmettele miksi Ulkomammoja haukutaan, jessus mitä uhriutumista.

Vierailija
155/349 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua kun lukee, niin ei voi kuin ihmetellä kuinka monelle lukemisen ymmärtäminen onkaan haasteellista.

Ap, menette lomalle. Piste.

Jos käly on kiinni 24/7 lomanne ajan, ei voi mitään mutta luulen että parempi teille. Saatte oikeasti nauttia lomasta. Sanotte tälle nillittäjälle että näette mielellänne jos hän pystyy aikaa järjestämään, mutta ymmärrätte jos ei onnistu.

Ja jokaiselle uhriutujalle, joka ikiselle loukkaantujalle, voi pyhä sylvi tuota itsekkyyden määräänne. Jos haluatte nähtä lomailevia sukulaisianne, järjestäkää se aika, ettekä murjota ja mussuta. Nukkukaa vaikka pari tuntia yhtenä yönä vähemmän jotta voitte nähdä vaikka illallisen merkeissä.

Vierailija
156/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mulla poikkeuksellisen hyväkäytöksinen ystäväpiiri tai jotain, kun en tunnista tuntemiani ulkosuomalaisia tämänä ketjun kommenteista? Kukaan ei ole vielä tähän mennessä muuttunut perusluonteeltaan päinvastaiseksi maata vaihtaessa - onhan työn perässä muuttaminen suhteellisen yleistä. Itsekin olen asunut useammassa maassa.

Kieltämättä saisi erikoisen kuvan ulkosuomalaisista, jos sen joutuisi muodostamaan tämän palstan perusteella. Näin voi ehkä olla, jos ei ole kokemusta ulkomailla asumisesta: suku pääasiassa pysynyt aina lähistöllä, eikä ystäväpiirissäkään juuri töiden takia ulkomaille muuteta.

Vierailija
157/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikana keväänä ennen kuin muutimme Suomeen meillä kävi kuusi vierasporukkaa reilun neljän kuukauden aikana. Kaikki asuivat meillä mutta hotelliinkin olisi saanut mennä, enkä tuossa vaiheessa olis todellakaan pahastunut. Ja me asuttiin sentään 11 h lentomatkan päässä. Jos olisin jokaista varten ottanut erikseen lomaa ja raivannut viikon tyhjäksi niin en olis paljon muuta ehtinyt tekemäänkään. Lisäksi ajattelen, että aikuiset ihmiset varmaan välillä halusivat mennä ihan itsekseenkin enkä hetkeäkään epäillyt etteivät he pärjää, vaikka ko. maassa ei edes yleisesti pärjää englannilla. Yhdet noista poikkesivat pidemmän häämatkan aikana, joten luonnollisesti annettiin tilaa heille olla ihan kahdestaan.

Muuten meillä viiden vuoden aikana kävi suunnilleen kahdet-kolmet vieraat vuodessa ja sit työmatkalaisia joiden kanssa joko ehdittiin tai ei ehditty tavata.

Ap on käsittääkseni menossa tyyliin Roomaan tai Milanoon. Kuinka miljoonat muut matkailijat siellä oikeen pärjää ilman suomalaista esiliinaa?

Lisäksi kyse Euroopasta, jossa lentoja saa usein edullisesti ja reissun sinne siskon luokse voi sopia eri kerralle.

Vierailija
158/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä erikoisin ketju aikoihin. Eritoten ulkosuomalaiset naiset antavat tässä erittäin kummallisen kuvan itsestään. 

Vierailija
159/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin nauraa näille ketjun uhriutujille :D ihmettelen suuresti, että teitä kukaan viitsii sinne ulkomaille tulla edes moikkaamaan.

Itse asiassa toivonkin, ettei kukaan tule tule tänne kylään tuolla välinpitämättömällä asententeella. Pysykää siellä kotonanne. 

Kyllä me tullaan kaupunkiisi, mutta et edes tiedä siitä - tuolla asenteella.

Meidän suvussa on hyvin läheiset välit ja vieraillaan toistemme luona ulkomailla matkustaessa. 

Meidän suvussa ei tulisi kuuloonkaan, että jätetään sisko tapaamatta. 

No sisko voisi sitten järkätä sitä aikaa veljen tapaamiseen. Ei tulisi kuuloonkaan, ettei sisko järjestäisi aikaa veljelleen, kun ollaan niin läheisiä.

Vierailija
160/349 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas harmi, että mukavan lomamatkan varaamisesta syntyi teille tuollainen soppa!

Tuntuu, että tässä on väärinymmärrystä väärinymmärryksen päälle. Kuten joku sanoikin, ilmeisesti mies äiteineen ja siskoineen eivät ole sieltä sosiaalisesti lahjakkaimmasta päästä jos soittelevat toistensa asioita ns selän takana ja sitten joko raivoavat tai eivät uskalla olla missään yhteydessä, ja vyyhti jää apn selvitettäväksi.

Mielestäni tässä on kyse perheen keskinäisen viestinnän ongelmista eikä siitä, kuuluuko ulkomaille matkustaessa aina nähdä siellä asuvia tuttuja / ulkomailla asuessa aina nähdä sinne matkustavia tuttuja.

Itse olen sekä vieraillut ulkomailla asuneen sukulaisen luona että majoittanut/nähnyt vain kerran pari kunkin aikatauluista ja suunnitelmista riippuen asuinpaikassani vierailijoita, ilman mitään ongelmia.

Tämä tarinahan ei kerro, että onko sisko ollut kauan ulkomailla ja tuntee olonsa yksinäiseksi ja siksi hermostui kun olisi halunnut nähdä kunnolla / onko anopilla tapana juoruilla muiden asioita / onko tosiaan kyseessä vain väärinymmärrysten suma.

Tovottavasti asia selviää ja matkan koittaessa siskokin on jo sen verran rauhoittunut että voitte viettää yhden kivan illan yhdessä jossain hänen tietämässään hyvässä ravintolassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän