Miehen sisko näköjään omistaa suurehkon kaupungin euroopassa kun sinne ei saisi mennä
Ollaan varattu viikon matka Euroopan kaupunkiin missä miehen sisko asuu.
Sai tästä ilmeisesti anopin kautta tietää ennenkuin kerroimme asiasta ja nyt on sitten kunnon show päällä.
Sieltä tulee viestiä miehelle että emme sitten yhtään aikaisemmin voineet ilmoittaa, ja ei hänellä ole aikaa meitä opastaa ja meistä huolehtia. Pitäis kuulemma peruuttaa matka.
Kysyin sitten anopilta mitä ihmettä hön on siskolle sanonut niin ei muuta kun että me olemme menossa samaan kaupunkiin missä hän asuu.
Soitin miehen siskolle ja sanoin että olisi kiva nähdä mutta jos se ei sulle sovi niin ok, hän alkaa toisessa päässä jankuttamaan että ei me osata siellä liikkua tai tiedetä mistään mitään ja hän ei kiireiltänsä ehdi ja hän kuulemma tietää sen että joudumme pyytämään kuitenkin häneltä apua jne.. ja jos jokin menee vikaa niin hän on ainoa joka pystyy siellä auttamaan ja taas painotti että hän ei kyllä millään ehdi.
Nyt vielä anoppi soittaa perään että jos me nut kumminkin vaihdettais kohdetta, sanoin että ei vaihdeta ja tästä on enää turha puhua.
Nyt me olemme jotenkin ymmärtämättömiä ihmisiä. Joo no pitää paikkansa, emme todellakaan ymmärrä tälläistä, kuka tahansa muu olisi varmaan iloinen että näkee pitköstä aikaa (jos siis omaan aikatauluun sopii) mutta tuskin käskee vaihtaamaan kohdetta jos ei sovi.
Oli vaan pakko purkautua.
Kommentit (349)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin nauraa näille ketjun uhriutujille :D ihmettelen suuresti, että teitä kukaan viitsii sinne ulkomaille tulla edes moikkaamaan.
Aika paljon vituttaa, kun tullaan muka kylään, mutta sitten tajutaankin olevamme vain ilmainen majoitus.
Päättäkää jo, hyvät ulkosuomalaiset, haluatteko nähdä sukulaisianne vai ette.
Ap ja hänen miehensä aikovat majoittua hotelliin, ei miehen siskon luo. Siskoa olisi ollut kiva nähdä, mutta sisko tuli lankoja pitkin ja ilmoitti, ettei hän ole tavattavissa. Taitaa olla äitimuorilla sormet pelissä, kun tilanne on päässyt näin pahasti solmuun.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asun sellaisessa maassa, ettei tänne tulla muuten kuin minua tapaaman. Sukulaiset ja ystävät ilmoittavat hyvissä ajoin lomasuunnitelmistaan. Kerron milloin olen tavattavissa ja milloin en.
Toisaalta olen tosi iloinen, että minua ihan oikeasti tullaan tänne tapaamaan. Ystävät näkevät vaivaa tavatekseen minua.
Ja mikäs tälläinen maa oikein on? Ihan mielenkiinnosta, kun en itse keksi yhtäkään.
Jos siskoni on saanut päähänsä muuttaa Roomaan, minä en siis saa enää olla koko kaupungissa kiinnostunut muusta kuin siskostani? Niinkö? Tajuatteko te ollenkaan mitä vaaditte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asun sellaisessa maassa, ettei tänne tulla muuten kuin minua tapaaman. Sukulaiset ja ystävät ilmoittavat hyvissä ajoin lomasuunnitelmistaan. Kerron milloin olen tavattavissa ja milloin en.
Toisaalta olen tosi iloinen, että minua ihan oikeasti tullaan tänne tapaamaan. Ystävät näkevät vaivaa tavatekseen minua.
Ja mikäs tälläinen maa oikein on? Ihan mielenkiinnosta, kun en itse keksi yhtäkään.
No siinähän mietit päivän puhteeksi. Tämä ei todellakaan ole mikään turistirysä vaan aika harva tänne eksyy muuten vaan. Yleinen vastaus on, että en ole siellä koskaan käynyt.
Siskon mielestä mentiin kai väärässä marssijärjestyksessä eli häntä olisi pitänyt konsultoida ensin, ja varata reissu vasta sen jälkeen. Nimenomaan siskon itsensä määrittelemälle ajankohdalle. Nyt sitten heittäydytään marttyyriksi kun ap ei ymmärtänyt toimia siskon haluamalla tavalla. Tällaisen kokonaiskuvan sain tästä matkagate-keissistä.
Täällä tuntuu olevan korkeintaan yksi tai kaksi täyspäistä ulkosuomalaista, muuttuntuvat olevan kumman itsekeskeisiä. Teki sukulaiset niin tai näin, niin aina väärinpäin.
Niin vissiin myös ap ja hänen miehensä, kun kehtasivat lähteä lomalle kysymättä kälyltä ensin lupaa. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Jos siskoni on saanut päähänsä muuttaa Roomaan, minä en siis saa enää olla koko kaupungissa kiinnostunut muusta kuin siskostani? Niinkö? Tajuatteko te ollenkaan mitä vaaditte?
Juuri näin. Samantien kun muutat Suomesta ulkomaille saat koko kaupungin omistukseesi ja näin olleen saat päättää koska sinne tullaan ja kuka tulee. Jos joku tätä rikkoo niin iso herne nenään ja selvitys kaikille sukulaisille kuinka joku kehtasi tätä sääntöä rikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin nauraa näille ketjun uhriutujille :D ihmettelen suuresti, että teitä kukaan viitsii sinne ulkomaille tulla edes moikkaamaan.
Itse asiassa toivonkin, ettei kukaan tule tule tänne kylään tuolla välinpitämättömällä asententeella. Pysykää siellä kotonanne.
Kyllä me tullaan kaupunkiisi, mutta et edes tiedä siitä - tuolla asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Siskon mielestä mentiin kai väärässä marssijärjestyksessä eli häntä olisi pitänyt konsultoida ensin, ja varata reissu vasta sen jälkeen. Nimenomaan siskon itsensä määrittelemälle ajankohdalle. Nyt sitten heittäydytään marttyyriksi kun ap ei ymmärtänyt toimia siskon haluamalla tavalla. Tällaisen kokonaiskuvan sain tästä matkagate-keissistä.
Tai sitten sisko vain kuuli anopilta, että veli on tulossa kylään, ja ajatteli, että veli meinaa majoittua hänen luokseen ja uhriutui jo valmiiksi etukäteen, ilmoittaen, miten hirveän kiireinen on, ja ettei hänelle sovi.
On sellaisiakin ulkosuomalaisia, jotka tykkäävät uhriutua siitä, miten koko ajan kaikki änkeävät kylään ja yrittävät hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa toivonkin, ettei kukaan tule tule tänne kylään tuolla välinpitämättömällä asententeella. Pysykää siellä kotonanne.
Meidän suvussa on hyvin läheiset välit ja vieraillaan toistemme luona ulkomailla matkustaessa.
Meidän suvussa ei tulisi kuuloonkaan, että jätetään sisko tapaamatta.
Aijjai kyllä minä niin loukkaannun jos joku haluaa matkustaa MINUN maahani lomalle, vaikka MINULLA ei ole aikaa nähdä. :D
Nyt ihan oikeasti aikuiset ihmiset, kehtaatte vielä väittää, että sukunne ja ystävänne ovat teille tärkeimpiä. Omaa napaannehan te vaan tuijotatte ja kuvittelette, että kaikkien muiden elämä pyörii teidän ehtojenne mukaan.
Onkohan ap:n anoppi esittänyt asian tyttärelleen jotenkin oudosti? Esimerkiksi sanonut hänelle, että ap ja mieshän voisivat tulla siskon/kälyn luo yöksi, niin säästyisi hotellimaksut? Ja tästä syystä käly löi liinat kiinni varmuuden vuoksi, etteivät sukulaiset tunkisi hänen luokseen kylään.
Minullakin oli anoppi, joka onnistui sotkemaan lastensa välit hääräämällä siinä välissä sanansaattajana. Tosin meidän tapauksessamme anoppi väitti, ettei toinen sisarus perheineen tykännyt, että me menisimme edes piipahtamaan mökillä, kun sisarus oli perheineen siellä. Kitkaahan se synnytti erityisesti, kun meidän mökkivuorollamme tämä toinen sisarus kuitenkin oleskeli mökillä. Sisarusparka, hän oli täysin tietämätön äitinsä juonitteluista. Ihan vahingossa selvisi anopin osuus tässä kuviossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa on hyvin läheiset välit ja vieraillaan toistemme luona ulkomailla matkustaessa.
Meidän suvussa ei tulisi kuuloonkaan, että jätetään sisko tapaamatta.
Et osaa lukea?
"Ei tänne voi tulla, kun MINÄ en ehdi." "Sen kerran kun MINÄ käyn Suomessa, niin kyllä teidän pitää ehtiä."
Vierailija kirjoitti:
Meillä vasta paskamainen tilanne on, mentiin naimisiin Euroopan pääkaupungissa ja jälkeenpäin appivanhemmat muuttuvat sinne. Ei voida käydä fiilistelemässä menneitä koska kolmas maailmansota alkaa jos ei majoituta heille.
Yritettiin kerran, ja mentiin sinne pariksi päivää ja loppuaika piti olla hotellissa niin anoppi sai kohtauksen etteikö heidän majapaikkansa ja heidän ruokansa ole tarpeeksi hyviä. Yritä nyt siinä sitten selittää miksi olis kiva mennä hotelliinkin kun kaks vierassänkyä appivanhempien olohuoneessa on ihan jees.
Pitää olla avoin ja rehellinen.
Anoppi ymmärtää heti, kun sanoo suoraan, että ollaan tultu hillittömälle seksilomalle.
- Ei ole tarvis suoltaa soopaa mistään Eiffelin torneista ja Dorian Grayn muotokuvista vai Mona Lisako se oli.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vasta paskamainen tilanne on, mentiin naimisiin Euroopan pääkaupungissa ja jälkeenpäin appivanhemmat muuttuvat sinne. Ei voida käydä fiilistelemässä menneitä koska kolmas maailmansota alkaa jos ei majoituta heille.
Yritettiin kerran, ja mentiin sinne pariksi päivää ja loppuaika piti olla hotellissa niin anoppi sai kohtauksen etteikö heidän majapaikkansa ja heidän ruokansa ole tarpeeksi hyviä. Yritä nyt siinä sitten selittää miksi olis kiva mennä hotelliinkin kun kaks vierassänkyä appivanhempien olohuoneessa on ihan jees.
Laitatte joku yö sängyn jouset vinkumaan, niin eiköhän hotellihuonen hyväksytä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritettiin kerran, ja mentiin sinne pariksi päivää ja loppuaika piti olla hotellissa niin anoppi sai kohtauksen etteikö heidän majapaikkansa ja heidän ruokansa ole tarpeeksi hyviä. Yritä nyt siinä sitten selittää miksi olis kiva mennä hotelliinkin kun kaks vierassänkyä appivanhempien olohuoneessa on ihan jees.Pitää olla avoin ja rehellinen.
Anoppi ymmärtää heti, kun sanoo suoraan, että ollaan tultu hillittömälle seksilomalle.
- Ei ole tarvis suoltaa soopaa mistään Eiffelin torneista ja Dorian Grayn muotokuvista vai Mona Lisako se oli.
Hetekalla on ihan kiva nussia, kokeilkaa seuraavaksi, voi olla että maksavat teille hotellin loppuajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap miehensä kanssa eivät ole mitenkään sosiaalisesti lahjakkaita. Oikea tapa olisi ollut tämä: varaatte lennot ja hotellin. Seuraavaksi soitatte siskolle, että olette tulossa lomalle hänen kotikaupunkiinsa ja olisi todella mukava nähdä edes pikaisesti, toivottavasti hänellä on aikaa. Tällä tavalla sisko kokee, että hänestä välitetään niin paljon, että haluatte vaikka vain pikaisesti nähdä. Pelkkä ajatus riittää.
Koska hän joutui kuulemaan tämän asian kolmannen osapuolen kautta, hänelle on voinut tulla sellainen ajatus, että vihdoinkin veli vaimonsa kanssa pääsee tulemaan kylään. Ja se harmitus, kun tajuaa, että hänellä ei olekaan aikaa teille :( Hänelle ei tietenkään tule ensimmäisenä mieleen, että kun veli on vihdoinkin tulossa kaupunkiin niin hänelle siskon tapaaminen ei ole tärkeää.
Luitko aloitusviestiä ollenkaan? Aloittajalla ja miehellä OLI tarkoitus ottaa siskoon yhteyttä asap, mutta äitimuori ehtikin ensin asialle. Jos joku toimi ”sosiaalisesti lahjattomasti” niin äiti, hän olisi voinut pantata tietoa siihen asti että uutinen on kerrottu itse matkailijoiden toimesta. Nyt meni sitten näinpäin.
Kyllä luin, mutta sillä on loppupeleissä paljon merkitystä missä järjestyksessä nämä tehdään. Luin huonosti, aloittajalla oli siis lapsia. Tottakai silloin järkätään lapsenvahti ensin. Mutta edelleen olisin heti kun asiat on järjestetty, yhteydessä siskoon. Koittakaa katsoa tilannetta myös siskon näkökulmasta.
Kyllä, olen asunut ulkomailla ja ymmärrän siskon pointin. Kyllä, minulla asuu ystäviä ulkomailla ja jos menemme heidän kotikaupunkiinsa yritämme aina nähdä.
Ap kuulosti myös siltä, että häntä ei kiinnosta nähdä miehen siskoa ja on hyvillään, kun sisko ei ehdi. Nyt saa sitten uhriutua netissä inhottavasta kälyn käytöksestä.
Miksi ap sinä soittelet kälylle ja anopille? Eikö miehesi osaa hoitaa yhteydenpidon sukuunsa? Meillä kumpikin hoitaa oman sukunsa ja hyvin toimii.
Lähinnä omituista ettei miehesi keskustellut etukäteen aikatauluista myös siskonsa kanssa, ilmeisesti ei halua nähdä sukuaan ollenkaan.
Siellä taas joku ammattiloukkaantuja, joka ei ilmeisesti ole edes lukenut koko aloitusta.