Miehen sisko näköjään omistaa suurehkon kaupungin euroopassa kun sinne ei saisi mennä
Ollaan varattu viikon matka Euroopan kaupunkiin missä miehen sisko asuu.
Sai tästä ilmeisesti anopin kautta tietää ennenkuin kerroimme asiasta ja nyt on sitten kunnon show päällä.
Sieltä tulee viestiä miehelle että emme sitten yhtään aikaisemmin voineet ilmoittaa, ja ei hänellä ole aikaa meitä opastaa ja meistä huolehtia. Pitäis kuulemma peruuttaa matka.
Kysyin sitten anopilta mitä ihmettä hön on siskolle sanonut niin ei muuta kun että me olemme menossa samaan kaupunkiin missä hän asuu.
Soitin miehen siskolle ja sanoin että olisi kiva nähdä mutta jos se ei sulle sovi niin ok, hän alkaa toisessa päässä jankuttamaan että ei me osata siellä liikkua tai tiedetä mistään mitään ja hän ei kiireiltänsä ehdi ja hän kuulemma tietää sen että joudumme pyytämään kuitenkin häneltä apua jne.. ja jos jokin menee vikaa niin hän on ainoa joka pystyy siellä auttamaan ja taas painotti että hän ei kyllä millään ehdi.
Nyt vielä anoppi soittaa perään että jos me nut kumminkin vaihdettais kohdetta, sanoin että ei vaihdeta ja tästä on enää turha puhua.
Nyt me olemme jotenkin ymmärtämättömiä ihmisiä. Joo no pitää paikkansa, emme todellakaan ymmärrä tälläistä, kuka tahansa muu olisi varmaan iloinen että näkee pitköstä aikaa (jos siis omaan aikatauluun sopii) mutta tuskin käskee vaihtaamaan kohdetta jos ei sovi.
Oli vaan pakko purkautua.
Kommentit (349)
Vierailija kirjoitti:
Ap miehensä kanssa eivät ole mitenkään sosiaalisesti lahjakkaita. Oikea tapa olisi ollut tämä: varaatte lennot ja hotellin. Seuraavaksi soitatte siskolle, että olette tulossa lomalle hänen kotikaupunkiinsa ja olisi todella mukava nähdä edes pikaisesti, toivottavasti hänellä on aikaa. Tällä tavalla sisko kokee, että hänestä välitetään niin paljon, että haluatte vaikka vain pikaisesti nähdä. Pelkkä ajatus riittää.
Koska hän joutui kuulemaan tämän asian kolmannen osapuolen kautta, hänelle on voinut tulla sellainen ajatus, että vihdoinkin veli vaimonsa kanssa pääsee tulemaan kylään. Ja se harmitus, kun tajuaa, että hänellä ei olekaan aikaa teille :( Hänelle ei tietenkään tule ensimmäisenä mieleen, että kun veli on vihdoinkin tulossa kaupunkiin niin hänelle siskon tapaaminen ei ole tärkeää.
Luitko aloitusviestiä ollenkaan? Aloittajalla ja miehellä OLI tarkoitus ottaa siskoon yhteyttä asap, mutta äitimuori ehtikin ensin asialle. Jos joku toimi ”sosiaalisesti lahjattomasti” niin äiti, hän olisi voinut pantata tietoa siihen asti että uutinen on kerrottu itse matkailijoiden toimesta. Nyt meni sitten näinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ap miehensä kanssa eivät ole mitenkään sosiaalisesti lahjakkaita. Oikea tapa olisi ollut tämä: varaatte lennot ja hotellin. Seuraavaksi soitatte siskolle, että olette tulossa lomalle hänen kotikaupunkiinsa ja olisi todella mukava nähdä edes pikaisesti, toivottavasti hänellä on aikaa. Tällä tavalla sisko kokee, että hänestä välitetään niin paljon, että haluatte vaikka vain pikaisesti nähdä. Pelkkä ajatus riittää.
Koska hän joutui kuulemaan tämän asian kolmannen osapuolen kautta, hänelle on voinut tulla sellainen ajatus, että vihdoinkin veli vaimonsa kanssa pääsee tulemaan kylään. Ja se harmitus, kun tajuaa, että hänellä ei olekaan aikaa teille :( Hänelle ei tietenkään tule ensimmäisenä mieleen, että kun veli on vihdoinkin tulossa kaupunkiin niin hänelle siskon tapaaminen ei ole tärkeää.
Niin että lapsenvahtia ei tarvitse ollenkaan järjestää vaan se jätetään viimeiseksi koska kyllähän ne lapset keskenään pärjää kun äiti ja iskä on parisuhdelomalla.. eiku
Mistä lähtien Porvoo on ollut The Euroopan kaupunki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minulla menee tunteisiin, koska asun maassa, jonne on kalliit lennot mutkien kautta. Jos veljeni tulisi tänne lomalle minua tapaamatta, niin suuttuisin totaalisesti. Riippuu siis tilanteesta.
Veli halusi tavata. Sinä tässä esimerkissä olit liian kiireinen tavataksesi, eikä ilmaisesti mitään tekemistäsi voinut yhtään siirtää.
En voi ottaa lomaa milloin haluan valitettavasti. Ihmettelisin, että veljeni tulisi tänne kaikkien mutkien kautta maksaen kalliit liput tapaamatta siskoaan. Kyllä ihmettelisin ja todella paljon hänen tekemisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minulla menee tunteisiin, koska asun maassa, jonne on kalliit lennot mutkien kautta. Jos veljeni tulisi tänne lomalle minua tapaamatta, niin suuttuisin totaalisesti. Riippuu siis tilanteesta.
Veli halusi tavata. Sinä tässä esimerkissä olit liian kiireinen tavataksesi, eikä ilmaisesti mitään tekemistäsi voinut yhtään siirtää.
En voi ottaa lomaa milloin haluan valitettavasti. Ihmettelisin, että veljeni tulisi tänne kaikkien mutkien kautta maksaen kalliit liput tapaamatta siskoaan. Kyllä ihmettelisin ja todella paljon hänen tekemisiään.
Itse et voi ottaa lomaa milloin halust mutta vaadit että muut ottaa lomaa silloin kun sinulle sopii..
Olet ymmärtänyt kaiken ihan väärin. Sisko ei halua omistaa koko kaupunkia, mutta hän vain haluaa tavata teidät. Onko tällainen asia tullut edes teiän mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että lapsenvahtia ei tarvitse ollenkaan järjestää vaan se jätetään viimeiseksi koska kyllähän ne lapset keskenään pärjää kun äiti ja iskä on parisuhdelomalla.. eiku
Kuvastaa just ihmisten minä-minä-asennetta, siskon aikataulun selvittäminen on tärkeämpää kuin lapsien hoito..
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt kaiken ihan väärin. Sisko ei halua omistaa koko kaupunkia, mutta hän vain haluaa tavata teidät. Onko tällainen asia tullut edes teiän mieleen?
Sisko kieltäytyi tapaamasta ja lisäksi kielsi tulemasta koki kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin olet näköjään sinäkin, ap ja hänen mies halusivat tavata hänet mutta ei sopinut.
Meillä vasta paskamainen tilanne on, mentiin naimisiin Euroopan pääkaupungissa ja jälkeenpäin appivanhemmat muuttuvat sinne. Ei voida käydä fiilistelemässä menneitä koska kolmas maailmansota alkaa jos ei majoituta heille.
Yritettiin kerran, ja mentiin sinne pariksi päivää ja loppuaika piti olla hotellissa niin anoppi sai kohtauksen etteikö heidän majapaikkansa ja heidän ruokansa ole tarpeeksi hyviä. Yritä nyt siinä sitten selittää miksi olis kiva mennä hotelliinkin kun kaks vierassänkyä appivanhempien olohuoneessa on ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos antaisit miehesi olla tekemisissä siskosi kanssa, niin olisitte voineet soitella ja kertoa, että ajattelitte mennä ko. kaupunkiin lomaselle, ehditkö kahville yhtenä iltapäivänä ja onko hyviä vinkkejä. Niin me tavalliset ihmiset toimimme, koska meistä on kiva nähdä sukulaisia, mutta ei ole mukava tuppautua kyläsille.
Mietitkö koskaan, miten helppoa meillä tavallisilla on, kaikesta ei tule draamaa ja lisäksi ympärillämme on iloisia ihmisiä.
No en nyt tiedä onko tuollainen passiivisaggressiivinen vittupäisyys mitenkään parempi vaihtoehto kuin draama. Ja a nimenomaan vaikuttaa tosi fiksulta ja järkevältä, toisin kuin sinä.
Ei voi kuin nauraa näille ketjun uhriutujille :D ihmettelen suuresti, että teitä kukaan viitsii sinne ulkomaille tulla edes moikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse et voi ottaa lomaa milloin halust mutta vaadit että muut ottaa lomaa silloin kun sinulle sopii..
Tietysti, hänhän on The Ulkosuomalainen, luomakunnan kruunu ja koko suvun elämän keskipiste.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin nauraa näille ketjun uhriutujille :D ihmettelen suuresti, että teitä kukaan viitsii sinne ulkomaille tulla edes moikkaamaan.
Itse asiassa toivonkin, ettei kukaan tule tule tänne kylään tuolla välinpitämättömällä asententeella. Pysykää siellä kotonanne.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon vituttaa, kun tullaan muka kylään, mutta sitten tajutaankin olevamme vain ilmainen majoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon vituttaa, kun tullaan muka kylään, mutta sitten tajutaankin olevamme vain ilmainen majoitus.
Ei saa tulla kylään, ettei vaan pidetä ilmaisena majapaikkana, mutta ei missään tapauksessa saa majoittua hotelliin, koska sehän tarkoittaa ettei tarjoamasi majoitus kelpaa. Ei saa odottaa, että käyttäisit aikaasi kyläilijöiden viihdyttämiseen, mutta herra varjelkoon kuinka kiittämätön kyläilijä on, jos ei olekaan koko ajan tarvitsemassa apuasi.
Koittakaa nyt vttu päättää.
Vierailija kirjoitti:
Jos käly asuu Etelä-Italiassa (Roomasta alaspäin) niin ymmärrän kyllä ihan hyvin. Täällä on monessa kaupungissa oikeasti todella vaarallista ja oma hermo ainakaan ei kestä kaitsemattomia sukulaisia/ystäviä vierailulla "meidän" kaupungissa.
Ja kuten muut ulkosuomalaiset, saattaisin loukkaantua jos veljelleni olisi ihan se ja sama, näkisikö minua lomansa aikana.
T. Italiansuomalainen
Ei siellä etelässä nyt niin vaarallista ole etteikö siellä uskalla liikkua vai puhummeko nyt jostain Scampiasta? Nuo äkkilähdöt ovat kyllä monesti joko Rooman tai Milanoon, eikä Napoliin, Barin tai Palermoon.
Onhan se harmillista jos omat hermot eivät kestä muiden matkustamista, mutta monet matkustavat paljon vaarallisempiin paikkoihin, kuten vaikka Afrikkaan tai Intiaan. Sellaiseen on vain totuttava.
Minä taas ulkosuomalaisen en loukkaantuisi jos itselläni on kiireitä juuri silloin kuin toisilla on lomat. Harmillista, mutta eihän se muiden vika ole etten minä ehdi. Jos taas minua ei haluttaisi tavata vaikka minulla oliskin aikaa, niin silloin ehkä loukkaantuisin.
Onneksi asun sellaisessa maassa, ettei tänne tulla muuten kuin minua tapaaman. Sukulaiset ja ystävät ilmoittavat hyvissä ajoin lomasuunnitelmistaan. Kerron milloin olen tavattavissa ja milloin en.
Toisaalta olen tosi iloinen, että minua ihan oikeasti tullaan tänne tapaamaan. Ystävät näkevät vaivaa tavatekseen minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa tulla kylään, ettei vaan pidetä ilmaisena majapaikkana, mutta ei missään tapauksessa saa majoittua hotelliin, koska sehän tarkoittaa ettei tarjoamasi majoitus kelpaa. Ei saa odottaa, että käyttäisit aikaasi kyläilijöiden viihdyttämiseen, mutta herra varjelkoon kuinka kiittämätön kyläilijä on, jos ei olekaan koko ajan tarvitsemassa apuasi.
Koittakaa nyt vttu päättää.
Repesin!
Täällä yksi ulkosuomalainen. Meillä on käynyt puolison sukulaisia kesällä niin, että minulla oli pitkiä työpäiviä. Ikävää, mutta en suuttunut koska eivät he voi minun työvuorojeni mukaan lomiaan pitää. On myös käynyt toisinpäin, eli mies ei töiltään ehtinyt tavata niin paljon kuin olisi halunnut. Meillä on kummallakin epäsäännölliset työajat jotka voivat muuttua nopeastikin, ja siihen on sopeuduttu.
On kiva nähdä Suomesta tulevia läheisiä, mutta aina aikataulut eivät natsaa. Sama koskee myös meidän Suomen-vietailuja, joskus käy huono tuuri ja ei ehdi nähdä juuri ketään, mutta sellaista se on. Perheenjäsenille yleensä löytyy kuitenkin edes joku kahvilatapaamisen aika jos ei muuta.