Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdevuodet, sairausko?

Vierailija
07.05.2018 |

Ainakin siihen nähden, että siihen halutaan lääkettä. Sairas on maailma, kun normi naisen kehitykseen tarvitaan lääkitystä.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hormonit lääkkeitä?

Vierailija
2/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireet on niin pahat, että öisin ei saa nukuttua ja päivisinkin valuu hikeä, niin hormonihoito on ihan aiheellista. Ei siinä jaksa käydä töissä, kun valvoo yöt. Hyvin harvalla oireet jäävät pysyviksi, ei niitä hormoneja loppuikää syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oireet on niin pahat, että öisin ei saa nukuttua ja päivisinkin valuu hikeä, niin hormonihoito on ihan aiheellista. Ei siinä jaksa käydä töissä, kun valvoo yöt. Hyvin harvalla oireet jäävät pysyviksi, ei niitä hormoneja loppuikää syödä.

Miksi syödä lääketehtaan hormoneita, kun ruualla saa saman vaikutuksen ilman lääkkeitä?

Et varmaan ymmärrä, että ruoka vaikuttaa myös hormoneihin ja paljon vaikuttaakin.

Vierailija
4/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syödä lääketehtaan hormoneita, kun ruualla saa saman vaikutuksen ilman lääkkeitä?

Et varmaan ymmärrä, että ruoka vaikuttaa myös hormoneihin ja paljon vaikuttaakin.

Kerro millainen ruokavalio toimii?

Vierailija
5/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks kuukautisetki sit sairaus kun syön niiden helpottamiseks pillereitä?

Vierailija
6/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi kuulla, millainen ruokavalio toimii. Karppausta on turha ehdottaa, se ei sovi minulle.

Vierailija
7/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Sinä uskot varmaan kaikkiin huuhaahoitoihin.

Vierailija
8/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt kertomaan se oikea ruokavalio. Hopi hopi. Nimim. 10 v hormoneja syönyt

Vierailija
9/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi kuulla, millainen ruokavalio toimii. Karppausta on turha ehdottaa, se ei sovi minulle.

En ehdota karppausta. Kiinnostaa, miksi se ei sovi sinulle.

Vierailija
10/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa myös. Olen juuri aloittanut hormonikorvaushoidon, kun minulle tehtiin radikaalipoisto endon takia. Ensimmäinenkuuma aalto jysähti 5 vrk kuluttua. Enpä jäänyt odottelemaan muita oireita.

Vierailija
11/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruoka on sinusta huuhaahoito, niin uskon.

Vierailija
12/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehdota karppausta. Kiinnostaa, miksi se ei sovi sinulle.

No ehdota nyt jotain edes.

Vierailija
13/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokavaliolla olisi saatu hyviä kokemuksia ja tehokasta apua, sitä käytettäisi varmasti paljon enemmän. Ruoasta saatava hormonimäärä ei näytä tepsivän kaikkien kohdalla vaan tarvitaan järeämpää täsmäkamaa kroppaan.

Toisilla ei auta hormonaalinen ehkäisykään viemään kuukautiskipuja. Minulla ei taas ole kipuja ollut sen jälkeen kun olen hormonaalista ehkäisyä käyttänyt. Toisille riittää toinen keino, toisille ei mikään.

Vierailija
14/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa myös. Olen juuri aloittanut hormonikorvaushoidon, kun minulle tehtiin radikaalipoisto endon takia. Ensimmäinenkuuma aalto jysähti 5 vrk kuluttua. Enpä jäänyt odottelemaan muita oireita.

Okei, sä halusit noin.

Vierailija
15/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä tietoa ruokavaliosta ei tule, niin minäpä arvaan: mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa ilman mitään lisäaineita. Jos noin on, niin kiinnostaisi nähdä tutkimustuloksia. Oma isoäitini syntyi 1800-luvun lopulla. Hän eli koko elämänsä pienen paikkakunnan syrjäkylillä, lähin naapurikin oli monen kilometrin päässä. Kaikki mahdollinen oli luomua enkä usko, että mummo edes koskaan maistoi yhtäkään einestä.

Niin vain mummolla on mahdottoman vaikeat vaihdevuodet äitini kertoman mukaan. Kaupungissa kasvaneena minua huoletti, miten hankalaa silloin on, mutta hyvin lievillä omat vaihdevuodet pääsin yli. Mummo olisi varmaan halunnut lievitystä oireisiinsa, minä en puolestani tarvinnut.

Vierailija
16/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruoka on sinusta huuhaahoito, niin uskon.

Se on huuhaata niin kauan, että kerrot oikeasti toimivan ruokavalion. Muuten vain turhaan louskutat leukojasi.

Vierailija
17/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nro 8, mutta itselläni auttoi sokeriton, gluteeniton kasvispainotteinen ruokavalio (pääasiassa luomutuotteita ja karppityyliin, joo, mutta vähemmän lihaa), alkoholin jättäminen melkeinpä kokonaan pois, säännöllinen ruokarytmi ilman välipaloja, erilaiset lisäaineet, reipas liikunta ja seksi. En väitä, että sopii kaikille, mutta tällä tavoin hikoilu katosi ja mieli pysyi iloisena. Tämä on kovin yksilöllistä, ja vain kokeilemalla selviää, mikä auttaa itseä parhaiten. Tietoa kyllä löytyy runsaasti netistä.

Vierailija
18/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivaa ruokavalio-ohjeistusta edelleen odotellessa..

Vierailija
19/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokavaliolla olisi saatu hyviä kokemuksia ja tehokasta apua, sitä käytettäisi varmasti paljon enemmän. Ruoasta saatava hormonimäärä ei näytä tepsivän kaikkien kohdalla vaan tarvitaan järeämpää täsmäkamaa kroppaan.

Toisilla ei auta hormonaalinen ehkäisykään viemään kuukautiskipuja. Minulla ei taas ole kipuja ollut sen jälkeen kun olen hormonaalista ehkäisyä käyttänyt. Toisille riittää toinen keino, toisille ei mikään.

Voi, juma, tää on vitsi:D:D  Ruuasta saatava hormooni.

Vierailija
20/89 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 jatkaa: Täytyy kyllä sanoa, etten ole koskaan kärsinyt kovin paljon naisten vaivoista: kuukautiset eivät olleet kivuliaita, ja raskaudet sujuivat suuremmitta ongelmitta. Ehkä sen vuoksi vaihdevuodetkaan eivät aiheuttaneet kovin suurta kärsimystä.