Ikuisuusaihe: selluliitti
Joka paikassa, nyt myös jo käsivarsissa niin paljon, että rajoittaa pukeutumista. Vähä vähältä vallannut mut tuo pentele. Reidet, peppu, vatsa, puristamalla pohkeet.
Ikään 39 vuotta, pituus 164 cm, paino n. 64 kg, rasvaprosentti 35. Paljon pebaa ja jonkun verran pömppöä, siro yläkroppa.
Ei salijäsenyyttä. Töissä "perus" kuntosali. Polkupyörä löytyy. Joka päivä kävelyä n. 6-10 km.
Miten eroon rasvasta ja selluliitista? Toivon asiallisia ja asiapitoisia vastauksia. Ehkä mahdoton toive, mutta kuitenkin.
Kommentit (57)
Kyllä se 3000-4000 askellusta 3 kertaa viikossa aikaa vie. Ja oli työn takana, en sitä helpoksi väittäisi. Mutta se auttoi nimenomaan paikallisesti noihin jalkojen muhkuroihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut aikanani jalkojen ja peffan alueen selluliitin pois stepperillä. (Siis ihan sellaisella kaikkein yksinkertaisimmalla halvalla kotivekottimella). Se tosin vaati, että siinä stepperillä oltiin säännöllisesti 3 kertaa viikossa ja askeleita stepperöin siinä 3000-4000. Mutta eron kintuissa huomasi 2-3kk jälkeen.
En tiekä mikä auttaisi käsiin ja muualle kroppaan. Joku vastaava kiinteyttävä tai rasvaa polttava toistuva liike? Käsillä varmaan helpompi toteuttaa kuin vatsan alueella.
3 x 4000 askelta viikossa? Voi kun se olisikin noin helppoa. Jos tuollainen oikeasti auttaisi niin kenelläkään ei olisi selluliittiä.
Se on noin helppoa. Mutta kun asenne on tuo, että ei sille mitään kuitenkaan voi ja nähdään se elämäntapa muutos liian vaikeana luopua esim. sokerista, kun elämästä tulee liian tylsää ja stressaavaa vähän katsoa mitä suuhun laittaa.
Mä olen se joka tuolla edellisellä sivulla kirjoitti painavansa 52kg ja rasvaprosentin olevan 16,9. Olen jo luopunut sokerista, syön tarkan ruokavalion mukaan ja treenaan 4-5 kertaa viikossa kovilla painoilla. Askeleita päivässä yli 14000. Kaikesta huolimatta minulla on jaloissa selluliittiä. Mutta tosiaan, asennekysymyshän se vaan onkin.
Mää-rit-te-le se ruo-ka-va-li-o-si.
Se on siis niin täydellistä, ettei siitä ole vielä näkynyt mainintoja missään alan oppaissa, mutta saatanpa julkaista sen oikein virallisena kirjana, kunhan ensin valmistaudun kaikkiin julkaisun tuomiin, luultavasti lukemattomiin haastattelupyyntöihin.
172 cm, paino 52 kg ja rasvaprosentti joku 19. Koiran kanssa lenkkeilen, kasvisruokaa syön, en juo enkä polta. Silti selluliittia on pepussa ja takareisissä, mutta taitaa olla tää ikä 41, joka sen tekee ?? Tuntuu, että kaikki rasva tulee mulla kuhmuraisena eikä nätteinä muotoina. Nyt oon aatellu ottaa salia ja uintia tähän lisäksi, jos sais vähän painoa lisää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut aikanani jalkojen ja peffan alueen selluliitin pois stepperillä. (Siis ihan sellaisella kaikkein yksinkertaisimmalla halvalla kotivekottimella). Se tosin vaati, että siinä stepperillä oltiin säännöllisesti 3 kertaa viikossa ja askeleita stepperöin siinä 3000-4000. Mutta eron kintuissa huomasi 2-3kk jälkeen.
En tiekä mikä auttaisi käsiin ja muualle kroppaan. Joku vastaava kiinteyttävä tai rasvaa polttava toistuva liike? Käsillä varmaan helpompi toteuttaa kuin vatsan alueella.
3 x 4000 askelta viikossa? Voi kun se olisikin noin helppoa. Jos tuollainen oikeasti auttaisi niin kenelläkään ei olisi selluliittiä.
Se on noin helppoa. Mutta kun asenne on tuo, että ei sille mitään kuitenkaan voi ja nähdään se elämäntapa muutos liian vaikeana luopua esim. sokerista, kun elämästä tulee liian tylsää ja stressaavaa vähän katsoa mitä suuhun laittaa.
Mä olen se joka tuolla edellisellä sivulla kirjoitti painavansa 52kg ja rasvaprosentin olevan 16,9. Olen jo luopunut sokerista, syön tarkan ruokavalion mukaan ja treenaan 4-5 kertaa viikossa kovilla painoilla. Askeleita päivässä yli 14000. Kaikesta huolimatta minulla on jaloissa selluliittiä. Mutta tosiaan, asennekysymyshän se vaan onkin.
En todellakaan määrittele. Sinä tavuviivoinesi löytäisit siitä kuitenkin niin paljon perusteellisiä virheitä etten suoraan sanoen halua. Luotan valmentajaani sanaan enemmän kuin av:n omiin ruokaexpertteihin.
Punainen lankani on ollut kertoa ap:lle että liikunnasta, ruokavaliosta ja alhaisesta rasvaprosentista huolimatta selluliitti on ihan normaalia ja osa naisen vartaloa.
Selluliitti ei ole normaalia. Luota sinä valmentajaasi, hän tietää :):)
Vierailija kirjoitti:
172 cm, paino 52 kg ja rasvaprosentti joku 19. Koiran kanssa lenkkeilen, kasvisruokaa syön, en juo enkä polta. Silti selluliittia on pepussa ja takareisissä, mutta taitaa olla tää ikä 41, joka sen tekee ?? Tuntuu, että kaikki rasva tulee mulla kuhmuraisena eikä nätteinä muotoina. Nyt oon aatellu ottaa salia ja uintia tähän lisäksi, jos sais vähän painoa lisää...
Muuta syömisiä, ei sellu liikunnalla lähde.
Olen entinen laihaläski ja selluliittia on ollut aina takareisissä, reilusti alipainoisenakin. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Huomasin että parhaiten itsellä auttaa salitreeni yhdistettynä kuivaharjaukseen ja suht terveeseen ruokavalioon ja alkoholin juomisen minimoimiseen.
Pelkkä juoksu / lenkkeily tai voiteet ei mulla auta. Paljon erilaisia kyykkyjä painoilla on parempi. On sitä sellua silti aina vähän, mutta ei se haittaa enkä usko että se millään ihan kokonaan lähteekään.
Shotteina juodaan tuo inkiväärijuoma. Juon joka päivä shotin aamuin illoin. Ja joskus enemmänkin.
Olen 24-v, 173/65, olen juonut vettä päivittäin n. 5-6 vuoden ajan n. 2 litraa, juon alkoholia erittäin vähän, en tupakoi, työni on fyysistä ... Selluliittia ollut perseessä ja reisissä jo siitä asti, kun alkoi naiselliset muodot pakkautumaan. Nykyään alan huomaamaan selluliittia jo käsivarsissanikin, vaikka ne ovat ihan normaalin kokoiset ja hieman lihaksikkaatkin. Selluliittia myös pohkeissa. Ainoa paikka, missä ne ovat pysyneet poissa on vatsa, joka on geenien takia littana ja kapea.
Joten, ainoa tapa taitaa olla vain se, ettei päästä itteään lihoamaan ikääntyessä.
Mulla myös reidet, takapuoli ja alaselkä olleet selluliitillä siitä asti kun murrosikä alkoi. Vaikka olisin missä kunnossa muuten ja rääkkäisin itseäni urheilulla, aina mukana. Nyt kolmikymppisenä rapistuminen selvästi kiihtyy ja selluliittia alkaa näkyä just käsivarsissa ja vatsassa. Kyllä ketuttaa.
Paras tapa päästä eroon selluliitin aiheuttamasta murheesta on ikääntyminen. Olen itsekin nuorempana surrut ja rasvaillut ties millä voiteilla. Nyt en enää ajattele sitä. Esimerkiksi seksi on ihan hiton paljon kivempaa kun unohtaa selluliitin olemassaolon. Suosittelen.
Joo ja tiedän ettei auta tässä ja nyt. Murehtikaa ja tehkää minkä voitte. Mutta älkää tehkö siitä elämää suurempaa asiaa.
Aloittaja vastasi jo itse omaan kysymykseen; sokeririippuvuus. Muuta ei tarvita siihen että selluliitit rehottaa.
Ennen oli paljonkin selluliittia, nykyään ei. Ja paino on noussut 10kg. Aloitin saliharrastuksen, juon paljon vettä ja jätin sokerit (karkit, leivät, pastat jne) minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan määrittele. Sinä tavuviivoinesi löytäisit siitä kuitenkin niin paljon perusteellisiä virheitä etten suoraan sanoen halua. Luotan valmentajaani sanaan enemmän kuin av:n omiin ruokaexpertteihin.
Punainen lankani on ollut kertoa ap:lle että liikunnasta, ruokavaliosta ja alhaisesta rasvaprosentista huolimatta selluliitti on ihan normaalia ja osa naisen vartaloa.
Selluliitti ei ole normaalia. Luota sinä valmentajaasi, hän tietää :):)
Aika huono on valmentaja jos paino 52kg ja silti on sellua. Esim. Fitness kisaaja painaa kisapäivänä nuin vähän alhaisilla rasvaprosenteilla ja ei tod. Ole sellua. Kyllä kannattaa varmaan vaihtaa valmentajaa.
Ja selluliitti ei ole normaalia. Katsoo vaikka yleisurheilu- tai uinti kisoja. Siellä ei paljon selluliitit hylly kun on terveellisesti syöneiden urheilijoiden reidet näkyvillä.
Pituus 162 cm, paino 55. Ympärivuotinen työmatkapyöräily 7 km suuntaansa ja 2-3 kertaa viikossa astangajoogaa (n. 1.5 tuntia kerralla). Lisäksi ruokavaliolla 9 kg painonpudotus parissa vuodessa. Monta vuotta meni, mutta selluliitti on lähes hävinnyt sääristä. Käsivarsissa ei kai koskaan ollutkaan, mutta allitkin nykyään hävinneet. Takamus sen sijaan edelleen yhtä hetteikköä, ja tuskin koskaan muuttuukaan. N.42
Ruokavalio, jossa on 75% rasvaa, 20-25% proteiinia ja 5% hiilareita. Monipuolinen liikunta ja lepo, ettei keho ylläpidä sitä hiljaista tulehdustilaa.
Niinpä, siis teollisesti tuotettua ruokaa.