Euroviisut 2018
Kommentit (2304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moldova erottui lavashowllaan.
Erottui kyllä, mutta en jaksaisi moista luukkurallia katsella edes kolmatta kertaa. Ihan hauska piristys kaiken yliyrittämisen seassa, mutta kappaleena tylsä.
Suomi voisi vaan jäädä pois viisuista. Mikä hinku meillä on ottaa takkiin joka kerta? Eihän muutkaan maat aina osallistu, vaikka eivät aivan häntäpäätä pitelekään.
Saarasta tykkäsin ja huono finaalisijoitus johtui vain siitä, että Suomen osa on tämä. Meillä ei ole tarpeeksi kavereita.
Huono finaalisijoitus johtui siitä, ettei esityksestä tykätty. Suomen osa, hahhahhaa! Nythän piti olla esittäjä ja kappale, jotka uppoaa esim. englantilaisiin. Ei uponnut, eikä siinä ole Suomi syyllinen. Meillä oli "kavereita" ihan riittävästi, kun Lordi voitti ja kun Softengine pärjäsi hyvin. Lopeta tuo selittely!
Tämä oli kolmas kommenttini koko ketjussa. Tosi ikävää, että eriävät mielipiteet tuodaan esille pilkallisella naurulla ja käskemisellä. Minä vain katsoin tätä viihdeohjelmana ja toin oman näkemykseni esille. En oleta että se on mikään totuus.
Miksi tämä menee ihmisillä näin tunteisiin? Minkäikäisiä nämä tiuskijat ovat, ehkä nuoria? Minä olen lähes 40v. ja nähnyt monet viisut. Suomi ei keskimäärin pärjää. Ei meillä niin huonoja esityksiä ole ja silti sijoitukset ovat useimmiten kehnoja. Lordi voitti, mutta se oli yksi voitto vuosikymmen sitten.
Mutta no, en jaksa väitellä. Kiinnostavat kisat oli kuitenkin ja seuraavaa vuotta jään odottamaan.
Israel olisi kyllä pitänyt pudottaa siinä missä Venäjäkin. Viisut ovat aina olleet täynnä poliittisia kannanottoja. Israelin tilanne on ollut järkyttävä jo pitkään ja lietsovat vaan vihaa jatkuvasti omassa maassaan.
Suomelta surkea veto.
fi.m.wikipedia.org/wiki/Suomi_Eurovision_laulukilpailussa
Nonni, siinäpä faktaa Suomen sijoituksista vuosikymmenten saatossa. Surullista katsottavaa. Hyvin menestyneitä Lordin lisäksi ovat olleet vain Anneli Saaristo ja Softengine. Eli mistä tämä nyt sitten johtuu, jollei siitä, että kaverit on vähissä. Kaikki nuo kymmenet kappaleet ovat olleet niin huonoja vai? Ei minusta. Voin olla väärässäkin. Olisi vaan aika myöntää, että formulat ja hiihto on meidän juttu. Ei Euroviisut.
Vierailija kirjoitti:
Nonni, siinäpä faktaa Suomen sijoituksista vuosikymmenten saatossa. Surullista katsottavaa. Hyvin menestyneitä Lordin lisäksi ovat olleet vain Anneli Saaristo ja Softengine. Eli mistä tämä nyt sitten johtuu, jollei siitä, että kaverit on vähissä. Kaikki nuo kymmenet kappaleet ovat olleet niin huonoja vai? Ei minusta. Voin olla väärässäkin. Olisi vaan aika myöntää, että formulat ja hiihto on meidän juttu. Ei Euroviisut.
No herraisä, ovathan ne huonoja biisejä!
Veti mielen matalaksi tämä pudotus siitä luodusta hypestä, joka siis oli käsinkosketeltavaa ennen finaalia. Ei tähän ole syitä eikä syyllisiä. Meni näin, niinkuin usein ennenkin. Saara olis ansainnut edes puolet paremman sijoituksen TUOSSA joukossa.
Mikko Silvennoisesta oli jo aiemmin juttua ja täytyy myöntää, että itsellänikin meinasi ärsytys iskeä siinä pisteidenlaskun aikana! Aluksi jaksoi kommentoida kyllästymiseen asti jurypisteiden lävähtäessä ruutuun, että "missä Suomen pisteet, (tähän pisteitä antavan maan nimi)?". Sitten kun Suomi vihdoin sai pisteitä, joltain maalta jopa 6, niin Silvennoinen ei edes noteerannut asiaa, vaan keskittyi muiden maiden saamiin pisteisiin... Lisäksi kun yleisöääniä lueteltiin, niin sai kotisohvalla olla korvat höröllä, jotta kuuli mikä maa milloinkin mainittiin, kun Silvennoinen höpisi juontajien päälle jotain joutavia juttujaan.
Ja juu, tiedän että selostuksen olisi saanut pois, mutten siinä kesken pisteidenlaskun enää viitsinyt ruveta säätämään. :D
No, kyllä me tästä selvitään taas. Kukahan ihme sinne Israeliin laitetaan vuoden päästä. Nyt vannon, etten ikinä enää seuraa. Vaan annas olla, vuoden päästä innolla telkussa kii ollaan jälleen.
Mulla meni Silvennoisen jutut välillä tunteisiin. Alkoi niin riepomaan se asenteellisuus tiettyjä maita kohtaan, joista hän ei niinkään tykännyt. Ymmärrän Suomi hypetyksen, mutta en sitä, että muita sitten selkeästi dissataan. Silvennoinen on nyt nähty.
Saara on vaan todella ärsyttävä. Jury finaalissa alkoi näyttää käsimerkein Bulgarian edustajille missä näiden kuuluu seistä hänen takanaan.
Jokaisella on varmasti jo kouluajoista tuttu se tyyppi, jonka vanhemmat opettajia tms, joka aina saa kymppejä ja joka aina tietää erittäin pikkuvanhasti parhaiten.
Koko ns positiivisuus on täysin päälleliimattua. Oikea Saara on pingottava ja säntillinen kympin tyttö, jolla on ylisuuret luulot itsestään ja valtava kilpailuvietti.
Suomi ei menesty vaikka olisi kuinka loistava esitys. Niin se vaan on. Paljon huonommat esitykset saivat enemmän pisteitä kun naapurimaat jne äänestävät toisia. Lordi oli poikkeus, Suomella pitää olla jotain naurettavaa, extremeä menetyäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni Silvennoisen jutut välillä tunteisiin. Alkoi niin riepomaan se asenteellisuus tiettyjä maita kohtaan, joista hän ei niinkään tykännyt. Ymmärrän Suomi hypetyksen, mutta en sitä, että muita sitten selkeästi dissataan. Silvennoinen on nyt nähty.
Ai sekin vielä. No ehkä ihan hyvä, että rupesin katsomaan viisuja vasta lätkäpelin ratkettua! Kelasin kaikki välihöpötykset ja katsoin vaan esitykset + pisteidenlaskun. Toivottavasti saadaan ensi vuodeksi osaavampi selostaja. :)
t: 2320
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen jutellut toisessa ketjussa. Ei ole kovin suosittu mielipide näemmä, mutta olen samaa mieltä. Ei voi olla, että jokainen noista, vuodesta toiseen ovat olleen oikeasti kaikista surkeimpia joukossaan.
Ei ole kyse siitä, että näiden biisien olisi pitänyt voittaa. Voittomatskua ei varmasti ollut yksikään. Mutta Suomella on ollut yhteensä VIIMEISTÄ sijaa. Siis kymmenen!! Ja kun ottaa huomioon, että erittäin monena vuonna Suomi ei ole päässyt mukaan kilpailuun, ja nykysysteemissä ei ole päässyt finaaliin, niin tuo kymmenen on oikeasti järkyttävän monta.
Ja joo, joku varmasti katsoo noita menneiden vuosikymmenien biisejä ja sanoo että onpa kauheita. Sanotaanko niin, että ei ne muidenkaan maiden biisit mitää aikansa ABBAa olleet. Silti eivät jääneet jatkuvasti hännille.
Viime vuosilta löytyy myös kappaleita, joita ei ole tarvinnut hävetä yhtään. Vaikkapa tuo surullisenkuuluisa Blackbird. Olisi nyt luullut edes tuurilla joskus pääsevän finaalin keskivaiheille, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuja kauan seuranneena voisin todeta, että Suomi on aina jälkijunassa musiikin ja esitysten suhteen tai sitten laitamme edustajaksemme jotakin liian erikoista. Esiintyjämme usein myös hukkuu massaan. Meillä on hyviä artisteja ja yhtyeitä, jotka pärjäävät maailmalla, mutta miten saataisiin se potentiaali viisuihin. Briteillä on vähän sama ongelma. Sieltä tulee huippuartisteja, mutta näistä kukaan ei halua viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erottui kyllä, mutta en jaksaisi moista luukkurallia katsella edes kolmatta kertaa. Ihan hauska piristys kaiken yliyrittämisen seassa, mutta kappaleena tylsä.
Suomi voisi vaan jäädä pois viisuista. Mikä hinku meillä on ottaa takkiin joka kerta? Eihän muutkaan maat aina osallistu, vaikka eivät aivan häntäpäätä pitelekään.
Saarasta tykkäsin ja huono finaalisijoitus johtui vain siitä, että Suomen osa on tämä. Meillä ei ole tarpeeksi kavereita.
Huono finaalisijoitus johtui siitä, ettei esityksestä tykätty. Suomen osa, hahhahhaa! Nythän piti olla esittäjä ja kappale, jotka uppoaa esim. englantilaisiin. Ei uponnut, eikä siinä ole Suomi syyllinen. Meillä oli "kavereita" ihan riittävästi, kun Lordi voitti ja kun Softengine pärjäsi hyvin. Lopeta tuo selittely!
Tämä oli kolmas kommenttini koko ketjussa. Tosi ikävää, että eriävät mielipiteet tuodaan esille pilkallisella naurulla ja käskemisellä. Minä vain katsoin tätä viihdeohjelmana ja toin oman näkemykseni esille. En oleta että se on mikään totuus.
Miksi tämä menee ihmisillä näin tunteisiin? Minkäikäisiä nämä tiuskijat ovat, ehkä nuoria? Minä olen lähes 40v. ja nähnyt monet viisut. Suomi ei keskimäärin pärjää. Ei meillä niin huonoja esityksiä ole ja silti sijoitukset ovat useimmiten kehnoja. Lordi voitti, mutta se oli yksi voitto vuosikymmen sitten.
Mutta no, en jaksa väitellä. Kiinnostavat kisat oli kuitenkin ja seuraavaa vuotta jään odottamaan.
No minä olen viisikymppinen. Tuo sanomasi, että huono sijoitus Saaralle johtuu Suomesta, on kuin keijukerhon kokouksesta. Siinä olet oikeassa, että aikaisemmat edustuksemme ovat olleet ok. Olen vain kurkkua myöten täynnä neidin "minulle ei ole Suomessa mitään" hehkutusta ja kaikkien muiden haukkumista. Ja olen varmaan hirveä ihminen monen mielestä, kun nautin tulosten julkaisusta lähes yhtä paljon kuin silloin, kun Lordi voitti. Olen seurannut tätä Saara-farssia ja ihmetellyt suuresti, miksi hänet piti valita juuri tänä vuonna kesken kisan ja ohi muiden edustajaksi. Kaikkien Suomea vähättelevien puheidensa jälkeen!
Anteeksi vaan, mutta olen tyytyväinen! Maailmassa on sittenkin oikeudenmukaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen viisikymppinen. Tuo sanomasi, että huono sijoitus Saaralle johtuu Suomesta, on kuin keijukerhon kokouksesta. Siinä olet oikeassa, että aikaisemmat edustuksemme ovat olleet ok. Olen vain kurkkua myöten täynnä neidin "minulle ei ole Suomessa mitään" hehkutusta ja kaikkien muiden haukkumista. Ja olen varmaan hirveä ihminen monen mielestä, kun nautin tulosten julkaisusta lähes yhtä paljon kuin silloin, kun Lordi voitti. Olen seurannut tätä Saara-farssia ja ihmetellyt suuresti, miksi hänet piti valita juuri tänä vuonna kesken kisan ja ohi muiden edustajaksi. Kaikkien Suomea vähättelevien puheidensa jälkeen!
Anteeksi vaan, mutta olen tyytyväinen! Maailmassa on sittenkin oikeudenmukaisuutta.
En ole tuo kenelle vastaat, mutta minä taas olen kurkkuani myöten täynnä tuota "keijukerho"-lässytystä. Minulla ei ole ollut Saara Aallosta oikeastaan mitään mielipidettä, paitsi ehkä "teennäinen mutta osaa laulaa". Saarasta Euroviisuedustajana minulla ei ollut kirjaimellisesti mitään mielipidettä. Ei ottanut pattiin eikä sävähdyttänyt. Veroeurojen haaskaamisena en ole pitänyt sen enempää kuin muitakaan viisuihin osallistumisia. Kappale ei ollut minun makuuni, mutta ei se kyllä minusta ollut joukon surkeinkaan. Mitäänsanomattomista oli paljon valinnanvaraa.
Kyllä Suomen Euroviisuhistoriasta ja -sijoituksista pitäisi voida keskustella vaikkei Saara menisi millään tavalla tunteisiin.
Tiedättekö, että viime vuonna ei menty finaaliin ja silti minua ei hävettänyt yhtään. Se esitys oli kaunis ja tyylikäs, artistit taitavia ja biisi ihan hyvä.
Nyt mentiin hirveällä rytinällä ja paukkeella henkseleitä paukutellen finaaliin (rimaa hipoen kuten saimme tänään uutisista kuulla) eikä pärjätty. Ja minua hävettää.
Joku täällä kirjoitti, että Saara oli sanonut että voisi itsekin laulaa Viron biisin. En löydä enää lähdettä, muistaako joku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kamala tuota viron kiekumista.
Kaunis nainen, mulle tuli Gal Gadot ihan mieleen (Wonder Womanin näyttelijä)
Kerrankin joku mainitsi Nettan taiteilija kollegan! Olen samaa mieltä. Nettan laulussa mainittiin Wonder woman. En ole ooppera laulujen ystävä, mutta pidin Elinasta. Suomalainen Evelina, Elina ja Gal muistuttavat toisiaan. Israel voitti!
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö, että viime vuonna ei menty finaaliin ja silti minua ei hävettänyt yhtään. Se esitys oli kaunis ja tyylikäs, artistit taitavia ja biisi ihan hyvä.
Nyt mentiin hirveällä rytinällä ja paukkeella henkseleitä paukutellen finaaliin (rimaa hipoen kuten saimme tänään uutisista kuulla) eikä pärjätty. Ja minua hävettää.
olitko jotenkin mukana työssä? Jos et niin mitä ihmettä häpeät?
Huvitti se Saaran käytös viisuissa. Suurin osa muiden maiden edustajista kulki ihan itsekseen tai sitten se yleisradioyhtiön edustaja oli mukana. Ihan arkivaattessa. Avajaisissa oli iltapuvut.
Saaralla koko ajan KAKSI manageria mukana ja joka käänteessä vaatteiden vaihto ja muutenkin sellainen ”diiva on laskeutunut keskuuteemme” -asenne.
Kyllä loppui kuin seinään nyt tuo. 😂