Ensyönä tärkeää saada nukkua niin hyvin kuin mahdollista ja pelkään että mulle toimitetaan pakettia sillon ku oon nukkumassa
Laitanko oveen tai ovikellon päälle jonkun lapun "Älä häiritse 7.5 klo 19-->" tms vai miten voisin varmistaa ettei kukaan paketintuoja häiritse sillon kun oon jo menny nukkumaan? Huomenna siis tärkeä pääsykoe ja en halua herätyksiä niin että sitten jään pyörimään sänkyyn jos en saakaan uudelleen unta.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita paketin lähettäjälle uusi toimitusaika heidän sivullaan, lähetystunnuksen kautta.
Voiko niin edes tehdä? Miten? Näkyy kyllä lähetystunnus mutta ei siinä ole edes kerrottu mitään arvioitua toimitusaikaa, ei edes arvioitua toimituspäivää. Siinä sähköpostivahvistuksessa oli vaan että arvioitu saapumispäivä 7.5 tai mahdollisesti jo 5.5, ja ei tullut siis 5.5.
ap
Oikealla sarakkeessa laatikko "seuraa lähetystä". Näpyttele seurantanumero sinne.
Saan kyllä sen seurantaikkunan auki, mulle tuli siihen suoraa linkki sähköpostiin. Se mun linkki on osoitteeseen dhl.de, eli saksan dhl:n sivuille. Suomenkieliseltä ei löydy lähetystunnuksella mitään. Tuossa sanotaan seuraavasta vaiheesta "Nächster Schritt: Die Sendung wird dem Empfänger zugestellt." eli ilmeisesti se paketti on tänään tulossa, mutta kellonaikaa ei sanota missään. Enkä myöskään löydä mitään mistä toimitusajankohtaa voisi itse vaihtaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Villi arvaus: arki taitaa AP:llä olla aikamoista säätämistä ja stressiä.
En mä kyllä tuosta tunnista itseäni, mikä sellaisen vaikutelman on antanut? Se etten halua vuoden tärkeimpänä päivänä mua herätettävän silloin kun vähiten sitä haluan? Oon valmistautunut tähän kokeeseen joulusta saakka, ja ihan pikkasen ottais päähän jos olisin just saanut nukahdettua ja sitten heräisin ovikelloon ja en saisi unenpäästä uudelleen kiinni ja olisin monta kuukautta odottamanani koepäivänä väsynyt. Ei mua normaalisti kiinnostaisi vaikka toimittaisivat sitä pakettia klo 2 yöllä, se olisi vain yksi päivä. Huominen on mulle kuitenki enemmän kuin vain yksi päivä, sillä huominen määrittää sen mitä teen koko seuraavan vuoden.
ap
Ruuvaat sen "vasaran" ovikellon kuvusta irti niin eipä kolise. En luottaisi dhl:n toimituksensiirtoon, juuri viime viikolla siirsin toimituksen lähipostiin mutta sieltä ne vaan ovelta soitteli.
Toivottavasti saat nukuttua ja tentti menee hyvin!
Mutta yritä nyt hyvä ihminen vähän relata :D. Alkoi ihan itseäkin ahdistamaan!
Kuulostaapa vaikealta ja stressaavalta sun elämä. Ei tämä stressi varmaan tähän jää, eli lienet tyyppiä joka kehittää stressinsä ihan kaikesta ja säätää juttujaan koko ajan.
Tuskin sä sen paremmin nukut, vaikka tekisit mitä. Jännität koetta ja pakettiasiaa joka tapauksessa... Että mietipä kuinka paljon kannattaa omalla toiminnallaan stressiä kerätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita paketin lähettäjälle uusi toimitusaika heidän sivullaan, lähetystunnuksen kautta.
Voiko niin edes tehdä? Miten? Näkyy kyllä lähetystunnus mutta ei siinä ole edes kerrottu mitään arvioitua toimitusaikaa, ei edes arvioitua toimituspäivää. Siinä sähköpostivahvistuksessa oli vaan että arvioitu saapumispäivä 7.5 tai mahdollisesti jo 5.5, ja ei tullut siis 5.5.
ap
Oikealla sarakkeessa laatikko "seuraa lähetystä". Näpyttele seurantanumero sinne.
Saan kyllä sen seurantaikkunan auki, mulle tuli siihen suoraa linkki sähköpostiin. Se mun linkki on osoitteeseen dhl.de, eli saksan dhl:n sivuille. Suomenkieliseltä ei löydy lähetystunnuksella mitään. Tuossa sanotaan seuraavasta vaiheesta "Nächster Schritt: Die Sendung wird dem Empfänger zugestellt." eli ilmeisesti se paketti on tänään tulossa, mutta kellonaikaa ei sanota missään. Enkä myöskään löydä mitään mistä toimitusajankohtaa voisi itse vaihtaa.
ap
Jos se on halvin kuljetus, niin dhl varmaan siirtää sen hki-vantaalla suomen postin toimitettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ruuvaat sen "vasaran" ovikellon kuvusta irti niin eipä kolise. En luottaisi dhl:n toimituksensiirtoon, juuri viime viikolla siirsin toimituksen lähipostiin mutta sieltä ne vaan ovelta soitteli.
Toivottavasti saat nukuttua ja tentti menee hyvin!
Mutta yritä nyt hyvä ihminen vähän relata :D. Alkoi ihan itseäkin ahdistamaan!
Ei mulla tässä siis muuten mitään. Mä oon edelliset 3 päivää melkeimpä pelkästään rentoutunut ja katellut sarjoja ja tehnyt muuta rentouttavaa. Pari kertaa oon käynyt kaavat läpi ettei pääse unohtumaan. Kysehän on nimenomaan siitä että haluan vaan relata, enkä halua että ihan viimeistä loppuajan relaamista (eli siis viimeistä yöunta ennen koetta) häiritään. Mulla on taipumusta siihen että jos herään kerran yöllä niin voi mennä pitkään ennen kuin saan uudestaan unta ja yritän nyt vain minimoida sen riskin että niin kävisi tuon paketin takia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Soita DHL:n asiakaspalveluun.
Valtakunnallinen DHL Express -asiakaspalvelu palvelee puhelimitse ma-pe klo 8-17 numerossa 030 45 345 (yritysasiakkaat) ja 030 45 346 (yksityisasiakkaat).
http://www.dhl.fi/fi/ota_yhteytta/ota_yhteytta_express.html
Seuraavaksi ruuvaa ovikellosta kilistin irti, vuoraa ovikellon kohta vaahtomuovilla ja muovilla, laita lappu oveen ja käy kävelemässä ulkona ennen nukkumaanmenoa.
Mene hotelliin ensi yöksi ja pyydä mahdollisimman rauhallinen huone.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa vaikealta ja stressaavalta sun elämä. Ei tämä stressi varmaan tähän jää, eli lienet tyyppiä joka kehittää stressinsä ihan kaikesta ja säätää juttujaan koko ajan.
Tuskin sä sen paremmin nukut, vaikka tekisit mitä. Jännität koetta ja pakettiasiaa joka tapauksessa... Että mietipä kuinka paljon kannattaa omalla toiminnallaan stressiä kerätä.
Miksi kaikilla on joku käsitys että olisin stressistä hulluna joka asiassa ja että mun elämä olis jotenkin erityisen stressaavaa siksi että kehittelisin stressiä kaikesta mahdollisesta? :D Mitä ihmettä. Mä harvoin stressaan paljoa mistään, edes yo-kokeista en pahemmin stressannut, (joka oli todennäköisesti enemmän huono asia koska sen stressaamattomuuteni seurauksena en lukenut niihin melkein lainkaan). Tottakai on enemmän kuin normaalia stressata pääsykoetta johon on valmistautunut edelliset puoli vuotta ja joka määrittää koko seuraavan vuoden elämästä. Ihmiselle on normaalia stressata asioista jotka ovat tärkeitä, se on järkevissä määrin enemmän hyödyksi kuin haitaksi. On eri asia kantaa kroonista stressiä asiasta kuin asiasta, kuin stressata asiaa joka sen stressin verran huomiota oikeasti ansaitsee. Jos en stressaisi tätä lainkaan niin voisi käydä niin että jättäisin koko asian täysin huomiotta, ja en sitten saisi sen pakettitoimituksen vuoksi nukuttua muutamaa tuntia enempää, väsyneenä taas ei mun aivot toimi kovinkaan tehokkaasti ja teen huolimattomuusvirheitä enemmän.
ap
Empä tiiä, mutta toivottavasti ap saa opiskelupaikan kaiken tämän säädön jälkeen!
Mullakin on keväällä pääsykokeet, täytyy vaan toivoa ettei just edellisenä yönä lapsi sairastu ja huuda puolta yötä tai koira ala ripuloimaan. Mutta niillä mennään sitten :D
Aika menee näköjään palstaillessa stressi- ja pakettipohdinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Aika menee näköjään palstaillessa stressi- ja pakettipohdinnoissa.
Kyllähän tässä myös. Mä oon lähinnä nyt koko päivän koneella tekemässä mitä millonki tekee mieli. Se on mulle rentouttavinta. Lisäksi netflixiin tuli pari päivää sitten uus mielenkiintonen sarja niin katselen sitä. :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Empä tiiä, mutta toivottavasti ap saa opiskelupaikan kaiken tämän säädön jälkeen!
Mullakin on keväällä pääsykokeet, täytyy vaan toivoa ettei just edellisenä yönä lapsi sairastu ja huuda puolta yötä tai koira ala ripuloimaan. Mutta niillä mennään sitten :D
Kiitos, ja onnea sinne myös!
Hei ongelma ratkesi juuri, sillä paketti tuotiin äsken. Ihan kiva että tuli näin ennen kuin ehdin ruuvailla ovikellon irti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hei ongelma ratkesi juuri, sillä paketti tuotiin äsken. Ihan kiva että tuli näin ennen kuin ehdin ruuvailla ovikellon irti.
ap
Miksi alapeukut? Ootteko te pettyneitä että tää ongelma ratkes?
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä pakettia toimitetaan tohon aikaan?
Ostin nettikaupasta laukun ja sain ilmoituksen, että tavaran toimitus on päivänä x klo 21-22. Puoli kymmenen kuski soittikin. Että kyllä noi jakeluautot pörrää myöhäänkin. 8 6 9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi alapeukut? Ootteko te pettyneitä että tää ongelma ratkes?
ap
Rauhoitu nyt. Ja
No kerrankin joku keskustelu tulee päätökseen! Tule silti kertomaan miten kokeet meni!
Sulla herääminen kestää 4-5h?? Miten ikinä voit mennä mihinkään töihin?
Kun minulla oli vielä tuollainen ovikello, otin sen pois muutamaksi päiväksi, kun naapurin mukulat kävivät jatkuvasti rimputtamassa yötä päivää ja juoksivat karkuun. Laitoin ruuvin ja kuvun talteen ja ruuvasin takaisin paikalleen muutaman päivän päästä, ei ollut mitenkään vaikeaa. Itse ottaisin vain ovikellon pois ja laittaisin lapun, ettei häiritse, eiköhän tajua siinä kohtaa jos kuitenkin yrittää sitä ovikelloa soittaa eikä kuulu pihaustakaan, ettei ala koputtelemaan.