Pitääkö väärälle vastaanottajalle lähetetty kirje maksaa uudestaan?
Meneekö perille, jos kirjoitan vaan oikean osoitteen vanhaan kirjeeseen. Ei kai tarvi uutta postimerkkiä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Jos vastaanottajaksi on merkitty eri ihminen, kuin se, jolle aiot kirjeen postittaa, maksat postimaksun.
Jos vastaanottaja on oikea, mutta osoite on väärä, ei tarvitse maksaa uutta postimaksua.
No eihän se minun vikani ole, jos lähettäjä on lähettänyt väärin.
Minä olen saanut tarpeekseni edellisen asukkaan postien uudelleenohjailusta, seuraavat lentää roskiin.
Kirjota kuoreen väärä osoite ja pudota postilaatikkoon.
Mikä on väärälle vastaanottajalle lähetetty kirje? Siis siinä kirjeessä on sinun nimesi ja osoitteesi, mutta sisältö ei ole sinulle? Silloin joudut palauttamaan sen lähettäjälle, et tarvitse postimerkkiä, maksakoot lähettäjä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjota kuoreen väärä osoite ja pudota postilaatikkoon.
Tää kuulosti hassulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vastaanottajaksi on merkitty eri ihminen, kuin se, jolle aiot kirjeen postittaa, maksat postimaksun.
Jos vastaanottaja on oikea, mutta osoite on väärä, ei tarvitse maksaa uutta postimaksua.
No eihän se minun vikani ole, jos lähettäjä on lähettänyt väärin.
Uudet postikulut joutuu maksamaan, mutta lähettäjä on velvollinen maksamaan ne sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on väärälle vastaanottajalle lähetetty kirje? Siis siinä kirjeessä on sinun nimesi ja osoitteesi, mutta sisältö ei ole sinulle? Silloin joudut palauttamaan sen lähettäjälle, et tarvitse postimerkkiä, maksakoot lähettäjä.
Kirjeessä on minun osoitteeni, toisen nimi. Ja tämä kirje pitäisi lähettää kolmannelle henkilölle.
Vedät oman osoitteesi yli ja kirjoitat vaikka kuoreen että ei asu tässä osoitteessa. Uutta merkkiä ei tarvi laittaa! Pudotat postilaatikkoon.
Voinko kirjoittaa uuden oikean osoitteen ja uuden vastaanottajan vanhaan kuoreen ja laittaa postiin? Ilman uutta postimerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut tarpeekseni edellisen asukkaan postien uudelleenohjailusta, seuraavat lentää roskiin.
Jos käyt postissa kerran viemässä kirjeen sinne ja ilmoitat että ei asu ko osoitteessa niin sen jälkeen on kyllä postin ja vastaanottajan vastuulla. Posti voi kyllä ottaa ko osoitteen pois järjestelmästään ko henkilön osoitteena.
Vierailija kirjoitti:
Voinko kirjoittaa uuden oikean osoitteen ja uuden vastaanottajan vanhaan kuoreen ja laittaa postiin? Ilman uutta postimerkkiä.
No et. Silloinhan voitaisiin aina tehdä niin. Vanhat kuoret vaan käyttöön. Uusi nimi ja uusi osoite.....
Vedä osoite yli ja laita että ei asu ko osoitteessa ja pudota keltaiseen laatikkoon; menee postille tiedoksi, etsikööt uuden osoitteen.
Vierailija kirjoitti:
Teetkös elämässäsi myös muita rikoksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekö viitsisit olla kiikuttelemassa ja ilmoittelemassa jokaiseen mahdolliseen firmaan Suomessa, ettei häiskä enää asu kämpässäsi? Tein jo ilmoituksen maistraattiin ja se saa luvan riittää, oma ongelmansa jos ei sieltä tietoja päivittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekö viitsisit olla kiikuttelemassa ja ilmoittelemassa jokaiseen mahdolliseen firmaan Suomessa, ettei häiskä enää asu kämpässäsi? Tein jo ilmoituksen maistraattiin ja se saa luvan riittää, oma ongelmansa jos ei sieltä tietoja päivittele.
En sanonut etten tekisi samoin.
Kysyin vaan että teetkö muitakin rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanonut etten tekisi samoin.
Kysyin vaan että teetkö muitakin rikoksia.
Pidätkö punaisia housuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et. Silloinhan voitaisiin aina tehdä niin. Vanhat kuoret vaan käyttöön. Uusi nimi ja uusi osoite.....
Vedä osoite yli ja laita että ei asu ko osoitteessa ja pudota keltaiseen laatikkoon; menee postille tiedoksi, etsikööt uuden osoitteen.
No kun tiedän, mihin osoitteeseen ja kenelle se pitäisi lähettää.
Kai se sinne osoitteeseen menisi silläkin nimellä, kun kerran tuli minunkin osoitteeseen, vaikka ovessani lukee minun sukunimeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli pitkään vanhan asukkaan firmalle osoitettuja perintäkirjeitä. Kiikutettiin ne aina kiltisti postiin. Lopulta kyllästyttiin ja heitettiin pari kirjettä avaamattoman roskiin, niin johan loppui perintäkirjeiden tulo meille.