Pitääkö väärälle vastaanottajalle lähetetty kirje maksaa uudestaan?
Meneekö perille, jos kirjoitan vaan oikean osoitteen vanhaan kirjeeseen. Ei kai tarvi uutta postimerkkiä?
Kommentit (27)
Joskus asuin opiskelijasolussa, joten vaihtuvuus oli suurta. Parin vuoden aikana tuli ainakin kuudelle eri henkilölle osoitettua postia. Ei muuta kuin osoite kynällä yli, teksti "ei asu täällä" ja lähimpään kirjelaatikkoon. Aika nopeasti loppuivat väärät kirjeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on väärälle vastaanottajalle lähetetty kirje? Siis siinä kirjeessä on sinun nimesi ja osoitteesi, mutta sisältö ei ole sinulle? Silloin joudut palauttamaan sen lähettäjälle, et tarvitse postimerkkiä, maksakoot lähettäjä.
Kirjeessä on minun osoitteeni, toisen nimi. Ja tämä kirje pitäisi lähettää kolmannelle henkilölle.
Mille ihmeen kolmannelle henkilölle??
Ei tarvitse. Eikä niihin kirjeisiin tarvitse edes välttämättä mitään kirjoittaa. Itselle tuli minulle osoitettu kirje minun nimellä ja oikealla osoitteella. Silti joku oli viivannut nimen ja osoitteen yli sekä kirjoittanut "väärä osoite" no eipä ollut lainkaan väärä osoite. Postinjakaja vaan oli jostain ihmeen syystä pudotanut sen jollekin muulle ihmiselle. Tässä kaupungissa missä asun niin on tietääkseni ainakin kaksi saman nimistä kadunpätkää. Toinen on omakotitaloaluetta ja toinen keskustassa. Senkun kiikutatte postiin takaisin väärään osoitteeseen tulleet kirjeet ja sanotte että mennyt väärään osoitteeseen. Minun osoitteessa ei asu tämän niminen henkilö. Toisten kirjeiden hävittäminen on rikos. Miettikää nyt vähän. Siellä voi olla tärkeitäkin kirjeitä seassa. Ei ne kaikki tapaukset ole niitä että ei ole ilmoittanut osoitetaan maistraatille yms. Postinjakajakin voi tehdä virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on väärälle vastaanottajalle lähetetty kirje? Siis siinä kirjeessä on sinun nimesi ja osoitteesi, mutta sisältö ei ole sinulle? Silloin joudut palauttamaan sen lähettäjälle, et tarvitse postimerkkiä, maksakoot lähettäjä.
Kirjeessä on minun osoitteeni, toisen nimi. Ja tämä kirje pitäisi lähettää kolmannelle henkilölle.
Mille ihmeen kolmannelle henkilölle??
no saa ainakin asiat lopullisesti sekaisin kun keksii kirjeelle vielä uuden saajan omasta päästä. Huvinsa kullakin?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut tarpeekseni edellisen asukkaan postien uudelleenohjailusta, seuraavat lentää roskiin.
Sama juttu, 4-5 vuotta jaksoin kääntää kirjeitä osoitteeseen johon edellinen asukas muutti täältä, mutta yhden järjestön kirje tulee vuosittain siitä huolimatta tänne. Kun ei ole tässä ajassa viitsinyt ilmoittaa uutta osoitettaan, niin en minäkään viitsi positetella kirjeitä perään.
Aika hullua kyllä, jos asiaan täysin syyttömän uuden asukkaan oletetaan toimivan posteljoonina ja kuskaavan niitä edellisen hutilon kirjeitä postiin vaikka joka päivä. Olkoon vaikka miten rikos toisen kirjeiden hävittäminen, eiköhän jokaisella jossain vaiheessa pala käämi kun niitä kirjeitä vaan tulee ja tulee eri paikoista vaikka miten yrittää tolkuttaa joka paikkaan ettei se asu enää täällä.