Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Minulta kosmetiikkaa ostanut henkilö antoi plussan Huuto.netissä, mutta laittoi palautteeksi, että tuotteita oli kylläkin käytetty, vaikka myytiin uusina.
Se oli hieman outoa. Jos olisin myynyt käytettyjä tuotteita uusina, olisin toki ansainnut ison miinuksen ja huomautuksen ylläpidolta.
Mutta myin pakkauksissaan olevat tuotteet, joita en ollut käyttänyt - ja ostaja sen kyllä tiesi. Tuskin olisi muuten antanut positiivista. Mutta miksi moinen valheellinen väite?? Ei koskaan selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilö A oli antamassa tavaraa ilmaiseksi henkilölle B. Laitoin viestiä, mikäli henkilö B ei tuotetta ota, voisin siitä pikkasen maksaakkin, niin ei tarvitse ilmaiseksi antaa. Tällä välin oli tullut ilmaiseen jonoon henkilöt C,D,E,F ja G. A vastasi, että sopii hyvin. 20€ 😅 Ja koska en ollut valmis maksamaan ilmaiseksi annettavasta tuotteesta 20€, sen sai joku näistä jonottajista, ilmaiseksi.
Täh? Siis tarjosit rahaa, mutta et halunnut maksaa?
Jonon ja sääntöjen mukaanhan tuo meni.
Ahneutta, ilmaiseksi oli antamassa ja hyvää hyvyyttäni ajattelin, että voisin siitä muutaman euron jopa maksaakkin, mutta ilmaisen tuotteen antaja halusikin 20€ ja koska katsoin kohtuuttomaksi maksaa 20€ ilmaisesta tavarasta, antoi sen seuraavalle ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilö A oli antamassa tavaraa ilmaiseksi henkilölle B. Laitoin viestiä, mikäli henkilö B ei tuotetta ota, voisin siitä pikkasen maksaakkin, niin ei tarvitse ilmaiseksi antaa. Tällä välin oli tullut ilmaiseen jonoon henkilöt C,D,E,F ja G. A vastasi, että sopii hyvin. 20€ 😅 Ja koska en ollut valmis maksamaan ilmaiseksi annettavasta tuotteesta 20€, sen sai joku näistä jonottajista, ilmaiseksi.
Ahneutta, ilmaiseksi oli antamassa ja hyvää hyvyyttäni ajattelin, että voisin siitä muutaman euron jopa maksaakkin, mutta ilmaisen tuotteen antaja halusikin 20€ ja koska katsoin kohtuuttomaksi maksaa 20€ ilmaisesta tavarasta, antoi sen seuraavalle ilmaiseksi.
Erikoista, että on näköjään ihan normaalia. En itse edes kehtaisi! Tai ette ymmärrä pointtia.
Roskalava, roskikseen heitettävä tuote tarjotaan, että tästä saat hakea ILMAISEKSI. Toinen ihastuu tähän toisen roskaan, voisinpa tästä vaikka vitosen maksaakkin koska pidän siitä! Antaja sanoo, saat sen 20€:lla.
Ja koska kieltäydyin maksamasta 20€ ilmaiseksi annettavasta tavarasta, se annettiin ohi seuraavalle joka haki ne ilmaiseksi. Eli antajalle ei kelvannut roskikseen menevästä tuotteesta 5€ tai 10€ vaan halusi 0€ tai 20€, mutta minä en saanut sit ilmaiseksi hakea, 20€ tai ei ollenkaan.
Ja tämäkö on ihan normaali käytäntö?
Mieleen on jäänyt niin huonoja osto, kun myyntitapauksiakin. Lopetin kokonaan ja siirryin kirppispöydälle, ongelmat loppuivat siihen.
Eräs nainen teki kauppaa siitä ja tästä. Taisi tulla hintaa yhteensä peräti 8€, muutto oli päällä ja tiesi hyvin, että tavarat on noudettava päivään x mennessä. Syitä jatkuvaan tulonsa perumiseen löytyi monia, oli väsynyt, kissa karkasi, siskon mies kuoli ja viimeisin oli huippu, hänen miehensä eksyi metsään. Oli seuraavanakin päivänä siellä teillä tietämättömillä ja vielä kolmannenkin. Luulen, että olisi kuppien sijaan isompi tarve navigaattorille...
Yksi ostotilanne koitui 200€ tappioksi minulle, koska en vain kehdannut sanoa ja perua kauppaa, kun huomasin käyväni sitä heikosti näkevien vanhusten kanssa ja olivat tuotteen toimittaneet jo kotiovelle saakka.. tästä päätin, että en enää koskaan osta ovelle tuotuna, koska en voi kieltäytyä enää siinä vaiheessa.
Yhden kerran ostin samaiselta myyjältä paidan sekä elokuvan. Postia kovasti odotin ja kylläpä suututti avata kirje. Paidassa oli keskellä selkää iso reikä ja dvd:ssä oli suusta sylkäistyt puoliksi sulanut lakupala...
Tinkiminen hämmästyttää aina. Mikäli myyt tuotetta vaikka 10€, aina tingitään -50%, röyhkeimmät jopa enemmän. Esimerkkinä myin lapsen käyttämätöntä merkkihaalaria, ovh 119€. Laput kiinni, pyysin 35€ ja minkälaisen viestin sain. Jotakuinkin näin: ”moikka, mä oon yksinhuoltaja äiti ja siksi mulla on ihan kauheen tiukkaa ja mun lapsella ei oo talvivaatteita. Voisitko lahjottaa tän mulle ja jos sulla olis vielä jotkut talvikengät ni tarviin sellaisetkin. Koko 26 tai 27” siis MITÄ!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että on näköjään ihan normaalia. En itse edes kehtaisi! Tai ette ymmärrä pointtia.
Roskalava, roskikseen heitettävä tuote tarjotaan, että tästä saat hakea ILMAISEKSI. Toinen ihastuu tähän toisen roskaan, voisinpa tästä vaikka vitosen maksaakkin koska pidän siitä! Antaja sanoo, saat sen 20€:lla. <- hinta oli 0€, mutta koska pidin tuotteesta ja olisin voinut siitä vitosen tai kympinkin maksaa, ettei tartte ilmaiseksi antaa niin haluaakin 20€!
Ja koska kieltäydyin maksamasta 20€ ilmaiseksi annettavasta tavarasta, se annettiin ohi seuraavalle joka haki ne ilmaiseksi. Eli antajalle ei kelvannut roskikseen menevästä tuotteesta 5€ tai 10€ vaan halusi 0€ tai 20€, mutta minä en saanut sit ilmaiseksi hakea, 20€ tai ei ollenkaan.
Ja tämäkö on ihan normaali käytäntö?
On kyllä normaali käytäntö. Jos joku säännöistä piittaamaton haluaa kiilata roskalavaryhmässä tai muun ilmaistavaran kanssa tarjoamalla rahaa, niin hinta asetetaan silloin pilviin. Ehdotuksesi oli törkeä ja aivan varmasti myös kyseisen ryhmän sääntöjen vastainen, ja kannattaa olla iloinen ellei sinua bannattu sieltä lopullisesti vaan opetus jäi tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskalava, roskikseen heitettävä tuote tarjotaan, että tästä saat hakea ILMAISEKSI. Toinen ihastuu tähän toisen roskaan, voisinpa tästä vaikka vitosen maksaakkin koska pidän siitä! Antaja sanoo, saat sen 20€:lla. <- hinta oli 0€, mutta koska pidin tuotteesta ja olisin voinut siitä vitosen tai kympinkin maksaa, ettei tartte ilmaiseksi antaa niin haluaakin 20€!
Ja tämäkö on ihan normaali käytäntö?On kyllä normaali käytäntö. Jos joku säännöistä piittaamaton haluaa kiilata roskalavaryhmässä tai muun ilmaistavaran kanssa tarjoamalla rahaa, niin hinta asetetaan silloin pilviin. Ehdotuksesi oli törkeä ja aivan varmasti myös kyseisen ryhmän sääntöjen vastainen, ja kannattaa olla iloinen ellei sinua bannattu sieltä lopullisesti vaan opetus jäi tähän.
Kiilannut? En kiilannut. Etkö ymmärrä, nyt vaikka Pirkko tarjoaa Pekalle, minä jos Pekka ei ota ja voisin vähän maksaakkin. Pekka sanoo, ettei ole tarvetta ja Pirkko laittaa mulle, että haluaa siitä 20€. Minun jälkeeni on tullut jonoa, ilmaiseksi sitä hakemaan koska ryhmä kieltää myymisen. Minä sanon, että vitosta ajattelin tai vaikka kymppi niin ei kelpaa. Hän antaa sen jonossa seuraavalle, joka hakee sen hintaan 0€.
Vierailija kirjoitti:
En muista kerroinko tämän jo, mutta juttu on sen verran surkuhupaisa, että laitan - pahoittelen, jos on jo kerrottu -.
Laitoin FB-kirppikselle yhden Avonin tuoksun myyntiin, jonka olin saanut lahjaksi. Olin testannut sitä vain kerran. Pullo oli käytännössä täysi. Parfyymin varasi heti nainen, ilmeisesti somali, ja sovimme kaupat talomme pihalle. Rouva tuli sovittuun aikaan. Hänellä oli sellainen ronskilanhilkan ote :D
- Anna minä testaan! ja hän työnsi heti parfyymia kämmenselälle (!) suihkautettuaan kasvonsa ihan kiinni käteen. -Nyt minun silmiä kirvelee! Ei hyvä! Tämä ei ole hyvä!
Sanoin rauhallisesti, että tuoksun pitää antaa asettua ensin iholle yms asiaan kuuluvaa.
- Minkämaalainen tämä on?
- Avon on amerikkalainen firma..
- Tässä lukee Made in Poland!
- Niin.. yritin sanoa, että Euroopassa myytävät tuotteet valmistetaan Puolassa.
- Onko tämä aito?
- On.. ei Avonin tuoksuista tehdä kopioita.. (tässä vaiheessa alkoi jo vituttaa, vaikka otin ensin ihan huumorilla)
- Ei tämä ole hyvä tuoksu! No, minä otan sen sitten, annan vaikka tyttärelle! hän tiuskaisi, ojensi minulle viiden euron setelin ja lähti.
Jos minä ostan tuoksun FB-kirpparilla, jota en ennalta tunne, googlaan. Katson, mitä siinä on, minkä arvoinen se on jne Kaikenlisäksi olin kuvaillut tuoksua asiaankuuluvasti jo ilmoituksessa.
Jälkeenpäin ajattelin, että ehkä se oli vain naisen tapa tehdä kauppoja, pitää esittää epäluuloista, olla tiukka yms Onneksi mulle jäi tämä tarina, jota voi kertoa viiden euron parfyymista ja ristikuulustelusta.
Luultavasti tapa. Myin autoa ja ostajana vastaava henkilö. Kaupan kohteesta ei ostajalla ollut valittamista ja käteiskauppa. Maksun aikana antoi nivaskan pienehköjä seteleitä ensin hieman yli puolet hinnasta. Siitä alkoi tinkaaminen eri syillä ja pienissä erissä koko summa alkoi olla kasassa kunnes tingattiin alle viitosesta. Ärsyttävä ja hauskakin kokemus jota en välttämättä halua toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneutta kun ilmaiseksi antaa?
"Hyvää hyvyyttäs" rikot sääntöjä ja koitat etuilla ryhmässä jossa annetaan ilmaiseksi.
Se vaan ei halunnut antaa tuotetta sulle koska oot törkeä.
Just täällä kuvattujen tilanteiden takia voin ite mielummi vaikka maksaa siitä et pääsen jostain kamasta eroon ilman tätä säätöä et tuun hakee sillo ja sillo, katoan kuin pieru saharaan, ilmestyn keskellä yötä ovelle jne. Vien ihan kaiken minulle tarpeettoman kierrätyskeskukseen, jossa ne otetaan vastaan kyselemättä ja myyvät siellä sitten eteenpäin. Näin säästyy mielenterveys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvää hyvyyttäs" rikot sääntöjä ja koitat etuilla ryhmässä jossa annetaan ilmaiseksi.
Se vaan ei halunnut antaa tuotetta sulle koska oot törkeä.
Ahneudesta halusi 20€ kun mainittiin, että voisin vaikka VÄHÄN maksaakkin. Mä en edellenkään ole etuillut. Mä olin niistä ensimmäinen kiinnostunut, hän tarjos ne ja laitoin JOS EI OTA niin mua kiinnostaa. Iteppä oisin sanonut että ei tartte maksaa mitään, mut jos haluat voit vaikka kahvipaketin tuoda. En tajua mikä tässä on noin vaikeaa ymmärtää??? Jos mä olen ekana jonossa ni ketä mä etuilin!?!? En ketään! Sillehän ne oli menossa kelle oli tarjottu, sanoin ja tarkensin jos toinen EI OTA. Ja hän itse laittoi, ettei ole tarvetta joten menkööt vaan seuraavalle. MULLE. Ja koska mä olin valmis antamaan niistä lantin, niin piti 20€ saada. Eikö ole ahneutta, ilmaiseksi annan mut jos maksat ni 20€ pitää saada?!? Mut hyvä tietää, että voin itsekkin jatkossa pyytää niistä 20€ ja se ei ole ahneuden eikä poikkeavan käytöksen merkki 👌 (en kehtais! Jos sen ilmasiks oon antamassa ja joku haluaa siitä vitosen antaa ni sehän on mulle kannattavaa. Tälle ei näköjään.)
Vierailija kirjoitti:
Mieleen on jäänyt niin huonoja osto, kun myyntitapauksiakin. Lopetin kokonaan ja siirryin kirppispöydälle, ongelmat loppuivat siihen.
Eräs nainen teki kauppaa siitä ja tästä. Taisi tulla hintaa yhteensä peräti 8€, muutto oli päällä ja tiesi hyvin, että tavarat on noudettava päivään x mennessä. Syitä jatkuvaan tulonsa perumiseen löytyi monia, oli väsynyt, kissa karkasi, siskon mies kuoli ja viimeisin oli huippu, hänen miehensä eksyi metsään. Oli seuraavanakin päivänä siellä teillä tietämättömillä ja vielä kolmannenkin. Luulen, että olisi kuppien sijaan isompi tarve navigaattorille...
Yksi ostotilanne koitui 200€ tappioksi minulle, koska en vain kehdannut sanoa ja perua kauppaa, kun huomasin käyväni sitä heikosti näkevien vanhusten kanssa ja olivat tuotteen toimittaneet jo kotiovelle saakka.. tästä päätin, että en enää koskaan osta ovelle tuotuna, koska en voi kieltäytyä enää siinä vaiheessa.
Yhden kerran ostin samaiselta myyjältä paidan sekä elokuvan. Postia kovasti odotin ja kylläpä suututti avata kirje. Paidassa oli keskellä selkää iso reikä ja dvd:ssä oli suusta sylkäistyt puoliksi sulanut lakupala...
Tinkiminen hämmästyttää aina. Mikäli myyt tuotetta vaikka 10€, aina tingitään -50%, röyhkeimmät jopa enemmän. Esimerkkinä myin lapsen käyttämätöntä merkkihaalaria, ovh 119€. Laput kiinni, pyysin 35€ ja minkälaisen viestin sain. Jotakuinkin näin: ”moikka, mä oon yksinhuoltaja äiti ja siksi mulla on ihan kauheen tiukkaa ja mun lapsella ei oo talvivaatteita. Voisitko lahjottaa tän mulle ja jos sulla olis vielä jotkut talvikengät ni tarviin sellaisetkin. Koko 26 tai 27” siis MITÄ!?!
Joo. Myyn aika paljon tietyllä face-kirppiksellä. Tinkiminen on oma asiansa ja annan alennusta usein ihan oma-alotteisesti jos joku ottaa useamman tavaran.
Mutta missä maailmassa nää lahjoitusten anelijat oikeen elää? :D
Mulla on nyt kaks kertaa sama nainen varannut jotain ja tosissaan kysellyt, voinko antaa ilmaiseksi muutaman euron arvoisen tuotteen. "Onko tiukka hinta? Onkohan mahdollista saada ilmaiseksi kun on itsellä tiukka rahatilanne vai onko sullakin nyt ei ole rahaa ostaa pakko ei ole 😭😭😭"
Eikä mitään käsitystä välimerkeistä mutta itkuhymiöiden rivi on pakollinen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan ei halunnut antaa tuotetta sulle koska oot törkeä.Ahneudesta halusi 20€ kun mainittiin, että voisin vaikka VÄHÄN maksaakkin. Mä en edellenkään ole etuillut. Mä olin niistä ensimmäinen kiinnostunut, hän tarjos ne ja laitoin JOS EI OTA niin mua kiinnostaa. Iteppä oisin sanonut että ei tartte maksaa mitään, mut jos haluat voit vaikka kahvipaketin tuoda. En tajua mikä tässä on noin vaikeaa ymmärtää??? Jos mä olen ekana jonossa ni ketä mä etuilin!?!? En ketään! Sillehän ne oli menossa kelle oli tarjottu, sanoin ja tarkensin jos toinen EI OTA. Ja hän itse laittoi, ettei ole tarvetta joten menkööt vaan seuraavalle. MULLE. Ja koska mä olin valmis antamaan niistä lantin, niin piti 20€ saada. Eikö ole ahneutta, ilmaiseksi annan mut jos maksat ni 20€ pitää saada?!? Mut hyvä tietää, että voin itsekkin jatkossa pyytää niistä 20€ ja se ei ole ahneuden eikä poikkeavan käytöksen merkki 👌 (en kehtais! Jos sen ilmasiks oon antamassa ja joku haluaa siitä vitosen antaa ni sehän on mulle kannattavaa. Tälle ei näköjään.)
Jos antaisin mitä tahansa ryhmässä, jossa on kielletty tavaran vaihto rahaan niin kyllä mäkin toteaisin hinnaksi ainakin 100e, jos joku koittaa rikkoa sääntöjä, ja skippaisin henkilön kokonaan.
Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää.
Laitoin vkonloppuna 10 vaatetta myyntiin.
Hyvät kuvat, mitat, merkit. Jokaisessa hinta ja mainitsin jos ostat kaikki, saat yht 25 e.
Pari min myöhemmin tuli ostaja.
Laittoi viestiä milloin noutaisi, sovittiin päivä, haki ja maksoi käteisellä.
Löysin pari lippistä ja kysyin etukäteen onko käyttöä näille, saat kaupanpäälle.
Ostaja toi suklaalevyn kiitokseksi.
Näin voi myös käydä.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu, että joskus käy kauppa ja joskus ei?
Haikeana muistelen erästä syksyä, siitä on jo vuosia aikaa, kun ravasin harva se päivä postittamassa jotain Huuto.netissä myymääni tuotetta. Oli lasteni pieneksi jääneitä merkkivaatteita, kosmetiikkaa. Rahaa tuli kivasti, kauppa kävi hyvin ja suht mutkattomasti.
Sitten yhtäkkiä Huutonetissä ei liikkunut tavara enää.
Hoksasin, että Facebookin paikalliskirppikset olivat ehkä syy siihen ja liityinkin lähialueemme kirppisryhmiin. Kauppa kävi. Perhe jo hermostui, kun meillä soi joka ilta ovikello ja minä myin vaatteita, kenkiä, lasten kirjoja yms. Samalla tapasin tosi kivoja ihmisiä. Hyvät vibat.
Nyt ei mene mikään kaupaksi sielläkään. Paljon olisi merkkitavaraa ja edulliset hinnat. Tämä hiljaisuus alkoi jo ennen koronaa. :(
onko muilla samanlaisia kokemuksia ja tai selitystä tällaiseen?
Kaipaan kaupankäyntiä.
Facebook Marketplace on nyt aktiivisin ainakin oman kokemukseni mukaan. Kannattaa kokeilla sitä!
Kaikista näistä jutuista pitää todeta, että elämä muuttui nettikirppistelyn suhteen tosi paljon helpommaksi kun Facebook Marketplace tuli!
Nuo ryhmät olivat aivan painajaista! Koko tuo av, yv, jono -hässäkkä, odottelua kun se ensimmäisen av:n ilmoittanut miettii, mittailee, kysyy mieheltä, sitten vapauttaa, tai päättää ottaa mutta käyttäytyy törkeästi, säätää, odotuttaa, tinkii. Ja ei voi ohittaa, kun sitten alkaa hirveä riitely siitä, kenelle tuote kuuluu, ja sitten yp hyppää mukaan riitelemään ... Se oli aivan hirveää.
Nyt pystyy ohittamaan kaiken tuollaisen ja myymään kenelle haluaa. Ihan mieletön parannus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä tarina. Itse toimit väärin kun yritit kiilata, ihan oikein että myyjä pisti jonkinmoisen hinnan epäeettisyydelle.
Myin viime syksynä Canada Goose -takin. Tuli vaikutelma, että niitä taitaa varastettuina liikkua aika paljon, kun tietyntyyliset ihmiset ottivat yhteyttä ja heti ensimmäisenä vaativat kuittia ja ilmoittivat samalla, että pitää saada alennusta jos kuittia ei ole.
Itselleni jotenkin niin itsestäänselvyys että se tuote on ostettu ja maksettu, ettei edes kuitin vaatiminen tulisi ensimmäisenä mieleen. Tsekkailin sitten vähän noiden takkien tarjontaa Facebookissa, niin tosi monissa ilmoituksissa kyllä heräsi epäilys. Tyyliin että myytiin vaikka kolmea kappaletta täysin samanlaista, samanväristä ja samankokoista Canada Goose -takkia, kaikki käyttämättömänä ja niin, että laput edelleen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
FB-kirppiksellä ärsyttää syystä se sääntö., että ei saa myydä ensimmäisen av:n ohi sellaiselle, joka voisi tulla heti ostamaan tuotteen, ja se eka av pyytää lisäaikaa ja on jo kuuluisa hupivaraaja. Minä en siitä säännöstä välitä, vaan laitan ilmoituksiini aina tämän: "Myyn nopeimmalle ostajalle". En ole saanut mitään tukkapöllyä sen takia. Aiemmin oikeasti kiinnostuneet, jonossa olleet varaajat, joutuivat odottelemaan näiden nopeiden turhaan varanneiden takia.
Joo, tuo oli sietämätön sääntö. Omassa kaupungissani oli ihminen, joka oli tunnettu siitä, että teki bisnestä nettikirppareilla FB:ssä. Siis kielletystl, koska päivysti 24/7 jokaisessa paikallisessa kierrätysryhmässä, joissa kaikissa tuotteiden jälleenmyynti voitollisesti oli kielletty. Joten kukaan ei halunnut enää myydä hänelle, kun tiedettiin, että osti jälleenmyytäväksi voitolla. Mutta tuon av-säännön takia, ja kun teki tuota työnään ja päivysti aina ryhmissä, niin tämä sai aina sen av:n ekana. Ja sitten oli tosi vaikea saada myytyä kenelläkään asialliselle. Onneksi on nyt hävinnyt maisemista jouduttuaan vaikeuksiin.
Minua ärsyttää Torissa ihmiset, jotka laittavat tavaransa ”ovelasti” myyntiin annetaan-ilmoituksen alle. Kun avaat ilmoituksen, niin siinä lukeekin esim. ”annetaan sitä ja sitä kahvipakettia vastaan”. Ja aina ovat jotain 4-6 euroa maksavia kahveja. Ei se silloin ole mikään ilmainen tuote. Kun itse annan ilmaiseksi, niin se on myös ilmainen.
Mieluummin vien myyjälle sen 4-6 euroa kuin että joudun erikseen kaupasta etsimään jotain tiettyä kahvia tms. Yhden kerran olen tehnyt kaupat tällaista vaihtoa vastaan kun myyjä ”antoi” kalliin kukkapöydän kahvia vastaan. Kolmannesta kaupasta vasta löysin sen kahvin. Ihan yhtä hyvin olisin voinut antaa sen 6 euroa myyjälle ja hän olisi itse saanut ostaa kahvin kauppareissullaan kun varmaan tietää mistä kaupasta sitä saa.
Näitä vaihdetaan jotain tuotetta vastaan on aika paljon Torin annetaan-ilmoituksissa.