Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1921/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin myös ennen, näitä onko vielä vapaana kyselijöitä. Tästä lähtien taidan kysyä itsekin, koska nyt on kaksi käynyt niin, että myyjä onkin ilmoittanut että tavara on myyty, kun olen suoraan sanonut:ostan tämän.

Höh, silloin ilmoitus joko poistetaan, tai ainakin päivitetään varatuksi.

Jos viestissä ei lue mitään muuta, kuin "onko vapaana", niin kokemukseni mukaan näille on aivan turha vastata. Heistä et enää kuule mitään. Sen sijaan jos viestissä lukee jotain tyyliin "onko tämä vielä myytävänä, olisin kiinnostunut ostamaan, yst terv x. Sellaiselle vastaan, viestistä näkee samantien että ostajaehdokas on oikeasti kiinnostunut.

Vierailija
1922/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉

Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä

Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.

Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.

Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla. 

Tuon 

Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.

Paskanmarjat.

T: synnytyssairaalassa töissä

JUUR NÄIN! Oon mies ja ollut synnytksessä mukana aina. Kumpikaan kerta ei kätilölle ollut mitenkään kiire. Hyvin ehditiin jutella niitänäitä ja pitkät tovitkin välillä. Missä ihmee välissä tuossa ei muka ehtisi yhtä viestiä rapsutella puhelimella?

Luin tämän keskustelupätkän alusta saakka ja .... WTF! Työajalla työvuorossa shoppaillaan kirppisryhmissä?? Työaikana ei sometella eikä shoppailla ikinä missään!! Työaikana tehdään töitä ja vapaa-ajalla sitten shoppaillaan KUN ON AIKAA VASTATA viesteihin. Kohteliaisuutta sille myyjällekin kun on tavoitettavissa, ja työnantajalle että se työaika josta maksetaan palkkaa, silloin tehdään työtä josta palkka ansaitaan. Lyhyesti: osta vapaa-ajalla!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton aikaan lahjoittelin suht paljon tavaraa pois ja kaikenlaista vastausta todellakin tuli.

Käytetylle mutta hyvin toimivalle pesukoneelle olisi pitänyt antaa puolen vuoden takuu. Totesin ettei onnistu. Pesukone kelpasi silti ja oli muutaman päivän päästä myynnissä 80 eurolla ja kehuttiin uutta vastaavaksi.

Tulostin/skanneri olisi pitänyt käydä asentamassa ottajan kotona toimintaan. Koska tulostimen väri oli loppu, se olisi myös pitänyt samalla ostaa. Tämä kaikki ilmaiseksi tietenkin, koska annoinhan koneen ilmaiseksi. En vain tajunnut, että olisi pitänyt ilmoittaa samalla, ettei sisällä kuljetus- ja asennuspalvelua. No, onneksi toinen henkilö kävi hakemassa laitteen ilman mutinoita.

Sovittuna aikana jätti useampikin saapumatta. Jos puheluun tai viestiin ei vaivauduttu vastaamaan ohareiden jälkeen, luovutin tavarat seuraavana päivänä toiselle.

Vierailija
1924/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt torikauppaa jo kymmenen vuoden ajan välillä enemmän ja välillä vähemmän. 99% kaikesta kaupasta, ostoista ja myynneistä sujuu mukavasti. Ihmiset ovat yleisesti ottaen luotettavia ja pitävät sanansa.

Itse aloitan kaupanteon aina kysymällä, että onko vielä vapaana?. Se johtuu siitä, että 50% myynti-ilmoituksista on jo myyty, mutta ilmoitusta ei ole päivitetty. 

En ole koskaan joutunut odottamaan "koko päivää" tavaran noutajaa, koska sovin noutoajan aina tarkasti. Jos joku ei nouda sovittuna aikana, myyn seuraavalle.  En varaa kenellekään tavaroita, ellei kaupasta ole sovittu selvästi. Silloinkin varaudun itse henkisesti siihen, että ostaja jostain syystä joutuu perumaan kaupan. Sitten vaan myyn seuraavalle. Tätä on tapahtunut kuitenkin aniharvoin.

Tinkimiseen suhtaudun neutraalisti. Neuvottelutaidon kurssilla opetettiin, että neuvotteluun (siis kaupankäyntiin) lähtiessä pitää olla aina neuvotteluvara. Usein minulla pieni tinkimisvara onkin. Mutta jos ei ole, niin ilmoitan senkin perustelujen kera. Joskus ihmiset käyttävät melko typeriä argumenttejä tinkiessään, mutta en minä siitä ärsyynny.

Elämä on ja ihmiset on. Kaikenlaista tallaajaa täällä vaeltaa. Mun puolesta saa vaeltaa. Jos joku kysyy vaikka ilmoituksessa se jo lukikin, niin en siitä suutu, koska en itsekään ole niin tarkka. Ja jos joku kysyy materiaalista varmistaakseen, että se on mitä on sanottu olevan, niin sekin on ok. Kysyjällä on varmaan syynsä. Ei se mulle kuulu. Myyn tavaroita siksi, että saan ne kiertoon. Sen lisäksi ei tule vaatimusta ihmisten täydellisyydestä.

Vierailija
1925/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli positiivinen  ja erilainen kokemus:

Tansaniasta kotoisin oleva nainen tuli hakemaan parfyymia, jonka oli varannut multa (FB-kirppis). Hän kyseli samalla, olisiko mulla enempää myytäviä tuoksuja, kun hän oli lähdössä kotimaahansa ja mielellään veisi sinne tuliaiseksi, olivat kovin haluttuja. Mullahan oli! (kirjoitan tuossa Palstan parfyymifanit-keskustelussakin) Hän osti multa 4 parfyymia samalla kerralla, juteltiin siinä muutenkin, ja jäi hyvä mieli.

Mulla on muutenkin hyviä kokemuksia sekä afrikkalaisista että Suomen romaneista näissä kirppiskaupoissa. 

Vierailija
1926/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista on se, miten jotkut myyjät kuvaavat myytäviä tuotteitansa. Myydään nojatuolia tai lipastoa, jonka päälle on kasattu sekalainen röykkiö roinaa, mitkä eivät kuulu kauppaan. Jostain varaston perältä otetaan kuva pölyisestä huonekalusta, minkä päällä on tavarakasa. Eikö nyt sen verran voi kuvausta varten nostaa niitä rojuja syrjään, että myytävä tuote näkyy kunnolla? Samoin juuri oli myyntikuva savisista ja kuraisista kumisaappaista, houkuttelevaa, eikö? Ryppyiset vaatteet tai Ikeakassillinen mytyssä olevia lumppuja, toki ilmoitetaan, että ovat s-kokoisia, saavat myös ihme kyllä ostohalut sammumaan.

Vierailija
1927/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Hervannassa. Viime kesänä myin setin yliopiston kurssikirjoja, yhä käytössä olevia. Hyväkuntoisia hinta uutena yli 300 e. Pyysin 90 e.

Eräs ulkomaalainen opiskelija pyysi lähettämään postitse. Olisi maksanut saatuaan kirjat. Tiedän missä ao.hlö asuu eli Turtolassa. Sieltä olisi 5-10 min matka bussilla tänne yhteensuuntaan. Hirveä venkoominen alkoi "don't you..can you not really ääh". Lopuksi kirjoitti viestin joka oli minulle tuntematonta kieltä eikä välttämättä mitään kivaa. Ei halunnut matkustaa "maailman ääriin".

Olisiko ollut paikallistuntemus vielä haussa.

No pistin ne akateemiselle kirjakirppiksele myyntiin. Myin yksittäin. Sain melki 200.

Toinen tapaus oli tällä viikolla. Olisin ostanut eräälle nörtille sarjahiiren retrokoneeseen. Sopiva löytyi Helsingistä. Mulla on mummopuhelin ja tiliä en voi käyttää kun ulosottamies roikkuu ovella eli elän käteistaloudessa. Olisi pitänyt olla Mobile Pay. Ei ole ei. Mutta sitten myyjä alkoi oikeasti vittuileen ja saarnaa mulle ja julkaisi vielä kuvakaappauksen keskustelusta omalla seinällään. Ei kukaan enää käytä postiennakkoa kuulema. S*nan kuplaotta.

Vierailija
1928/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin juhlamekkoa, joka jäi käyttämättä. Merkkivaate. Maksoin alessa 70 euroa. Vaate oli siis uudenveroinen, vain sovitettu ja unohdettu sen jälkeen vaatekaappiin.

Pyysin siitä 30 euroa.

alkoi hirveä säätäminen, vedottiin alennusmyynteihin, että kympillä olisi pitänyt myydä.. Sitten yksi nainen vielä kysyi materiaalia, jonka olin toki maininnut ilmoituksessa. Laittoi viestin: "Polyesteria kesähelteellä?! Kuka haluaa hikoilla? EI KIITOS."

siis voi helvetti. Materiaali on juuri kätevä, koska ei rypisty, ja mekko oli väljää mallia, ei todellakaan hiosta. Harvemmin sen näköiset juhlamekot ovat puuvillaa.

Lopulta yksi alennusmyynteihin vedonnut tinkijä olisi halunnut kuitenkin hakea mekon sovitettavaksi ennen ostoa, siis kotiinsa. 

en suostunut, sama nainen oli sitten parin viikon vänkäämisen jälkeen tulossa ostamaan, mutta suostuisi maksamaan vain 15 euroa.

En myynyt. mekko odottaa edelleen uutta omistajaansa.  Kun tarpeeksi tulee säätöä, multa menee hermo ja mieluummin olen myymättä kuin myyn vänkääjälle, joka ei edes osaa tinkiä.

Tinkimistä ei aloiteta vaatimalla puolta halvemmaksi kuin pyyntö. Ei varsinkaan uudenveroisesta merkkituotteesta.

Vierailija
1929/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt torikauppaa jo kymmenen vuoden ajan välillä enemmän ja välillä vähemmän. 99% kaikesta kaupasta, ostoista ja myynneistä sujuu mukavasti. Ihmiset ovat yleisesti ottaen luotettavia ja pitävät sanansa.

Itse aloitan kaupanteon aina kysymällä, että onko vielä vapaana?. Se johtuu siitä, että 50% myynti-ilmoituksista on jo myyty, mutta ilmoitusta ei ole päivitetty. 

En ole koskaan joutunut odottamaan "koko päivää" tavaran noutajaa, koska sovin noutoajan aina tarkasti. Jos joku ei nouda sovittuna aikana, myyn seuraavalle.  En varaa kenellekään tavaroita, ellei kaupasta ole sovittu selvästi. Silloinkin varaudun itse henkisesti siihen, että ostaja jostain syystä joutuu perumaan kaupan. Sitten vaan myyn seuraavalle. Tätä on tapahtunut kuitenkin aniharvoin.

Tinkimiseen suhtaudun neutraalisti. Neuvottelutaidon kurssilla opetettiin, että neuvotteluun (siis kaupankäyntiin) lähtiessä pitää olla aina neuvotteluvara. Usein minulla pieni tinkimisvara onkin. Mutta jos ei ole, niin ilmoitan senkin perustelujen kera. Joskus ihmiset käyttävät melko typeriä argumenttejä tinkiessään, mutta en minä siitä ärsyynny.

Elämä on ja ihmiset on. Kaikenlaista tallaajaa täällä vaeltaa. Mun puolesta saa vaeltaa. Jos joku kysyy vaikka ilmoituksessa se jo lukikin, niin en siitä suutu, koska en itsekään ole niin tarkka. Ja jos joku kysyy materiaalista varmistaakseen, että se on mitä on sanottu olevan, niin sekin on ok. Kysyjällä on varmaan syynsä. Ei se mulle kuulu. Myyn tavaroita siksi, että saan ne kiertoon. Sen lisäksi ei tule vaatimusta ihmisten täydellisyydestä.

Ei kait kukaan täydellisyyttä vaadi mutta olishan se nyt kohteliasta se yksi lause lukea ilmoituksesta että mitä on myynnissä. Myynnissä oli rasioita ja koko mainittu. Ostaja laittoi kuvan jostain omasta kipostaan että mahtuuko tämä tuohon rasiaan. No mistä minä tiedän kun ei mittoja laita ja sen rasian mitat oli ilmoituksessa :D Kotiinsa en lähde sitä kippoa mittaamaan, joten lue se ilmoitus ja ymmärrä mitä siinä sanotaan. Muuten kyllä kaupat sujuu hyvin jos ostaja osaa lukea.

Vierailija
1930/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sitä, kun vanhat ihmiset pölöttää suurinpiirtein koko eläntarinansa kaupanteon yhteydessä. Nuoremmat hakee ostettavan tavaran ja kiitos hei.

Vierailija
1931/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa sitä, kun vanhat ihmiset pölöttää suurinpiirtein koko eläntarinansa kaupanteon yhteydessä. Nuoremmat hakee ostettavan tavaran ja kiitos hei.

Tai sitä että luetellaan kaikki sairaudet ja sillä kerjätään sääliä ja mahdollisesti ilmaisia tavaroita. Eivät koskaan kehtaa suoraan sanoa että lahjoitatko mutta ilmiselvästi osa testaa josko säälillä sais. Ei mua jaksa kiinnostaa kenenkään leikkaukset ja syöpähoidot, oon pahoillani että toinen on sairastunut mutta omissakin on jaksamista.

Vierailija
1932/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt omituista, mutta ärsyttää nää jotka kyselee ummet ja lammet ja on jo tulossa hakemaan tuotetta, mutta katoavat yhtäkkiä kuin pieru saharaan eivätkä vastaa mitään.

Vierailija
1933/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kyllä tinkaamiskulttuuria,

melkeinpä kaikista isommistaa hankinnoista on tapana tingata. Kuka ostaa asuntoa tai autoa tinkaamatta? Myös kirppiksillä ollut aina ihan normaalia, samoin käytetyn tavaran myynnissä muutenkin. Jos ärsyttää niin laita ilmoitukseen että ei tinkimisvaraa.

Suomessa on ennemminkin per*eily-kulttuuria. Se on aivan se ja sama, mitä kirjoitat noihin ilmoituksiin, kun jengi ei osaa lukea kuin 5 ensimmäistä kirjainta otsikosta ja loput jää pimentoon. Koitas vaikka pistää joku autonraato myyntiin ja loppuun kirjoitat "ei vaihtoa", niin siinä menee tyypillisesti noin 5 minuuttia, kun joku pölö lähettää viestiä ja tarjoaa sulle 15 vuotta nahkasohvaa vaihdossa.

Vierailija
1934/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiivamieslapsi kirjoitti:

Mutta sitten myyjä alkoi oikeasti vittuileen ja saarnaa mulle ja julkaisi vielä kuvakaappauksen keskustelusta omalla seinällään. Ei kukaan enää käytä postiennakkoa kuulema. S*nan kuplaotta.

Postiennakko maksaa lähettäjälle 5.50 euroa, jota ei saa takaisin, mikäli vastaanottaja ei viitsi käydä lunastamassa lähetystä.

En minäkään lähtisi mitään muutaman euron arvoista tavaraa postiennakolla lähettämään, yksi ohari ja paremman katteen olisi saanut heittämällä tavaran suoraan roskiin.

Vierailija
1935/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelen näitä ostajia, jotka eivät osaa lukea. Jos ilmoituksessa lukee "vain nouto", niin eiköhän heti joku laita viestiä että etkö voisi kuitenkin postittaa. Ja jos ilmoituksessa lukee toimitus postipakettina, niin tietenkin ostajaehdokas alkaa pyytelemään että etkö voisi toimittaa ärrälle kun se on helpoin hänelle. Huoh.

Vierailija
1936/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin juhlamekkoa, joka jäi käyttämättä. Merkkivaate. Maksoin alessa 70 euroa. Vaate oli siis uudenveroinen, vain sovitettu ja unohdettu sen jälkeen vaatekaappiin.

Pyysin siitä 30 euroa.

alkoi hirveä säätäminen, vedottiin alennusmyynteihin, että kympillä olisi pitänyt myydä.. Sitten yksi nainen vielä kysyi materiaalia, jonka olin toki maininnut ilmoituksessa. Laittoi viestin: "Polyesteria kesähelteellä?! Kuka haluaa hikoilla? EI KIITOS."

siis voi helvetti. Materiaali on juuri kätevä, koska ei rypisty, ja mekko oli väljää mallia, ei todellakaan hiosta. Harvemmin sen näköiset juhlamekot ovat puuvillaa.

Lopulta yksi alennusmyynteihin vedonnut tinkijä olisi halunnut kuitenkin hakea mekon sovitettavaksi ennen ostoa, siis kotiinsa. 

en suostunut, sama nainen oli sitten parin viikon vänkäämisen jälkeen tulossa ostamaan, mutta suostuisi maksamaan vain 15 euroa.

En myynyt. mekko odottaa edelleen uutta omistajaansa.  Kun tarpeeksi tulee säätöä, multa menee hermo ja mieluummin olen myymättä kuin myyn vänkääjälle, joka ei edes osaa tinkiä.

Tinkimistä ei aloiteta vaatimalla puolta halvemmaksi kuin pyyntö. Ei varsinkaan uudenveroisesta merkkituotteesta.

Vaatteen myyminen saattaa olla hankalaa. Kannattaa laittaa tarkat mitat niin ehkä joku innostuu :)

Vierailija
1937/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus kuin monella muulla eli postittaminen. 

Myin tuuletinta, sellaista pöydälle laitettavaa, mutta kuitenkin oli aika isokokoinen. Laitoin mitat ilmoitukseen ja merkinnän "vain nouto". Parikin ihmistä kyseli voisko postittaa, yksi asui samassa kaupungissa kanssani. Kyseltiin, paljonko maksaa postituskuluineen. Eihän niitä kuluja tiedä ennen kuin postittaa. Olisiko pitänyt mennä postitoimistoon sen tuulettimen kanssa, pyytää kassaa punnitsemaan ja sitten sanoa että joo en ole lähettämässä minnekään, ihmiset vaan kyseli postituskuluja. 

En luota vieraisiin ihmisiin niin paljon, että lähettäisin tavaran ja he maksaisivat vasta sen jälkeen. Senkin takia välttelen postitusta. 

Vierailija
1938/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei Suomessa muuten ole käsittääkseni minkäänlaista tinkaamiskulttuuria, niin en tiedä miksi sellainen on kuitenkin muuten pesiytynyt nettikirppareille. Möin 50 €:n pesukonetta - ilmoituksesta kului pari päivää, niin tuli viesti joka meni jota kuinkin, että jos hän huomenna hakee, niin onko 30 € sopiva hinta. No öö, ei - en minä huvikseni konetta hinnoitellut 50 euroon vaan se on se summa, jonka odotan saavani koneesta. Ilmoitus oli ehtinyt olla julki n. pari päivää, ja nyt jo pitäisi antaa 40%:n alennus. No, varmastikin hän odotti että heitän siitä välistä vastatarjouksen 40 euroa, mutta enpä ehtinyt sitä vaihtoehtoa edes ajatella, kun eräs toinen osti samana päivänä laitteen sillä hinnalla, millä pyysinkin. Ärsyttää, ettei mitään voi myydä ilman huolta, että joku pöliskö keksii kuitenkin hinnasta jotain huomautettavaa, ja pyrkii korjaamaan sitä itselleen suotuisammaksi.

Jotkut luulevat, että jos hakevat HETI niin saavat tuotteen huomattavalla alennuksella. Ihan kuin myyjä saisi siitä jotain erityistä etua.

Mullekin on käynyt näitä. Myyn jotain 20 eurolla. 

"Maksan 10 euroa mutta tulen heti hakemaan, sopiiko?"

"Laitapa sitä osoitetta niin tulen heti sinne." 

"Osoite? Auto on jo käynnissä. Ei tartte pitkään odotella." 

Ja nämä viestit aika lyhyen ajan sisään. Mieluummin odotan pari päivää, saanko tavarasta haluamani hinnan.

Vierailija
1939/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä, joilla on jatkuvasti myynnissä uusia ja käyttämättömiä ihovoiteita ja muita. Ostaako ne valtavan kasan jostain alennusmyynnistä, vai onko siinä jotain epäilyttävää? 

Vierailija
1940/2608 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei postiteta painon mukaan, vaan lähetyksen koon. Isokokoisen pöytätuulettimen postikulut on 10,90.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä