Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
961/2608 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi äitiosti jotain lastentavaraa meiltä ja laittoi viestin, että äitindä tulee hakemaan. Sitten alkoikin show, kun mummo ei osannut päättää milloin tulisi, sitten ei tullut silloin kun piti ja kun laitoin tälle äidille viestiä, että missä on, niin mummo soitti, että hänon juuri siellä, kysyin, että missä hän nyt on, niin ei ollut lähtenyt kotoaan noin 30 minsan päästä. Yritin sanoa, että ei mitenkään ehdi, mutta nii se vaan mummo estelyistä huolimatta meille tuli, juuri kun laitettiin lapsia nukkumaan. Soitti vielä postilaatikoilta, että missä ollaan, kun ei jotenkin ihmeessä löytänyt asuntoa.

Kävi ilmi, että oli venäläinen mummo, joka osasi kyllä suomea, mutta oli aika pihalla ylipäänsä kaikesta. No, sattuupa niin, että minulla on anoppi, joka on myös viron-venäjänkielinen ja ihan yhtä pihalla kaikesta, joten lähinnä huvitti. Anoppini on usein pihalla kuin lumiukko, hosuu ja unohtelee, on kyllä tosi mukava ihminen, että lähinnä sitä nairattaa, kun hän ei löydä esimerkiksi auton bussiaseman vierestä, kun ei osaa kävellä muutamaa metria autoparkkipaikalle tms. Tytär laittoi sitten myöhemmin anteeksipyyntöviestin, kun se haku meni vähän kummallisesti. Mutta miten sen nyt sanoisi I feel you, omaa anoppia en uskaltaisi laittaa hakemaan mitään lol

Vierailija
962/2608 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus ostamassa Torista kahta nojatuolia. Kuvissa tuolit näyttivät hyviltä ja kuvauksessakin sanottiin niiden olevan uuden veroiset. 

Ilmoitin ottavani tuolit, vuokrasin pakun ja kaarreltiin paikalle sovitulla ajalla.

No sisällä sitten paljastui että tuolit olivat ihan hirveässä kunnossa. Likaiset ja kangas ihan pilalla (tuotekuvat otettu tuolien ollessa kunnosssa?). Olisin siis vain maksanut siitä että kuskaisin ne kaatikselle.

No sanoin sitten ettei tuote oikein vastaa kuvausta ja että nyt jää kaupat väliin. Tämä nainen raivostui täysin. Rupesi räyhäämään, vaati rahoja ja uhkasi soittaa poliisin. Samalla tämän taapero ikäiset alkoivat itkemään kun pelästyivät äitinsä käytöstä. Tämä rupesi huutamaan minulle että katso nyt mitä teit lapsillekin, rahat tänne kun ollaan kaupat sovittu! Painuin ovesta ulos vauhdilla ja tämä laukkasi perään huutaen kuin hyeena. Kaasu pohjaan ja äkkiä pois. Myöhemmin sain tältä haukkumaviestejä ja oli aloittanut suomi24:n keskustelun missä nimelläni herjasi minua ja väitti että olen kusettaja.

Itse olen aina ollut sellainen ostaja, että olen laittanut aina ensin viestiä myyjälle että tuote kiinnostaa jos se on vielä vapaana ja laittanut ajat milloin minun onnistuisi noutaa se. Jos on kysymyksiä tuotteesta, niin koitan googlailla vastauksen ennen kuin vaivaan myyjää.

Jos tuote suurinpiirtein vastaa kuvausta niin rahat käteen ja kamat autoon, en tingi, vaan maksan pyydetyn summan jos se on mielestäni reilu. Ylihinnoitellut skippaan suoraan.  Saavun aina sovittuna aikana tasarahan kanssa ja kaupat ovat aina sujuneet nopeasti ja helposti. En todellakaan mikään "kusettaja" siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/2608 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin mekon myyntiin 20 eurolla neljäs maaliskuuta. Siitä kiinnostui tasan yksi ostaja, joka tarjosi kymppiä, sitten viittätoista ja kun siihen suostuin, alkoi järkyttävä soutaminen. Sovimme noutopäivän, joka ei sopinutkaan. Sovimme uudestaan, mutta taas tuli yllättävä meno. Koko ajan vaan siirtyi eteenpäin ja eteenpäin. Sitten ostaja rupesi kyselemään, että jos tulisin Helsinkiin ja tavataan siellä. No en suostunut. Ilmoitti tulevansa sitten Tikkurilan asemalle tiettynä päivänä, jos tulisin sinne. A) päivä ei ollut yksikään ehdottamistani ja B) asun ihan toisella puolella Vantaata. Ilmoitin, että en tuo mihinkään.

Kauheasti oli kiinnostunut mekosta ja pommitti viesteillä, mutta ei jaksanut kuitenkaan lähteä hakemaan. Puoliin en jaksanut edes vastata. Loppujen lopuksi kysyi, jos lähettäisin mekon hänelle. Olin tämän vaihtoehdon jo aikaisemminkin tarjonnut mutta halusi välttämättä noutaa! Sanoin että jos 20e laitat tilille, niin lähetän kyllä.

17.03 laitoin paketin postiin. Siis kaksi viikkoa meni tähän!! Jos joku olisi tarjonnut 5e ja noutanut heti, olisin hyväksynyt jo tossa vaiheessa...

Itse olen ostanut paljonkin torista, ja ilmoitan aina että tulen noutamaan huomenna kello se ja se, jos vaan käy. Ja aina olen mennyt ajallaan. Tai jos myyjä asuu kauempana, olen maksanut ne hemmetin postikulut.

Mutta välillä näistä soutajista on kyllä itselle hyötyä. Laitoin kyselyä yhdestä huonekalusta, jonka myyjä sanoi luvanneensa jo toiselle ja poisti ilmoituksen. Kaksi viikkoa (!!) myöhemmin sain uuden viestin, että kaupat peruuntuivat jos olen vielä kiinnostunut. Ilmoitin että tulen heti huomenna ja näin tein.

17.03 on kellonaika. Päivämäärä kirjoitetaan 17.3. eli kuukauden jälkeen kuuluu kirjoittaa piste.

Eihän tuota kannata alapeukuttaa, kuuluu ihan suomenkieleen kirjoittaa noin http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/53

Vierailija
964/2608 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista on tullut vastaan, mutta ehkä rasittavin oli yksinäinen keski-ikäinen nainen, joka haki meiltä ylimääräisen valaisimen. Jo sähköposteissa, joissa sovimme noudosta, hän avasi koko elämäntarinansa. Päivänä, jolloin hän tuli hakemaan lampun, olin hieman flunssassa ja olo heikko. Raotin ulko-ovea lamppu kädessä, jotta voisimme tehdä nopeat vaihtokaupat, mutta nainen määrätietoisesti avasi oven auki, tunki itsensä minun ohitse sisään ja laittoi ulko-oven kiinni. Siitä sitten lähti avautuminen, jolle ei näkynyt loppua. Kohteliaasti kuuntelin n. parikymmentä minuuttia, kunnes jouduin jo hyvin tiukkaan sävyyn sanomaan, että olen flunssassa ja olo heikko ja hänen nyt lähdettävä. Onneksi siinä kohtaa ymmärsi kuitenkin lähteä.

Vierailija
965/2608 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain naispuolisen stalkkerin perääni kun myin hänelle vaatteita Torin kautta. 

Oli kaivanut facebook-profiilini ja laittoi kaveripyynnön johon en vastannut. Sitten alkoi tulemaan viestiä facen ja whatsupin kautta joihin en myöskään vastannut. Sen jälkeen näin tuon pari kertaa pyörimässä meidän kulmilla. Creepy. 

Tästä lähin sovin tapaamiset johonkin muualle kun kotiin ja käytän vain etunimeäni.

Vierailija
966/2608 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sitten ostamassa yhtä pöytää, mutta matkalla myyjän luokse ajoimme kolarin. Tilanne oli järkyttävä,mutta onneksi mitään henkilövahinkoja ei sattunut. Pistin nopeasti myyjälle viestin että haku ei onnistu kolarin takia ja ottaisin yhteyttä kunhan saan käyttökelpoisen auton käyttöön. Sen jälkeen olikin hommaa hinauksen ja muiden asioiden hoidossa.

Myyjä ei vastannut viestiini, mutta haukkui minut toisaalla huijariksi. Ihan vain oman oletuksensa varassa. Olisiko hetki kannattanut miettiä,että kolareita oikeasti tapahtuu? En viitsinyt enää vaivautua tekemään kauppaa noin tahdittoman ihmisen kanssa.

Vierailija
967/2608 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla fb-kirppiksellä:

1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.

Kertokaa omia kokemuksianne!

Miksi sä myyjänä suostuit tuollaiseen päivän odottamiseen? En ymmärrä, laske nyt itsellesi tuntipalkka siitä odottamisesta niin pahasti takkiin. 

Anna ostajalle varoitusaika minkä puitteissa ilmoittaa tulostaan tai käske soittaa kun lähtee hakemaan "ettette juuri ole kaupassa käymässä" tms.

Vierailija
968/2608 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin torille myyntiin yhden hengen runkopatjasängyn. Miesostaja tiedustelee, voiko sänkyä tulla katsomaan, olettaen, että vastassa ei ole miehiä tai vihaisia koiria. Googletin sähköpostiosoitteen, ja sillä samalla osoitteella oli ennenkin vongannut itselleen netissä naisseuraa. 

Siis oletko sä vähäjärkinen? Miksi vtussa mies ei saisi vongata naisseuraa? Kuuluu ihan ihmisten perusoikeuksiin.

Sinkkumies

Onko sulla Sinkkumies sähköpostiosoite, joka viittaa intiaaniin? =D

t. se jolle kommentoit

Vierailija
969/2608 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja kirjoitti:

Ostin nettikirppikseltä 6e talvikengät.

Epähuomiossa noutopaikallapaikalla annoin myyjälle 5e.

Myyjä laittoi viestin perään:" Hei, kenkien hinta oli 6e, mutta olkoon nyt tämän kerran..."

Vastasin pahoitellen.

Seuraavana päivänä myyjän mieli olikin muuttunut. Hän laittoi viestin, että josko postittaisin euron hänelle?

Postimerkkikin maksoi yli euron- toki sen postitin, kun olin häpeissäni mokastani . Naurettiin työkavereiden kanssa mahat kippurassa myyjän viestejä: " joko olet postittanut euron? Ei ole saapunut vielä...Joko olet laittanut euron postiin?...."

Laitoin sen työpaikan postien mukana, niin meni pari päivää normaalia postia pidempään.

Maksatit postikulut työnantajallasi?

Ei- siis itse ostin postimerkin- laitoin vaan kirjekuoren työpaikalta lähtevien pinoon :)

Mikset olisi vain maksanut myyjän tilille puuttuvaa euroa?

Vierailija
970/2608 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran huuto.netissä toisen huutajan kanssa "taisteltiin" vauvanvaatepaketista. Huuto päättyi aamu neljän aikaan. Menin nukkumaan ja pistin kellon herättämään ennen neljää. Toinen huutaja oli tehnyt huutonsa yhden aikaan yöllä, ja minä tein voittavan huudon voitonriemuisena sitten siinä juuri ennen kohteen sulkeutumista. 

Ei nyt ihan otsikon aiheesta, mutta kumminkin. 

Vierailija
971/2608 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin yhtä lasten ruokailusettiä, lautanen ja muki fb sivuilla. Hinta kohtuullinen . Vähävarainen keikkatyöläinen huusi sen, etukäteen kysyi onko kaupoilla kiire. Hän haluaisi, mutta rahaa on vasta veronpalautuksissa, jonne oli 4 kk aikaa.

Setti oli ollut kaapissa yli 5 v, sanoin käy.

Huuto loppui, nainen tarjosi korkeimman summan ja kysyi kumpi on parempi, maksaa osissa vai kerralla kaikki. Vastasin ihan sama.

Sitten alkoi rahaa tippua. Välillä 2 e, välillä 5 e ja sunnuntaina ilmoitti on maksanut kaikki ja 10 e postimaksuja.

Oli myynyt tarpeetonta fb.ssä ja sitä mukaa, kun sai rahaa, laittoi myynnit minulle.

Iloitsi, kun veronpalautukset jäävät mihin halusi alunperin.

Eilen vein paketin automaatille ja mietin milloin on ollut näin helppoa. Naiselta tuli ehkä 4 viestiä, maksoi ostoksensa etuajassa mitä sovittiin.

Ihmetyttää joka krt

Vierailija
972/2608 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pop98 kirjoitti:

"Menin puolustamaan ko. naista, ja sanoin, että roskalavalta saa kyllä vapaasti hakea tavaroita. "

-Roskalavaalta ei saa otaa vapaasti.

Naapurin uuden kalliin maastöpyörän siirtäminen roskalavalle ei poista sitä tosiasiaa että se on naapurin omistama pyörä.

Mitä sieniä sinä olet syönyt?

Kukaan ei ollut "siirtänyt naapurin maaatopyörää" sinne roskalavalle, vaan sinne on taloyhtiö nakellut hylätyt fillarit. Samoin yksityishenkilöt voivat viedä sinne ylimääräistä romuaan, jolloin kyllä, kuka vaan voi niitä ottaa. Mun mies kantoi meidän taloyhtiön hankkimalle roskalavalle meidän risan sohvan ja bongasi samalla mulle uudenveroiset juoksulenkkarit. Totta hitossa otti mukaan. Toisen roska on toisen aarre.

Vierailija
973/2608 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta tavaroita varanneilla on ilmeisesti keskimääräistä huonompi tuuri, sillä hämmästyttävän moni on aina joutunut sairaalaan kun tuote pitäisi noutaa.

Sama täällä :D Vähintäänkin synnyttämässä silloin tai jonkun sisäelimen poisto menossa.

Myin huutonetissä pinnasänkyä, ostajan kanssa sovittiin useampaan otteeseen noudosta, mutta ei kertaakaan ilmestynyt paikalle eikä kertaakaan ilmoittanut esteestä. Viiden viikon jälkeen myin kaverille ja laitoin tälle alkuperäiselle ostajaehdokkaalle negatiivisen palautteen. Kommenttina palautteeseen: Lapseni sairastuivat yksi toisensa jälkeen ja kun vihdoin olisin päässyt sänkyä noutamaan, se olikin jo myyty. 

Vierailija
974/2608 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisyys pois kirjoitti:

Life I chose kirjoitti:

Minulla ei mene jakeluun miksi ihmeessä kukaan käyttäisi aikaa nettikirppiksiin ostajana tai myyjänä? Kamat voi oikeasti olla ihan mistä homeloukosta tai varastettuja. Tehkää jotain muuta elämällänne. Minullakin on lapsia ja sitä myöten ylimääräistä tavaraa. Lahjoitan suurimman osan kroatiansuomalaiselle yrittäjäperheelle tai muille tarvitseville tutuille. Oikeesti, aika loppuu elämässä kesken.

Joillekin se on kaikesta huolimatta oikeasti rakas harrastus, joillekin oikeasti välttämätön pakko (köyhyys ja/tai isommat menot kuin tulot). Euron kun saa jostain kaupasta, niin sillä saa jo yli kilon pottuja, vaikkapa. Jos myy 50 2 euron tavaraa, niin se tekee jo 2100 euroa, mikä on köyhässä lapsiperheessä todella suuri raha ja iso helpotus vaikkapa kuukauden ruokaostoksia tehdessä.

Aika hatara laskupää sulla. Jos minä myyn 50 kpl 2 euron tavaraa, saan vain 100 euroa. 

Vierailija
975/2608 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein Facekirpulla kaupat parista petsistä, nainen ilmoitti että äitinsä hakee ne kun asuu naapuristossani. No, sovittuun kellonaikaa  ovipuhelin soi ja arka naisen ääni sanoi "Piti ostaa pet shop boyssejä tyttären puolesta"... Purin poskeani etten alkaisi nauraa , rouvaparka ! Mutta kaupat saatiin tehtyä.

Vierailija
976/2608 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ollessa pieni mulla oli kymmenkunta collegehousua koossa 80 cm myynnissä huuto.netissä. Yksi ostajaehdokas oli laittanut jokaiseen ilmoitukseen kysymyksen haara-lahje-mitasta. Vastasin yhteen ilmoitukseen, että nämä kaikki vastaavat kokoaan. Ei tullut kauppoja. 

Vierailija
977/2608 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin mekon myyntiin 20 eurolla neljäs maaliskuuta. Siitä kiinnostui tasan yksi ostaja, joka tarjosi kymppiä, sitten viittätoista ja kun siihen suostuin, alkoi järkyttävä soutaminen. Sovimme noutopäivän, joka ei sopinutkaan. Sovimme uudestaan, mutta taas tuli yllättävä meno. Koko ajan vaan siirtyi eteenpäin ja eteenpäin. Sitten ostaja rupesi kyselemään, että jos tulisin Helsinkiin ja tavataan siellä. No en suostunut. Ilmoitti tulevansa sitten Tikkurilan asemalle tiettynä päivänä, jos tulisin sinne. A) päivä ei ollut yksikään ehdottamistani ja B) asun ihan toisella puolella Vantaata. Ilmoitin, että en tuo mihinkään.

Kauheasti oli kiinnostunut mekosta ja pommitti viesteillä, mutta ei jaksanut kuitenkaan lähteä hakemaan. Puoliin en jaksanut edes vastata. Loppujen lopuksi kysyi, jos lähettäisin mekon hänelle. Olin tämän vaihtoehdon jo aikaisemminkin tarjonnut mutta halusi välttämättä noutaa! Sanoin että jos 20e laitat tilille, niin lähetän kyllä.

17.03 laitoin paketin postiin. Siis kaksi viikkoa meni tähän!! Jos joku olisi tarjonnut 5e ja noutanut heti, olisin hyväksynyt jo tossa vaiheessa...

Itse olen ostanut paljonkin torista, ja ilmoitan aina että tulen noutamaan huomenna kello se ja se, jos vaan käy. Ja aina olen mennyt ajallaan. Tai jos myyjä asuu kauempana, olen maksanut ne hemmetin postikulut.

Mutta välillä näistä soutajista on kyllä itselle hyötyä. Laitoin kyselyä yhdestä huonekalusta, jonka myyjä sanoi luvanneensa jo toiselle ja poisti ilmoituksen. Kaksi viikkoa (!!) myöhemmin sain uuden viestin, että kaupat peruuntuivat jos olen vielä kiinnostunut. Ilmoitin että tulen heti huomenna ja näin tein.

17.03 on kellonaika. Päivämäärä kirjoitetaan 17.3. eli kuukauden jälkeen kuuluu kirjoittaa piste.

Eihän tuota kannata alapeukuttaa, kuuluu ihan suomenkieleen kirjoittaa noin http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/53

Ei "suomenkieleen" vaan "suomen kieleen"

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/122

Vierailija
978/2608 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pop98 kirjoitti:

"Menin puolustamaan ko. naista, ja sanoin, että roskalavalta saa kyllä vapaasti hakea tavaroita. "

Naapurin uuden kalliin maastöpyörän siirtäminen roskalavalle ei poista sitä tosiasiaa että se on naapurin omistama pyörä.

Kukaan ei ollut "siirtänyt naapurin maaatopyörää" sinne roskalavalle, vaan sinne on taloyhtiö nakellut hylätyt fillarit. Samoin yksityishenkilöt voivat viedä sinne ylimääräistä romuaan, jolloin kyllä, kuka vaan voi niitä ottaa. Mun mies kantoi meidän taloyhtiön hankkimalle roskalavalle meidän risan sohvan ja bongasi samalla mulle uudenveroiset juoksulenkkarit. Totta hitossa otti mukaan. Toisen roska on toisen aarre.

Minä kannoin taloyhtiön roskakatokseen turkiskuoriaisten valtaaman sohvan. Olisi kai pitänyt varustaa se jollain lapulla, koska pian se sieltä oli lähtenyt uuteen kotiin. 

Vierailija
979/2608 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuota kannata alapeukuttaa, kuuluu ihan suomenkieleen kirjoittaa noin http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/53..

Ei "suomenkieleen" vaan "suomen kieleen"

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/122

Vierailija
980/2608 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pop98 kirjoitti:

Minä kannoin taloyhtiön roskakatokseen turkiskuoriaisten valtaaman sohvan. Olisi kai pitänyt varustaa se jollain lapulla, koska pian se sieltä oli lähtenyt uuteen kotiin. 

Pöh, roskalava on roskalava. Tavaran ottaja ottaa myös riskin, että tavarassa on piileviä vikoja. Kuten tuholaisia sohvassa, tai jalkasieni uudenveroisissa lenkkareissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän