Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
761/2608 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden isomman sängyn ja vanhasta 120 cm leveästä sängystä ja petarista piti päästä eroon. Sänky oli vielä aivan nukuttavassa ja siistissä kunnossa ja ajattelin, että tarjoan sitä ilmaiseksi paikallisessa FB:n roskalavaryhmässä.

Löysin ryhmästä pari ilmoitusta, joissa kyseltiin, että olisiko jollain lahjoittaa sänkyä - toiselle kyselijälle tulisi aittaan kuulemma hätävierassängyksi ja toinen kaipasi sänkyä koirille. Tarjosin vuorollaan sänkyä kummallekin, ja kummatkin heistä pyysi hetken miettimisaikaa. Kumpikaan heistä ei lopulta sänkyä huolinut. Tein sitten sängystä pariin eri kirppisryhmään ihan ilmoituksenkin kuvien kera, että lahjoitan tämän sängyn. Kukaan ei ollut kiinnostunut.

Parin päivän päästä poistin ilmoitukseni, ja pistin uuden ilmoituksen sängystä - tällä kertaa kuitenkin pyysin sängystä 20 €. Ei mennyt kuin muutama minuutti, niin sänkyyn tuli jo jonoa. Yksi jonossa oleva oli vielä tämä sama tyyppi, jolle olin sitä samaa sänkyä tarjonnut ilmaiseksi. Myin sitten sängyn nuorelle tytölle, joka oli juuri muuttanut kaupunkiin opiskelemaan. Tyttö ja hänen vanhempansa olivat oikein tyytyväisiä sänkyyn.

Vierailija
762/2608 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin sänkyä ilmaiseksi tarjotessani olin postannut useamman kuvan sängystä ja petarista eri puolilta.

- 790

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/2608 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ottamassa pöytää "annetaan" -osastolta nettikirpparilta. Myyjä vastasi viestiin ja sovittiin nouto. Sitten tuli viesti, että onko 15e ok hintapyyntö. Vastasin, että eihän tuo kallis ole, mutta sulla lukee tuolla että annetaan. myyjä vastasi, että niin joo viikko sitten pistin että annetaan jos joku hakis, niin jos sais vaikka jotain "varastointipalkkaa" kun hän vei sen jo verkkokoppiin.

Kirjoitin, että "varastointimaksua omasta pöydästäs??" Virnisteli hymiöillä takaisin ja ajattelin, että okei no tää on kyllä nyt aika halpa pöytä silti joten suostuin maksamaan.

Venkslasi hakemista vielä niin, että olisi pitänyt treffata jossain hiton huoltoaseman pihassa jossa otan pöydän vastaan. :D Alkoi mennä niin oudoksi, että en vastannut sille enää mitään kun otti päähän.

Vierailija
764/2608 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta  kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.

Tämähän se, enkä myöskään ymmärrä mikä siinä on niin kauheaa, että joku äijä haistelee vanhoja hikisiä lenkkareitas? Tuolla voisi tehdä ihan hyvää voittoakin, kas kun tämän "alan" miehet harvemmin tinkaavat.

Ehkä se kauheus on mm. siinä, että lähestytään sellaisilla ehdotuksilla myyjiä, jotka eivät ole "alalla". Osta ne   hikiset lenkkarit ja käytetyt pikkarit sellaiselta, joka niitä nimenomaan kaupittelee. Älä ala kysellä niistä sellaiselta, joka ihan asiallisesti myy vaatteita. Sitä voi pitää jo ahdisteluna. Aika harva myöskään on ihan ok sen ajatuksena kanssa, että olisi eräänlaista kauppatavaraa ja myisi asioita tuntemattomien seksuaalisiin tarpeisiin. Ihan riippumatta paljonko siinä voisi tehdä voittoa. Ihmettelen, että jollakulla voi olla vaikeuksia ymmärtää tätä.

Ihmettelen myös kyvyttömyyttä asettua naisen asemaan ja ymmärtää sitä, miksi nainen ei halua paljastaa nimeään ja osoitettaan tuntemattomalle miehelle, joka ottaa yhteyttä naisten vaatteiden myynti-ilmoituksesta. Tai miksi yleensä herättää outoutta, että mies on kiinnostunut naisten vaatteista (niin kuin se esimerkki miehestä joka olisi ollut ostamassa s-koon häämekkoa).

Vierailija
765/2608 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden isomman sängyn ja vanhasta 120 cm leveästä sängystä ja petarista piti päästä eroon. Sänky oli vielä aivan nukuttavassa ja siistissä kunnossa ja ajattelin, että tarjoan sitä ilmaiseksi paikallisessa FB:n roskalavaryhmässä.

Löysin ryhmästä pari ilmoitusta, joissa kyseltiin, että olisiko jollain lahjoittaa sänkyä - toiselle kyselijälle tulisi aittaan kuulemma hätävierassängyksi ja toinen kaipasi sänkyä koirille. Tarjosin vuorollaan sänkyä kummallekin, ja kummatkin heistä pyysi hetken miettimisaikaa. Kumpikaan heistä ei lopulta sänkyä huolinut. Tein sitten sängystä pariin eri kirppisryhmään ihan ilmoituksenkin kuvien kera, että lahjoitan tämän sängyn. Kukaan ei ollut kiinnostunut.

Parin päivän päästä poistin ilmoitukseni, ja pistin uuden ilmoituksen sängystä - tällä kertaa kuitenkin pyysin sängystä 20 €. Ei mennyt kuin muutama minuutti, niin sänkyyn tuli jo jonoa. Yksi jonossa oleva oli vielä tämä sama tyyppi, jolle olin sitä samaa sänkyä tarjonnut ilmaiseksi. Myin sitten sängyn nuorelle tytölle, joka oli juuri muuttanut kaupunkiin opiskelemaan. Tyttö ja hänen vanhempansa olivat oikein tyytyväisiä sänkyyn.

Mä en itse ota enää mitään annetaan-ryhmästä, en edes selaa niitä. Otin vastaan sängyn joka oli homeessa ja kaikki muutkin ovat olleet joko rikki tai käyttökelvottomia muuten. Toisin sanoen olen hakenut toisen kaatopaikkakamat ilmaiseksi, antaja välttänyt kaatismaksun. Esim.antaja oli suihkuttanut ilmanraikastinta sänkyyn ennen hakua ja selitti, että oli juuri pessyt päällisen tekstiilipesuaineella ja siitä tuoksu. No tuoksun kaikotessa alkoi haista home. 

Yleensä vaan jengi ei anna käyttökelpoista kamaa ilmaiseksi, etenkään sänkyä en ikinä enää ottaisi vastaan ilmaiseksi. Meidän homesängystä tehtiin juhannuskokko.

Vierailija
766/2608 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä vähän ohis, mutta se ärsyttää kun jollain tietyllä ihmisellä on aikaa päivystää jotain tiettyä paikallista kirppis ryhmää 24/7.. Aina hänen av-huudahdus on ensimmäisenä missään vähänkään kiinnostavassa. Ollaan vielä aika samankokoisia vaatekooltamme, niin kyllä tympii kun tuntuu etten millään voi olla niin supernopea ja koko ajan reaaliajassa vahtaamassa myyntiin tulevia juttuja. Pienituloisena kuitenkin haluaisin tehdä kauppoja kirppiksellä ja nimenomaan lähiseudulla. Joskus mietin mihin ihmeeseen hän tarvitsee kaikkia varaamiaan vaatteita, astioita ym....

Vierailija
767/2608 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on totta,paremmin menee kaupaksi muutamalla kympillä kun "annetaan".Ja karsii pois turhia varailijoita.

Vierailija
768/2608 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja halusi palauttaa kantoliinan, koska oli hänen mukaansa pölyinen. No, ei kai siinä, itse en pölyä havainnut ja kai sen olisi hän vaikka voinut itse pestä... :)

Vierailija
769/2608 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut jos ilmaiseksi antaa niin ei kiinnostusta, mutta jos muutamankin euron niin jonoa tulee.

Vierailija
770/2608 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran itse ärsyttävä ostaja joka ei ymmärrä ilmoitettujen toimitusehtojen päälle :'D Etsin Torista yhtä tiettyä tuotetta, ja 3 kappaletta niitä löytyi myynnistä. Yhdestä pyydettiin 7€, toisesta 15 ja kolmannesta 40. Laitoin tietysti ensin viestiä halvimmalla myyvälle, joka asui +100km päässä ja tuote oli tarjolla vain noutona. No, koska en todellakaan pääse niin pitkältä mitään hakemaan, kyselin josko postitus kuitenkin onnistuisi? Maksan postit, maksan bensat postiin/vaivanpalkkaa, maksan vaikka 20€ siitä tuotteesta koska se näytti kuvissa hyväkuntoisimmalta yksilöltä. Myyjä voivottelee kun ei oikein arvaisi, kun kaikenlaista säätäjää liikkeellä, ei tiedä eikä oikein viitsisi. Minä lupasin maksaa rahat tilille vaikka samalla sekunnilla ja odottaa postitusta vaikka 2 viikkoa, kun ei silleen ollut kiire saada ko. tuotetta. Vannoin ja vakuutin että ihan tosissaan haluan sen ostaa ja joustan niin paljon kuin tarve vaatii. Myyjä oli viikon hiljaa ja laittoi viestin että myi toiselle. Ok.

15€:lla myyjä ei koskaan vastannut viesteihin.

Lopulta ostin tuotteen sillä neljälläkympillä, sen verran kehtasin tingata että postikulut sisältyivät hintaan. Jälkikäteen ajatellen olisin voinut tingata enemmänkin, 40€ kun oli hinta jolla tuota on aikanaan (pari-kolme vuotta sitten) saanut kaupasta uutena, ja tämä ostamani yksilö oli kuitenkin melkolailla naarmuinen ja tahrainen.

Vierailija
771/2608 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helkkari... Kun luin tuosta nahkahanskaostajasta, niin karvat nousivat pystyyn. Minä nimittäin myin hänelle hanskat.

Aikaa tästä on varmaan yli 10 vuotta. Sain Huutonetissä tiedustelun, olisiko minulla myydä nahkahanskoja ja paljonko niistä pyytäisin. Myin siihen aikaan paljon vaatteita, joten en ajatellut sen kummempaa, aina joskus kyseltiin, onko muita samanlaisia tai -värisiä kuin jokin myynnissä oleva juttu. Anyway, vastasin, että on yhdet käsineet, jotka voi myydä ja pyysin piruuttani niistä 80 euroa. Mies sanoi, että hinta on hyvä ja laittoi rahat tilille edes näkemättä kuvaa hanskoista. Olin tuolloin opiskelija ja olin vain innoissani ylimääräisestä, hyvästä kirppistilistä mutta toki mietin, että nyt menee johonkin muuhun käyttöön nuo käsineet kuin käsien lämmikkeeksi. Pyysi vielä, että postitan vasta kuukauden kuluttua, kun hän laittaa viestin. Tein työtä käskettyä ja postitin, kun hän antoi luvan ja sen koommin en hänestä kuullut.

osaako joku kertoa, kuka tuo on tai mikä tapaus tämä on? En löytänyt googlesta mitään. Huhhuh.

Vierailija
772/2608 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha yrittää myydä mitään teknisiä vehkeitä, kun nettikirppiksen jäsenet on enimmäkseen naisia joita kiinnostaa vain naisten jutut.

Vierailija
773/2608 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Huutonetissä myin nättejä naisten korkkarisandaaleja. Joku mies osti ne, ajattelin hänen ostavan naiselleen. Tuli noutamaan ja oli hyvin tuttavallinen, pyöritteli kenkiä käsissään ja kyseli, millaisten vaatteiden kanssa näitä voi käyttää. Kun siinä jotain rupattelin, hän muka vaivihkaa haistoi toista kenkää (yyyyh) ja koin parhaaksi liueta paikalta nopeasti. Onneksi antoi rahat ja menin takaisin sisälle kerrostaloon ja kun pääsin ylos omaan kotiini, näin kuinka mies nojaili autoonsa kengät kädessä ja kuikuili talon ikkunoita. Jäi jotenkin outo fiilis.

Toinen kerta oli, kun tein ostoilmoituksen Toriin. Siihen vastasi joku rennon oloinen mies, ja hänellä olisi ollut setti, jollaista etsin ja voisi tuoda minulle kotiin ohi ajaessaan. Hän sanoi hintansa, kysyin, myisikö 5 euroa halvemmalla (samoja juttuja sai ja saa edelleen kaupasta uutena tiettyyn hintaan, joten pientä hintaeroa uuden ja käytetyn välille on hyvä saada). Viestiin vastasikin hänen vaimonsa, joka kirjoitti vihaiseen sävyyn, miten ei tingata hinnasta yhtään ja jos haluan tehdä kaupat, niin saan itse tulla hakemaan tiettynä ajankohtana. Sanoin, että hyväksyn miehensä tarjouksen ja toivon alkuperäisen tarjouksen mukaisesti tuontia kotiovelle. Tästä nainen raivostui ja sanoi, etteivät tee kauppoja kanssani ja toivoo, etten ole enää yhteydessä heihin. Mitä hittoa? Mies itse tarjosi settiä ja suostuin mutta vaimo on ihan hiilenä täysin tyhjästä ja raivoaa minulla, vaikka ainoa kommentointi heille oli vain pari lausetta. Miehestä ei kuulunut enää mitään sen jälkeen, kun vaimo astui viestittelypuikkoihin.

Vierailija
774/2608 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse ota enää mitään annetaan-ryhmästä, en edes selaa niitä. Otin vastaan sängyn joka oli homeessa ja kaikki muutkin ovat olleet joko rikki tai käyttökelvottomia muuten. Toisin sanoen olen hakenut toisen kaatopaikkakamat ilmaiseksi, antaja välttänyt kaatismaksun. Esim.antaja oli suihkuttanut ilmanraikastinta sänkyyn ennen hakua ja selitti, että oli juuri pessyt päällisen tekstiilipesuaineella ja siitä tuoksu. No tuoksun kaikotessa alkoi haista home. 

Yleensä vaan jengi ei anna käyttökelpoista kamaa ilmaiseksi, etenkään sänkyä en ikinä enää ottaisi vastaan ilmaiseksi. Meidän homesängystä tehtiin juhannuskokko.

Vuosi sitten olin antamassa aivan käyttökelpoista jenkkisänkyä pois, toki jouset olivat ehkä aavistuksen antaneet periksi kun käytetty kuitenkin. Nainen aikoi tulla hakemaan ennen kuin uusi sänky toimitetaan mulle, mutta kun H-hetki koitti niin ei onnistunutkaan vaan olisi pitänyt odotella, että hän saa kuljetuksen järjestettyä. Kiva kun tuossa vaiheessa ilmoittaa kun uutta sänkyä ollaan kantamassa sisään. Annoin viedä vanhan kaatopaikalle, kyllä harmitti "hyvän" sängyn päätyminen jätteeksi. Olisi muija edes ilmoittanut ajoissa ettei pysty hakemaan kun on sovittu niin olisin ehkä saanut sängyn jollekin toiselle.

Vierailija
775/2608 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari... Kun luin tuosta nahkahanskaostajasta, niin karvat nousivat pystyyn. Minä nimittäin myin hänelle hanskat.

Aikaa tästä on varmaan yli 10 vuotta. Sain Huutonetissä tiedustelun, olisiko minulla myydä nahkahanskoja ja paljonko niistä pyytäisin. Myin siihen aikaan paljon vaatteita, joten en ajatellut sen kummempaa, aina joskus kyseltiin, onko muita samanlaisia tai -värisiä kuin jokin myynnissä oleva juttu. Anyway, vastasin, että on yhdet käsineet, jotka voi myydä ja pyysin piruuttani niistä 80 euroa. Mies sanoi, että hinta on hyvä ja laittoi rahat tilille edes näkemättä kuvaa hanskoista. Olin tuolloin opiskelija ja olin vain innoissani ylimääräisestä, hyvästä kirppistilistä mutta toki mietin, että nyt menee johonkin muuhun käyttöön nuo käsineet kuin käsien lämmikkeeksi. Pyysi vielä, että postitan vasta kuukauden kuluttua, kun hän laittaa viestin. Tein työtä käskettyä ja postitin, kun hän antoi luvan ja sen koommin en hänestä kuullut.

osaako joku kertoa, kuka tuo on tai mikä tapaus tämä on? En löytänyt googlesta mitään. Huhhuh.

Olen unohtanut hansikasostajan! Minuakin on 5-10 vuotta sitten hansikasostaja lähestynyt, kun opiskelijana myin vaatteita muistaakseni Huutonetin kautta. Tarjosi 50 euroa käytetyistä nahkahansikkaista. Väitti olevansa autokoulu, joka tarvitsee käytössä pehmeiksi kuluneita hansikkaita ajotunneille.

Vierailija
776/2608 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä myydessäni vanhempi herrasmies halusi ostaa minulta käytetyt sukat..

Vierailija
777/2608 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli ostamaan kodinkonetta sovitusti. Oli ovella ja kertoi että halusi nähdä olenko yhtä kaunis kuin fb:ssä. Ei kuulemma tarvinnut koko konetta. Osti sen kuitenkin.

Vierailija
778/2608 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton yhteydessä uudehko ja siisti sohva piti vaihtaa pienempään ja laitoin edullisen hinnan Toriin. Mukana monta kuvaa, mitat, kankaan hoito-ohjeet sekä ehtona ainoastaan nouto.

Laitoin ilmon illalla ja samana yönä jo eräs mies oli lähettänyt meiliä, että "ostan sohvan."

Aamulla sama herra kysyi, että sopiiko nouto klo 17 tänään, otamme sohvan.

Olin töistä kotona 16.30 ja jäin odottamaan noutajaa. Klo 16.50 mies alkoi lähetellä viestejä pyytäen sohvasta lisäkuvia, vaikka niitä ilmoituksessa oli monta. Hiukan ihmettelin ja kirjoitin olevani kotona - "mehän sovimme klo 17." No, mies tekstaa, että "pitää näyttää kuvia vaimolle, että kelpaako hällekin."

Olin tässä vaiheessa jo aika kypsä, että miks ihmeessä se mies ei ollut näyttänyt kuvia heti?! Tai kertonut, "hei kultsi, ostin sohvan."

Hetken päästä uusi viesti, jossa todettiin, että ottavat sohvan, jos maksan heidän bensakulut, kun pitää noutaa. Että voisin tulla vähän vastaan.

Alkoi ketuttaa koko homma enkä suostunut alentamaan hintaa - oli muutenkin jo edullinen ja jos ilmossa lukee "vain nouto", niin...mies ilmoitti, jotta selvä, emme ota.

Tyttäreni laittoi sohvan samalla hinnalla ja kuvilla sitten faceen ja uusi ostaja kävi hakemassa seur.päivänä sovittuun aikaan, hintaan ja sekä minä myyjänä että hän ostajana olimme tyytyväisiä.

Vierailija
779/2608 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nettikirppari, mutta pako avautua kun kävin eilen kirpputorilla Tikkurilassa melko lähellä asemaa ja Heurekaa samassa talossa kuin teatteri. Iso punatiilinen vanha rakennus. Hirmu ystävälinen vanhempi herra myyjänä mutta kirpparilla oli ötököitä! Koeistuin yhtä sohvaa ja tyynyä kääntäessäni alta pölähti eri suuntiin liikkeelle vikkeliä pikkuötököitä. Mitähän ne olisi voinut olla? 

Säikähdin melkoisesti ja koetin rauhoitella hermojani selailemalla pöytäliinoja ja pyyhkeitä, kun niidenkin välistä alkoi ropista lattiale jotain pikku koppakuoriaisia. Yiiii, en varmaan ikinä enää uskalla mennä sinne.

Vierailija
780/2608 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ötökkäkammoinen kirjoitti:

Ei ole nettikirppari, mutta pako avautua kun kävin eilen kirpputorilla Tikkurilassa melko lähellä asemaa ja Heurekaa samassa talossa kuin teatteri. Iso punatiilinen vanha rakennus. Hirmu ystävälinen vanhempi herra myyjänä mutta kirpparilla oli ötököitä! Koeistuin yhtä sohvaa ja tyynyä kääntäessäni alta pölähti eri suuntiin liikkeelle vikkeliä pikkuötököitä. Mitähän ne olisi voinut olla? 

Säikähdin melkoisesti ja koetin rauhoitella hermojani selailemalla pöytäliinoja ja pyyhkeitä, kun niidenkin välistä alkoi ropista lattiale jotain pikku koppakuoriaisia. Yiiii, en varmaan ikinä enää uskalla mennä sinne.

Hyi kamala!

Se etu näissä livekirppareissa kuitenkin että näkee tuotteen ennen maksua.

Pitäisikö noista ötökistä ilmoittaa johonkin, jos ovat vaikka torakoita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan