Vauvakutsut äidille - voiko kortissa toivottaa turvallista/hyvää synnytystä?
Vai onko tuo synnytykseen viittaaminen jotenkin tyhmää? Kyseessä siskoni vauvakutsut. Toivottaisin tuon siis muun tekstin lopuksi.
Mulla ei ole lapsia tai mitään kokemusta synnytyksestä, niin en tiedä.
Kommentit (4)
Toivota nautinnollista synnytystä ja paljon orgasmeja.
Eikö ne ole vauvan juhlat eikä äidin? Siis jotain vauvakamaahan sinne lahjaksi viedään ja syödään vauvan mallinen kakku jne. Olen ollut tuollaisissa juhlissa jenkeissä ja oli kyllä sellaista meininkiä, että tämmöiseltä jäyhältä suomalaiselta meinasi eto-oksu päästä. Ylipäänsä olen sitä mieltä, että syntymättömälle vasikalle ei pidä karsinaa tehdä.
Mutta jos pitäisi korttiin jotain laittaa, pistäisin jotenkin "Tervetuloa maailman, siskonmuksu, täällä me jo innoissamme sinua odotamme!"
Vierailija kirjoitti:
En toivottaisi turvallista, sillä siihen sisältyy ajatus, ettei synnytys aina ole... Toivottaisin tsemppiä tulevaan koitokseen ja ihanaa vauva-aikaa tms.
Kiitos, tämä on parempi! Laitan jotain tämmöstä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole vauvan juhlat eikä äidin? Siis jotain vauvakamaahan sinne lahjaksi viedään ja syödään vauvan mallinen kakku jne. Olen ollut tuollaisissa juhlissa jenkeissä ja oli kyllä sellaista meininkiä, että tämmöiseltä jäyhältä suomalaiselta meinasi eto-oksu päästä. Ylipäänsä olen sitä mieltä, että syntymättömälle vasikalle ei pidä karsinaa tehdä.
Mutta jos pitäisi korttiin jotain laittaa, pistäisin jotenkin "Tervetuloa maailman, siskonmuksu, täällä me jo innoissamme sinua odotamme!"
Tämäkin on hyvä, kiitos.
Babyshowerit kyseessä ja ne on nimenomaan (ainakin meillä) äidin juhlat. Juhlien tähtenä on tuleva äiti, ei niinkään suoranaisesti vauva. On vähänkuin varpajaiset äidille, mutta ennen lapsen syntymää. En itsekään ehkä sen jenkkityylisen babyshowerien ystävä ole, mutta kun siskon kaverit tämmösen haluaa järkätä ja minut kutsui, niin tokihan minä menen. :)
En toivottaisi turvallista, sillä siihen sisältyy ajatus, ettei synnytys aina ole... Toivottaisin tsemppiä tulevaan koitokseen ja ihanaa vauva-aikaa tms.