Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholi pilaa elämäni

Vierailija
04.05.2018 |

Olen alkoholisti ja olen viime aikoina juonut itseni täysin humalaan kolme kertaa viikossa. Kolme työpaikkaa olen menettänyt alkoholin takia. Nyt olen osa-aikatyössä, mutta esim. huomiseen työpäivään olen valmistautunut erittäin huonosti, eli saa nähdä, miten kauan pystyn jatkamaan tässä työssä.

Olen tuhonnut terveyteni. On vatsakipuja, hengitysvaikeuksia ja mielenterveys on täysin kadoksissa.

Mies haluaa jättää minut (tietysti, kukapa ei haluaisi). Silti en pysty lopettamaan juomista. Jos huominen työpaikka menee alta, niin en tiedä, miten voin edes jatkaa elämääni. Tapaan huomenna äitini. Tekisi mieli vain purskahtaa itkuun ja pyytää häneltä apua. Mutta en voi rasittaa häntä omilla ongelmillani, sillä hän on sairaana. Mies ei myöskään kuuntele minua enää ollenkaan, olen pettänyt hänet jo liian monta kertaa.

Onko elämäni yhtään minkään arvoinen?

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei pilaa kenenkään elämää! Se kuka kaataa likaa viina kurkusta alas pilaa sen elämän. Vielä en ole kuullut tai nähnyt, että joku toinen sen viinan kaataisi alkoholistin kurkkuun, kuin itse alkoholisti itse.

T: 15 vuotta täysin raittiina

Vierailija
62/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

A- klinikalle aikaa varaamaan. Hakeudu hoitoon, älä luovuta. Joudut kohtaamaan elämän ikäviä tosiasioita hoidossa. Jos saat ne käsiteltyä, lähtee tervehtyminen liikkeelle. Sinä voit onnistua. Ongelman tunnistaminen on jo ensimmäinen askel. Millaista elämää haluaisit elää? Mitä haluat tehdä? Aloita niistä. Ota pieniä tavoitteita ja lähde tekemään työtä niiden onnistumisen eteen. Oletko valmis luopumaan alkoholista? Haasta itsesi. Ole ylpeä jokaisesta päivästä jonka saat elettyä viinatta. Olosi alkaa kohentua ja saat tilaa jo unohtuneille hyville asioille elämässäsi. Taistele. Tee töitä itsesi hyväksi. Sinä onnistut. Tulee takapakkeja, mutta yritä uudelleen. Muutos on mahdollinen, jos siihen sitoudut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt tämän kun ei ole tullut muuten puheeksi. Sanoit että haluaisit kertoa äidillesi mutta et halua rasittaa häntä.

Mielestäni ainoa oikea ratkaisu on kertoa hänelle, mikä on tilanne. Etenkin siinä tapauksessa, että teillä on lämmin suhde ja saisit häneltä tukea elämänmuutoksessa. Äidillesi ei nimittäin tule olemaan yhtään helpompaa sitten, kun hänelle soitetaan sairaalasta vakavan haimatulehduksesi aikana... Hän ei tule ymmärtämään miksi et kertonut silloin kun asioiden kulkuun olisi vielä voinut puuttua. On hyvin haastavaa raitistua yksin ja salassa, helpompi se on tehdä silloin kun kortit ovat avoimesti pöydällä läheisten kanssa.

Raitistuminenhan on se ainoa mahdollinen tavoite tässä tilanteessa. Alkoholismi on nyt pitkällä, kun kerran työpaikkoja on mennyt sen takia jo useampia. Kohtuukäyttöön ei enää ole tietä, vaan elämä alkaa nyt raitistumisesta.

Vierailija
64/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap!

Alkoholismi on sairaus, joka peritään geeneissä. Alkoholistin aivot käsittelee alkoholin eri tavalla kuin ns. normaalin aivot. Alkkiksen päässä alkoholi muuttuu heroiiniksi. Kukaan, ei kukaan, saa juomalla itsestään alkoholistia, vaan suurkuluttajan. Alkoholismi on ollut sinussa jo syntyessä, ja tulee olemaan sinussa aina.

Googleta Minnesota-hoito ja soita sinne. He neuvovat sinua hakemaan oman paikkakuntasi sossusta maksusitoomuksen ja mene hoitoon. Hoito kestää kuukauden jonka saat sairaslomana.

Siellä käsität enemmän asioita, kuin mitä voit edes ajatella.

Mieheni raitistui siellä juotuaan kaksikymmentä vuotta.

Jos et halua lopettaa, niin ainoa ratkaisu on juoda vaan lisää. Silloin tää ei oo vielä sun pohjasi.

Vierailija
65/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein koko aikusikäni ottanut oluen pari iltaisin. Koukussakin siihen olen. Joka ilta polttaa mielessä löytyykö tarvittava määrä jääkapista.

Nuorempana muistan, miten rajujen ryyppyiltojen jälkeen oli ns. "syyllinen" olo. Tänäpäivänä tunnistan tuon tunteen ahdistuksena.

Olen tullut lopputulokseen, että lääkitsen iltaisin lievää ahdistusta. Sitten nukun huonosti ja aamulla olen huonovointinen ja ahdistunut. Jo muutaman päivän alkoholittomuus saa minut tuntemaan itseni energisemmäksi ja huomaan lauleskelevani. Myös oudot pahoinvointikohtaukset katoavat.

Olen hyvin motivoitunut lopettamaantissutteluni, sillä hyödyt ovat niin suuret. Harmi että alkoholoa ei voi nauttia ilman haittoja.

Vierailija
66/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se on nimenomaan alkoholi, joka pilaa hnen elämänsä, miten te nyt ette voi sitä täällä myöntää? Puuttuuko ajatteluelin? Se on ikävää, että pilaa. Ja aloittaja tietää sen. Niin miten joku alkaa SYYLLISTÄÄ sitten häntä? Ajatteletko nro 1 ikinä keitään muita joille puhut?

Anjatteletko sinä? Tiesitkö, että alkoholisti ei voi päästä kuiville, ennen kuin alkoholisti tunnustaa, että se on hän itse, joka alkoholin kurkkuun kumoaa.

Siinä asiassa ei ole mitään tekemistä syyllistämisen kanssa, se on fakta. Jos fakta kuulostaa ikävältä, se ei ole kertojan vika. Viestintuojan ampuminen on kognitiivista dissonanssia.

Totta kai alkoholi on aineena monelle ongelmallinen, mutta niin kauan kuin alkoholisti ja lähipiiri pitävät yllä illuusiota uhrista, paranemista ei tapahdu.

On nimittäin niin, että ap:n ongelmiin on vain yksi järkevä ratkaisu. Se, että hän vääntää korkin kiinni. Ap:n lähipiirillekin on vain yksi järkevä ratkaisu. Se, että he lopettavat juomisen sallimisen ja selittelyjen kuuntelemisen, kuten ilmeisesti on tapahtunutkin.

Kuvioon kuuluu, että ap hakee nyt olkapäätä muualta, kuten täältä. Tunnen sympatiaa tilanteesta, mutta ainoa toimiva neuvo, jonka voi antaa on se, että lopeta ruikutus ja lopeta juominen. Alkoholismi on ikävä sairaus, mutta se on niitä harvoja sairauksia, jonka oireet voi poistaa omalla päätöksellä. Esimerkiksi syöpäpotilas ei voi tuollaista päättää.

Alkoholistin kohdalla turhauttavaa onkin juuri se, että monta elämää päättyy ennenaikaisesti niin, että uhri on täysin matkustajan roolissa. Alkoholistilla on ratkaisun avaimet omissa käsissään, mutta jos se ei halua niitä käyttää, ei täältä heru sympatiapisteitä. Tukea heruu sitten, kun se oikea päätös on tehty.

Jos joku sanois mulle noin ilkeästi, että lopeta ruikutus, en varmana lopettaisi. En ole eri mieltä siitä, että aloittajan pitää pystyä lopettamaan juominen, mutta on aika törkeää sanoa vastuuttomaksi, jos ei pysty.

Epäilemättä alkoholistivoisi käyttää verukkeena myös tuota: "yhyy, sanoit niin ilkeästi, että nyt en ainakaan lopeta juomista". Mitä muuta ap tekee kuin ruikuttaa? Ei puhettakaan hoitoon hakeutumisesta tai mistään muustakaan alkoholin käytön lopettamiseen liittyvästä. Asiat ikään kuin vain tapahtuvat ap:lle ja valitetaan elämän surkeutta.

Johtopäätös on se, että ap ei ole vielä tarpeeksi pohjalla. Pohja on tietysti eri kohdissa eri ihmisillä ja joillekin kuolema tulee ennen pohjaa. Joku herää jo siinä vaiheessa, kun työpaikalla tulee vaikeuksia, joillekin vaatii potkut. Ap ei ole herännyt vielä kolmansiinkaan potkuihin. Joku herää siihen, kun perhe lähtee, ap:lle sekin tuntuu vain "tapahtuvan", kuten avauksessa sanotaan.

Vaikea sanoa, mikä on ap:n pohja ja löytyykö sitä tässä elämässä. Voin kuitenkin lähipiirin perusteella sanoa sen saman kuin kuiville päässeet alkoholistitkin. Hyysääminen ja kaunistelu ovat vain lupa jatkaa juomista ja kunnon potku persuksille on se, mikä saattaa auttaa sen heräämisen kanssa. Ihan kuten lastenkin kohdalla, aikuisillekin suurin rakkauden osoitus on laittaa selkeät rajat, eikä paapoa ja hymistellä.

Sinä et tajua mitään, etkä vain osaa ja kykene avuttomuuttasi tukemaan alkoholistia lopettamispäätöksen tekemiseen, koska olet niin vauva. Siksi länkytät täällä ja syyllistät aloittajaa. Opettele tukemaan ihmisiä ja tee jotain hyvää joskus. Tai jos et osaa niin ole sitten hiljaa, äläkä syyllisty, että et tiedä, miten auttaa. Ei sun tartte, muut auttavat heikkoja kyllä. Ne, jotka osaavat antaa tukea näille.

Jos maailman kaikki alkoholistit ja apua tarvitsevat katoaisivat huomenna, mitä tekisit?

Vierailija
67/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melkein koko aikusikäni ottanut oluen pari iltaisin. Koukussakin siihen olen. Joka ilta polttaa mielessä löytyykö tarvittava määrä jääkapista.

Nuorempana muistan, miten rajujen ryyppyiltojen jälkeen oli ns. "syyllinen" olo. Tänäpäivänä tunnistan tuon tunteen ahdistuksena.

Olen tullut lopputulokseen, että lääkitsen iltaisin lievää ahdistusta. Sitten nukun huonosti ja aamulla olen huonovointinen ja ahdistunut. Jo muutaman päivän alkoholittomuus saa minut tuntemaan itseni energisemmäksi ja huomaan lauleskelevani. Myös oudot pahoinvointikohtaukset katoavat.

Olen hyvin motivoitunut lopettamaantissutteluni, sillä hyödyt ovat niin suuret. Harmi että alkoholoa ei voi nauttia ilman haittoja.

Been there! Olen tullut johtopäätökseen, että parhaimmillaankin alkoholi ratkaisee vain ongelmia joita sen puute aiheuttaa.

Vierailija
68/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jotenkin yllätä että äitihullulla on myös alkoholin kanssa ongelmia. Enkä tarkoita AP:ta vaan tuota jankkaajaa. Selvä äitihullu, palstan vastenmielisin hahmo.

Vierailija
69/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia juot? Mitä tunteita ja ongelmia pakenet?

Vierailija
70/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. En jaksanut lukea koko ketjua, mutta haluan kertoa sulle ap, että jos sinä et yksin pysty lopettamaan juomista, niin on yksi joka voi sua auttaa. Jeesus Kristus.

Mulla on kokemusta myös juomisesta, tänä päivänä en tarvi alkoholia, koska Jeesus on vapauttanut.

Mun isäni on myös alkoholisti, mutta vuosikausien kännääminen päättyi kertaheitolla, kun hän yksinään kotonansa polvistui ja huusi Jeesuksen puoleen.

Itselleni tulee vieläkin kyyneleet silmiin kun muistelen sitä hetkeä, kun olin isäni kanssa kahden kesken ja hänellä valui vain kyyneleet silmistä samalla kun kertoi mitä oli saanut kokea. Se vuosien ryyppääminen päättyi sinä yhtenä iltana.

Ja sen jälkeen olen saanut nähdä miten isäni on muuttunut valtavasti, se on Jumalan tekoa, ei ihmisen. Vihaisesta miehestä on tullut niin hyväsydäminen, koska Jeesuksen rakkaus sai muuttaa tätä ihmistä.

Aloittaja, jos kaikki keinot on jo käytetty, kokeile Jeesusta. Mä lupaan, että Hän todella vastaa rukouksiin, kun kokosydämestä käännyt Hänen puoleen.

Jeesus rakastaa sua, ja Hän antaa aivan uuden elämän sulle.

Vierailija
71/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholi pilaa kenenkään elämää. Alkoholi on hyvää ja sitä pitääkin juoda. Pullo kossua nyt heti huiviin, eikä mitään arastelua. Tulee hyvä ja nousukas olo. Sitten vaan jatkat pikku tujauksilla, että nousu pysyy päällä. Kyllä se siitä. Juot vaan nykyisin liian vähän. Toistoja toistoja, sitä se vaatii.

Vierailija
72/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap!

Alkoholismi on sairaus, joka peritään geeneissä. Alkoholistin aivot käsittelee alkoholin eri tavalla kuin ns. normaalin aivot. Alkkiksen päässä alkoholi muuttuu heroiiniksi. Kukaan, ei kukaan, saa juomalla itsestään alkoholistia, vaan suurkuluttajan. Alkoholismi on ollut sinussa jo syntyessä, ja tulee olemaan sinussa aina.

Googleta Minnesota-hoito ja soita sinne. He neuvovat sinua hakemaan oman paikkakuntasi sossusta maksusitoomuksen ja mene hoitoon. Hoito kestää kuukauden jonka saat sairaslomana.

Siellä käsität enemmän asioita, kuin mitä voit edes ajatella.

Mieheni raitistui siellä juotuaan kaksikymmentä vuotta.

Jos et halua lopettaa, niin ainoa ratkaisu on juoda vaan lisää. Silloin tää ei oo vielä sun pohjasi.

Minnesotatyyppinen hoito on ainoa tehokas hoitomuoto, a-klinikat ovat vain valohoitoa.

Minnesotasta ei suinkaan ensimmäisenä ehdoteta sossunluukulle juoksemista, ensisijaisesti potilaat maksavat itse oman hoitonsa, vähemmistö saa maksusitoumuksen, siinäkin jää kyllä maksettavaksi omavastuuosa.

Ne hakevat sut vaikka juna-asemalta!

Vierailija
73/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se on nimenomaan alkoholi, joka pilaa hnen elämänsä, miten te nyt ette voi sitä täällä myöntää? Puuttuuko ajatteluelin? Se on ikävää, että pilaa. Ja aloittaja tietää sen. Niin miten joku alkaa SYYLLISTÄÄ sitten häntä? Ajatteletko nro 1 ikinä keitään muita joille puhut?

Anjatteletko sinä? Tiesitkö, että alkoholisti ei voi päästä kuiville, ennen kuin alkoholisti tunnustaa, että se on hän itse, joka alkoholin kurkkuun kumoaa.

Siinä asiassa ei ole mitään tekemistä syyllistämisen kanssa, se on fakta. Jos fakta kuulostaa ikävältä, se ei ole kertojan vika. Viestintuojan ampuminen on kognitiivista dissonanssia.

Totta kai alkoholi on aineena monelle ongelmallinen, mutta niin kauan kuin alkoholisti ja lähipiiri pitävät yllä illuusiota uhrista, paranemista ei tapahdu.

On nimittäin niin, että ap:n ongelmiin on vain yksi järkevä ratkaisu. Se, että hän vääntää korkin kiinni. Ap:n lähipiirillekin on vain yksi järkevä ratkaisu. Se, että he lopettavat juomisen sallimisen ja selittelyjen kuuntelemisen, kuten ilmeisesti on tapahtunutkin.

Kuvioon kuuluu, että ap hakee nyt olkapäätä muualta, kuten täältä. Tunnen sympatiaa tilanteesta, mutta ainoa toimiva neuvo, jonka voi antaa on se, että lopeta ruikutus ja lopeta juominen. Alkoholismi on ikävä sairaus, mutta se on niitä harvoja sairauksia, jonka oireet voi poistaa omalla päätöksellä. Esimerkiksi syöpäpotilas ei voi tuollaista päättää.

Alkoholistin kohdalla turhauttavaa onkin juuri se, että monta elämää päättyy ennenaikaisesti niin, että uhri on täysin matkustajan roolissa. Alkoholistilla on ratkaisun avaimet omissa käsissään, mutta jos se ei halua niitä käyttää, ei täältä heru sympatiapisteitä. Tukea heruu sitten, kun se oikea päätös on tehty.

Jos joku sanois mulle noin ilkeästi, että lopeta ruikutus, en varmana lopettaisi. En ole eri mieltä siitä, että aloittajan pitää pystyä lopettamaan juominen, mutta on aika törkeää sanoa vastuuttomaksi, jos ei pysty.

Ei se ole ilkeyttä, vaan tosiasiaa. Alkoholistia ei pidä paapoa enää yhtään enempää kuin on jo tehty kauan. Se, että sinussa uhma nostaisi päätään, kertoo, ettet ole valmis parantumaan ja alkoholi vie sinua edelleenkin.

Kukaan muu ei voi parantaa alkoholistia kuin alkoholisti itse. Ensin pitää pystyä tunnustamaan, ettei hallitse viinaa, vaan viina hallitsee minua. Jos haluaa parantua, pitää kiertää korkki kiinni ja hakeutua hoitoon, vähintään vertaistuen pariin.

Vierailija
74/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilemättä alkoholistivoisi käyttää verukkeena myös tuota: "yhyy, sanoit niin ilkeästi, että nyt en ainakaan lopeta juomista". Mitä muuta ap tekee kuin ruikuttaa? Ei puhettakaan hoitoon hakeutumisesta tai mistään muustakaan alkoholin käytön lopettamiseen liittyvästä. Asiat ikään kuin vain tapahtuvat ap:lle ja valitetaan elämän surkeutta.

Johtopäätös on se, että ap ei ole vielä tarpeeksi pohjalla. Pohja on tietysti eri kohdissa eri ihmisillä ja joillekin kuolema tulee ennen pohjaa. Joku herää jo siinä vaiheessa, kun työpaikalla tulee vaikeuksia, joillekin vaatii potkut. Ap ei ole herännyt vielä kolmansiinkaan potkuihin. Joku herää siihen, kun perhe lähtee, ap:lle sekin tuntuu vain "tapahtuvan", kuten avauksessa sanotaan.

Vaikea sanoa, mikä on ap:n pohja ja löytyykö sitä tässä elämässä. Voin kuitenkin lähipiirin perusteella sanoa sen saman kuin kuiville päässeet alkoholistitkin. Hyysääminen ja kaunistelu ovat vain lupa jatkaa juomista ja kunnon potku persuksille on se, mikä saattaa auttaa sen heräämisen kanssa. Ihan kuten lastenkin kohdalla, aikuisillekin suurin rakkauden osoitus on laittaa selkeät rajat, eikä paapoa ja hymistellä.

Sinä et tajua mitään, etkä vain osaa ja kykene avuttomuuttasi tukemaan alkoholistia lopettamispäätöksen tekemiseen, koska olet niin vauva. Siksi länkytät täällä ja syyllistät aloittajaa. Opettele tukemaan ihmisiä ja tee jotain hyvää joskus. Tai jos et osaa niin ole sitten hiljaa, äläkä syyllisty, että et tiedä, miten auttaa. Ei sun tartte, muut auttavat heikkoja kyllä. Ne, jotka osaavat antaa tukea näille.

Lässyn lässyn. Alkoholistia tukee parhaiten sillä, kun sanoo suoraan, että lopettamispäätöstä ei voi tehdä kukaan muu kuin alkoholisti itse ja en tule millään tavoin tukemaan juopotteluasi. Paras tuki päätöksen teolle on se, ettei tue juopottelua millään tavalla.

On olemassa joukko idiootteja, jotka kuvittelevat auttavansa alkoholistia tarjoamalla olkapään, johon nojata. Asia ei ole noin ja raitistuneet alkoholistit myöntävät sen itsekin. Moni kiroaa sitä, että läheiset sallivat juomisen niin kauan ja sillä he tarkoittavat juuri juomisen ymmärtämistä.

Alkoholistin raitistumispäätöksen tukeminen on juuri sitä, että lisää painoja siihen päähän vaakaa, jossa ovat alkoholin ongelmakäytön ikävät seuraukset. Siellä toisessa päässä on se kännin palkitsevuus. Alkoholisti tekee raitistumispäätöksen vasta siinä vaiheessa, kun tuo vaaka kääntyy.

Juuri vähän aikaa sitten kuopattiin tuttu, jonka vaimon ote asiaan oli juuri tuo lässytys. Lapset pistivät välit poikki, mutta vaimo "tuki raitistumispäätöksen tekoa" 20 vuotta. Lopputulos: alkoholi-dementia ja kuolema kurkkusyöpään. Jos vaimo olisi pistänyt lusikat jakoon silloin 20 vuotta sitten, kun homma oli vielä jotenkin korjattavissa, se olisi miehen tuntien voinut toimia herätyksenä.

Erityisen vähän sympatiaa minulta löytyy näille, jotka haluavat olla "alkoholistin tukena". He ovat iso osa ongelmaa, vaikka luulevat olevansa laupeita. Pohjan löytyminen vie aina vain kauemmin ja jossain vaiheessa elimistö pettää.

Sama pätee muuten myös narkkareihin. Ainoa oikea ratkaisu on lyödä välit täysin poikki, kunnes pohja ja sen kautta oma tahto on löytynyt. Pienikin myötätunnon ele on yllyke jatkaa. Addiktin aivot eivät toimi normilogiikalla. Addiktin aivot hakevat epätoivoisesti merkkejä, jotka voi tulkita positiiviseksi addiktion jatkamiseen. Voi kuulostaa julmalta, mutta jos kuulostaa, se kertoo vain siitä, ettei kuulija ymmärrä addiktion luonnetta.

Vierailija
75/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vielä koti, mies ja työpaikka, jos jatkat samaa rataa, olet pian sillan alla.

Luuletko, että sieltä on helpompi ponnistaa normaaliin elämään?

Vierailija
76/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Niinkauan kun fantasioit että syyllinen on sinusta riippumaton "alkoholi", ei paremmasta ole toivoakaan. Jos joskus tajuat että syyllinen olet yksin sinä, voit haaveilla paremmasta.

Miten joku voi kirjoittaa näin? Miten ap voisi olla syyllinen siihen, mitä alkoholi hänessä aiheuttaa?

Koska se on TOTUUS. Ei se alkoholi itsestään sinne kurkkuun kaadu. Syyllinen alkoholismiin on alkoholisti itse, ja ennenkuin sen pystyy myöntämään SELVINPÄIN itselleen on edessä ainoastaan ennenaikainen kuolema.

Vierailija
77/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu AA-kerhoon. Sieltä saat vertaistukea. On mahdollista raitistua! Voit myös mennä päihdelinkin nettusivuille ja etsiä sieltä keskusteluosion (Me Lopettajat). Saat vertaistukea kymmeniltä muilta! Ja muista, sadat, tuhannet, miljoonat ovat kertoneet tuon tarinasi jossain versiossa, päässeet pois alkoholin aiheuttamasta vankilasta ja ovat tänään vapaita. Raitistumunen on mahdollista.

Itsekin kuulun heihin. Elämä on ihanaa raittiina! Tsemppiä!

AA-kerhosta ei kyllä saa mitään vertaistukea. Olen käynyt useassa ryhmässä ja kaikissa on sama teema eli perinteet missä keskustellaan mitä joskus 1920 luvulla Amerikassa on tapahtunut. Tai sitten kehutaan mitä kaikkea on tullut juotua ja montako kertaa on poliisien kanssa ollut tekemisissä.

Koita ennemmin A-kiltaa.

Vierailija
78/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismista ei pääse eroon millään muulla keinolla kuin yksinkertaisesti lopettamalla sen kaataminen kurkkuun ja hommaamaan juomisen tilalle sellainen harrastus & työ tai aktiviteetti joka vie ajatukset muualle humalatilasta. Ei ole muuta vaihtoehtoa. 2% alkoholisteista täysraitistuu, joten se on lähes mahdotonta, mutta jokainen alkoholisti on itse ja yksin vastuussa juomisestaa. Ei kukaan muu. PISTE AAMEN JA TOTUUS

Vierailija
79/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismista ei pääse eroon millään muulla keinolla kuin yksinkertaisesti lopettamalla sen kaataminen kurkkuun ja hommaamaan juomisen tilalle sellainen harrastus & työ tai aktiviteetti joka vie ajatukset muualle humalatilasta. Ei ole muuta vaihtoehtoa. 2% alkoholisteista täysraitistuu, joten se on lähes mahdotonta, mutta jokainen alkoholisti on itse ja yksin vastuussa juomisestaa. Ei kukaan muu. PISTE AAMEN JA TOTUUS

Terv. entinen suurjuoja.

Vierailija
80/158 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnesota-hoito, tunnen yhden joka kävi sen ja raitistui pysyvästi.

Exäni kävi välillä jollain a-klinikalla ja välillä veti antabusta hetken, hän ei raitistunut. Otin hänestä eron lopulta, 17 vuoden avioliiton ja kahden lapsen jälkeen.

Exäni oli vähän aikaa erosta täysin raitis, sitten valitettavasti on löytänyt naisia jotka "ymmärtävät" häntä.

Minun kokemuksen mukaan kysymys ei ole "onko elämälläni mitään arvoa" koska siinä puhuu vain tavallinen krapulamorkkis.

Jos ap kysyisi "minne menen hoitoon että pääsen tästä alkoholismista, mitä pitää tehdä" niin sanoisin että kerro läheisillesi, miehelle, teini-ikäisille lapsille, äidille, ystäville, että olet alkoholisti ja haluat hpitoon. Myös työterveyteen ja työnantajalle. Sitten ota yhteyttä sinne Minnesota-hoitoon ja menee sinne. Maksaa mitä msksaa, tarvittaessa ottakaa .laina.

Olisipa mieheni tehnyt tuon ajoissa niin voisimme olla vielä perhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi