Puhelut keskeyttää kaiken
En tiedä pahoitanko mieleni turhasta, mutta kaiken keskeyttävät puhelut ärsyttävät minua. Perheenjäseneni saa paljon soittoja yhdeltä henkilöltä, kutsutaan häntä nyt vaikka Kaleviksi. Kalevi saattaa soittaa monta kertaa päivässä ja puhua pitkiä puheluita. Kalevi voi soittaa vaikka vartin päästä uudelleen edellisen puhelun loputtua. Perheenjäseneni vastaa aina jokaiseen Kalevin puheluun vaikka meillä olisi mikä tahansa puuha kesken. Minä odotan kiltisti, että puhelut päättyy ja päästään jatkamaan hommaa.
Olenko väärässä, jos mielestäni Kalevin puheluihin ei pitäisi vastata jos meillä on jokin homma kesken vaan perheenjäsen voi soittaa Kaleville takaisin kun homma tulee valmiiksi?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Eipä kannata nykyaikana puheluihin vastata koska ei voi ikinä tietää kuka soittaa. Voi olla kyse rikollisesta joka kalastelee pankkitietoja yms. itse en vastaa koskaan muuhun kuin työpuhelimeen.
Vähän meni nyt ohi aiheesta...
Aivan, ei Kaleville tarvitse vastata, jos hommat on kesken eikä muutenkaan monta karttaa päivässä. Eikä edes monta kertaa viikossa. Kalevia pitää alkaa kouluttaa siihen, ettei teillä järjestetä ilmaista päivystävää puhelinseuraa kenellekään. Eikä edes joka viikko tarvitsisi soittaa.
Vituttaa tällaiset Kalevit.
Jospa se sinun perheenjäsenesi puhuu mielellään tämän "Kalevin" kanssa. Ei tarvitse tehdä muita hommia.
(Jos minä olisin sinä, tempaisisin luurin itselleni ja kieltäisin "Kalevia" soittelemasta jatkuvasti).
Mutta...jos se perheenjäsenesi todella katsoo, että on mukavempaa jutella "Kalevin" kanssa kuin tehdä muuta, niin etpä sinä voi sitä oikein estääkään.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, ei Kaleville tarvitse vastata, jos hommat on kesken eikä muutenkaan monta karttaa päivässä. Eikä edes monta kertaa viikossa. Kalevia pitää alkaa kouluttaa siihen, ettei teillä järjestetä ilmaista päivystävää puhelinseuraa kenellekään. Eikä edes joka viikko tarvitsisi soittaa.
Vituttaa tällaiset Kalevit.
Mua vitutaa enemmän tämän perheenjäsen, joka ei vedä minkäänlaisia rajoja. Toki mua vituttaa myös Kalevi, kun käyttäytyy noin itsekkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Jospa se sinun perheenjäsenesi puhuu mielellään tämän "Kalevin" kanssa. Ei tarvitse tehdä muita hommia.
(Jos minä olisin sinä, tempaisisin luurin itselleni ja kieltäisin "Kalevia" soittelemasta jatkuvasti).
Mutta...jos se perheenjäsenesi todella katsoo, että on mukavempaa jutella "Kalevin" kanssa kuin tehdä muuta, niin etpä sinä voi sitä oikein estääkään.
En harmikseni voi estää. Mun mielestä tuo on vaan niin epänormaali kuvio. Tunnen myös itseni aika arvottomaksi, kun joudun aina odottamaaaaaaaan..........
Minä sanoisin asiasta. Itse asiassa kerran jouduin sanomaan miesystävälleni, että jos aioit siinä puhua puhelimessa niin voit poistua.
Tuli siis sovitusti luokseni ja vastasi puheluun. Olisi voinut vaikka 10 min puhelun jälkeen lopetella, mutta vaan alkaa kertoileen kuulumisia. Suuttui ja häipyi. Selitin sitten jälkeen puhelimitse, että minusta nuo on ihan perustason käytöstä ettei toisen luo tullessa vastailla kuin nopeaati puhelimeen eli kuunnellaan asia ja sovitaan, että soitellaan uudestaan paremmalla aikaa.
Entä jos kokeilisit hoputtaa perheenjäsentäsi kovalla äänellä aina kun Kalevi soittaa.
Niin kovalla äänellä että Kalevikin sen kuulisi. Perheenjäsenesi sanoisi että joo, mutta tuo "Maija/Matti" tuossa jo hoputtaa että pitäisi tehdä/lähteä/ joutua/...jne.
Ja huutelisit ja hoputtaisit niin kovalla äänellä, että puhelinkeskustelusta ei tulisi oikein mitään.
Mahtaisiko Kalevikin jo älytä, että ihmisillä on muutakin tekemistä kun toimia puhelinviihdyttäjinä.
Onko K erityisen hädässä oleva henkisesti ja tarvitseva, vai normaalihko ja terve - että pärjää sen ajan. Miksi K ei ole itse paikalla kotona tms jos on koko ajan asiaa tai miksei viesti. Onko mustis? Ehkä pitäisi olla paremmin sovittu K:n kanssa miten toimitaan päivän mittaan ja miten joku voi ajatella edes omia ajatuksia, jos puhelin koko ajan soi. Haluaisiko K seuraa jostain ihmisestä vai mikä on.
Itse lähtisin pois aina kun Kalevi soittaa. Ai piti viedä matot pesulaan? No menin yksin kun Kalevin puhelut aina kestää, vie sinä omasi toiste tai sitten kun haen omiani. Ai piti lähteä yhdessä kauppaan? No puhuit Kalevin kanssa niin menin itsekseni, en jaksanut odottaa. Join jo kahvit ja söin pullan kun en tiennyt tuletko koska puhelimesta, lähdenkin tästä kotiin jo. Ruoka on liedellä söin jo ja sammutin lieden, mikrota jos ehti jäähtyä.
Tee selväksi että Kalevi voi viedä perheenjäsenesi aikaa, mutta ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En harmikseni voi estää. Mun mielestä tuo on vaan niin epänormaali kuvio. Tunnen myös itseni aika arvottomaksi, kun joudun aina odottamaaaaaaaan..........
Miksi jäät odottamaan? Jatkat hommia yksin tai jos se ei onnistu, ala tekemään jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdet kotiin, reippaasti vaan huikkaat puhelun päälle ettet jaksa aina odotella ja kotona on myös tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä kannata nykyaikana puheluihin vastata koska ei voi ikinä tietää kuka soittaa. Voi olla kyse rikollisesta joka kalastelee pankkitietoja yms. itse en vastaa koskaan muuhun kuin työpuhelimeen.
Aloittajan perheenjäsen tietää kun Kalevi soittaa, numero ja nimi kännyssä. Kaipa sinäkin tiedät kun kaveri soittaa, vai eikö sulla ole kenenkää nyhteystietoja tallennettuna. Tai sitten sulla ei oo kavereita ollenkaan.
Joskus yläasteella parhaalla ystävälläni oli hänelle läheinen serkku, joka soitti meille lankapuhelimeen ja pyysi ystäväni puhelimeen, asia oli aina että tulisiko ystävä mielummin hänen luokseen. Suht ärsyttävää ja ainakin äitini lopulta oppi sanomaan tälle, että ei hae ystävääni puhelimeen. Oli varsin röyhkeä "Kalevi" siinä.
😅. Tyttöni lähtee mielellään kaveriksi remontti hommiin, mutta muistaa kyllä aina sanoa "jätät sitten sen puhelimes pöydälle"
Kerro enemmän tuosta Kalevista. Alkoi kovasti kiinnostaa, miksi tyyppi soittaa jatkuvasti.
Laita puhelin äänettömälle. Silloin ei tarvitse huomioida puheluja. Kerrot syyksi, että et voinut vastata koska oli huono hetki. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
No niitä pankkitietoja ei ole ihan pakko kertoa, vaikka vastaisikin siihen puhelimeen niin kuin normaalit ihmiset.
Tässä on nyt vaan kyse valinnasta, kumpi on hauskempaa: Puhua Kalevin kanssa vaikka puolen tunnin välein tai tehdä jokin asia ap:n kanssa.
Perheenjäsenestä Kalevin kanssa raatailu on hauskempaa. Hän valitsee sen vaihtoehdon. Perheenjäsenen kanssa puuhailu on keljumpaa.
Eipä tässä ap:lle jää paljon vaihtoehtoja muuta kuin tehdä ne hommansa yksin. Odottelemaan ei missään tapauksessa pidä jäädä. Saa odotella vaikka maailman tappiin, koska Kalevin kanssa juoruaminen ei lopu.
Kalevi. Halusin vain kirjoittaa sen.