***ENSIKOT VKO 17***
Kommentit (101)
koskas teillä on alettu ottaa sf-mittaa? Katotaanko sitä vähän sen mukaan, onko masu kasvanut?
Niin ja sitten teille, jotka olette jo nyyttinne saaneet ja te jotka tiedätte kumpaa odotatte: Minkälaisia sykkeitä saatu ja kumpi tullut/tulossa? Nää on näitä, joista nyt ei oikeasti tiedä, mutta kiva arvuutella :)
MiaMik: Meillä ei olla mitattu kertaakaan tota sf-mittaa. Terveydenhoitajan mukaan se ei ole kovin luotettava..
Nyt näyttäis siltä, että saadaan tuo uus koti.. Neliöitä on melkein 30 enemmän kuin nyt, eli vauvalle on TILAA. Varmaan eksytään ukon kanssa aluksi siellä kaiken tilan keskellä :) Huonekalukauppojakin pitäis kierrellä ja hankkiutua eroon muutamasta vanhasta kalusteesta. Nyt voikin sitten alkaa sisustaa vähän " järkevämmin" , kun ei enää tarvi ajatella että asunto on vaan väliaikanen. Nyt meillä on kaikki hankittu tyyliin mahdollisimman halvalla, kun ei kuitenkaan tässä ois tarkotus ollut asua paria vuotta kauempaa.
Oma maha alkaa olla jo ISO. Mies päivitteli sitä eilen koko illan ja kaveri tänään koulussa. Alan vähitellen myöntämään, että ehkä heinäkuussa en pysty ihan kaikkeen mihin tähän asti.. Nyt sentään vielä jaksaa ihan melkein entiseen malliin.
Jenni 26+4
Kandivaiheelle onnittelut plussasta ja tervetuloa joukkoon:)
MiaMik: Mulla mitattiin sf ekan kerran vk 18+5, Pullan sykkeet on ollu koko ajan 160 ja kova liikkumaan, terkka sano viimeks että oiskohan teille nyt poika tulossa..? Miehen sisko taas vannoo että korkeat sykkeet ja vilkkaat liikkeet meinaa tyttöä..saas nähdä;)
Jenni: Ihanaa jos pääsette uuteen kotiin:) Meillä kiivas asuntosäästö menossa ja ens vuoden alussa pitäis olla tarvittava summa kasassa että päästään lainaa ruinaamaan:)
Omaa napaa: Mulle ei maistu mikään ruoka..ei oo paha olo ollenkaa mutta mä oon semmonen hassu että heti ku ilmat vähän lämpenee niin mä oon tosi huono syömään mitään kunnon ruokaa, ei vaan tee mitään mieli, paitsi hedelmiä ja juotavaa ja eihän niillä pidemmän päälle jaksa tän masun kanssa..tänäänki sitte puoli väkisin pistelin pastaa menemään:/
Ihanaa kuitenki että on noin kaunis ilma, eilenki kävelin ensin työmatkan viitisen kilsaa ja sitte menin vielä pariks tunniks koirapuistoon..onnistuin jo vähän naamaanikin kärventämään auringossa kun oon tosi vaalea..tai paremminki ihan valkoinen;)
Voi että, jännittää jo Lisan ja pikku-millin puolesta!;)
Missä Q ja Fio?
Nauttikaahan nyt kaikki tuosta ihanasta ilmasta:)
Queen ja pulla rv 24
Täällä ollaan, vaikka meinaan hautautua viimeisiin koulutöihin. Valmista pitäis olla vappuun mennessä, joten nyt täytyy vaan pitää tahti kovana, niin sitten saa alkaa nauttia vauvan odotuksesta tosissaan! Oon jo kehittänyt pitkän listan kaikkia kotitöitä ja käsitöitä, joita aion alkaa tekemään kunhan vapaudun tosta yliopistohömpästä. :)
MiaMik:
koskas teillä on alettu ottaa sf-mittaa? Katotaanko sitä vähän sen mukaan, onko masu kasvanut?Niin ja sitten teille, jotka olette jo nyyttinne saaneet ja te jotka tiedätte kumpaa odotatte: Minkälaisia sykkeitä saatu ja kumpi tullut/tulossa? Nää on näitä, joista nyt ei oikeasti tiedä, mutta kiva arvuutella :)
MiaMik, mulla mitattiin sf-mitta ekan kerran viime perjantaina eli 22+4, mitta oli 19 eli ihan keskikäyrällä. Sitä ennen oli parin kuukauden väli neuvoloissa, joten tietenkään ei oltu mitattu aikaisemmin.
Meille on tulossa rakenneultran mukaan siis poika ja syke oli nyt neuvolakäynnillä n. 140. Poika on kyllä liikkunnut koko ajan vilkkaasti, joten ei kai vain tytöt hurjastele masussa :)
Kerroinkohan jo jotain neuvolakuulumisia? En edes muista, milloin viimeksi ehdin kirjoittaa, kun on ollut niin haipakkaa! No, joka tapauksessa painoa oli tullut aika hurjasti (635g/vko), mutta neuvolantäti ei ollut kuitenkaan huolissaan. RR 107/57 ja hemppa 119. Jouduin aloittamaan rautakuurin :( En tiedä johtuuko siitä vai jostain muusta, mutta vatsaa on nyt kivistänyt pari päivää. Onneksi joudun syömään rautakapselin toistaiseksi vain pari kertaa viikossa, joten ehkä säästyn pahimmilta vaivoilta.
Jennille onnea uudesta kodista! Aluksi varmaan tuntuu, että tilaa on yllin kyllin, mutta kyllä ne nurkat sitten kummasti aina täyttyy, vaikka olisi kuinka iso koti. :)
Tervetuloa mukaan kandivaihe ja lämpimät onnittelut plussasta!
Minäkin kävin kurkkaamassa noita teidän beibejä syntyneet.fissä, ja kyllä olivat syötävän suloisia! Tahtoo kanssa!!!!
Lisa ja pikku-milli ne vaan edelleen täällä porskuttaa! Mun siskolla on sama tilanne, koko ajan odotetaan, että koska lähtö tulee, jännää!
Tosiaan hui! Pepsillä on raskaus jo yli puolen välin! Oliko teillä jo rakenneultra? Anteeksi kun en muista, mutta olen ollut vähän omissa maailmoissani viime päivinä. Pepsi, ai sä pyöräilet töihin? Mäkin ajattelin aloittaa. Joku tosin sanoi, että se voisi olla jotenkin haitallista. En kyllä käsitä, mikä siinä muka voisi olla, kun eihän siinä mitään ihme tärinää tai muuta tule.
Me mennään muuten 4D-ultraan 9.5., jee! Siellä ehkä vielä saadaan varmistusta siitä, että poitsu on tulossa. Kaikista huikeinta on kuitenkin ajatus siitä, että voidaan päästä näkemään meidän pikkuisen kasvot. Tietysti on myös hyvä, että lääkäri tutkii tarkkaan esim. sydämen rakenteen.
Osselle tsemppiä huomiseen ultraan!
Ja mörötin, onnittelut ihanista ultrakuulumisista!
Nyt täytyy mennä syömään, että masu jaksaa kasvaa :D
-Q- ja -q- 23+1
Oikeen on paha mieli, kun mä en yksin kertaisesti joko ehdi tai jaksa tänne nettiin... On jääny tää ensikoiden pinokin ihan paitsioon. =( Tuntuu, että ei ehdi olemaan kotona kun nukkumassa ja muuten töissä. Ja töissäkin on ollu niin kamalaa viime aikoina (huono työilmapiiri), että huh huh... =/
Kandivaiheelle munkin puolesta oikein paljon onnea ja tervetuloa! Kyselit, että millä keskenmenon pelosta pääsee... Mulla autto vasta alkuraskauden ultra... sit se helpotti ihan hirveesti!! Sen jälkeen on vaan pitäny luottaa omiin tuntemuksiin ja siihen, että kaikki menee hyvin.
Jenni: Toivottavasti saatte tosiaan sen kodin mitä havittelette!! =) Me muutettiin tuplasti isompaan kotiin varmaan vähän yli kuukausi sitten ja niinhän siinä kävi, että radiopuhelimet meillä sais toisillemme olla... =) Ihan turha huudella toiselle mitään kun ei se kuule kuitenkaan.
MiaMik: Mekin saadaan seuraavassa neuvolassa ne kelan paperit.. =) Aika " nopeesti" on meillä aika menny, kun kohta saa jo äippäpakkausta tilailla! :)
Jotkut oli varaillu hammaslääkäriaikoja... Niin minäkin. Tosin sanoivat, että on 6kk jono. Eli aika olis joskus lasketunajan kieppeillä.. =( Just joo. Noh... onneks ei oo mitään hammasvaivoja (edes pieniä).
Neuvolakäyntejä oli aika monilla... Kiva, että siellä kaikki ok. Eikä kukaan tainnu saada mitään monsteri-tätiä?! ;) Me saatiin uus neuvolantäti kun muutettiin ja se on kans ihan kiva, niinkuin se aikasempikin.
Sit oli puhetta itkukohtauksista. =) Mun tarttee tunnustaa, että vaikka mä oon tähän mennessä salaa hymäilly, että " ei mulla vaan sellasia oo ollu" , niin nyt on ollu. =) Pikku veljen kofirmaatiossa pappi sano joka toinen minuutti jotain mistä meinasin alkaa itkee.. Ja sit kun lueskelin samalla virsikirjan takaa kastejuhlan kaavaa, niin siellä oli jatkuvasti jotain, että piti lopettaa lukeminen kun muuten olis alkanu itkee. =)
Mörötin: Onnea hienoista ultrakuulumisista!!!
Lisa & Pikku-Milli: Voimia ja kärsivällisyyttä loppukiriä varten!!! Ootte ensikoiden vauvapuolella ennen kun huomaattekaan! =D
Omaa napaa sen verran, että...
Eilen oli neuvola. Se oli nopee visiitti -> kaikki oli ok. Katottiin pissa & otettiin RR, paino ja kuunneltiin sydänäänet (140+). Ja siinä se sitten olikin. =) Ei siinä kauaa nokka tuhissut. Ens kerralla tosiaan mekin saadaan sitten kelanpaperit täytettäviksi. Jee! =D
Pesänrakennus viettiä on täälläkin suunnalla... Verhot kävin tosiaan tilaamassa viime viikolla ja ne saadaan vapun jälkeen, tänään tuli IHANA ;) kuivausrumpu, jota aattelin kohta testata... ja tässä joskus pitäis mennä kattoo isompaa sänkyä - jos sen vaikka sais ostettua (ollaan käyty kattomassa yhtä jo n.2kk sitten). =)
Äh... väsyttää niin, että en jaksa kirjottaa enää. Toivottavasti ehdin taas mahd. pian tänne, etten ihan taas tipu kyydistä.
Burde & Penni-Enni 17+2
...mekin ollaan menossa 4D-ultraan. (Tosin vasta kesäkuun 5.pv.) Innolla odotan, että pääsee lukemaan sun 4D-kokemuksia... =) Missä teidän 4D on? Me varattiin Felicitakseen.
Burde 17+2
Q:meille ei kuulu rakenneultraa ollenkaa :(Joten seuraavan kerran nähhää nassikka sitten rv35 kun on synnytystapa-arviointi ultra.Täällä kans painoo oli viimeks tullu 750g/vk.....kauhistus,en tajuu mite o mahollista.....ja sf-mitta oli rv18+2 18cm eli yläkäyrän yläpuolella...jaiks....kauhulla taas parin viiko päästä neuvolaan......
Hyvät illan jatkot!!!!
Mukava kuulla Pepsiksenkin kuulumiset. Apua viikot tuntuu menevän niin nopeasti, ollaan kaikki kohta rv 40 ja synnyttämässä.
No omaan(.) heti :)
Tänään oli tosiaan aika ä-polille. Rakenneultra ja normi tarkastus. Ultrassa oli kiva käydä, viimeksi rv 13+1 kaverin kyllä tunnisti vauvaksi, mutta nyt oli jo ihan oikean näköinen. Mitään poikkeavaa ei löytynyt ja kaveri vastasi täydellisesti laskettua-aikaa. Jäi tosin ihmetyttämään nuo mittojen käsitteet. Osan tajusin kuten HC(päänympärys) oli 170,9mm ja AC(vartalonympärys) 157,4mm. Esim CER, ATRI ja FL- mitoista en tajunnut mitään? Painoarvio on 326g, eli vissiin ihan normaali :)
Lääkäri aikansa mua jututti ja totes lopuksi, että " soita töihin ja käske laittaa kioski kiinni, sinä et mene sinne vasta ku ä-loman jälkeen" :) Toisaalta tuntuu tylsältä jäädä pois, mutta jos tämä on vauvan parhaaksi (minun stressi) niin ollaan sitten kotona.
Anteeksi omanapaisuus, mutta oon ihan sekasi tuosta ultrasta :)
T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 20+1
Oottepas te saanut paljon tekstiä aikaan¿ =)
MiaMik, toivottavasti en ehdi lukea koko Potteria =D
JoJo, vai on teillä lennellyt ultrakuvat roskiin asti =D kiva, että uutinen kuitenkin otettiin ilolla vastaan.
Kandivaiheella paljon onnea plussasta ja tervetuloa mukaan!!! Enpä se minäkään saanut testeihin muuta kuin haamuja ja paksusti voidaan.
Täytyypä vielä kommentoida tuohon anoppiasiaan¿ Mullakin on siis aivan ihana anoppi, mutta en todellakaan halua että se täällä joka päivä alkaa hyppäämään¿ oletan, että se oli vaan vitsi kun niin uhkasi. Lähetänpä täältä jaksusäteitä anopille kun menee huomenna saamaan taasen sytostaatteja.
Sf-mitasta oli kysytty. Taisi olla ihan reilusti puolen välin jälkeen kun mulla ensimmäisen kerran mitattiin.
Ai juu sykkeistä oli kanssa puhetta. Meillekin on sen rakenneultran mukaan poika tulossa ja sykkeet on ollut välillä 130-150
Burde, kuivausrumpu on kyllä ihan ykkönen! Me saatiin mun vanhemmilta joululahjaksi sellainen ja hyvä, etten joulun jälkeen pessyt naapureidenkin pyykkejä =D
Me käytiin tuossa alkuillasta miehen kanssa taas keilaamassa neljän sarjan verran¿ kyllä ukkokulta kirosi kun mä voitin viimeisen sarjan. =) Nyt sitten vihloo alakertaa ja Paco myllertää niin, ettei mitään rajaa. Ja nyt ne liikkeet tosiaan jo sattuu¿ tuntuu ihan siltä kun mahassa sätkis neljän kilon hauki. =/ Ja siltä kyllä näyttääkin =D maha tekee aaltoliikettä jatkuvalla syötöllä.
Nyt taidan kömpiä tuonne miehen viereen.
[color=red]pikku-milli & paco 39+4[/color]
burde:
...mekin ollaan menossa 4D-ultraan. (Tosin vasta kesäkuun 5.pv.) Innolla odotan, että pääsee lukemaan sun 4D-kokemuksia... =) Missä teidän 4D on? Me varattiin Felicitakseen.
Me mennään Femedaan, en malttais odottaa! Sulla on sitten kesäkuussa menossa 24. viikko eikö niin? Tai jotain sinne päin... Mulla on 9.5. jo 26.viikko, mutta silloinkin näkyy kuulemma oikein hyvin.
Pepsi se vaan kirii kaikilla mahdollisilla tavoilla: ensin pompsahti laskettu aika paljon aikaisemmaksi ja nyt olet jo onnistunut kasvattamaan ison masun! Aiot kaiketi kiilata mun ohi synnyttämään? :D
Öitä Enskat!
-Q- ja -q-
Onko teillä vakiona siis kaikille synnytystapaultra? Mä kun luulin, että se tulee vaan silloin, jos neuvolassa ollaan sitä mieltä, että se on tarpeen. Meille kyllä rakenneultrassa jo kätilö hieman vihjaisi, että saatetaan joutua/päästä sinne, kun poju on kasvanut niin hurjaa tahtia.
-Q- taas
Onpas taas ehtinyt tulla paljon lukemista, mutta kivahan se vaan on :)
Kandivaiheelle onnittelut plussasta! Kävinkin viikonloppuna lueskelemassa vauvakuumepuolen Ensikoita ja arvelin sinun siirtyvän kohta tänne :) Tervetuloa ja onnea vielä uudemmankin kerran! Hailuja viivoja mullekin testeihin tuli - olisinkohan testannut parin viikon aikana nelisen kertaa. Mutta pitkällä mennään jo.
Ull-maj: On varmaan hankala asennoitua kotiin jäämiseen, mutta pikku-pupun parasta ajatellen saat ajan kulumaan varmasti!
Ladie: Joissakin kunnissa on valitettavasti vain yksi ultra tarjolla. Monissa taasen ei _tarjota_ yhtään (esim. täällä länsi-Suomen läänissä), vaan se 22 euron poliklinikkamaksu menee automaattisesti. Kahteen on mahdollisuus osallistua tuohon hintaan (eli nt ja rakenne). Joten älä ahdistu Jyväskylän tilanteesta :) Eikä meillä hammashoidossakaan suosita raskaana olevia, ihan samat jonot ja maksut kuin muillakin. Hyvä että neuvolakäyntinne oli antoisa!
Heidille tsemppiä huomiseen ultraan!
MiaMik: mulla sf-mitta katsottiin ekan kerran n. viikolla 24. Alakäyrän ja keskikäyrän puolivälissä mennään, mutta tasaista on ollut kasvu ja sitähän niillä mittauksilla kontrolloidaan.
Jennille onnittelut uuden kodin johdosta! Hienoa että löysitte mieleisenne. Sitten vaan huonekalukaupoille, kuten sanoitkin, ja on varmasti ihanaa, kun voi panostaa vauvan huoneeseenkin oikein kunnolla!
Lapselliset enskat: Aivan ihastuttavaa jälkikasvua syntyneet.fi:ssä! Vielä uuden kerran onnittelut pienistä söpöliineistä - jollain lailla konkretisoiduitte pikkuistenne kautta päässäni nettipersoonista todellisiksi Äideiksi. Ja nimenomaan äideiksi, joilla on syytä olla ylpeä kerrassaan hurmaavista pienokaisista.
Milli: Sinä siis olet pitkän tauon jälkeen innostunut keilaamaan. Yritätkö saada pacoa nopeammin maailmaan? :) Hauska kuulla, että niin vaan sujuu vielä moinen urheilu.
Sitten oman pullistuvan napani tarkasteluun: Odotan kesää jo malttamattomana, mutta viimeksi tänään sain kuulla, ettei muka mahaani edes huomaa. Höh. Omasta mielestäni olen jo kovinkin iso.
Vapun jälkeen muutan 6 viikoksi työmaalle. Ei ole kuin 80 km:n päässä kotoa, mutta ei jaksa joka päivä istua junassa kahta tuntia. Saa nähdä miten siellä saa ajan kulumaan iltaisin. Pitänee raahata ompelukone ja kankaita mukana.
Emppu se möyrii ja möngertää usein, epäsäännöllisesti tosin. Närästys on alkanut kiusata enkä oikein ole keksinyt mitä ruoka-aineita kannattaisi välttää. Onko jollain vinkkejä?
Tänään sain postitse huuto.netistä huutamani kantoliinan. Rakkaani mieheni rakas Pörris-nalle (vanha ja resuinen) on saanut toimia koe-eläimenä :) Onneksi on vielä pari kuukautta aikaa opetella näppäräksi sitojaksi, heh.
Vappuna on tulossa kaksi tuttavaparia kylään. Huomenna pitäisi siivota piha vieraskuntoon. Eihän tuo rivarin piha nyt järin iso ole, mutta sitä suuremmalla syyllä pitäisi saada nätiksi. Onneksi on jo niin lämpimiä ilmoja, että voi vaikka orvokkiamppelin hommata koristeeksi.
Mutta nyt nukkumaan. Voimia loppuviikon töihin ja opintoihin ja kotioloon! Masuille taputukset.
Suippo ja Emppu 27+5 (kaiketi...)
että siitä ei voi ollenkaan päätellä vauvan kokoa, kukas siitä tuumasikaan että jaiks=D
Mullahan oli se oman tädin sijainen sillon neuvolassa sitä mieltä että se on vain lapsen koon päättelyä varten ja pelotteli yli nelikiloisella kun olin koko ajan keski- ja yläkäyrän välissä, välillä yläkäyrälläkin...mutta eihän tuo meidän neiti ollut iso, tuommonen rääpäle paremminkin;)
Siihen mittaan vaikuttaa niin moni asia, massun muoto, lapsiveden määrä, vauvan asento jne..
Kuten meidän oma, fiksu kätilömme jaksoi monesti muistuttaa; sf-mitta on VAIN sitä varten että sillä seurataan sitä, että lapsi yleensä kasvaa! Toivottavasti on muistanut mainita sen tökerölle sijaiselleen;)
Mutta ei kummempia, äkkiä nukkumaan kun typykin nukahti..kun osais noiden kotitöiden osalta hellittää ja olla vaan vauvan kanssa niin ei pääsis näin hirveää univelkaa kertymään! Meinaa käydä raskaaksi..jospa tästä jo ottais opikseen ja harjoittelis tosissaan päikkäreiden nukkumista=)
Iloista odotusta kaikille edelleen.
-Ankka-
Joo, taisi tässä olla kolmen tai neljän kuukauden tauko keilaamisessa... ehkä pienenä taka-ajatuksena tässä on ollut pacon innostaminen ulos tuloon. =D Mutta innostuin nyt kun huomasin, että keilaus vielä onnistuu mahan kanssa ja meillä kun tuonne keilaamaan on niin helppo lähteä kun tuo ukkokulta tosiaan omistaa hohtokeilahallin. Saa nähdä minkälainen keilaaja tulee Pacosta isona ;)
huh, olipas täällä tekstiä... kiva!
Menen heti omaan napaan - tänään on se maaginen 12 viikkoa täynnä, ja Santeri on näköjään pysynyt matkassa koko ajan! Tai huomennahan se nähdään, mutta eipä ainakaan ole vielä mitään hätyytellyt. :)
En kyllä olis puoli vuotta sitten uskonut, että joskus olen raskaana yli pahimman keskenmenoriskiajan. Voi että... meinaa tulla tippa linssiin, ja huomisessa ultrassa tulee ihan varmasti.
Tuli tässä kirjoitellessa mieleen, että kuinka moni teistä on pitänyt päiväkirjaa raskauden aikana? Minä en ole jaksanut, olen muutenkin tosi ailahtelevainen päiväkirjan kirjoittamisessa. Edellisen raskauden alussa aloin pitämään raskauspäiväkirjaa, mutta nyt en uskaltanut, kun viimeksi se oli niin lyhyt ilo. En vaan millään muista edes parin viikon takaisia tapahtumia, niin olisihan se hyvä jotain kirjoitella ylös.
No niin, tässä kävi just näin, etten muista yhtään mitä muut on kirjoittaneet. Mutta palailen huomenna asiaan ultran jälkeen!
Aurinkoista päivää kaikille!
-Osse ja Santeri, täydet 12 viikkoa!
MiaMik kyseli vauvan sykkeistä, meidän vauvan sydämensyke oli aina 140-155 ja tyttö tuli.
Oikein hyvää loppuodotusta varsinkin pikku-millille, kohta se paco tulee ulos! Ollaankin aloiteltu pinoa vauva-puolelle, sä taidatkin olla seuraavana sinne tulossa.
Voikaahan paksusti!
NapNap + tyttö 7vko
Menee omaan napaan nyt, kun vähän huolettaa... Laitoin tästä kyllä omankin otsikon, kun kaipailisin kokemusta...
Kävin tänään ensimmäistä kertaa neuvolassa. Neuvolan mukaan rv olisi pitänyt olla 9+4 laskettuna viimeisistä kuukautisista. Oman laskuni mukaan rv olisi ollut viikko vähemmän, koska kierto on pidempi. Ultralla sikiön pituus oli kuitenkin 4.9mm ja rv 6+1. Kuitenkin olen saanut plussan testiin jo niin aikaisin, joten tiedän ettei tämä voisi olla mahdollista. Ja myös siitä syystä tiedän, koska seksi on ajoittunut vain tietyn viikon ajalle... Sikiön pitäisi olla siis lähellä 8 viikkoa.
Tietysti nyt mielessä pyörii, että onko kaikki hyvin. Ja mitenhän tässä käy. Voisiko ultra huijata näin alkuvaiheessa hiukan... Vai onko kasvu vain pysähtynyt.
Neuvolan täti sanoi, ettei tällä hetkellä voi sanoa muuta kuin että raskaana olet ja sikiö näyttää normaalilta. Sydämen sykekin näkyi. Ja antoi uuden ajan viikon päästä perjantaille. Sitten kuulemma tietää jo enemmän. Pieni huoli kuitenkin kalvaa mieltä, vaikka yritän olla huolehtimatta....
-cactus- (joka ei nyt oikein tiedä raskausviikkoja)
Kerronpa meidän tarinan jos siitä olisi jotain lohtua... Eli siis me mentiin alkuraskauden ultraan kun kuukautisten mukaan viikkoja olisi pitänyt olla 8+5. Itse ajattelin, että viikkoja on ehkä viikon verran vähemmän. Voi järkytys kun ultrassa ei näkynytkään yhtään mitään muuta kuin ruskuaispussi!!! =/ Saatiin uusi aika kahden viikon päähän ja tuulimunaepäily. Lääkäri kuitenkin moneen kertaan painotti, että missään nimessä ei saa toivoa menettää...
Pari viikkoa meni niiiiiin hitaasti. Vihdoin koitti ultrapäivä ja voi ihanuus, siellä ruudulla köllötteli meidän pikku-Paco vahvan sydämen sykkeen kanssa. Viikkoja tuolloin oli 8+3. Eli ekan ultran aikaan viikkoja oli 6+3 eikä mitään vielä näkynyt...
Ja tää oli mahdollista kun mulla ei kyllä ollut oikeastaan mitään hajua siitä minkäpituinen kierto oli ollut ja ovista en edes huomannut siinä kierrossa kun raskauduin. Raskaaksi tulin toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Ekan haamun olin näin ollen saanut testiin kun viikkoja oli 3+6 eli tosi tosi aikaisin!!!
Ja muut kommentit sitten ehdinkin unohtaa, kun kävin välillä pottuja katsomassa ;)
Neuvola oli tänään ja kyllä jäi taas hyvä mieli! Terveydenhoitaja on tosi mukava ja sattuipa taas lääkärikin olemaan oikein empaattinen. He molemmat voivottelivat ja ihastelivat, että kuinka jaksan tehdä raskasta yötyötä (vaikka ei se minusta niin raskaalta ole tuntunut). Lääkäri myöskin harmitteli kun ei kaupungissani ole enää kuin se yksi alkuraskauden ultra. Syyksi sanoi, että lääkärien ammattitaito ei riitä ja kaupunki säästää?? Kuitenkin hän joutuu välillä sitten lähettää Taysiin rakenneultraan poppoota ja kalliiksihan sekin tulee!!!
RR oli 97/70, pissi puhdas, vaikka tänään tuli bakteeriviljelynkin tulos, joka oli positiivinen (minullahan oli niitä masukipuja, kirvelyitä ja supisteluja). Vaikka oireet lieventyneet, niin lääkäri halusi kuitenkin aloittaa ab-kuurin, mikä passasi mulle aivan hyvin! Hb:tä ei mitattu jostain kumman syystä, ei viime kerrallakaan. Mutta voin tarvittaessa sitä töissäkin mittailla samanmoisella mittarilla!
Seuraavassa neuvolassa saankin jo kelan paperit. Niin se aika vain vilisee!! Kohtahan tässä ollaan jo samassa tilanteessa kuin Lisa ja pikku-milli :)
MiaMik ja bambiino rv 17+6