Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT VKO 17***

24.04.2006 |

Eikö tosiaan kukaan ollu alottanu vielä pinoa??

No nyt mie alotin =)

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai, että on pikku-millin paco noin jämpti mies jo syntyessään. Voimia koitokseen tai odotteluun, jos tämä olikin vasta jotain etukäteisvaroittelua...

Väsymys on taas täällä ottanut vallan. Tuossa joku aika sitten tuntui, että pahimmasta olen jo päässyt, mutta nyt taas on ollut sellaista haipakkaa töissä, että illalla ei ole jaksanut mitään tehdä - edes kirjoitella tänne, just ja just jaksanut lukea sentään. Ja päänsäryt vaivaavat. Olen migreeni-ihminen, mutta kun alkuraskaus meni ilman jytinöitä, niin ajattelin, että jospa sitten vähän pidempäänkin. Mutta tällä viikolla on särkenyt jo kolmena päivänä, eikä edes panacod auta. YH! Kävin tänään koulun terkalla mittauttamassa verenpaineeni, mutta se oli ok. Täytyy varmaan vaan nukkua enemmän ja ulkoilla useammin. Ja kiloista huolimatta syödä vähän useammin (ja terveellisemmin) niin jospa ne hellittäis.

Nyt lähdetään miehen kanssa ostamaan hänen serkkunsa vauvalle ristiäislahjaa huomisiin ristiäisiin. Eli vauvahaisuja tiedossa viikonloppuna...

Aurinkoista vappua ja rentoa viikonloppua kaikille!

-Amy ja EkaVekara rv 14+1

Vierailija
22/101 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jämpti pikkuprinssi ponnahti maailmaan tänään klo 16:12 (niinpä, sen työpäivän päätteeksi ;), mitoilla 3220g ja 49cm. :) Hyvin oli mennyt ja kaikki voivat hyvin :)

tiedottaa Delian kera pacon puolivuotiaan serkkutytön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin inanaa =)

Perästä tullaan tässä joku päivä ;)

Lisa & Pertti-Irmeli 39+3

Vierailija
24/101 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hienosti laskettuna päivänä! Niin tuonne vauvapuolellekin vaan saadaan teitä pikkuhiljaa=D

Just mietin miten hirveen nopeesti aika menee, tuntuu että monet teistäkin jotka ihan vasta olitte alussa olette jo pitkälti yli puolenvälin..*edelleen haikeana*

Meidän Prinsessa lähtee pian ekaa kertaa hoitoon, apua..kyllä mua jännittää ja huolestuttaa, vaikka parista tunnista vaan kyse=/

-Ankka-

Vierailija
25/101 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein paljon onnea Pikku-millille ja koko perheelle!!

Vierailija
26/101 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on paco tarkka poika heti alusta asti! Onnea todella paljon Millille ja perheelle :)

Lisallakin kuulostaa jo lupaavalta :) Jospa sieltä tultaisiin eräpäivänä myös..

Täytyy paljastaa että kyllä täälläkin ollaan yritetty masua pannussa paistaa :D Jotenki se vaan aina osuu siihen pannun reunaan ku kurottelee niitä mausteita!!

Meillä oli eilen pihansiivous talkoot taloyhtiön väen kanssa.. Minäkin otin osaa tuhisten haravan varressa :) Ei kyllä jäänyt kenellekkään epäselväksi mitä on tulossa.. Mummot oli aivan onnessaan että tulee pikkuväkeä naapurustoon kun tässä ei montaa lasta olekkaan :)

Käytiin sitten vielä illalla kävelyllä miehen kanssa.. voi että uni maistui mammalle!

Vähän olen pelännyt että alkaisi supistella kun olen nyt alkanut liikkumaan enempi.. mutta ei onneksi mitään! Tällä viikolla joka päivä kävelyllä ja tänään olin uimassa :)

Olen vaan ajatellut että kun mun työ mihin olen tottunut on aika raskasta.. niin kai sitä sitten voi kävelylläkin käydä vaikka joka päivä.. kun nyt siellä töissä en enää ole! Vähemmän rasitun kävelyllä mitä ku töissä olisin!

Eilen illalla tiitiäinen vähän säikytti kun ei liikkunut totuttuun tapaan nukkumaan mennessä.. No oli varmaan jumpannut mun haravoidessa enkä sitä touhutessani huomannut!

Tänään aloitti jumpat jo heti seitsemän jälkeen aamulla, että ei hätää :) Koko päivän on tömistänyt säännöllisesti.. ihan välillä kipeetä ottaa kun potkii alaspäin!

Minä oon ollu masuvauvana tosi vilkas.. potkinu heti tosissaan ja on ollu lähellä etteikö äitillä olis kylkiluut murtunu :) Vissiin on tiitiäinen tulossa minuun..

Toki tuo isäkin on kova potkimaan, nytkin on jalkapalloa pelaamassa! Niillä on paripäivänen turnaus menossa.. huomenna tieten on saunailta urakan palkkioksi ;) Varmaankin vietän koti-iltaa kissan ja tiitiäisen kanssa huomenna :D

Oon huomannut että mun päänsäryt on vähentynyt huomattavasti kun oon lisännyt veden juomista.. Juon varman ainaki 3litraa päivässä :)

Eipä kyllä ole vielä turvotustakaan havaittavissa!

Seuraava neuvola olisi sitten keskiviikkona!

Tänään soitin ja siirsin ajan aamulle että Iskä pääsee mukaan ekan kerran :D Tuumas eilen illalla että tahtoo nyt alkaa käydä mun mukana aina kun vaan työvuorot antaa myöten.. Haluaa kuulla joltain ulkopuoliselta taholta että se vauva tosiaan tuolla masussa on, ei kuulemma oikein vieläkään usko todeksi vaikka tuntee potkut ja on ultrassakin tiitin nähnyt :)

Täytyykin nyt kysyä niistä valmennus kerroista.. Olisko ne jo päättänyt jotain päivämääriä! Meinas vaan viimeks että saa tosissaan järjestellä kun alkaa kesälomat pukata päälle hoitajilla.. Jaiks! No onhan ne äidit ennen vanhaankin ilman valmennuksia synnyttäneet ;D

Palailen viimeistään keskiviikkona kera neuvola kuulumisten :)

Niamey ja tiitiäinen rv 26+1

Vierailija
27/101 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut koko perheelle:) Nyt pikku-millin täytyy se lupaamansa vappupallo pacolle ostaa;)

Queen ja Pulla 25+2

Vierailija
28/101 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, on kyllä ollut rankkaa. Ei sen puoleen, että olis liikaa tekemistä vaan se että olen aivan raivohullu, mikään ei taho onnistua.

Jotku kyseli, että miksi oon saikulla. No alkuraskaudessa oli niin raju pahoinvointi, että musta ei ollu mihinkään. Sitten olin töissä kuukauden tässä välillä, mutta kävin oyssissa kontrollissa ä-polilla, niin lekuri aatteli että mun olis parempi jäädä kotiin. Käyn oyssissa koska minulla on niin sanottu riskiraskaus, sairastan reumaa. Selkä tullut jo nyt tosi kipeeksi, vaikka reuma minulla ei ole vaikuttanut selkään koskaan.

sf-mitaa minulta ei ole vielä otettu, mutta masu tuntuu toooosi isolta ja kohtu on selvästi navan ylä puolella.

Millä viikoilla teille on tullut turvotusta? Minulla on noin 4-5kg nestepöhöä, kamala olo. Onneksi ei ollu paineet noussu.

Pikku-Millille ja perheelle onnittelut Pacon onnistuneesta syntymästä :) Muista tosiaan hommata Pacolle se vappapallo, kun oli niin kiltti!

Lisa taitaapi olla seuraava! Sinnepäin saa ilmeisesti suppareita lähettää ;)

Fiollahan on viikkoja kertynyt paljon, vastahan siekin plussassit. Pittäis meidän kaikkien nauttia raskaudesta täysin rinnoin, 40viikkoa on kuitenki lyhyt aika.

Mites Pepsiksellä on muuten sujunu? Tuuhan taas kertoon kuulumisia!

Kandi on sitten pistäny isovanhempien päät sekaisin :) Meillä reagoivat aika laimeesti, mutta ilosia olivat.

Niamey, miten oota saanu ajan kulumaan saikulla? Musta tuntuu että mies lähtee kohta käveleen, eihän mun kuuntele kukaan. Musta on tullu kiukkunen, ku ei oo mitään tekemistä. En tahdo uskaltaa poninkaan kanssa touhuta, saa toinen vielä traumoja ku on mamma niin kiukkunen ;)

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 20+4

Vierailija
29/101 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taa lämmin yö nukkua! Huh Huh, mutta onnistu se kuitenki.

Nyt pitäs lähteä kaupassa käymään, ennen ku siellä kaameat ruuhkat. Lupasin käydä ukko-kullalle alkossaki, tuntuu vain oudolta ison mahan kanssa siellä tepastella, kun ihmiset kuitenki luulee että ostan itelle!

Turvotusta mulle tuli oikeastaan vasta rv 30 jälkeen pikku hiljaa ja pahimmillaan oli tuossa 35-38. Nyt jo hieman ehkä helpottanu, ei paljoa.

Niamey, kiva että miehesikin pääsee mukaan neuvolaan =) Vaikka ei siellä kovin kummosia juttuja tehä, on se kuitenki kiva, että pääsee etes kerran mukaan.

Syökäämme paljon munkkeja ja muita herkkuja ja voikaamme paksusti =)

Lisa & Pertti-Irmeli 39+4

Vierailija
30/101 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa Vappua kaikille :)

Ull-maij kyseli kuinka olen saanut aikani kulumaan..

Aluksi kun mulla oli liikkumiskielto niin meinasin kyllä tulla höperöksi, mutta nyt kun saa liikkua niin oon alkanut tosiaan käymää kävelyllä ja uimassa!

Sit ompelen aika paljon kun olen varsinaiselta ammatiltani ompelija! Aina tahtoo olla jokin ompelus työnalla :)

Ja tietysti normaalit kotityöt vie oman aikansa päivästä.. siivonnut olen melkeen kaikki kaapit jo yhteen kertaan! Vain mun vaatekaappi kaipais järjestelyä enää ;D

Mulla ei sillain muutosta näihin päivä rutiineihin ole tullut kun olis ilta/yötyö ja muutenki kaikki " hommat" tulee hoidettua päivisin!

Suurin muutos meillä on se että oon illat kotona miehen seurana.. Ennen mun saikkua nähtiin tunti ennen mun töihinlähtöä ja sitten tulin miehen viereen yöksi nukkumaan ja mies lähti aamulla aikaisin töihin :( Ollaanki ihmetelty että millonka meidän tiitiäinen on alkunsa saanut kun ei olla kovin monesti samanpeiton alle keretty plussakierrossa :) Korkeintaan kahdesti.. näytti riittävän :D

Taitaa olla miehellä " omanajan" puute :) Tottunut olemaan illat yksin.. Oonki yrittänyt vähän antaa ukko kullalle omaa aikaa että saa touhuta omia juttujansa!

Mulla ei ole vielä turvotusta ilmaantunut.. luin jostain kirjasta että runsas veden juonti (ainakin 2,5litraa päivässä) auttaisi turvotukseen! Auttaa huuhtoman vahingolliset aineet elimistöstä.. Ja että vettä tulisi juoda aterioiden välissä, liika neste ruokailun yhteydessä heikentää ruuansulatusta!

Oon kyllä huomannut että auttaa.. heti jos juo vähempi alkaa sormukset puristaa :) Ja päänsärky on vähentynyt huomattavasti ku juon n.3litraa vettä päivässä!

Nyt avaan paheellisen sipsipussini ja nautin olosta :) Mies on lähdössä saunailtaan.. vietän iltaa kissan ja tiitin kanssa! Huomenna sitten hoivaan ukko kultaa kun on pääpipinä :)

Niamey ja tiitiäinen rv 26+2

Vierailija
31/101 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista tuntuu pinossa olevan, mutta pakko jotain kirjotella, ettei ihan kadota sivujen syövereihin...

Täällä kaikki rauhallista, ei supistuksen supistusta.

Yöllä saa herätä taas usein pisulle ja kylkeä kääntäessä maha on tooosi painava, pitää käsillä auttaa käännöksessä. Muuten kyllä nukuttaa hyvin kaikki väliajat :)

Kaksi yötä laskettuun aikaan!

Jospa se vielä tästä =)

Lisa & Pertti-Irmeli 39+5

Vierailija
32/101 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa:) Onneaonneaonnea pienen pojan vanhemmille. Meinas tippa tulla linssiin onnesta:)

Tulin vaan ihan pikasesti toivottamaan hauskaa vappua kaikille enskoille!!! :)

Vierailija
33/101 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!!on taas menny aikaa kun viimeksi pääsy koneelle...=(

onnea pikku-milli perheineen!=)

sain äidiltä 2 laatikollista vauvan vaatteita katseltavaksi että mitkä otan ja mitkä laitetaan kirpparille,ja eilen sain käytyä äitiyspakkauksellisen vaatteita läpi ja pussillisen löysin..tänään olis vielä toinen laatikkollinen läpi käytäväksi...pelottaa että kuhan en ihan liikaa ota,vaikka ei varmaan haittaa,parempi liian paljon kuin liian vähän!

mut sitte olis vielä äitipuolen vaatevarasto,vaatteet eivät kuite ole vanhojakaa ku pikkuveli 4vuotta ja pikkusisko 3vuotta..

ja sit tietty miehen sisko jolla 1,5v poika....että ei onneksi tarvii ostella suurempia!

On kyllä ihan kiva ku kaikki tarvikkeet on valmiina ja mitään ei tarvi ostaa=)

Ja IHANAA ku nyt pääsee pesemään noita vaatteita ja laittamaan niitä kaappeihin ja pikkuhiljaa alkaa laittamaan kotia..mitenkäs te muut,milloin aloitte/aiotte alkaa laittamaan paikkoja valmiiksi(hoitopöytää,sänkyä jne.)??

äitiyspakkauskin tulee luultavasti ens viikolla ku paperit laitoin menemään 10.4...yritin pihtailla et saisin uuden pakkauksen mut en jaksanu odottaa ja toisaalta ku en kestovaippaile niin ihan sama kumpi tulee,vaik värit olis miellyttäny enemmän uudessa...mut saas nähdä!

Neuvola olis tiistaina ja työterveyslääkäriltä pitäis hakea loppuajaksi saikkua viel ton selän takia..ärsyttää kyllä ku meni puoli vuotta sairaslomalla mut minkäs teet kun on kipeä niin on=(

ja synnytysvalmennus torstaina,luultavasti otan kaverin mukaan ku mies ei ole mitenkää älyttömän innostunut tollasista ryhmähommista=(

oli kirjoiteltu sf-mitasta jotai, sitä ei ilmeisesti mitata alle 20rv.Mulla mitattii rv22 ja oli jotai 17,5 eli alakäyrillä oli,nyt saa taas jännätä et onko paljon noussu..toivottavasti,vaik itsestä tuntuu ettei tuo maha niin hirmuisesti ole kasvanu,mies kyllä väittää toista..

taisi tulla aika paljon omaa napaa=\ *anteeks*

mutta nyt murua rinnan alle..=)

jmi82&vaavi26+4

Vierailija
34/101 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi ettei ole hyväksi roikkua,meinas että voipi olla napanuora kaulan ympärillä ja kiristyä...tiedä sitte mut näin lääkäri sanoi...!?

kandivaihe:

Laraleille vinkkiä, että roikkuminen on kaikista tehokkain pikakeino, kun on niska/hartiat jumissa. Jos missään on tanko josta voit roikkua, tai vaikka puun oksa, niin kannattaa kokeilla. Eihän siinä kauan pysy (en minä ainakaan) jos/kun mahakin painaa, mutta oikein tuntee ja kuulee, kun nikamat ruksahtelevat selässä. Tota mulle on suositellut moni. Kaverikin kertoi, että kun he asensivat tangon kotiinsa ovenkarmeihin, niin selkä- ja niskavaivat vähenivät huomattavasti.

Vierailija
35/101 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kans äiti ja muut iäkkäämmät tutut varoitelleet, että ei sais roikkua eikä kurkotella paljoa loppuaikana, et ei napanuora kierrähdä kaulan ympärille. Vanhimpaa veljeä odottaessa äiti oli kurkotellut kovasti ikkunoita pestessä ja napanuora oli kaksi kertaa kierähtänyt veljeni kaulan ympärille. Tiiä sitten johtuko kurkottelusta vai jostain muusta...

Lisa & P-I 39+4

Vierailija
36/101 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo roikkumisvinkki on tullut kavereilta, jotka eivät olleet raskaana :) Joten voi hyvinkin olla, ettei se sovellu tähän elämäntilanteeseen. Mutta tepsii muulloin! :)

Apua kun mua pelottaa, kun vatsakivut ovat niin toispuoleisia. Ikinä ei tunnu mitään oikealla puolella, vaan koko ajan vaan vasemmalla. Tosin tämän huomasin jo viime kierrossa oviksenkin aikaan, kaikki kivut tuntui vasemmalla.

Olisiko kohdunulkoisessa raskaudessa niin voimakkaat kivut, että niistä huolestuisi automaattisesti? Kun mua todella askarruttaa nämä yksipuoleiset vatsakivut. Nytkin on jo yli tunnin jomottanut tuonne vasemmalle alavatsaan, ei nyt tosi kovaa mutta sillä lailla, että sen koko ajan tuntee. Ei kyllä mitään vuotoja tai hartiapistoksia sun muuta, mitkä ilmeisesti liittyisivät asiaan. Kannattaako siis huolestua tästä?

Kandi rv5+1

Vierailija
37/101 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mullakin alussa ja mulla tuntui myös enemmän vasemmalla vaikka kuulema " normaalisti" oikealla,vaikka kyllä tuntuu et yleensä raskaudes milloin milläki puolella!uskon et noi on ihan normaaleja kasvukipuja ja joskus ne on todella kivuliaita!mutta tietenki voit neuvolasta kysäistä jos kovin mieltä painaa..

yritä kestää=)

Vierailija
38/101 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandivaiheelle pikaisesti kommentoin..

Itsellä oli kans vasemmanpuoleisia kipuja, ja pelkäsin kohdunulkoista. Neuvolassa kuitenkin sanoivat, että kivut voi olla toispuoleisiakin, ja jostain olen lukenut että munarakkula mistä munasolu on puhjennut, jomottelee alkuraskaudessa sillä puolella miltä on ovuloinut. Olikohan sekavasti selitetty :)

Kuulemma kohdunulkoisessa kivut ovat kovat, voimistuvat koko ajan. Yritä olla huolehtimatta tuosta asiasta, tietenkin jos pahenevat tai asia vaivaa, ota yhteyttä neuvolaan!

Ai niin, olihan mulla taas kerran omakin kysymys: Join useampana iltana (4-5 x) yhden viikon aikana vajaan yhden annoksen viiniä kerrallaan, viimeisen lasinpuolikkaan n. viikko ennen plussaamista (joka kp 28/29). Silloin sattui olla hyvää punkkua kaapissa, ja ajattelin että jospa auttaisi alkion kiinnittymiseen niin kuin joku tutkimus todennut. Mitä luulette, onko voinut silloin vaikuttaa jotenkin alkion kehitykseen (epämuodostumia tms.??) Minä taasen mietin ja murehdin :/

Hyvää vappua kaikille!!

Viipero 13+0 (jee, taas uusi viikko!)

Vierailija
39/101 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kevätilma!!!

Ja voi kuinka ihanat nyytit Marikalla ja Ankalla on!!!

Queen, joo ei oo kiva toi napakorun arpi¿ ja siitä on kuitenkin jo vuosi kun mä korun otin pois. =/

Möröttimelle jaksuja anopin kanssa! Mua kanssa vähän välillä hirvittää kun anoppi kerran heitti, että sitten kun vauva on syntynyt niin hän tulee käymään joka päivä¿ toivottavasti oli vitsi =D Omalle äidille on jotenkin paljon helpompi sanoa, että nyt oon väsy enkä jaksa ottaa vieraita vastaan.

Lisa, ehkä mä voin just ja just antaa anteeks jos sä lähdet ennen mua ;)

Omaan napaan ei oikein mitään uutta¿ paitsi lisääntyvää turhautumista. Ei limatulppia, ei mitään¿

Nyt taidan palata takaisin parvekkeelle lukemaan. Ostin mammuttimarkkinoilta sen viidennen Harry Potterin kun on sekin vielä lukematta ja uusikin jo tuli¿

[color=red]pikku-milli & paco 39+3[/color]

Vierailija
40/101 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone täällä töissä jotenkin jumittanut aina tämän vauvanettisivujen kohdalla ja käynti täällä on ollut aika rajoittunutta kun sivujen aukeaminen ja vaihtuminen on kestänyt ikuisuuden :O/

Kevät on tainnut saapua tänne Etelä- Suomeen ja ilmat on suosineet. Pitäisi nyt ulkoilla mahdollisimman paljon.

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti! Täti oli mukavan tuntuinen. Paljolti tuli tietoa kaikesta ja opuksia vinopino. Täyteltiin kaavakkeita ja kyseli kaikenlaista terveyteen ja elämäntapoihin liittyviä asioita. Otti painon, hemoglobiinin ja verenpaineen. Oli kaikinpuoli mukava käynti! Ensi pe on neuvolalääkäri.

Vointi on ollut hyvä. Väsymystä ja rintojen arkuutta kylläkin. Pari krt olen itkenyt tyhmistä asioista :O) Viime vkolla jotain pelleiltiin miehen kanssa ja hekottelin siinä sen jutuille ja yxkax aloin itkemään vuolaasti. Mies katsoi ihmeissään ja kysyi:" itketkö vai nauratko" ? " Miksi itket" ? Nyyhkytin, että kun olen niin väsynyt, mutta en suostunut menemään vielä niin aikaisin nukkumaan.. Oli siinä ihmettelemistä :O)) Kaipa tämä raskaus tekee nämä mielialan vaihtelut? En vaan osannut odottaa, että ne olisi näin selvästi havaittavissa?!?

Täällä on muutamat päässeet hakemaan oman nyyttinsä kotiin ja onnea siitä! Toivotaan, että teillä joilla laskettuaika alkaa olemaan käsillä tai yliajalla jo, että pikkuinen ymmärtäisi tulla ulkomaailmaan pian.

Olen miettinyt, milloin kertoisin töissä raskaudesta?!? Vatsa on kyllä turvoksissa, mutta raskaus siinä ei varmaankaan vielä näy, mutta koskaan ei tiedä, mitä täällä muut ajattelevat.. Jos yrittäisi pitkittää tietoa vielä kuukauden tai pari.

Nyt takaisin töiden pariin!

- JP & mökö rv 9+3 -