Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT VKO 17***

24.04.2006 |

Eikö tosiaan kukaan ollu alottanu vielä pinoa??

No nyt mie alotin =)

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma on tosiaan todella ihana, kuten oli myös eilen =)

Eilen käytiin illalla tuon ukko-kullan kans vielä kaiken muun touhuilun jälkeen tunnin reippaalla kävelyllä =) Tuloksena kaksi pientä supistusta illalla. Yön sain nukkua ihanan rauhassa, jos ei laske kolmea wc reissua ja kyljenkääntöihin herämistä. Liitoskivut aikasta kivuliaat eilisen lenkin jäljiltä, mutta kyl ne kestää.

Jepen, kiva, että oli mukava neuvola käynti :) Kyllä se väsymyskin hetken päästä helpottaa, muistat vain nyt levätä silloin ku siltä tuntuu ja syödä hyvin. Mulla oli yhteenväliin kans tuota, että jos nauroi oikein kovasti jollekkin asialle, saattoi nauru muuttua yhtäkkiä itkuksi. Sitä vain ei saanu loppumaan. Älä turhaan kiirehdi myös töissä kertomista. Nautiskele pienessä piiristä ihanista uutisista mahollisimman pitkään :)

Nyt pitäs alkaa leipoon kääretorttua ja sit pessä tuo parvekkeen lattia ja kaiteet. On kaveri tulossa kahville ja ajattelin, jos sais partsilla kaffit juotua :)

Katellaan jos illalla vielä jotain kerkeäis raapustaan...

Lisa & Pertti-Irmeli 38+6

Vierailija
42/101 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukavaa vkonalkua kaikille =)

Ajattelin vaan sanoa että meidänkin baby löytyy sieltä syntyneistä (www.syntyneet.fi) " Kepsu" -nimellä.

Nyt meen alottaa ekan Enskapinon tuonne vauvapuolelle. Kaipa mä täälläkin silti vierailen edelleen...

Iglu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin olevani viimeinen, joka taas pääsee koneelle tänään, mutta onpas täällä ollut hiljaista!

Kiitos kaikille, ketkä rauhoittelitte minua sydänäänien suhteen. Kyllä mä edelleen uskon, että kaikki on hyvin, kun Santeri venyttää kohtua ja liikunnassa näköjään tosissaan pitää jo ruveta himmaamaan. Perjantaina oltiin keikalla ja Santeri ei ilmeisesti välittänyt, kun äiti hyppeli musiikin tahdissa... Se tunne, joka tulee, on muuten vähän kumma: tuntuu, kuin emätin " supistuisi" tai kramppaisi. Kai se on ihan normaalia sekin? Tunne menee ohi, kun vaan ottaa taas rauhallisemmin. Ja helpottaa yleensä vähitellen niin, että n. puolen tunnin päästä pystyy tekemään melkein mitä tahansa ilman kipua. Voihan olla, että en osaa kohdistaa sitä kipua oikeaan paikkaan, ehkä se tuntuukin kohdussa.

pikku-millillä alkaa aamukammassa olla enää pari hassua piikkiä ja Lisakin on jo tosi lähellä... lähtekääpäs nyt kaikessa sovussa vaikka yhtä aikaa sinne synnärille!

möröttimelle jaksamista anopin puheiden kanssa! Vaikkei hän mitään pahaa tarkoittaisikaan, niin onhan se ikävää, kun kaikenlaisia sammakoita purskahtelee... mutta koeta kääntää asia hyväksi, ainakin vauvaa odotetaan innolla! Meillehän anoppi heitteli aikoinaan " älkää ikinä tehkö lapsia" -kommentteja, mutta kyllä ne sit onneksi loppuivat, kun asioiden oikea laita valkeni anopillekin. Nyt pitää onneksi suunsa supussa, ei iloitse muttei " tuomitsekaan" .

Tuosta ylipaino ja liikkumattomuus-uutisesta, mäkin sain siitä taas potkua raahautua salille. Eipähän kukaan sit voi sanoa, että en olis yrittänyt kaikkeeni... :) Ja kun se on ihan selkeä fakta, että turvotus vähenee ja muutenkin olo on parempi, kun vaan jaksaa urheilla, niin miksipäs sitä ei tekisi. Nyt varsinkin, kun ulkona on noin hirmuisen hieno ilma!

Hammaslääkäristä oli juttua, en muista kommentoinko viime viikolla. Mulla on ylihuomennan hampilääkäriaika, en muistanut varatessa sanoa että olen raskaana, mutta se ei kai vaikuta muuhun ku mahdolliseen kuvaukseen? Mulla on reilu vuosi sitten kuvattu hampaat, joten nyt kai olis tarkoitus vaan tarkistaa, et kaikki on ok.

jepen, nuo itkukohtaukset tosiaa kuuluu asiaan ja mulla ainakin oli niitä ensimmäisiä merkkejä. Yksi päivä rupesin ensin lohduttomasti itkemään ja sitten aivan yhtäkkiä repesin nauramaan omalle itkulleni. Mies totesi, että ei näköjään mulla ole noita mielialan vaihteluita lainkaan.. :)

Juups, ylihuomenna on 12 viikkoa täynnä, torstain ultra. Onpas kiva, kun jotain tapahtuu koko ajan! Mut nyt töiden pariin...

-Osse ja Santeri 11+5

Vierailija
44/101 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kikilla näyttää olevan kevättä rinnassa, eikä ihme täällä etelässä on ollut ihana viikonloppu ja kyllä hyvältä näyttää tämä viikon alkukin.

Mua nauratti noi itkukohtaus jutut, kun juuri lauantaina yritettiin miehen kanssa sekstailla (ollaan oltu molemmat niin väsyneitä, ukko työnsä ja minä tämän vallitsevan olotilan takia ), mulle ei oikein mikään asento tuntunut olevan hyvä ja meni vähän sellaiseksi vänkäilyksi koko homma.

saatiin kuitenkin jotain tulosta aikaiseksi ja sitten siinä hetken sängyllä köllittyäni ja suihkuun raahauduttuani multa pääsi ihan tolkuton parku, ukko hädissään kysymään että mikä nyt niin mää vollotin ja selitin että kun väsyttää ja on vähän huono olo ja sitten kun sulle tulee se leikkaus ja mitä jos siinä käykin jotain....... nyyh, onneksi tilanne rauhoittui halin jälkeen että saatiin jatkaa iltaa.

Mieheni on menossa keskiviikkona sälkäleikkaukseen ja vaikka operaatio ei nyt ihan hirmuinen ole niin aina se pelottaa kun selkää lähdetään ronkkimaan.

asuntokin saatiin myyntiin, ensimmäinen näyttö on 7.5 toivotaan että menee kaupaksi nopsasti, sillä löydettiin sunnuntaina ihana oman kodin näköinen asunto.

suloisen näköisiä nyyttejä oletta tähän maailmaan tehneet, perässä tullaan.

Aino ja masuasukki 6+3

Vierailija
45/101 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kerrankin kun on aikaa, niin kirjoitan muustakin kuin omasta napasesta, vaikka siitä taas riittäisikin kerrottavaa ;)

pikku-milli: Kiitos lohdutteluista tämän anoppiongelman kanssa! Onneksi meillä on anopin kanssa kuitenkin tuota välimatkaa melkein 200km, joten siitä ei taida olla pelkoa, että hän täällä vauvan synnyttyä joka päivä viihtyisi ;) Taisi nämä raskaushormoonitkin vaikuttaa siihen, että meni herne ehkä vähän helpostikin nenään. Ja jos hän nyt ihan päällepäsmäriksi rupeaa käymään niin sitten aion häntä kauniisti muistuttaa kuka sitä lasta nyt todellisuudessa odottakaan ja kenelle. Sinulle tsempit tuon varmasti tuskastuttavan hitaasti kuluvan loppuraskauden kanssa bd Johan se olisi mukavaa päästä näkemään masulainen siinä rinnalla. Mutta positiivisesti ajatellen, niin kahden viikon päästä viimeistään pääset antamaan sille häädöt ja toivotat tervetulleeksi tähän maailmaan. Joskushan se synnytys käynnistyy äkistikin, ilman mitään ennakkovaroitusta.

Jepen: Tuosta raskauden kertomisesta töissä... Minä tänään kovasti jännitin, kun kerroin omasta raskaudestani työnantajalle. Lopulta tilanne meni niin, että kun vaikeena kerroin hänelle jääväni ensi syksynä äitiyslomalle, niin hän kertoikin jo arvanneensa, että olen raskaana. Hän suhtautui erittäin hyvin ja positiivisesti koko asiaan ja nyt on itsestäkin ihanaa kun ei tarvitse salata tätä raskautta enää työpaikalla :)

Lisa78: Miten minusta tuntuu, että sinä aina siivoat ;) Nostan hattua, minuun ei ole vielä tähän ikään tuo siivouskärpänen saanut osumaa. Tosin nyt olen ehkä enemmän kyllä huolehtinut kodin siisteydestä, kun pitäisi sitä varmaan viimeistään tässä vaiheessa alkaa harjoitella ennen vauvan tuloa.

Osse: Sullakin tuo 12 raskausviikon merkkipaalu vaan kovasti lähenee, ei vielä puoli vuotta sitten olisi voinut kuvitellakaan, että tässä nyt odotellaan ensi syksyksi syntyväksi vauvaa, vai mitä ;) Minä kävin myös eilen pitkästä aikaa salilla ja innostuin sitten menemään bodypump tunnille, jonka otin kyllä tosi kevyesti ja siitä jäi hyvä olo. Jotkut on sitä mieltä, että pumppia ei pitäisi enää raskaana ollessa harrastaa, mutta minun henkilökohtaisen ohjaajan mukaan kun välttelee vaan kyykkyjä ja tekee käsisarjat pienillä painoille niin se on ok, tietysti tuntemusten mukaan. Tuleehan mulle tuota pumppia töissäkin kun nostelen lapsia, saatikka kyykistelen heidän kanssaan lattialla. Nyt onkin huomannut, että selkä kipeytyy herkästi ja tukivyön osto on edessä. Tsemppiä sulle ultraan ja hyviä näkymiä :) bd

AinoAurora: Mulla myös huolta miehestä ja etenkin kun hän joutuu työnsä puolesta olemaan niin paljon tienpäällä. Kai se on luonnollista että toisesta huolehtii. Niin ja minä sain itkun aikaiseksi siitä, kun mies siirsi kätensä pois minun olkapäältä puutumisen takia niin tulkitsin hänen suuttuneen minulle ;) Voi meitä naisia, vai ehkä paremminkin voi meidän miehiä ;)

(.) Sitten niihin ultrakuulumisiin. Tänään käytiin tosiaan yksityisellä np-ultrassa ja oli tosi mahtava kokemus! Uskomatonta, miten tarkaan niitä lapsen rakenteita jo näki. Nenän muotokin nähtiin ja näyttäisi pikkuisella olevan iskän nenä, komea nenä se onkin ;) Mutta kaikki rakenteet siis kunnossa ja niskaturvotus reilusti alle sallitun rajan. Vauva liikkui vilkkaasti, mutta poseerasi nätisti kun niskaturvotusta mitattiin :) Sormet ja varpaat oli paikoillaan ja pikkuinen oli kasvanut huimasti: pää-perämitta 6,9cm ja vastasi rv12+6. Istukka on kohdun takaseinässä ja lapsivettä oli normaalimäärä. Kaikki siis vallan mainiosti ja kai tässä on nyt viimeistään uskottava, että meille on todella vauva tulossa!!!! :)))) Nyt aion ainakin nauttia tästä odotuksesta ja masun kasvattelusta ja häätää kaikki pelkopeikot muille maille! Ensi viikolla ajattelin mennä shoppailemaan äitiysvaatteita, kun alkaa tuo oma vaatevarasto jäädä puutteelliseksi. Ensimmäisenä ostoslistassa on kuitenkin se tukivyö, että jaksaa töissä pukea lapsukaisille ulkovaatteita. Kuka muuten tietää, mistä Helsingissä on saatavilla sitä mamalicious-mallistoa?

Aurinkoisin terveisin,

Mörötin ja " Otso" rv12+3 (12+6)

Vierailija
46/101 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mörötin, onnittelut ihanista ultrakuulumisista! =)

Ja meillä tosiaan on anopin kanssa välimatkaa suurinpiirtein kokonainen kilometri... =D

Ja Iglun Kepakin oli niin syötävän suloinen =)

Ja sitten niihin mielialanvaihteluihin... positiivista tässä on ollut se, että miehen kanssa ei olla tapeltu oikeestaan ollenkaan, mutta muuten mulla on kyllä mieli niin herkässä ettei hyvä tosikaan. Enhän mä pysty nykyisin katsomaan ees Dr. Philiä parkumatta. =D Ja olisitte nähny mut kun katoin joskus ennen joulua emmy-gaalaa vai mikä lie olikin. Silloin mä vasta ulvoinkin täällä kun ihmiset voitti palkintoja... että näin meillä...

p-m & p 39+3

Vierailija
47/101 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa kun paistaa aurinko. Päästiin tänään laittamaan pihaa jo hiukan kesäkuntoon. Eilen jaksoin haravoida ja tänään siivottiin ja puunattiin loput kuntoon.

Omassa masussa kaikki hyvin. Vuoto loppui ja tuo hematooma on varmasti jo poistunut. Onneksi keskiviikkona pääsen ultraan tarkistamaan, että kaikki on vielä hyvin.

Tänään on alkanut taas tuo nipistely ja kohtu taitaa taas kasvaa :) Odotan jo niin ulkoisia merkkejä tästä raskaudesta.

Hammaslääkärin varasin, mutta ensimmäinen vapaa aika oli vasta HEINÄKUUSSA!!! Aivan mielettömät jonot. Mutta sanoivat, että parasta olisi hoitaa nuo hampaat raskauden toisella kolmanneksella.

Nyt takaisin töihin :)

terkuin

Vierailija
48/101 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mörötin, mäkin olin aamulla pumpissa ja kyllä tein mielestäni ihan normaaleilla painoilla etenkin käsiliikkeet. Miksei niitä saisi tehdä isoilla painoilla, tai siis normaaleilla? Itse oon vähentänyt painoja lähinnä selkä- ja jalkaliikkeistä, siis niistä, jotka tuntuu kohdistuvan keskivartaloon.

Juu, kyllä tässä on vieläkin vähän puulla päähän lyöty olo tän raskauden kanssa. En osaa ollenkaan suhtautua siihen, että kaverit puhuu musta raskaana olevana. Tekee mieli vaan sanoa, että mä oon edelleenkin minä, en minä tule raskaaksi! :D No, ootetaan vaan pari kuukautta saati sitten se vuosi, enkä mä tietysti enää osaa puhua muusta kuin vauvoista...

Vierailija
49/101 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitille! Kävin ihailemassa nuita kuvia tuolla syntyneet.fi ja vauvakuume senkus kasvaa :)

Minustakin jostain kumman syystä tuntuu, että tuo Lisa senkus siivoaa ;) Oletko aina tuollainen, vai yritätkö kenties mennä tuon pikku-millin edelle ;)

Pikku-millikin saattaa ehtiä lukea koko Potterin ennen kuin pääsee synnyttämään :) Synnytyksen jälkeen ei ehkä tuukkaan sit ihan heti luettua, kun katselee vain omaa, nukkuvaa palleroa :)

Möröttimelläkin oli ihania ultrakuulumisia. Kyllä ne ultrat vaan tuo sitä toivoa ja vähentävät pelkoja. Ainakin päiväksi ;) Ja anopit voi jättää unholaan. Kaikki vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..

Ossellakin jo to ultra! Onko se Taysin puolesta vielä vai jo neuvolan piikkiin? :) Ja niistä sydänäänistä. Minulla th ei edes suostunut kuuntelemaan sydänääniä, ennenkuin lääkäri vasta rv 13+5. Juuri sen takia ettei äitylit mene ihan paniikkiin jos niitä ei kuulu! Mutta ymmärrän kyllä hyvin, että vähän se saa miettimään onko kaikki kuitenkaan hyvin, kun niitä ei kuulu... Niin ja keskiviikkona nähdään, vai mitä :)

Oliko se Jepen jolla oli eka neuvolakäynti? Sitä odottaa kuin kuuta nousevaa, mutta eipä siellä oikein mitään erikoista tapahdu :) Mutta siitä se kaikki alkaa!!!

Minulla on supitukset vähentyneet huomattavasti verrattuna viime viikkoon. Mietin tosiaan, että olisikohan mulla pissitulehdus? Huomenna saan neuvolassa tietää pissinäytteen tuloksen. Join pe ja la molempina päivinä n. 5 litraa nesteitä ja sunnuntaina jo kirvelyt, kivut ja supistukset huomattavasti olivat vähentyneet! Toivottavasti eivät palaakaan, koska en haluaisi olla töistä pois!

Olin tänään ihanassa 90 minsan hieronnassa ja ai että sentään kun oli ihanata!! Olo on aikasta rentoutunut, vaikka rupesinkin kotona heti tekemään ruokaa ja siivoamaan. Äsken tulin tuolta ulkoa. Istuskelin tunnin tuossa pihassa ja luin vauva-lehteä. Ihanasti aurinko lämmitti, kyllä se kesä taitaa tulla sittenkin!!

MiaMik rv 17+5

Vierailija
50/101 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Oon lueskellut pinoa joka päivä, mutten oo jaksanut kirjottaa mitään. (Enkä nytkään jaksanut avata kahta ikkunaa..)

Joku kyseli viime viikolla miehen kotimaata. Se on se kaikkein ei-toivotuin suomalaisten viranomaisten listoilla ja muutenkin yksi huonomaineisimmista eli Nigerian passi löytyy ukolta :). Ja heti perään mainostan, että ainakaan anoppiongelmia meillä ei ole tiedossa, koska anoppi on ihan riittävän kaukana eikä edes puhu mun kanssa mitään samaa kieltä.. Mikä oikeasti on harmi, koska anoppi vaikuttaa todella ihanalta tyypiltä ja on saanut elämässään aikaan tosi ihailtavia asioita. Muutenkin ainakin näin kaukaa katsottuna ihailen sitä, miten tiivis miehen perhe ja suku on.

Mekin bongattiin eilen tosi kiva asunto, kun kierreltiin näyttöjä. Tilaa siellä ois vaatimattomat lähes 20 neliöö enemmän kuin nykyisessä asunnossa.. Ainakin hinta-laatu-suhde tossa asunnossa näytti olevan paljon parempi kuin muissa mitä käytiin katsomassa. Etenki, kun ei haluta mitään isompaa remonttia alkaa heti tekemään ja tuolla ois näyttänyt selviävän yhden huoneen tapetoinnilla/maalaamisella.

Vähitellen alkaa tuntua nuo reilun kolmen tunnin kaupoissa/ asuntonäytöissä pyörimiset jaloissa ja muuallakin väsymyksenä. Kuitenki pitäis vielä jaksaa muuttaakin tässä parin kuukauden sisällä.. Muuten vointi on ollut tosi hyvä, paitsi nukkuminen on hankalaa. Pystyn nukkumaan vain kyljellä ja meidän patja on jotenki huono, koska alempaa lonkkaa ja reisiluun yläosaa alkaa särkeä tosi nopeesti.. Jotain tyynyvirityksiäkin oon kokeillut, mutta en oo vielä löytänyt toimivaa.

T. Jenni (26+3)

Vierailija
51/101 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oltu poissa koneen ääressä joten kahlasin pinot läpi mitä olitte kirjotellu. Tosiaan ihania pikkusia ootte saanu, pakko oli käydä vaklaamassa :-)

Käytiin tossa kertomassa nyt sit vanhemmille uutiset. Appiukko oli naama näkkärillä koko illan :-D Anoppi ei edes onnitellu mut ehkä se oli vaan niin sekasin... kaivohan se mun miehen ja muiden lastensa neuvolakortit heti mulle tutkittavaks :-) Mun oma äiti oli aika koominen: jätettiin keittiön pöydälle ultrakuva ku se rupes kattamaan kahvipöytää. Se vaan katto et mikäs paperi tää on ja HEITTI ROSKIIN!! Mun mies sen sieltä kävi sit kaivamassa ja sano et " Kuules anoppi, jos et tätä kuitenkaan roskiin heittäs..." Vähänkö huvitti... ei se ollu ikinä nähny sellasta kuvaa ku ei meistä sen lapsista oo viel sellasia saanu. Se tutki sitä pitkään ja sit tokas: " Onks tää sikiö?" No sehän se! Hohhoijaa... No konjakkipullot kaivettiin esiin molemmissa paikoissa!

Maha pömpöttää siihen malliin et kohta on tääl töissäki kerrottava, aargh!

Nyt lukemaan päivän lehti.

JoJo + Napero 13+1

P.S. Ostin eilen ekan vauvajutun, sellasen pikkusen bodyn :-)

Vierailija
52/101 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Tulen nyt sitten AinoAuroran käskystä esittäytymään :)

Testasin perjantaina kp28 vaaleanpunaisen plussan mammaksi.fi:n liuskatestillä (x2, jos rehellisiä ollaan!), ja eilen testasin vielä samalla testillä vähän vahvemman plussan. Ei se vieläkään ihan kontrolliviivan punaisuuteen pääse, mutten halua enää testailla; plussa kuin plussa.

Olen siis kesällä 22 täyttävä opiskelija Helsingistä, ja ensimmäistä tässä yritetään. Tämä oli oikeastaan ensimmäinen yrityskierto vajaan luomukierron jälkeen, minipillerit jätin vähän hassusti kesken kierron pois helmikuun viimeinen päivä. Siksipä en oikein osaakaan sanoa, ovatko menkkani nyt myöhässä vai eivät. Ennen pillereitä ja osittain minien aikanakin kiertoni oli 29-30 päivää, joten jos siitä lasketaan, niin myöhässä on täti nyt: kp32.

Oireitakin alkaa hiljakseen tulla. Bongasin menkkamaiset selkäkivut kp26, ja kp28 tuli kamala supistuksen tapainen kramppi joko alaselän ja -vatsan lihaksiin. Nyt alkavat nännit olla tosi kipeät, ja selittämätön väsymys ja pieni nuhan tunne ovat vaivanneet jo viikon. Kai näihin on luottaminen, vaikkei yhtään tunnukaan siltä, että olisin raskaana!

Testaamisen jälkeen olen vaan pelännyt keskenmenoa. En voi uskoa olevani näin onnekas, että ekasta yrityskierrosta tärppää. Jotenkin tuntuu, että pakollahan tässä jotain menee pieleen. Miten te olette päässeet peloistanne yli?

Vierailija
53/101 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik, huomenna nähdään! Kyllä mä nyt taas oon jo ihan rauhallinen niiden sydänäänien suhteen. Torstain ultra tehdään vielä TAYSissa ja sit kaupunki maksaa rakenneultran joskus rv 19-21. Hyvä, että supistukset on vähentyneet. Ja tuo hieronta kuulostaa tosi ihanalta... itse oon huomenna menossa taas vyöhyketerapiaan, ekaa kertaa raskauden aikana. Odotan ku kuuta nousevaa...

täällä on todellinen pesänrakennus käynnissä, kun kaikilla tuntuu olevan asunnonvaihtoa tai muuta puuhastelua käynnissä! Toivottavasti jenni löydätte kivan kämpän. Meillä onneksi on tarpeeksi tilaa nykyisessä ja just remonttia viimeistellään, niin on Santerin hyvä tulla kotiin sitten syksyllä. On vaan ihan kauheeta, miten sitä pölyä voi olla niin paljon! Joka päivä imuroidaan ja pyyhitään pölyt, ja silti seuraavana päivänä saa saman homman aloittaa alusta.

no olipas JoJon äipällä roskistempaus! :D toivottavasti kuitenkin näki lopulta lapsenlapsensa kuvassa.

Nyt mä taidan ryhtyä töihin, kun huominen ja ylihuominen menee lääkärissä rampatessa, huomenna on se hampilääkäri ja torstaina sit ultra. Työt menee ihan löpinäksi, kun molemmat on keskellä päivää. Mut sit onkin jo perjantai ja taas pääsee viikonloppua viettämään! :)

-Osse ja Santeri 11+6 (hih, huomenna se on totta!)

Vierailija
54/101 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandivaiheelle tervetuloa!

Nuo keskenmenopelot on ihan normaaleja ja tuttuja, niistä ei pääse eroon kuin ajan kanssa... no, viimeistään kai sitten, kun vauva syntyy, mutta sitten taitaa tulla muita pelkoja! mutta ehkä vähän auttaa se, kun muistat, että et voi itse asialle mitään, eikä pelkääminen auta asiaa suuntaan eikä toiseen. Miksi siis pelätä, kun voisi iloitakin! Onnea vaan plussasta!

-Osse

Vierailija
55/101 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kandivaiheelle plussasta ja tervetuloa joukkoon!!!Mä pelkään vieläkin välillä että jotain pahaa tapahtuu ja välillä ei vieläkää tajua olevansa raskaana!

Missä fiorella luuraapi?Millo sulla oli se eka virallinen ultra?

Ihania mussukoita olitte tehtailleet tähän maailmaan ;)

Mulla edelleen käy käveleminen mahaan,mutta pyöräily ei!Nyt sit pyöräilen työmatkat!Anoppi toi toissa viikolla mulle ite neulomansa tumput,sukat,pipon ja neuletakin ja housut o kuulema tulossa.Ihanan pikkuruisia oli.Ja mun äidin työkaverilta saan täl viikol 3 kassillista vauvanvaatteita.Samainen henkilö anto mulle jo 2 mammahousut ja yhen mammapaian.Ihana ihminen!Huiii,puoliväli on nyt ylitetty ja siirrytty jo 6 kuulle!

-Pepsi rv20+2

Vierailija
56/101 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan Aurinkoinen päivä tulossa :D

Onnea Kandivaihe :)

Minäkin testasin noilla mammaksin testeillä enkä yhtä vahvoja viivoja saanut.. Mutta kyllä tässä vahvasti raskaana ollaan ;)

Ihania vauvoja olette tytsyt saaneet :) Tippa tuli linssiin ku kaikkien vaavit oli niin suloisia! Voi kun menisi tämä loppuaika nopeasti niin pääsisi nuuhkuttamaan omaa nyyttiä..

Pepsikin jo noin pitkällä :) Onnea puolivälin ylityksestä!

Täälläkin noi mielialat heittelee ihan laidasta laitaan.. Eilen märsäsin oikeestaan koko päivän ihan täysin syyttä! No illalla piristyin ku kävin kaverin kanssa pitkällä kävelylenkillä :)

Viime neuvolassa tosiaan mainittiin tuo liika painon nousu.. 800g/vk :) Aloin sitten liikkumaan taas enempi ja olen ollut tarkempi syömisissä..

Pari kiloa on paino tipahtanut! Mulla tuota painoa jo ennestään ihan tarpeeksi että ei haittaa vaikka välillä alaspäin mennään ;)

Anopista on ollut puhetta :) Minulla aivan ihana sellainen.. On aidosti innoissaan tulokkaasta ja kyselee aina uudet kulumiset neuvolan ja ultran jälkeen! Jostain syystä muistaa aina milloin on tarkastuksia ollut ;) Ei tuppaa apuaan.. ja harvoin käy meillä, tuntuu että ihan liikaki harvoin! On kohta jäämässä eläkkeelle, että ehkä sitten alkaa kuulua enempi :) Me tosin käydään sen luona vähintään kerta viikossa..

Viikonloppuna saatiin siivottua terassi ja minä " pyllistelin" kukkapenkit puhtaaksi :D Näyttää oma puoli pihasta paljon siistimmältä mitä naapurin!! Uudet pihakalusteet käydään ostamassa kun vaan mieluiset löytyy :)

Varaston siivousta pitäisi aloittaa, että saadaan tuleva vauvan huone tyhjäksi ylimääräisestä tavarasta.. Meidän varasto kun meinaa olla ennestään jo hiukka täynnä..

Mutta nyt välipalalle ja sitten kaupunki kierrokselle :)

Niamey ja tiitiäinen rv 25+5

Vierailija
57/101 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik, kait tämän voi jonkinlaiseksi pesänrakennus vimmaksi laskea, kun itestäki tuntuu et mie vain siivoan :D En kylläkään väsyksiin asti per päivä, vaan silleen sopivasti jaoteltuna...

Neuvolakuulumisia...

Paino sama kuin viimeviikolla

syke 140+

RR 138/88

Proteiinit muka taas 1+, mutta oli se sama täti kattomassa ku sillon aikasemmanki 1+:n aikana, eli ei osaa kattoa oikein ;)

Muuten tasasta tallausta... Vois Pertti_irmeli jo syntyä todellakin...

Lisa & Pertti-Irmeli 39 tasan

Vierailija
58/101 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kandivaihe! Ja tarrasukkia masukille! Itsekin aikanaan testasin useamman kerran, joten et mitenkään erotu joukosta... ;o)

Minä sain tänään varattua hammaslääkärin. Sain sen kesäkuun alkuun. Olen kuulemma käynyt viimeksi vuossa 2002 - on siis vissiin ihan hyvä aika käväistä uudemman kerran.

Hyviä neuvola ja ultrakuulumisia taas monella. Niitä on ihana kuulla itse ja ihan yhtä mukavaa lukea muiden hyviä uutisia. Vähän täälläkin jännittää, mitä fiorellalle kerrotaan.

Työkaverini kävi näyttämässä tänää kuusiviikkoista neitiään. Voi kun se oli söpö!!! Ja mun pitää odottaa vielä lokakuulle. Mutta kyllä tämä aika menee niin nopeasti, että huhu-huh! Pian ollaan jo kesässä ja siitä on enää harppaus lokakuulle.

Nyt painaa silmiä sen verran, että taidanpa ottaa pienet tirsat ja lähteä sitten taloyhtiön kokoukseen kuuntelemaan, mitä hallitus on tälle vuodelle keksinyt.

Hyviä vointeja kaikille!

-Amy ja EkaVekara rv 13+5

Vierailija
59/101 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmat sen kun pysyy kauniina... Ihanaa :)

onneksi olkoon uusille odottajille :)

Omassa navassa kaikki samalla lailla. Huomenna mennään siihen tarkastus ultraan tuon hematooman vuoksi ja 9.5 olisi sitten Kättärillä se np-ultra :) Jännittää jo nyt hiukan.

Meillä kotona on nyt vaan jotenkin tiukka ja kireä ilmapiiri. Johtuen suurimmaksi osaksi minun kiukkuisuudesta ja luultavasti raskauden mukana tuomasta marttyyriydestä :( :) Olen päättänyt nyt olla vain hiljaa ja rauhallisesti ettei tarvitsisi kinastella mistään asiasta. Mieli kun on nyt niin kovin oikukas. Välillä itkettää ja sitten minuutin päästä naurattaa oikein ääneen :) Hassua ja huvittavaa. Jos joku ulkopuolinen katsoisi kärpäsenä katosta luulisi varmaan tulleen hullujen huoneelle. Eiköhän tämä tästä

Sain jo laitettua kotiin serpentiiniä. Ilmapallon puhaltaminen jäi, kun hengästyin erittäin nopeasti. Saa nähdä miten käy kun pitäisi ystävättären häissä huilua soittaa :) Taitaa joutua puhaltelemaan muutaman kerran kun urakka on ohi :)

Oikein mukavaa tiistaita

terkuin Heidi <3 toukka 10+3

Vierailija
60/101 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan, kandivaihe! Itse testauksen jälkeiset viikot äskettäin eläneenä voin sanoa, että ei niihin pelkoihin ja epäluuloihin auta kuin aika ja se, että kuulee sikiön sydänäänet ja näkee sen ultrassa... Ja lopulta kai sitten se, kun saa nyytin syliin. Mut älä pelkää liikaa, se on niin totta, että sille asialle et sinä itse voi mitään! Pitää vain toivoa ja odottaa. Ole onnellinen oireista, siinä sulle raskautta!!! (pieni katkeruus äänessä, oma pahoinvointi ei ole enää hauskaa tai mukavaa ;-))

Huh huh miten Lisa ja milli ovat reippaita. Itse kun makaa sängyn pohjassa yökkimässä niin ei tulis mieleenkään pestä parveketta tms. :-D Ja muutkin ootte puuhailleet hulluna! Mä toivon, että ukon alkava kesätyö toisi sen verran rahaa, että voitais vihdoin hankkia parvekekalusteet. Kukat ja tomaatit sinne nyt tulee joka tapauksessa, tomskut (ja chilitkin, itse asiassa) ovat jo kasvamassa tuossa ikkunalaudalla.

En osaa kyllä kommentoida noihin kuntoilujuttuihin oikein mitään. Neuvolan täti sanoi eilen, että kuntosalin rankimmat harjoitteet kannattaa jättää pois, mut en sitten ryhtynyt kyselemään sen tarkemmin kun en tule sinne salille lähteneeksi muutenkaan.

Kävin siis muuten eilen siellä neuvolassa, jepenkin taisi olla samoihin aikoihin! Meillä kans oli tosi mukava käynti, kamalasti kaikkia lippusia ja lappusia saatiin. Ultra on 9.5., eli ei siihenkään hurjan paljon aikaa ole. Mut mikä oli aika järkyttävää, oli että kuultiin miten kaupunki säästää näissä äitiyspalveluissa! JKL:ssä ei ole kaupungin puolesta esim. kuin yksi ultrakäynti, eli tämä alkuraskauden! Lisäksi tänä keväänä ei järjestetä perhevalmennusta lainkaan, syksyllä ehkä jos opiskelijat järjestää. Voi miten suututtaa ja on oikein katkera olo!!! Tekisi mieli muuttaa helvettiin (anteeksi) täältä. Mikä muuttovoittokunta tämmöinen on missä odottavia perheitä kohdellaan kuin toisen luokan kansalaisia. Käytännössä siis kaupunki tarjoaa meille neuvolakäynnit, llääkärikäynnit ja yhden ultran. Ai niin ja hammastarkastuksen. Kaikki muu pitää itse hankkia, jos haluaa. Np-ultra tehdään haluttaessa, se maksaa 22 euroa.

Tämmöistä. Sori kun on vaan omaa napaa tää vuodatus, mut en nyt jaksa olla kamalan fiksu kun kuvottaakin niin kovin!! :-P

Osui muuten palstalta silmään jokseenkin uskomaton ketju, missä joku kysyi että " voiko kaupan simaa juoda" . Kun siinä " on alkoholia" . Siitäpä sitten kunnon juupas-eipäs-väittely siitä, minkä verran ylipäätään voi juoda alkoholia. Saikohan tyttöparka (siis kysyjä) yhtään vastausta varsinaiseen kysymykseensä. Voi herranjestas.

:-) Halein Ladie, rv. 8+2