Lihava pukeutuu kauniisti=lihavuuden ihannointia
Lihava ostaa nättejä vaatteita, meikkaa kivasti ja laittaa kauniin kampauksen. EI siinä vielä mitään, mutta kun hän laittaa tämän kuvansa someen alkaa mellakka:" Jumalauta, noin läski! Sydäri lähellä! Yrittää peittää läskinsä muka muodikkailla vaatteilla! Joo, vaatteet on nätit, mut mites toi terveys-homma? Miksi ihannoi lihavuutta? Aika paha, norsulla kukkamekko!
Kysymys: Milloin lihava saa pukeutua kauniisti? Niin kauan kun on lihava, ei milloinkaan?
Kun on todistettavasti laihduttamassa? Kun on laihduttanut tietyn verran?
Entäpä miten lihavan PITÄISI pukeutua, jos oletetaan että hänen kauniit vaatteensa aiheuttavat "Lihavuuden ihannointi-vastalausemyrskyn?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fdgppogrkogrglrg kirjoitti:
Toi ettei siitä kaunista tuu vaatteilla, niin se on SUN mielipide.
Noi on tosi typerii juttuja jotka ei pidä paikkaansa ku oikeesti joidenki tyyppien kohdalla joilla on jotku hirveet kriteerit kaiken suhteen yms.
Kyllä se on ihan murskaavan enemmistön mielipide.
Jos lihavat olisivat universaalisti kauniita, lihavuus olisi kauneusihanne.
Lihavuus ei ole kaunista. Lihavuus ei ole terveellistä.
Ovat olleet universaalisti kauniita silloin, kun hyvin syöminen oli harvinaista.
Ovat kauniita vielä tänäkin päivänä isossa osassa maailmaa.
Afrikassa yleisesti naisihanne on suorastaan lihava, intian ja lähi-idän naisihanne on huomattavastiKävin ystäväni kanssa eräässä Afrikan valtiossa. Hän on pieni ja hoikka , minä pitkä ja lihavahko.
Sain joka paikassa ihasteluja osakseni, Ystävääni ingnoorasi kaikki, Nauroimme tilanteelle, edelisellä reissulla Italiassa minua minua ei huomannut kukaan, ystävättareni keräsi huomion.
Että vieläkin me lihavat olemme kauneusihanteita jossain päin maailmaa.
Oikeastaan...odotan, että joku sanoo, no vittu mikset muuta sinne läski.....
potrempi kuin täällä.
Kävin
Vierailija kirjoitti:
Ap, vallalla varsinkin netissä on ylipainoisiin kohdistuva viha (sisältää myös normaalipainoiset, jotka tulkitaan ylipainoisiksi). Toisaalta netti myös tarjoaa ylipainoisille areenan tuoda esiin vaikkapa muotiharrastustaan.
Ylipainoa vihaavien toiminnassa ei ole yleensä mitään järkeä. Esitetään ulkokultaisesti että ollaan huolissaan ylipainon aiheuttamista terveysongelmista. Niistä ei kuitenkaan vihaajilla ole täsmällistä tietoa. Lisäksi he eivät pysty perustelemaan miten heidän vihansa ja vaatimuksensa ylipainoisia kohtaan mitenkään edesauttaisi näiden terveyttä ja painonhallintaa.
Tuossa vihaideologiassa ei ole järkeä, joten samaan aikaan voidaan haukkua ylipainoinen, joka ei löydä nättejä vaatteita ja pukeutuu collegehousuihin, tai liian pieniin vaatteisiin – toisaalta haukutaan myös ne ylipainoiset, jotka ostavat trendikkäitä vaatteita ja esiintyvät tyylikkäinä.
Lopputulema on se, että noita ihmisiä on turha yrittää miellyttää, koska et voi koskaan voittaa.
Sun pitää vaan tehdä omaa juttuasi välittämättä urpoista.
Jess! Kuka olet sinä rohkea, joka uskallat sanoa tämän ja vieläpä perustella! Olen aloittaja ja yllätyin noin fiksusta ja perusteellisestäa kommentista.
Ikävä vain, että NYT alkaa sataa sitä scheissia tuulettimeen. Me kestämme sen, eiks? Kiitos sinulle urhea!
harmaisiin, mustiin? kirjoitti:
Totta kai lihava saa pukeutua muodikkaisiin tai ylipäätää kauniisiin vaatteisiin.
Hän vain näyttää naurettavalta niissä vermeissä. Miten hänen siten pitäisi pukeutua? En osaa sanoa. kai heidän pitää jotenkin pukeutua, mutta ei muotivaatteisiin, siis ihan pintamuotiin.
Lihava nainen tai miksei mieskin on hassun näköinen muodikkaissa vaatteissa. Ihan ku yritäisi olevan laiha.
Hip-hop-tyyliset verrarit sopii parhaiten, Ja se huppu. En voi oikein kuvitella lihavaa naista mekkoon.
Niinpä niin. Kuitenkin lopputulema on, että lihavat saisivat pysyvä poissa. Huomattavan kauniisti pukeutuvat läskit saavat kulkea joskus ehkä yleisellä paikalla , mutta heidänkin pitää aina hävetä.' Hävetä lihavuuttaan. Hävetä etteivät ole laihoja, normaalipainoisia.
Häpeä olkoon nimesi yipainoinen. iäti , alati. aamen.
Muista ettet saa normaalia ihmisuhdetta, oikeutta, tasavertaista kohtelua, iloa, eläman suolaa jne,
KOSKA SINÄ OLET LIHAVA: Ehkä itsemurhasi helpoittaisi muuta maailmaa. Et enää häiritsisi lihavuudellasi meitä.
Ei mitenkään kauniisti, mutta korostaen omia hyviä puoliaan esim. Voihan kaikki tehdä noin?? :D Ihan vanhukset jne... Jos vaikka vanhus menee häihin, niin pukeutuuko se juhla-asuun vai kulahtaneihin verkkareihin siks et on vanhus???
Vaatteita tehdaan monissa eri koissa, lihava ja laiha voi ostaa oman vaatekoon vaatteet ja korostaa molemmat hyviä puolia.
Pitäisikö esim hyvin hoikan pukeutua "rumasti" ?? Tai jotain.. Ei, vaan hyvin hoikka voi myös niinku kuka tahansa muukin, ostaa itselleen sopivimpia vaatteita jos haluaa panostaa johki pukeutumisee.
Mitä tähän vanhuksia vedät mukaan? Tai ylipäätään vanhenevia ihmisiä? Ei kukaan voi ikääntymiselleen mitään. Mutta lihomiselle voi. Sairaat tietenkin (lihavat) erikseen.
Jokainen pukeutukoon miten haluaa. Lopettakaa tuo muiden asioilla naposteleminen! Kaikkeen mikä ei kuulu itselle täytyy puuttua ja lihavien elämää ronkkia. Ei kukaan laihdu, vaikka räkyttäisitte aamusta iltaan jonkun painosta! Tuntuu jo mielenterveysongelmalta.
Vierailija kirjoitti:
Noi on tosi typerii juttuja jotka ei pidä paikkaansa ku oikeesti joidenki tyyppien kohdalla joilla on jotku hirveet kriteerit kaiken suhteen yms.
Lihavuus ON ollut kauneusihanne useampaankin kertaan historiassa, eikä siitä viineisimmästä edes ole kovin kauaa aikaa. Joissain kulttuureissa meidän lihavuudeksi katsoma on tälläkin hetkellä kauneusihanne.
maailma on normaalien kirjoitti:
Niinpä niin. Kuitenkin lopputulema on, että lihavat saisivat pysyvä poissa. Huomattavan kauniisti pukeutuvat läskit saavat kulkea joskus ehkä yleisellä paikalla , mutta heidänkin pitää aina hävetä.' Hävetä lihavuuttaan. Hävetä etteivät ole laihoja, normaalipainoisia.
Häpeä olkoon nimesi yipainoinen. iäti , alati. aamen.
Muista ettet saa normaalia ihmisuhdetta, oikeutta, tasavertaista kohtelua, iloa, eläman suolaa jne,
KOSKA SINÄ OLET LIHAVA: Ehkä itsemurhasi helpoittaisi muuta maailmaa. Et enää häiritsisi lihavuudellasi meitä.
Tässä nyt ilmeisesti vastataan siihen kysymykseen, että miten lihavan sopii pukeutua: marttyyrin kaapuun.
Lihava on aina ruma ja rivo.
-Terkuin 46kg
Totta kai lihava voi pukeutua kauniisiin vaatteisiin, mutta on eri asia näyttävätkö ne vaatteet kauniilta hänen päällään.
Vaikka miten huutaisitte peräreikä pitkällä että lihava on kaunis, ette voi muuttaa sitä tosiasiaa, että meitä jotka ovat eri mieltä on todella paljon. On vain niin omituisen yksisilmäistä nähdä, että on vain lihavia ja sitten anorektikoita. Siitä väliltä ei ole mitään? Kuitenkin aika iso osa vielä (onneksi) kuuluu normaalipainoisten kategoriaan. Sitä te taas kieltäydytte näkemästä ja hyväksymästä.
Vaikka antaisitte minulle kymmenen kertaa maapalolla kiertävän rahamäärän, se ei MINUN mielipidettäni muuttaisi.
Jos itse pukeudun siistimmin niin tulee just tuommoinen olo et muut miettii et mitähän toikin läski yrittää. Parempi pysytellä rievuissa.
Jos ylipainoinen pukeutuu muodikkaisiin vaatteisiin tai yleensä kauniisti ja vieläpä meikkaa, totta kai se antaa kuvan , että lihavuus, läskeys on optio ja jopa hyväksyttävää.
Monet lihavat on kyllä nättejä naamastaan mutta ei se meikkaus kuitenkaan ole oiken sopivaa, koska se antaa väärän viestin sydänsairauksista, 2-tyypin diabeteksestä tai muista lihavuuven aiheuttamista sairauksista.
Ylipainoisten pitäisi sen vuoksi pukeutua rumiin vaatteisiin jne, että olisivat vähän kuin varoitusmerkkeinä:
Näytän rumalta, minulla on sairauksia, ,koska olen ylipainoinen, Varokaa tätä ylipainoa.
Kauniisti pukeutunut läski antaa väärää informaatiota terveydestään.
Hoikat tai normaalipainoiset ovat aina merkki oikeista ja terveellisitä elintavoistaan. He ovat myös aina kauniita, ilman muuta, En tunne ketään rumaa hoikkaa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus ON ollut kauneusihanne useampaankin kertaan historiassa, eikä siitä viineisimmästä edes ole kovin kauaa aikaa. Joissain kulttuureissa meidän lihavuudeksi katsoma on tälläkin hetkellä kauneusihanne.
Se mikä ennen oli lihava olisi nykyisin vaan lievästi ylipainoinen. Nykyinen lihava taas olisi siihen aikaan laitettu sirkukseen pelottamaan pieniä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä ennen oli lihava olisi nykyisin vaan lievästi ylipainoinen. Nykyinen lihava taas olisi siihen aikaan laitettu sirkukseen pelottamaan pieniä lapsia.
Joo. Katsoin just luokkakuvia 70 -luvulla. Meidän 4-6. luokalla oli pari poikaa, joita pidettiin siihen aikaan ns. hirveinä läskeinä. Nyt kun niitä katsoo, niin hyvä jos muiden seasta edes erottaa ketkä niitä "läskejä" oli, kun kokoero muihin on niin pieni. Nykykoululaiset taas... jos joku lapsi on lihava, niin se on todellakin aivan eri luokkaa. Aikuisista puhumattakaan.
Niin? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus ei ole kaunista, on vain mielipide, Lihavuus ei ole terveellistä, ehkä ei, mutta mistä sitten johtuu, että monet hoikat ja normaalipainoiset voivat olla sairaita? Saanks mä vastauksen tähän?
Juu, onhan ne hoikat ja normailipainoisetkin toki sairaita. Ylipaino kuitenkin tutkitusti tekee monien sairauksien puhkeamisesta paljon todennäköisempää. Mutta ihmettele sinä vain.
Lihava ja kuljen omin jaloin kirjoitti:
Luin taannoin, olikhaa Iltiksestä, siinä oli jokin xxl-malli. Hän oli kyllä hyvännäköinen. en muista varsinaista juttua mihin se liittyi, mutta kommenttikenttä täyttyi; Aika epäterveellinen olemus, onkohan kolesteri-arvot mitattu, hän on kaunis, mutten ymmärrä tuota lihavuuden ihannointia (todella noilla sanoilla) nätti on , jos olisi laihempi...jne
Kommentit antoivat siis ymmärtää, ettei hän saisi olla mitenkään julkisesti esillä koska oli lihava. Ei minkää muun takia.
Minkä takia lihaville myydään kuitenkin kauniita ja muodikkaita vaatteita (netissä lähinnä)?
Tunnustan, olen ostanut itsekin, JA sanonpa vielä senkin haluan lihavana pukeutua kivasti. Tosiaan , vaikka olen lihava. En aio hävetä sitä. terveysasiat on hallinnassa, käyn säännöllisesti verikokeissa jne. Ei ole kolesterolia, sokerin nousua, nivelrikkoa. On myös lihaskuntoa .Entäs, sinä hoikka?
Hyvä että olet terve ja hyvässä kunnossa. Itse olen sairas ja välillä pyörätuolissa. Nyn olen onnistunut pudottamaan painoani, niin että pystyn kulkemaan keppien varassa ja omilla jaloilla. Mahtava tunne.
Meikkaan paivittäin ja laitan tukkaa, Tilaan netistä kaunita vaatteita, En halua rankaista itseäni rumilla vaatteilla siksi että olen lihava.
Ap, kannattaa vaihtaa tuttavapiiriä, jos somekuplassasi kukaan kommentoi tuolla lailla. Miten helvetissä omien kuvien (tai kenenkääm muunkaan) olisi lihavuuden tai laihuuden ihannointia, jos kuvan kyljessä ei erityisesti alleviivaa ko. ominaisuutta?
Lihavuus tai laihuus on vallitseva olotila, ei sitä osteta kaupasta ja vetäistä ylle.
Yhtä hyvin voisi väittää, että jos joku vaaleatukkainen laittaa itsestään kuvan Faceen, se on "blondiuden ihannointia". Say WHAT?
Omassa, akateemisessa stadilaiskuplassani ei kenenkään tulisi edes mieleenkään kommentoida ap:n kuvailemalla tavalla. Anteeksi vaan, tämä varmasti nyt jostakin vaikuttaa elvistelyltä - mutta ehkäpä TÄSSÄ on se todellinen sivistys/koulutusero. Tavassa, millä kanssaihmisiä kommentoidaan ja ihmisten erilaisia tapoja elää ja olla.
Vähän enemmän elämää ja sivistystä kartuttanut ymmärtää, että muiden hyvä ei ole häneltä pois ja maailmaan mahtuu erilaisuutta. Eikä se ole huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat sokeutuneet sille, mikä on terve ja normaali paino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat sokeutuneet sille, mikä on terve ja normaali paino.
Ja tarkoitan nimenomaan sitä, että lievää ylipainoa pidetään normaalina, koska se on niin yleistä. Normaalipainoisien hoikkien "laihuutta" kauhistellaan.
jään kuuntelemaan kirjoitti:
harmaisiin, mustiin? kirjoitti:
Totta kai lihava saa pukeutua muodikkaisiin tai ylipäätää kauniisiin vaatteisiin.
Hän vain näyttää naurettavalta niissä vermeissä. Miten hänen siten pitäisi pukeutua? En osaa sanoa. kai heidän pitää jotenkin pukeutua, mutta ei muotivaatteisiin, siis ihan pintamuotiin.
Ohoh, Miten sitten? Voisitko antaa vinkkejä meille lihaville? Sano vaan reilusti.
En ole sama henkilö, mutta voin antaa ihan reilusti vinkin: vaikka kauttaaltaan rikkirevityt farkut onkin (ilmeisesti?) muotia ja vaikka ne näyttää tosi seksikkäältä sun hoikan bestiksen päällä, niin voin vakuuttaa, että pitsikoristeisista rei'istä tursuavat pers- ja reisiläskit EI näytä ihan samalta...
Tosielämän esimerkki viime viikolta. Kummallisinta oli, että tämä "kauniisti pukeutuja" ei ollut mikään teini, vaan naamasta päätellen 30-40 -vuotias. Miksi sen ikäisellä ylipäänsä on rikkirevityt farkut päällä on mulle mysteeri, mutta se onkin kai jo eri keskustelun aihe.
Minä olen lihava.
Näin kerran Hesassa mustan melko lihavan naisen. Katsoin kahvilan yläikkunasta miten hän kulki reippaasti kadulla, kiharat liehuen. Hänellä oli itsevarma pystyryhti; Hän oli pukeutunut muodikkaisiin vähän busines-stailiin, salkku kädessa. Hänella oli reipas ja avoin ilme kasvoillaan. Katsoin häntä ihaillen.
Hän oli hyvännäköinen kaikin tavoin ja itse varman tyylinen, Hän kulki pää pystyssä ystävällinen ilme kasvoillaan.
Silloin päätin: Haluan olla ulkoisesti kuin tämä upea musta nainen. Hankin vähitellen "itsevarmoja" vaatteita ja päätin kulkea selkäsuorana ja reippaasti askeltaen. Nykyään muistan laittaa myös meikkiä kun lähden vaikkapa ruokakauppaan. En ole businnes.nainen, olen 50-eläkeläinen mutta kuljen pää pystyssä ja reippaasti, ylväästi läskini kantaen, Ja menen minne minua huvittaa. En tunne häpeää enää, kiitos sinä tuntematon upea musta nainen HEsas.