Miksi kaikissa treffikumppaneissa on joku pielessä
En etsi mitään prince charmingia, vaan deittailen ihan tavallisia 35-45 -vuotiaita miehiä. Mutta sitä oikeaa ei vaan tunnu löytyvän. Noin 15 deittiä olen käynyt läpi. Suurimmasta osasta tiesi heti että ei tule kesää. Muutaman tapasin uudestaankin, kunnes myönsin, että väkisin en voi kiinnostua. Kaksi oli sitä mieltä että heitä ei kiinnosta. Yhden kanssa tapailin useamman kuukauden, fyysinen veto oli vahva, mutta ikävä kyllä hän oli jotenkin tosikko, ja yhteinen aika sängyn ulkopuolella oli jäykkää ja tylsää. Nyt sitten taas treffasin uuden tyypin. Fiksu, hauska, yllättävä ja monitahoinen mies, komeakin minun silmääni. Ilmeisen kiinnostunut minusta. Mutta minusta ei tunnu oikein siltä, että haluaisin hänen lähelleen. Rentoa on ja kivaa, mutta kipinä tuntuu puuttuvan. Aargh. Eikö joku voisi olla kaikin puolin passeli?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI naiset jotka eivät saa miestä ovat muka aina kranttuja ja luulevat itsestään liikoja ja miehet jotka eivät saa naista ovat joko näiden naisten uhreja tai huomattavasti korkeampitasoisia kuin 95 % naisista. Ainakin jos tämän palstan juttuja uskoo. :D
Taitaa olla maun valikoivasti lukutaidostasi ja epätasa-arvoisesta asennoitumisesta kyse.
Tällä palstalla se kertoo miehestä pelkkää negatiivista, jos ei ole "onnistunut" saamaan perhettä. Naisesta ei kukaan sano mitään samaa. Tästä kertoo myös kommentit miehille (tai niille joiden oletetaan olevan miehiä) "ei ihme, ettet saa naista". Ikään kuin naisen saaminen olisi joki meriitti miehelle. Tämä toimii siis ainoastaan yhteen suuntaan.
Kyllä täällä meitä naisiakin lytätään jotka emme ole onnistuneet saamaan perhettä, yhtä lailla. Samalla lailla myös hoetaan että "ei ihme ettet saa miestä kun olet noin vaativa...." Näet asiat niin kuin tahdot.
Olet tosissasi sitä mieltä, että ihan yhtä paljon naisille sanotaan "tämän takia sinulla ei ole miestä" kuin miehille vastaavaa naisista? Taidat olla epärehellinen tai jättää asioita huomiotta. Minua ei ole koskaan uhkailtu, että jäisin ilman miestä, mutta sen sijaan monesti uhkailtu, etten saa naista. Samoilla kommenteilla, ajattele!
Ja lisään, että naisten kommentit liittyvät aina tällaisiin ketjuihin (jossa on tietty asiayhteys) kuitenkin. Miehille (tai oletetuille miehille) hoetaan tuota ihan minkä tahansa kontekstin puitteissa. Itse olen saanut tosiaan uhkailuja siitä et jään naisettomaksi, kun olen ottanut esiin epäkohtia tasa-arvossa, jotka eivät liity pariutumispolitiikkaan millään tavalla.
Eipä sillä, olen kuitenkin onnellisesti naimisissa useitta vuosia ollut heteronainen, että pidän naiset kyllä mielummin ystävinä ;)
Senpä takia et siihen kiinnitäkään huomiota kun olet onnellisesti naimisissa oleva.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole menty sänkyyn, koska tavattu on vasta kerran. Ja nimen omaan minulla ei ole mitään kriteereitä, muuta kuin se että toisen kanssa on helppo ja luonteva olo, ja että tunnen vetoa ja romanttisia tunteita tyyppiä kohtaan. Ja kokemuksesta tiedän että voin ihastua hyvin erilaisiin ihmisiin, joten mitään listoja on mielessään turha kirjoittaa. Ap
Niin, voisiko millään olla kyse siitä, että romanttisia tunteita tulee harvoja kohtaan? Sinun aloituksesta saa kuitenkin vain käsityksen, että miehissä on vikaa, ihan kaikissa, vain tavat ja kohdat eroavat missä vikaa on.
Ajattele joskus elämää ja valintoja/tunteita itsesi kautta. Sinussa on vikaa kun et pysty muodostamaan tunteita/hyväksyntää kuin tiettyjä ihmisiä kohtaan. Miksi syy olisi aina jonkun toisen?
Miehillä sen parin löytymisen pitäisi tapahtua sormia napsauttamalla niin, että valitsee treffisivustolta parhaan näköisen muijan ja kirjoittaa sille jotain latteuksia. Mutta kun naiset ei heti lakoa eteen kun ne on niin vaativia!
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nämä on niitä nettien kautta löydettyjä kontakteja...? Eikö kannattais kokeilla jotain muuta välillä. Yhtä hyvin voisit tosiaan mennä kiskomaan joitain randomeja hihasta kaupungilla ja ihmetellä kun ei löydykään se oikea.
Niin, sitähän se on. Mitä siinä olisi ihmettelemistä? Samalla todennäköisyydellä se oikea löytyy hihoista nykimällä kuin netistä. Netissä se kontaktin ottaminen on vain helpompaa ja mukavampaa.
Mitä muuta sinä siis ehdotat? Mikä on se mystinen "muu", josta kumppani löytyy heti kertayrityksellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinussahan tässä on jokin pielessä jos 15 deitistä 13 ei kelpaa sinulle. Kannattaisi katsoa peiliin, jos suhde on tuollainen. Tai sitten vaan asennoidut jäämään vanhaksi piiaksi.
Kuinka moni haluaa loppuelämän kumppanikseen ihmisen, joka kelpaa?
Mistä on tullut yleiseksi vaatimukseksi ö-luokan harlekiinikirjojen kuvailema emotionaalinen ilotulitus ja hurmos jonka olisi pamahdettava välittömästi päälle?
Täydellisyyden tavoittelussa on se ongelma että sitä ei voi koskaan saavuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden kanssa tapailin useamman kuukauden, fyysinen veto oli vahva, mutta ikävä kyllä hän oli jotenkin tosikko, ja yhteinen aika sängyn ulkopuolella oli jäykkää ja tylsää.
Mitähän tarkoittaa useampi kuukausi? Mites jos ensin tutustuisit mieheen muutaman kuukauden, ja kun mieli ja aivot sanoo että tässä tämä on niin sitten sänkyyn? Kyllä se mieskin haluaa ensin tutustua ja varmistaa että nainen on tosimielellä liikkeellä, ettei tule mitään ohilyöntiä. Miehestä toiseen juokseminen (ja varsinkin random paneminen) on todellinen turn-off.
En ole ap, mutta en haluaisi tapailla miestä kuukausia ilman seksiä. Jos haluan häntä ja hän minua, niin en ymmärrä, miksi kahden aikuisen ihmisen pitäisi pihdata. Enkä todellakaan haluaisi olla miehen kanssa, jonka mielestä siinä on jotain väärää, että harrastetaan seksiä heti kun siltä tuntuu.
Mitä jos sitten kuukausien tapailun jälkeen, kun ollaan korvia myöten ihastuttu, mennään lopulta sänkyyn ja siellä huomataan, ettei homma toimikaan lainkaan? (Enkä puhu vehkeiden koosta tai yhteensopivuudesta vaan "seksikemiasta")
Niinpä. Laitetaan hirveät odotukset sille seksille, joten siinä voidaan pudota aika korkealtakin. Ja entäs jos on menty korviaan myöten ihastumaan ja suunnilleen suunnitellaan jo häitä, ja mies häipyykin saatuaan seksiä. Paljon vähemmällä pääsisi, kun tämä nähtäisiin heti alussa eikä vasta sitten, kun on isommat tunteet pelissä.
Harlekiinikirjojen? Minä olen kokenut sellaisen rakastumisen, että en pystynyt edes nukkumaan ekoina kuukausina. Mies koki samoin. Sellaisen kokeneena ei ihan viitsi jokaista kelvollista kumppanikseen ottaa vaan odotan sitä pikkaisen enemmän kolahtavaa.
Yöunet ei enää tarvi mennä mut ihastua pitää kunnolla. Oon muute aika monelta mieheltä kysynyt onko he kokeneet vastaavaa kuin minä ja exäni silloin joskys....kukaan ei ollut. Ilmeisesti sitten suurimmalle osalle riittää ' ihan kiva" kumppani....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinussahan tässä on jokin pielessä jos 15 deitistä 13 ei kelpaa sinulle. Kannattaisi katsoa peiliin, jos suhde on tuollainen. Tai sitten vaan asennoidut jäämään vanhaksi piiaksi.
Kuinka moni haluaa loppuelämän kumppanikseen ihmisen, joka kelpaa?
Mistä on tullut yleiseksi vaatimukseksi ö-luokan harlekiinikirjojen kuvailema emotionaalinen ilotulitus ja hurmos jonka olisi pamahdettava välittömästi päälle?
Täydellisyyden tavoittelussa on se ongelma että sitä ei voi koskaan saavuttaa.
Luin Harlekiineja 14-vuotiaana. Tai oikeammin lääkärisarjoja. En usko, että ovat vaikuttaneet näkemyksiini siitä, minkä varaan parisuhdetta kannattaa alkaa rakentaa. Ap tuskin hakee mitään täydellisyyttä vaan ihmistä, jonka kanssa kemiat kohtaavat. Erittäin todennäköisesti hän sen ihmisen jonakin päivänä kohtaa, ja siinä missä hän näkee maailman ihanimman miehen, me muut pidämme häntä täysin taviksena. En tiedä kenenkään muun haaveilevan jykeväleukaisista kirurgilentäjistä kuin muutaman palstamiehen.
Minä ja ex. Tosi vakuuttavaa.
Aloittajallakin on jo tuota ikää vähän enemmän. Kypsemmällä iällä useimmat arvostavat vähän erilaisia asioita kuin sitä, että jalat menee alta. Tai ainakin kannattaisi arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI naiset jotka eivät saa miestä ovat muka aina kranttuja ja luulevat itsestään liikoja ja miehet jotka eivät saa naista ovat joko näiden naisten uhreja tai huomattavasti korkeampitasoisia kuin 95 % naisista. Ainakin jos tämän palstan juttuja uskoo. :D
Sen takia, että termiä "ei saa miestä" ei voi käyttää jos kyseessä on se, että käännytetään ovelta miehiä liukuhihnalta koska "ei kemiat kohtaa" (tai mies oli lyhyt/työtön/ajoi vanhalla Skodalla jne jne).
Vierailija kirjoitti:
Minä ja ex. Tosi vakuuttavaa.
Aloittajallakin on jo tuota ikää vähän enemmän. Kypsemmällä iällä useimmat arvostavat vähän erilaisia asioita kuin sitä, että jalat menee alta. Tai ainakin kannattaisi arvostaa.
Olin itse 51-vuotias, kun tapasin nykyisen elämänkumppanini. En olisi tyytynyt (enkä tyytynyt) vähempään kuin ihmiseen, joka vei jalat alta. Vuosia meni ennen kuin hänet kohtasin. Jos olisin tyytynyt johonkin "ihan kivaan" ja hän olisi tullut vasta sen jälkeen vastaan, minulla olisi ollut vaihtoehtoina vain jättää tutustumatta häneen tai erota siitä ihan kivasta. Kuinka moni haluaa olla se ihan kiva, joka ehkä tulee myöhemmin jätetyksi, kun kumppani kohtaa sen, joka vie jalat alta?
Osa parisuhdeterapeuteistakin on sitä mieltä, että vahva ihastuminen ja rakastuminen suhteen alkuvaiheessa on tärkeää, koska silloin on jotain mihin "palata" siinä vaiheessa, kun myöhemmin suhteessa tulee ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, että termiä "ei saa miestä" ei voi käyttää jos kyseessä on se, että käännytetään ovelta miehiä liukuhihnalta koska "ei kemiat kohtaa" (tai mies oli lyhyt/työtön/ajoi vanhalla Skodalla jne jne).
No kun kyllä niiden kemioiden nyt vaan pitää kohdata. En saa miestä jos en löydä minulle sopivaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Harlekiinikirjojen? Minä olen kokenut sellaisen rakastumisen, että en pystynyt edes nukkumaan ekoina kuukausina. Mies koki samoin. Sellaisen kokeneena ei ihan viitsi jokaista kelvollista kumppanikseen ottaa vaan odotan sitä pikkaisen enemmän kolahtavaa.
Yöunet ei enää tarvi mennä mut ihastua pitää kunnolla. Oon muute aika monelta mieheltä kysynyt onko he kokeneet vastaavaa kuin minä ja exäni silloin joskys....kukaan ei ollut. Ilmeisesti sitten suurimmalle osalle riittää ' ihan kiva" kumppani....
Ja kuitenkin olette exiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla maun valikoivasti lukutaidostasi ja epätasa-arvoisesta asennoitumisesta kyse.
Tällä palstalla se kertoo miehestä pelkkää negatiivista, jos ei ole "onnistunut" saamaan perhettä. Naisesta ei kukaan sano mitään samaa. Tästä kertoo myös kommentit miehille (tai niille joiden oletetaan olevan miehiä) "ei ihme, ettet saa naista". Ikään kuin naisen saaminen olisi joki meriitti miehelle. Tämä toimii siis ainoastaan yhteen suuntaan.
Jos nainen "ei saanut miestä" niin vika on miehissä ja heidän paskassa laadussa. Miksi kukaan nainen ottaisi itseään huonompaa tai edes "perusmiestä"?
Jos naisen suhde päättyy eroon niin vika on miehessä. Joko mies oli sika ja petti tai hullu ja löi. Tai sitten muuten vaan niin epälaadukas, että naisen oli mies jätettävä.
Jos nainen taas on onnellisessa suhteessa, niin NAINEN on osannut fiksusti valita hyvän miehen. Tällöinkin meriitti naiselle!
"Universumissa ei vain esiinny täydellisyyttä, sellaista ei ole olemassa" -Stephen Hawking.
15 on todella vähän. Sanoisin, että jos tapaa 50 ja siitäkään joukosta ei kukaan sytytä niin kannattaa huolestua. 15 on niin pieni otos, että kannattaako tuota edes mainita.
Minulla ei ollut ihmeempiä ennakkokriteerejä eikä tasovaatimuksia kuin että ei saa olla mikään "kriminaali" tai päihdeongelmainen vaan pitää olla siisti ja tavallinen kuten minäkin. Mutta jokaisilla treffeillä tunnustelin sitä, että herääkö minussa olo, että voisin mennä tuon kanssa sänkyyn tai että voisin haluta tuon kanssa seksiä. En siis todellakaan edennyt seksiin ekoilla enkä tokillakaan treffeillä, mutta kyllä ihmisestä nopeasti tietää että voisiko häntä edes teoriassa haluta vai ei. Hyvin harva nettideitin kautta treffaamistani miehistä sai minulle olon, että voisin olla tuon kanssa sängyssä. Kyllä sitten löytyi se, joka sekä herätti minussa tuon halun että oli itse kiinnostunut minusta, ja olemme edelleen vuosien jälkeen yhdessä ja edelleen joka päivä haluan häntä. Suhteemme ei todellakaan perustu seksiin eikä seksiä ole joka päivä eikä se ole aina mitenkään edes todella hyvää vaan aika arkista, mutta olennaista on se, että himoitsen häntä yhä. En ole koskaan torjunut hänen aloitetta seksiin, koska aina tekee häntä mieli :) .
Neuvoni miehille on, että tätä asiaa ei kannata väheksyä. Tällä tavalla saa nimittäin vaimon, joka ei pihtaa ja jonka kanssa seksiä on niin paljon kuin mies ikinä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun kyllä niiden kemioiden nyt vaan pitää kohdata. En saa miestä jos en löydä minulle sopivaa miestä.
Sama kuin väittäisi OTTOmaatin edes, että mä EN SAA täältä rahaa vaikka todellisuudessa kaks kymppisiä tulisi kyllä, mutta prinsessalle kelpaa vain kuuden sadan setelit.
Sanavalintani otsikossa oli huono. En toki tarkoita, että miehissä oli mitään vikaa. Tarkoitin vain, että joku mystinen asia jäi puuttumaan. Toki 15 on pieni porukka, mutta kun tosiaan nettideiteillä liikun, kynnys alkaa kirjoittelemaankaan on korkea, ja tutustuminen vieläkin hitaampaa. Nimenomaan en ole kukasta kukkaan hyppijä, vaan hidas lämpiäjä. Tämän yhden tapailumiehen kanssa ehdimme tapailla viiden viikon ajan ennen seksiä. Kuten sanoin, fyysistä vetovoimaa oli paljon, ja homma tuntui siinä kohtaa luontevalta. Mutta en osaa edes virtuaalisesti kiinnostua helposti, ja siksi homma on niin hidasta. Näihin 15 mieheenkin on mennyt lähes 2 vuotta... Alan laittaa toivoni siihen, että viereiseen hautakuoppaan osuu joku vetävä kalmo. :p
Vierailija kirjoitti:
Sanavalintani otsikossa oli huono. En toki tarkoita, että miehissä oli mitään vikaa. Tarkoitin vain, että joku mystinen asia jäi puuttumaan. Toki 15 on pieni porukka, mutta kun tosiaan nettideiteillä liikun, kynnys alkaa kirjoittelemaankaan on korkea, ja tutustuminen vieläkin hitaampaa. Nimenomaan en ole kukasta kukkaan hyppijä, vaan hidas lämpiäjä. Tämän yhden tapailumiehen kanssa ehdimme tapailla viiden viikon ajan ennen seksiä. Kuten sanoin, fyysistä vetovoimaa oli paljon, ja homma tuntui siinä kohtaa luontevalta. Mutta en osaa edes virtuaalisesti kiinnostua helposti, ja siksi homma on niin hidasta. Näihin 15 mieheenkin on mennyt lähes 2 vuotta... Alan laittaa toivoni siihen, että viereiseen hautakuoppaan osuu joku vetävä kalmo. :p
Tämä siis ap.
Ja lisään, että naisten kommentit liittyvät aina tällaisiin ketjuihin (jossa on tietty asiayhteys) kuitenkin. Miehille (tai oletetuille miehille) hoetaan tuota ihan minkä tahansa kontekstin puitteissa. Itse olen saanut tosiaan uhkailuja siitä et jään naisettomaksi, kun olen ottanut esiin epäkohtia tasa-arvossa, jotka eivät liity pariutumispolitiikkaan millään tavalla.
Eipä sillä, olen kuitenkin onnellisesti naimisissa useitta vuosia ollut heteronainen, että pidän naiset kyllä mielummin ystävinä ;)