Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin moka, minkä olet tehnyt töissä?

Vierailija
03.05.2018 |

Itse mokasin pahemman kerran tänään (tai no parina viime päivänä). Tein yhtä isoa projektia kolme kokonaista työpäivää ja tänään pomoni tuli katsomaan miten minulla menee. Olen kuulemman tehnyt kaiken ihan väärin ja kolmen päivän urakka on ollut periaatteessa turha. Pomo vihainen ja minua itkettää.
Heittäkää vähän vertaistukea kertomalla omia mokianne!

Kommentit (222)

Vierailija
201/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väänsin upouudesta perävaunusta ovet uuteen uskoon, sähelsin jotain ja paineet lopulta laski niin että laituritaskussa olevat ovet vääntyivät täysin. Samassa rytäkässä kärryn kantava rakenne halkesi.

Remppa maksoi lähes 10 000€. 

Vierailija
202/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulostaa 1 paperi, mutta pilkku jäi välistä ja tulostin 100.

Lähetin asiakkaalle toisen asiakkaan tiedoston.

On varmasti muitakin virheitä tullut tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin käytettyä instrumenttia potilaaseen, en muistanut että se oli pesemättä.

Vierailija
204/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein oikean annoksen väärään pöytään. Lisäksi tehnyt annoksen jossa oli maininta maidoton ja silti tein maitoon, asiakas joutui sairaalaan pahan maitoallergian takia, sitä huudon määrää pomolta...asiakas sanoi ettei koskaan asiakas meillä, toisen asiakkaan pussiin pistänyt juustoateriat joiden välissä oli suolakurkkua,sipulia ja majoneesia vaikka lapussa luki ettei mitään näistä eli ainoastaan vain juustoa ja ketsuppia,tämäkin asiakas laittoi vihaisen s postin meille ettei asioi meillä enää ja lapset jäi nälkäisiksi kun eivät pysty syömään suolakurkkua eivätkä sipulia.

Vierailija
205/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoin työpuhelimen tiputtamalla sen lattialle samaisena maanantaina, kun aloitin uudessa duunissa. Vahinko on vahinko tuumasi pomo. Saman viikon torstaina onnistuinnhukkaamaan kulkuluvan ja yleisavaimen. Nyt alkoi jo itseäkin nolottaa. Koputtelin pomon oveen, totesin tilanteen, pahoittelin ja yritin keventää tunnelmaa kysymällä että 'vieläks onnluottoo?' Ei hetkeen vastannut mitään, tuijotti vaan pitkään ja sitten sai ohjatuksi mua hankkimaan uudet. Työsuhde jatkui onnistuneemmissa merkeissä yli 6 vuotta, mutta jonkin aikaa pomo katsoi mua jollain tulipa palkattua kävelevä katastrofi-ilmeellä 😳

Vierailija
206/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oireeton korona joka tarttui asukkaaseen joka kuoli. Hups.

Vierailija
207/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oireeton korona joka tarttui asukkaaseen joka kuoli. Hups.

Ei yllätä, aivan sairasta porukkaa koko Suomi täynnä. 

Vierailija
208/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin soi aamulla:"huomenta, mites...oletko ajatellut tulla töihin tänään?" Minä:"no en ole kyllä ajatellu, vapaapäivää tässä viettelen..." Ryystin kahvia, katselin aamuteeveetä ja rötväilin. Soittaja:" kun sulla ei ole vapaapäivä, sulla on aamuvuoro. Sun vapaa on huomenna." Minä:"jahans, vai niin, no minäpä lähdenkin tästä sitten tulemaan." Soittaja:"Tuut ihan rauhassa". Olin töissä alle puoleen tuntiin, koko päivä oli yhtä sekamelskaa, enkä saanut mitään järkevää aikaan, ellei jaloissa pyörimistä lasketa.

Vierailija
209/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekevälle sattuu ja vaan heille jotka ei tee mitään, ei koskaan myös satu mitään.

- Annoin lapselle liikaa lääkettä, piti olla tyyliin 30ml, ja annoin joka päivä 300ml, ei onneksi ollut mitään vaarallista, mutta ei olisi pitänyt tapahtua.

- Lähetin väärät tiedostot eteenpäin, joka oli kilpailija tai joku muu taho joka ehdottomasti EI olisi saanut saada näitä tietoja, ja tätä tapahtui useammassa kun yhdessä paikassa.

Nämä suurimmat mokat jotka muistan ja jotka on jääneet mieleen ja hävetti ja nolotti ja vitutti oma moka.

Juotit lapselle kolme desiä lääkettä päivittäin???

N. puolikas pullo nestemäistä Diapamia vai laksatiivia?

Vierailija
210/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoin vahingossa asiakkaan kalliit housut henkilökohtaisena avustajana. Unohdin rullata sukat jalkatukien päälle ja tukien muovitarra oli repinyt legginsseihin reiän. Oli kalliit pöksyt, hävetti.

Vierailija
211/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatoimistossa varasin noin 10 hengen ryhmälle lennon väärälle päivälle. Onneksi huomasin tämän edeltävänä päivänä, kun lentoyhtiöltä tuli joku muistutusviesti ja siitä huomasin, että oli väärä päivä. Heille piti varata kokonaan uusi lento ja tietenkään sinä oikeana päivänä ei ollut samaan aikaan lentoa vaan heidän lentoaikataulu muuttui useammalla tunnilla. Meille tästä tuli tietenkin useampien tonnien lisälasku, kun väärästä lennosta ei saanut mitään rahoja enää takaisin. Asiakas oli luojan kiitos aivan ihana ja ei ollut yhtään vihainen, vaikka aikataulu heillä hieman muuttuikin.

Vierailija
212/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana henkilökohtaisena avustajana nollasopparilla ja juuri aloittanut töissä. Olin aika arka ja taloudellisen tilanteeni vuoksi minun oli pakko saada rahaa. Pelkäsin esimiestäni, kuten ilmeisesti vähän kaikki muutkin alaisensa ja esimies oli saanut alaisten keskuudessa lempinimen jääkuningatar, koska jo hänen ilmaantuessa paikalle kaikki joutuivat olemaan varpaillaan ja tuntui siltä kuin koko tila olisi jäätynyt. Sain muutama viikko töiden aloituksen jälkeen keuhkoputkentulehduksen ja soitin esimiehelle, että en pääse illalla sovittuun työvuoroon. Hän ilmoitti että minun on pakko mennä, koska muuten sinne ei mene kukaan ja jos en menisi ei minun jatkossakaan tarvitsisi töihin tulla, nollasoppari kun ei edellyttäisi töiden tarjoamista ja lisäksi olin koeajalla. Menin töihin ja seuraavalla viikolla ihmettelin kun tämän kyseisen asiakkaan käynnit oli peruttu, oli saanut keuhkokuumeen ja jäi sille reissulle sairaalaan. Esimieheni piti meille avustajille puhuttelun siitä, että tauti oli väistämättä joltain työntekijältä,  koska kyseisellä asiakkaalla ei ollut ketään muuta, jonka kanssa olisi ollut kontaktissa. Vannotti meitä pitämään hyvää huolta käsihygieniasta ja olemaan tulematta töihin kipeänä. Kuulin kyllä että siellä oli muitakin avustajia käynyt sairaana, mutta en pääse ajatuksesta että se olin juuri minä, joka taudin tartutti.

Näin vanhempana ymmärrän, että minulla olisi todellakin ollut oikeus sairaslomaan, eikä olisi ollut minun ongelmani saada tuolle käynnille ketään minun sijastani. Tuolloin kuitenkin olin kauhuissani töiden menetyksen mahdollisuudesta,  enkä uskaltanut väittää esimiehelle vastaan kun vähän pelkäsin häntä muutenkin. 

Tuo silloinen esimies on tullut muutaman kerran vastaan erinäisissä lehtijutuissa ja edelleen puistattaa kun näen edes kuvan hänestä. 

Vierailija
213/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin vahingossa eteenpäin luottamuksellisia asioita. Asia pysyi salassa, mutta tiesin, että jotkut tietää mun kertoneen. Kummallinen olo seuraavat kaksi vuotta. Sitten irtisanouduin sieltä.

Hirveä häpeä.

Vierailija
214/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipaperitelineestä tuli käsiin monta paperia kerralla, kun siivooja laittanut sen niin täyteen. Esimies meni vessaan mun jälkeen ja kuulin sen huutavan siellä: Oliko tämä taas se *mun sukunimi*?????!!!!)

Mitähän kaikkea muuta olin mokaillut? Tapahtu jo 15v sitten, silti elävänä mielessä tilanne välillä

Vierailija
215/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelussa unohdin desinfioida kanyylin ennen kuin tuikkasin antibiottiruiskun siihen kiinni. Vielä kymmenen vuotta myöhemmin tunnen pahoja omantunnontuskia tuosta ja tuo oli yksi syy, miksi en enää hoitajan töitä pysty tekemään.

Vierailija
216/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetin oppilaalle viestin, joka piti mennä toiselle opettajalle. Kysymys oli erittäin arkaluonteisista asiasta liittyen erään oppilaan tilanteeseen. Selvisipä samalla, että koulussa oli opettajan täyskaima... Onneksi kysyin viestistä tältä toiselta opettajalta ja siinä selvisi virhe. Nappasin ko. oppilaan nopeasti kiinni ja pyysin kirjautumaan postiinsa ja valvoin vieressä, että viesti poistettiin ja vielä roskakoristakin. Oppilas oli varmaan vähän pöllämystynyt, onneksi niin nuori, ettei alkanut kiusata minua asialla.

Onneksi ei ehtinyt ottaa viestistä screenshottia ja levittää eteenpäin somessa😱

Vierailija
217/222 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppilaan äiti oli salaisuutena kertonut minulle, että odottaa lasta. Tätä ei vielä ekaluokkalainen, tuleva isosisko tiennyt. 

Tyttö sanoi sitten porukassa n. viikon kuluttua (olin kuulolla), että toivoo pikkuveljeä. Tåstä hätäisesti päättelin, että äiti on kertonut tietysti jo tytöllekin. 

Totesin: niin, äitisi odottaa tosiaan vauvaa. Paljastuikin, että tyttö oli vielä autuaan tietämätön asiasta ja soppa oli valmis. 

Ei auttanut kuin myöntää virhe äidille, joka oli yllättävän ymmärtäväinen. Itse soimasin kuitenkin pitkään itseäni ja vannoin olevani varovaisempi minulle uskottujen luottamuksellisten asioiden kanssa. 

Mulla oli vastaavanlainen tilanne yläkoululaisen oppilaan kanssa. Hänen kaverinsa isä oli kuollut vastikään oman käden kautta. Kerroin tästä vahingossa toiselle oppilaalle, kun tämä höpötteli, miksi se kaveri on niin outo. Yritä ymmärtää, hänen isänsä on kuollut.

Yritin estää kiusaamista. 

Vierailija
218/222 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt super stressaavassa työssä jossa yhdellä väärällä klikkauksella voi saada pahaa tuhoa aikaan. Ja melkein 100% työtehtävistä on sellaisia, että mitään pikkuvirheitä ei saa tulla. Sanomattakin selvää, että ei oo ylitunnolliselle ihmiselle oikea paikka. Harmi että tein vaan liian pitkän määräaikaisen sopparin. 🤦🏼

Vierailija
219/222 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jäin sinne.

Vierailija
220/222 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purin merikonttia jossa on auto sisällä. Koetin vetää autoa ulos trukin avulla, niin merikontista tulikin ulos pelkkä asiakkaan auton takapuskuri.

Ekan lauseen jälkeen odotin kieli pitkällä tarinaa, jossa asiakkaan auto päätyi meren pohjaan 😁

"Siitä sun autosta niin tota... Kävi vähän äksidentti silleen että... että ootko sukellusta ajatellu koskaan harrastaa?"

Aikoinaan kauppaneuvos Yrjö Amberlalle tilattu uusi Rolls Royce molskahti mereen. Olisko ollut vuosi 1935. Hän osti sitten tilalle vm -31 Maybach Zeppelin DS8:n, auton jossa oli Zeppelin-ilmalaivan moottori. Mikä parasta, auto on edelleen samalla suvulla ja tällä hetkellä kai Uudenkaupungin Automuseossa näytillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän