Mikä on pahin moka, minkä olet tehnyt töissä?
Itse mokasin pahemman kerran tänään (tai no parina viime päivänä). Tein yhtä isoa projektia kolme kokonaista työpäivää ja tänään pomoni tuli katsomaan miten minulla menee. Olen kuulemman tehnyt kaiken ihan väärin ja kolmen päivän urakka on ollut periaatteessa turha. Pomo vihainen ja minua itkettää.
Heittäkää vähän vertaistukea kertomalla omia mokianne!
Kommentit (222)
Katkaisin vahingossa asiakkaan pankkikortin höylätessäni sitä (90-luvulla). Ostosten loppusumma oli ehkä 10 tai 20 markkaa, ja menin vielä kysymään asiakkaalta että oisko hällä sittenkin käteistä. Enää en kysyisi, vaan antaisin asian olla, mutta tuolloin olin teini.
Aikuisiällä sammutin vahingossa yöksi koko kylmiön virrat kun piti sammuttaa pelkät valot. Tuli vähän hävikkiä ja että hävetti...
Kiireessä liiassa työkuormassa tein "vasemmalla kädellä" yhden projektin, joka meni oman huonon esiselvityksen vuoksi mönkään. Hintalappu oli n. 25k€. Se vähän veetutti.
Pierasin revitellen käytävällä ja pomo kuuli ja näki. (Just silloin kun ei ketään pitäisi olla lähettyvilläkään)
Isoimmat on ne kun ajoin rekan ojaan ja toisella kertaa hajotin koko rekan kuorman.
Lypsin antibioottikuurilla olevan lehmän maidot vahingossa maitotankkiin meijeriin menossa olevien maitojen sekaan. Ei muuta kuin tyhjentämään koko tankki maidosta, ei onneksi ollut kun vaan vähän reilu 500 litraa.
Naureskelin idioottiesiemiehen tempauksia kahvihuoneessa, kunnes kyseinen esimies tuli vessasta, jonne mennään kahvihuoneesta. Määräaikaisuuteni ei jatkunut...
Olin 5 päivää väärässä työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Entisellä työpaikalla:
* Repesin nauramaan päin asiakkaan naamaa. Ja hysteeristä naurua, jota en saanut loppumaan.
* Vastasin työpuhelimeen huutaen "WAZAAA!!!!" kun luulin kollegan soittavan. Ei ollut. Oli asiakas.
* Röyhtäisin kuuluttaessa
- ei enää aspa -
Tulipa vielä mieleen, että kun tosta puhelinepisodista oli kulunut muutama vuosi, niin jälleen kolleegan "tarkistan tilanteen ja soitan kohta takas" -puhelua odottaessa vastasin puhelimeen kepeästi: "Vaivaako peräpukamat?"
Ja lopun varmaan arvaakin.
Sinänsä hämmästelen näin jälkikäteen, ettei tullut kenkää tai koskaan tullut edes varoituksia/huomautuksia.
-ei enää aspa-
Kerran yks tehdas seiso pari vuorokautta.
Onneks henkilökuntaa ei ollu kuin kolmivuorossa.
Muutamamilli tippu liikevaihtoo, joten ei pali haitannu >
Vierailija kirjoitti:
Jätin maitotankin hanan auki ja lypsin muutaman sata litraa maitoa viemäriin.
En ollut maitotankin pesemisen jälkeen kiinnittänyt sekoitinta ja maito jäätyi käyttökelvottomaksi. Olin nuori. Itketti.
En tiukannut viiteputkea kunnolla kiinni. Sekoite-erä meni piloille ja osa jähmettyi linjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut 8 vuotta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut 8 vuotta...
Tir.sk
Pieraisin kovaäänisesti kassalla asiakkaan ollessa tiskillä. Pomokaan ei ollut kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nuorena keikkalaisena syöttänyt potilaalle supon (en kouluttautunut hoitoalalle, pitkä juttu).
Sen jälkeen olin töissä samassa paikassa 10 vuotta. Joskus tuli oltua pitkän illan jälkeen edelleen kännissä, joskus pilvessä, joskus kipulääkkeissä. Kerran olen karannut kesken työpäivän kotiin nukkumaan, välillä on käyty kaupungilla hoitamassa omia asioita. Olen tapellut työkaverin kanssa. Jättänyt kellokortin leimaamatta. Aiheuttanut oikosulun, hajottanut epähuomiossa yli 3000 euron edestä tavaraa (näin laskun), pannut kolmea työkaveria (iso työpaikka) ja avioitunut heistä yhden kanssa. (Ollaan muuten onnellisia edelleen, romanssi on kestänyt nyt 15 vuotta) :D
Näin aluksi. - Terveisin sittemmin perusakateeminen, keskiluokkainen perheenäiti ;)
Olitko Mc Donaldsissa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nuorena keikkalaisena syöttänyt potilaalle supon (en kouluttautunut hoitoalalle, pitkä juttu).
Sen jälkeen olin töissä samassa paikassa 10 vuotta. Joskus tuli oltua pitkän illan jälkeen edelleen kännissä, joskus pilvessä, joskus kipulääkkeissä. Kerran olen karannut kesken työpäivän kotiin nukkumaan, välillä on käyty kaupungilla hoitamassa omia asioita. Olen tapellut työkaverin kanssa. Jättänyt kellokortin leimaamatta. Aiheuttanut oikosulun, hajottanut epähuomiossa yli 3000 euron edestä tavaraa (näin laskun), pannut kolmea työkaveria (iso työpaikka) ja avioitunut heistä yhden kanssa. (Ollaan muuten onnellisia edelleen, romanssi on kestänyt nyt 15 vuotta) :D
Näin aluksi. - Terveisin sittemmin perusakateeminen, keskiluokkainen perheenäiti ;)
Olitko Mc Donaldsissa töissä?
Nope. Sairaalassa. Mutta ei hätää, meno ei kuulemma enää nykyään ole entisenlaista.
Tein pääministerinä toimiessani ihan päättömiä muutoksia työttömyysturvaan. Onneksi kukaan ei huomannut mitään.