"Naiset joutuvat maksamaan samoista tuotteista enemmän kuin miehet!"
Tätä kuulee nykyään usein. Kyseessä on ilmeisesti muodikas aihe feministisivustoille, naistenlehdille ja epätoivoisesti irtopisteitä keräileville poliitikoille. En tiedä, mistä tuota järjettömyyttä lähtisi edes purkamaan.
Jos todella myydään kahta samanlaista tuotetta, joista toinen versio on miehille suunnattu ja edullisempi, MIKÄÄN EI ESTÄ naista ostamasta tätä edullisempaa versiota. Jos nainen päättää vapaaehtoisesti ostaa kalliimman version, hän maksaa siitä enemmän, eikä se ole mitään seksismiä. Ellei ole päässä vikaa.
Jos tuotteet ovat erilaisia, ne voidaan hinnoitella eri tavoin todella monesta eri syystä. Jostain tuotteista esimerkiksi tehdään pinkkejä erikoisversioita. Nämä versiot eivät maksa enemmän siksi, että naisia halutaan sortaa, vaan yksinkertaisesti siksi, että ne on suunnattu pienemmälle ryhmälle ihmisiä eli niitä ostetaan merkittävästi vähemmän.
Sitten taas shampoot, deodorantit sun muut vastaavat tuotteet... Kannattaa verrata niitä tuoteseloisteita, niin saatatte ymmärtää miksi hintaeroja löytyy. Ja edelleen, jos nainen haluaa sen parhaalta tuoksuvan shampoon, hän maksaa siitä enemmän. Missä helvetissä se ongelma oikein on?
Kaikenlaisista keksityistä ongelmista sitä nykyään vaahdotaan.
Kommentit (47)
Joku voisi kaivaa esimerkkejä miesten tuotteista jotka ovat edullisempia kuin naisten vastaavat...
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi kaivaa esimerkkejä miesten tuotteista jotka ovat edullisempia kuin naisten vastaavat...
Eipä tule ensimmäistäkään mieleen.
Sen sijaan miehet kuluttavat enemmän energiaa ja maksavat siten enemmän syömisistään.
Onhan naisten pitkä tukka huomattavasti helpompi leikellä vaikka itse, kuin miesten perusmalli: sivuilta ja takaa lyhyeksi ja päälle pidempää. Naisen tarvitsee vain kammata pitkä tukkansa suoraksi taakse ja leikata siitä tasainen raja. Miksi siis maksaa leikkauksesta senttiäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut miesten höyliä teini-ikäisestä lähtien, kun tajusin homman nimen. Ei tarvitse olla pinkki varsi, hyvin lähtee siniselläkin! Olenkohan nyt sitten lesbo...
Partahöylät tylstyvät paksujen ja pitkien vartalokarvojen ajelussa paljon nopeammin kuin vartavasten vartalokarvoille suunnitellut höylät.
Vaikea sanoa oletkohan todellisuudessa hävinnyt vai voittanut rahallisesti.
Melkoinen apinanainen jos vartalossa on partaa PAKSUMPIA karvoja. Kertakäyttöhöylällä ajaa parran kerran, kainalot kahdesti ja rintakarvat viisi kertaa.
Minä vajaa 60v mies ajan Bic ”kertakäyttöhöylillä” 3-4 viikkoa, aamuisin ja jos pitää olla illalla siisti niin toisen kerran illalla. Vaikka en ole aivan tumma, niin parta kasvaa hyvin ja ei ole mitenkään hentoa karvaa enää tässä iässä.
Se terä kestää paljon pidempään kun ymmärtää, että ei aja kuivana vaan pehmittää karvat huolellisesti pesemällä kasvoja niin kuumalla vedellä kun sietää noin minuutin, jonka jälkeen sitten saippuoi hyvin ja ajaa vasta sitten. Ihon kiristäminen on myös tärkeää hyvän tarkan ajojäljen saamiseksi. Saippua tietysti huuhdotaan pesemällä kasvot lopuksi. Partaveden sijasta voi huuhdella kasvot viimeiseksi viileällä vedellä, se rauhoittaa ja virkistää yhtä lailla. Sekä säästää partavettä arkena tärkeämpiin ajankohtiin.
Partasaipppuana toimii hyvin rasvainen luonnonsaippua, kuten esim. Marseille saippua, joka sopii nahkan pesuun. Saippuan vaahdottamiseen hyvä partasuti, mäyränkarvaiset on parhaita ja kestävämpiä (badger shaving brush).
Tärkeää on myös niiden parranajovälineiden huolellinen huuhtelu ja kuivumaan laittaminen ajon jälkeen, niin ne kestävät pidempään parempikuntoisina.
ps. On minulla solingen partaveitsikin teroituskivineen, hihnoineen jne. mutta sillä ajaminen on niin hidasta etten arkena sillä aja. Samoin on erilaisia Giletten ja Wilkinsonin höyliä, niitäkin on aiemmintullut käytettyä. Olen saanut lahjaksi sähkökoneita kolme vuosien mittaan, Philipsin pyörivällä terillä, Braunin teräverkkokoneen ja Remingtonin edestakaisin liikkuvalla terällä, mutta palannut aina höyliin.
Jos noin edes olisi, niin mitä väliä sillä olisi?
Koska loppujenlopuksi miehet maksavat kaikki naisten ostokset ja aivan kaikki ne kulut mitä naisista aiheutuu, eli naisten koko elämän.
Eikö tähän tulisi kiinnittää huomiota femakkomaisissa ajatuksissanne missä vielä kiljutte tasa-arvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla jyrkästi eri mieltä. Näin miehenä.
Kaikki "miesten tuotteet" ovat paljon kalliimpia kuin naisille markkinoidut. Vaatteet räikeinpänä esimerkkinä. Tietenkin miesten vaatteisiin hieman enemmän keskimäärin tarvitaan materiaalia, muttei se niin isoja eroja selitä.
Ai? Kävin naisten osastolla etsimässä farkkuja, hinnat noin 120e. Marssin miestenosastolle ja sain farkut hintaan 29,90e. Kannatti!
Ja oli saman merkin farkut kummassaki? Tuskin
Tuleeko mitään mieleen siitä, mitä valikoimaa laitetaan tarjolle naisille ja miehille? Miehillä on sentään mahdollisuus valita se edullinen tuote, naisilla ei, koska sitä ei laiteta edes tarjolle.
Kummaa. Minusta tuntuu että vaimo löytää jatkuvasti itselleen noita muutaman kympin farkkuja ja omat maksaa järjestään lähemmäs satasen.
Itse ostan paljon miesten tuotteita joissa ei ole mitään muuta eroa kuin se, että ovat miesten osastolla ja ovat halvempia. Tosin ostan myös paljon neutraaleja lasten vaatteita, koska oon aika pieni.