Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naiset joutuvat maksamaan samoista tuotteista enemmän kuin miehet!"

Vierailija
02.05.2018 |

Tätä kuulee nykyään usein. Kyseessä on ilmeisesti muodikas aihe feministisivustoille, naistenlehdille ja epätoivoisesti irtopisteitä keräileville poliitikoille. En tiedä, mistä tuota järjettömyyttä lähtisi edes purkamaan.

Jos todella myydään kahta samanlaista tuotetta, joista toinen versio on miehille suunnattu ja edullisempi, MIKÄÄN EI ESTÄ naista ostamasta tätä edullisempaa versiota. Jos nainen päättää vapaaehtoisesti ostaa kalliimman version, hän maksaa siitä enemmän, eikä se ole mitään seksismiä. Ellei ole päässä vikaa.

Jos tuotteet ovat erilaisia, ne voidaan hinnoitella eri tavoin todella monesta eri syystä. Jostain tuotteista esimerkiksi tehdään pinkkejä erikoisversioita. Nämä versiot eivät maksa enemmän siksi, että naisia halutaan sortaa, vaan yksinkertaisesti siksi, että ne on suunnattu pienemmälle ryhmälle ihmisiä eli niitä ostetaan merkittävästi vähemmän.

Sitten taas shampoot, deodorantit sun muut vastaavat tuotteet... Kannattaa verrata niitä tuoteseloisteita, niin saatatte ymmärtää miksi hintaeroja löytyy. Ja edelleen, jos nainen haluaa sen parhaalta tuoksuvan shampoon, hän maksaa siitä enemmän. Missä helvetissä se ongelma oikein on?

Kaikenlaisista keksityistä ongelmista sitä nykyään vaahdotaan.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä nainen on aina uhri-meemeilyä.

Kukaan ei pakota naisia ostamaan yhtään mitään, naiset ihan itse ne tuotteensa ostavat.

Vierailija
2/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten hiustenleikkuu maksaa enemmän. Olen ajatellut meneväni parturiin mieheksi pukeutuneena niin pääsisi halvemmalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla jyrkästi eri mieltä. Näin miehenä. 

Kaikki "miesten tuotteet" ovat paljon kalliimpia kuin naisille markkinoidut. Vaatteet räikeinpänä esimerkkinä. Tietenkin miesten vaatteisiin hieman enemmän keskimäärin tarvitaan materiaalia, muttei se niin isoja eroja selitä.

Vierailija
4/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki "miesten tuotteet" ovat paljon kalliimpia kuin naisille markkinoidut. Vaatteet räikeinpänä esimerkkinä. Tietenkin miesten vaatteisiin hieman enemmän keskimäärin tarvitaan materiaalia, muttei se niin isoja eroja selitä.

Ai? Kävin naisten osastolla etsimässä farkkuja, hinnat noin 120e. Marssin miestenosastolle ja sain farkut hintaan 29,90e. Kannatti!

Vierailija
5/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten hiustenleikkuu maksaa enemmän. Olen ajatellut meneväni parturiin mieheksi pukeutuneena niin pääsisi halvemmalla :)

Tuskin se naisille sen enempää maksaa, kun menet ja sanot, että haluat miesten malliin sitten leikkuun. 

Se on kymmenen minuutin, max. vartin homma. 

Mitä minulla on naisia ollut niin niiden tukkaa ei ole vielä edes pesty tuon kymmenen minuutin kohdalla... 

Kyllä varmasti tarkempaa muotoilua, värjäystä ja persnahan hierontaa haluavat  homomiehet joutuvat maksamaan enemmän kuin perus-jorma jolle "puolet pois" riittää. 

Vierailija
6/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisista koostuva tasa-arvolautakuntahan puuttui jo hinnoitteluun.

Yhden ainoan MIESparturin hinnoitteluun nimittäin. Naisista koostuva tasa-arvolautakunta ei ole kuitenkaan puuttunut yhdenkään NAISparturi-kampaajan hinnoitteluun, vaikka alalla työskentelevistä 99.99% on naisia.

Vierailija
7/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en jaksa sitä ulinaa. Olen 25v nainen ja tunnustan - rakastan purkkeja. Olen joskus ostanut kosmetiikka-/hygieniatuotteen ihan vain siksi, että se purkki on niin kaunis. Satsaan ihan mielelläni osan palkastani ihaniin tuotteisiin ja maksan mielelläni niistä tuotteiden ominaisuuksista, jotka minua miellyttävät. Erityisesti tykkään tietynlaisista tuoksuista ja talvisin tarvitsen hirveästi lisäkosteutta. Naisten ihot on erilaisia ja naiset suosivat enemmän tietynlaisia ominaisuuksia. Jos kysyt mieheltä hänen ihotyyppiään tai vaikkapa tuotteen ekologisuutta, hän todennäköisesti vastaa epämääräisemmin ja epäkiinnostuneemmin kuin nainen. Kenenkään ei ole pakko ostaa yhtään mitään hygituotteita jos ei halua. Eikä kukaan estä naisia ostamasta miesten tuotteita. Oma siskoni on niin pihi, että käyttää menkkojen aikaan itse ompelemiaan siteitä ja peseytyy laimennetulla Linna-shampoolla ja paras ystäväni sheivaa säärensä miesten höylillä. Minä aion huomenna ostaa ja testata Lancomen naamanpuhdistusaineen.

Vierailija
8/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit mennä parturiin ihan naiseksi pukeutuneena ja pyytää täysin saman palvelun samalla hinnalla kuin miehetkin. Muuten liiketoiminta olisi laitonta.

Vierailija
9/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Kävin naisten osastolla etsimässä farkkuja, hinnat noin 120e. Marssin miestenosastolle ja sain farkut hintaan 29,90e. Kannatti!

Ja oli saman merkin farkut kummassaki? Tuskin

Vierailija
10/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se naisille sen enempää maksaa, kun menet ja sanot, että haluat miesten malliin sitten leikkuun. 

Mitä minulla on naisia ollut niin niiden tukkaa ei ole vielä edes pesty tuon kymmenen minuutin kohdalla... 

Kyllä varmasti tarkempaa muotoilua, värjäystä ja persnahan hierontaa haluavat  homomiehet joutuvat maksamaan enemmän kuin perus-jorma jolle "puolet pois" riittää. 

Miksi sitten parturi-kampaamoissa hinnastossa erityisesti lukee miesten hiustenleikkuulle hinta, joka aina on edullisempi kuin mikään muu listalta? Eikä siinä ole mitenkään eritelty mihin malliin leikataan. Ainoastaan vain, että se on nimenomaan miehille.

Vierailija
11/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten parturi-kampaamoissa hinnastossa erityisesti lukee miesten hiustenleikkuulle hinta, joka aina on edullisempi kuin mikään muu listalta? Eikä siinä ole mitenkään eritelty mihin malliin leikataan. Ainoastaan vain, että se on nimenomaan miehille.

Kokeile ottaa se miesten hiustenleikkuu ensi kerralla  :D

Vierailija
12/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun parturissa hintaan vaikuttaa maksaako käteisellä vai kortilla !?!?

Vierailija
13/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisista koostuva tasa-arvolautakuntahan puuttui jo hinnoitteluun.

Yhden ainoan MIESparturin hinnoitteluun nimittäin. Naisista koostuva tasa-arvolautakunta ei ole kuitenkaan puuttunut yhdenkään NAISparturi-kampaajan hinnoitteluun, vaikka alalla työskentelevistä 99.99% on naisia.

99,99%, oikeasti?

Vierailija
14/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä parturi-kampaamossa lukee niin? 

"Tasa-arvovaltuutetun vastaus oli selvä: erillisiä parturi- ja kampaajapalveluita saa edelleen tarjota, kunhan hinnoittelu ei perustu asiakkaan sukupuoleen. Mies ja nainen -sanoja ei siis saa käyttää."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016082322214743_uu.shtml

Vierailija
15/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut miesten höyliä teini-ikäisestä lähtien, kun tajusin homman nimen. Ei tarvitse olla pinkki varsi, hyvin lähtee siniselläkin! Olenkohan nyt sitten lesbo...

Vierailija
16/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sen miesten hiustenleikkauksen, mutta sitten miehet tällä palstalla itkevät, että miksi naiset näyttävät miehiltä nykyään. Eivätkö he sitten ymmärrä taloudenpidon päälle?

Vierailija
17/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä nainen on aina uhri-meemeilyä.

Kukaan ei pakota naisia ostamaan yhtään mitään, naiset ihan itse ne tuotteensa ostavat.

Edellisen kirjoitti uhrien uhri eli palstalla rähinöivä "mies". 

Vierailija
18/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut miesten höyliä teini-ikäisestä lähtien, kun tajusin homman nimen. Ei tarvitse olla pinkki varsi, hyvin lähtee siniselläkin! Olenkohan nyt sitten lesbo...

Olet, kuten ulisijamiehetkin.

Vierailija
19/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin sen miesten hiustenleikkauksen, mutta sitten miehet tällä palstalla itkevät, että miksi naiset näyttävät miehiltä nykyään. Eivätkö he sitten ymmärrä taloudenpidon päälle?

No tuskin sinua kiinnostaa miesten mielipide jos haluaisit miestukan. Ehkä enemmän naisten mielipide... 

Vierailija
20/47 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennenvanhaan mitään kampaamoja ollut, mutta naisilla oli silti naishiukset. Eli ei jää kustannuksista kiinni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi